Aihe: Kielet
1 2 3 4 57 8 9 10 1113 14 15 16 17
J.Nikkanen
22.05.2010 09:07:43
BassoSisko: Hyvä huomio. Pitänee osallistua johonkin teidän kimppa tilaukseen, sitten joskus kun sellainen tulee. Tai jos niitä sais vaikka Saksasta pienemmissä erissä niin voisin pyytä ystäviä ostamaan ja lähettämään.

Eikö siis irtokieliä myydä Suomessa missään eri paksuisina?

Myydään. Levytukku esim. Mä ajattelin testaa jossain vaiheessa tehdä oman ZOG-a-like setin tästä:

http://www.strings.fi/PublishedServ … p;pageID=9&itemcode=W40400Black
Jo pentatoninen duuriasteikko sai sormeni pahasti solmuun.
Knoppix
22.05.2010 10:51:44
BassoSisko: ...Eikö siis irtokieliä myydä Suomessa missään eri paksuisina?

Saapi netistä ainakin: http://www.strings.fi/PublishedServ … ageID=9&itemcode=D%27AddarioXLB
Johannes
BassoSisko
22.05.2010 20:34:16
Kiitoksia linkeistä. Toi 130 setti taitaa olla vähän liian tuhti mulle, luulen. Täytyy tutkailla ja testailla.
Jos ei minusta ole mitään hyötyä, on minusta sitäkin enemmän iloa.
J.Nikkanen
28.05.2010 13:13:29
Jaahas. ZOG tarinaa, nyt kun kehtaa ehkä jotain jo raportoida kun on niillä hiukan enempi soitellut.

E-kieli:
-Oikein kiva. Paksu, jämäkkä, tykkään kovasti. Hyvä tatsi.

A-kieli:
-Saman tyyppinen kuin tuo E. Jämäkkä, napakka, hyvä saundi.

D-kieli:
-Menettelee, mutta ei hyvä. Jotenkin liian dramaattisesti ohenee A ja varsinkin E kieleen verrattuna. Tässähän tää idea piileekin, siis että saadaan tasainen jännitys kieliin, mutta jotenkin se tatsi muuten ei oikein tunnu hyvältä.

G-kieli:
-Superohut suhteessa muihin. Tuntuma ja saundi, varsinkin ylemmillä nauhoilla, ei ihan mun makuun. Satsin heikoin lenkki?

Soitettavuus ja karheus on kyllä ZOGeissa hyvät, ja on näissä helvetisti ideaa. Juurikin tästä rohkaistuneena ajattelin kasata ZOG-a-like setin joko Warren black labeleista tai D'addarion/Ernie Ballin seteistä. Jotain vähän sinnepäin, mutta ei sinnepäinkään.
Ei helvetti mitä rävellystä.
BassoSisko
28.05.2010 20:12:43
pahaeno: Jaahas. ZOG tarinaa, nyt kun kehtaa ehkä jotain jo raportoida kun on niillä hiukan enempi soitellut.

Mitkä paksuudet sä laitoit?
J.Nikkanen
28.05.2010 22:26:24
BassoSisko: Mitkä paksuudet sä laitoit?

Eekäkö noilla orkkis ZOGeilla tullu soiteltua sen verran että pysty palautetta antamaan. Meninpä tossa soitteleen pitkästä aikaa DR Lo-Ridereillä ja aloin funtsimaan että joskos pystyis ikäänkuin yhdistämään Zacharyt ja DeeÄrrät. Jonkinsortin kompromissi siis.
J.Hollström
29.05.2010 08:06:29
Mulla on tällähetkellä kaikissa bassoissa ZOGit, kahdessa flätit ja lopuissa roundit. Hyvin pelittää ja diggaan tatsista kauttaaltaan.
ninokoo
29.05.2010 22:44:00
J.Hollström: Mulla on tällähetkellä kaikissa bassoissa ZOGit, kahdessa flätit ja lopuissa roundit. Hyvin pelittää ja diggaan tatsista kauttaaltaan.

Samat fiilikset edelleen. Kahdet flätit siis, toiset Presarissa ja toiset Jatsissa. Kävi tuo toinen setti myös vähän aikaa Thunderbirdissä siis ja toimii.

Liekkö ylempänä mainitut D- ja G- kielen ongelmat nimenomaan roundeihin liitettävissä koska fläteillä ei itselläni ole lainkaan samanlaisia tuntemuksia. Sehän on fakta että ne pienenee aika rankasti ylöspäin mutta flättisetissä se omaan korvaani antaa vähän kirkkautta ja semmosta syvyyttä soundimaailmaan.
Lines on my face are getting clearer - and I say goodbye - to my hopes and dreams
J.Nikkanen
29.05.2010 22:56:38
ninokoo: Samat fiilikset edelleen. Kahdet flätit siis, toiset Presarissa ja toiset Jatsissa. Kävi tuo toinen setti myös vähän aikaa Thunderbirdissä siis ja toimii.

Liekkö ylempänä mainitut D- ja G- kielen ongelmat nimenomaan roundeihin liitettävissä koska fläteillä ei itselläni ole lainkaan samanlaisia tuntemuksia. Sehän on fakta että ne pienenee aika rankasti ylöspäin mutta flättisetissä se omaan korvaani antaa vähän kirkkautta ja semmosta syvyyttä soundimaailmaan.

Vaikka kritisoinkin ZOGin D- ja G-kieltä, niin eihän se vika välttämättä niissä ole vaan ehkä soittajassa, tällä kertaa siis minussa. DRrän D- ja G- vaan tuntui paiskovan ZOGin vastaavia turpaan mennen tullen. Mutta eihän kieliä voi huonoiksi syyttää jos ne ei sovi soittajalle. E- ja A-kieli on kyllä ZOGeissa munakkaat, ja vastaavaa tatsia pitää kyllä löytää jostain helposti saatavilla olevista kielistä. Kaippa mä tyydyn johonkin murhakireseen kaulansurma satsiin, tyyliin 50-70-90-120. Saas nyt nähdä.
pekezu
01.06.2010 10:16:06

Itsekin (alkuperäisestä nihkeilystä huolimatta) diggaan ZOGeista todella paljon. Mun mielestä niiden vahvuus on just noi yläkielet, koska nyt saundi pysyy mun mielestä tasaisempana yläkertaan asti. ZOGeilla soittaneena kun veistelin bassolla, jossa on normipaksuiset kielet, oli todella hassua soitella. Jotenkin tatsi tuntui just nurinkuriselta, yläkielet pirullisen jäykiltä. Nyt voi halutessaan jopa bendailla noita yläkieliä ilman hirveää äkistysilmettä.
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
ReBeat
01.06.2010 23:53:29

Ajattelin vihdoin vaihtaa bassoon kielet ja tekee mieli summassa kokeilla Kerly nickel roundwoundeja. En vaan osaa päättää että hankkisinko .050 .070 .090 .110 .130 vai 045 .065 .085 .105 .130.

Elikkäs jotku tollaset: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330343009658
Jamzku
08.07.2010 23:03:37
Onko kukaan muuten sattumalta tilaamassa lähiaikoina lisää ZOG-kieliä? Olisin ainakin itse kiinnostunut, kun ei tuota irtokielien etsimistäkään oikein jaksa. Tosin en ole varma tulisiko kimppatilaus juurikaan halvemmaksi kuin itse tilaaminen. Joku tilannut osaa varmaan kertoa paljonko ylimääräisiä kuluja tilatessa tuli?
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
J.Nikkanen
09.07.2010 00:38:48
Jamzku: Onko kukaan muuten sattumalta tilaamassa lähiaikoina lisää ZOG-kieliä? Olisin ainakin itse kiinnostunut, kun ei tuota irtokielien etsimistäkään oikein jaksa. Tosin en ole varma tulisiko kimppatilaus juurikaan halvemmaksi kuin itse tilaaminen. Joku tilannut osaa varmaan kertoa paljonko ylimääräisiä kuluja tilatessa tuli?

Eipä sieltä tainnut yhtä settiä saada. Olikohan kymmenen settiä minimi?
Eksaktin faktan puute tekee m.netissä mutusta absoluuttista totuutta.
ReBeat
09.07.2010 00:50:28

pahaeno: Eipä sieltä tainnut yhtä settiä saada. Olikohan kymmenen settiä minimi?

Minimum order 5 sets for Guitar strings. No minimum on Bass
J.Nikkanen
09.07.2010 01:12:06
ReBeat: Minimum order 5 sets for Guitar strings. No minimum on Bass

Was? Jotenkin jäänyt mieleen ettei tänne härmälään halunnut toimittaa mitään pikkumääriä. Saatan olla väärässä, mutta.... Äh, Juki ne hoiti. Hänellä on tietoa, mulla vaan munstaa.
Eksaktin faktan puute tekee m.netissä mutusta absoluuttista totuutta.
Jamzku
09.07.2010 13:08:46
pahaeno: Eipä sieltä tainnut yhtä settiä saada. Olikohan kymmenen settiä minimi?

Tosiaan basson kielissä tuota minimiä ei ole, mutta en muutenkaan ehkä lähtisi yksittäistä settiä tilaamaan.
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
Knoppix
03.08.2010 22:59:20
Moro. Onko arvon basisteilla mimmosta kokemusta DR-merkkisistä kielistä ?
Kuulemma ihan laatukieliä, mutta itelle jäi vähän toinen maku suuhun kun E-kieli oli vasta D-sävelen kohdalla ja purkaantui silleen typerästi / meni poikki. Ilmeisesti tuli maanantai kappale vai onko yleistä ?
Johannes
absqua
03.08.2010 23:04:53
Knoppix: Moro. Onko arvon basisteilla mimmosta kokemusta DR-merkkisistä kielistä ?
Kuulemma ihan laatukieliä, mutta itelle jäi vähän toinen maku suuhun kun E-kieli oli vasta D-sävelen kohdalla ja purkaantui silleen typerästi / meni poikki. Ilmeisesti tuli maanantai kappale vai onko yleistä ?

Mene valittamaan sinne mistä ostit niin saat uuden kielen tilalle.

DR:t on hyvää kamaa noin yleisesti ottaen.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Knoppix
03.08.2010 23:20:33
absqua: Mene valittamaan sinne mistä ostit niin saat uuden kielen tilalle.

Juu näin aattelin tehdäkkin tossa huomenna.

DR:t on hyvää kamaa noin yleisesti ottaen.

Sitä minäkin eli itelle on tullut vaa maanatai kappale.
Johannes
Gary oin
26.08.2010 14:25:06

Enkö nyt osaa etsiä, vai eikö suurimmat valmistajat tunne kielissä paksuuksia 110:n ja 130:n väliltä? Rotosound RS66LF-setti käytössä ja tuo E-kieli mallia 105 on aivan liian lörppö. 110:lla tuskin eroa vielä huomaa ja 130 on jo liian paksu, mistä siis 115 tai 120 irtokieli?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)