![]() 28.09.2008 18:18:10 | |
---|---|
Täältä ääni bad monkeylle. Mielettömän kivat murinat sillä saa aikaseksi :) Juuri mun makuun sopiva. Vanhat säröt kiertoon. phöm | |
![]() 29.09.2008 12:15:23 | |
Ihan sansampin PBDI:stä olen saanut mukavaa säröä irti tarvittaessa. Pienestä putkimaisesta pierusta aina sirkkeli-rähjään. Purkki toimii siten myös pikkupieruna soundin mausteeksi. Kanavia on 3, joten käytössä voi vaikka pitää melko puhdasta soundia, pientä muroa ja sirkkeliä ja vaihdella soundia tarpeen mukaan. http://www.thomann.de/fi/tech_21_progr_sansamp_bass_driver_di.htm Halvempi musamaailmassa kuin thomannilla. | |
![]() 04.10.2008 10:15:52 | |
tässä ois hyvä peli http://www.thomann.de/fi/ibanez_pd7.htm itelläni ollu pari kolme kuukautta ja toimii kyllä hyvin siitä saa viel paljon peremman soundin ihan säröttömälläkkin soitannalle. Suosittelen!! | |
![]() 04.10.2008 11:33:40 | |
tässä ois hyvä peli http://www.thomann.de/fi/ibanez_pd7.htm itelläni ollu pari kolme kuukautta ja toimii kyllä hyvin siitä saa viel paljon peremman soundin ihan säröttömälläkkin soitannalle. Suosittelen!! Itse en saanut mieleistäni säröä tuosta aikaiseksi. Ehkä metallimiehelle voi toimiakkin. Bad Monkeytä olen nyt testaillut jonkun aikaa ja olen siihen oikein tyytyväinen. "Bass sings Bles-sings" | |
![]() 04.10.2008 23:05:54 (muokattu 04.10.2008 23:07:05) | |
Bad Monkey ja SansAmpin programmable BDDI käytössä peräkkäin, tyyliin basso-->viritin-->BDDI-->Bad Monkey-->GB Backline300 ja hyvin jyrisee. BDDIssä koko ajan päällä pikkuinen, lämmin pörinä tai vähän enempi kilinä, biisistä riippuen. Apinasta polkaisemalla sitten löytyykin möyheä, fuzz-tyyppinen paksu jurnutus johonkin bassovetoisiin riffeihin tms. Potkii ja pörisee ja kaikilla on kivaa. e: tainoh, ei ainakaan tietoa paremmasta. Neukku-Big Muff pörisi ihan kivasti kans, ei vaan bassokäyttöön ole jäänyt jostain syystä. Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals... | |
![]() 23.10.2008 13:59:16 | |
Tuolla uudehko bassofuzziblogi, jossa paljon kuvia ja video- ja ääninäytteitä: http://bassfuzz.com/ | |
![]() 02.11.2008 13:50:00 | |
Itse dikkailen tuosta svt2pro nupin omasta säröstä oikein kovasti. Vielä kun sen overdriven saisi siihen taajuuskorjaimeen liitetyksi että sen voisi erikseen polkaista päälle.. Sen verran vaihtelevaa musaa vedetään että aina ei voi säröttää.. Apuun siis on tulossa multidrive jonka vaihdan multicomppiin. Niitäkin varmaan olisi hyvä käyttää yhdessä mutta ei jaksa kauheasti polkimia kasata lattioille.. Valvedrive lähtee kanssa vaihtoon tarpeettomana, vaikka säröt siitäkin saa tulemaan, mutta parempi se on buustaajana kuin särönä mun mielestä. | |
![]() 02.11.2008 17:22:09 | |
Seba: Itse dikkailen tuosta svt2pro nupin omasta säröstä oikein kovasti. Samoin! Ihan ygönen. Varsinkin niin että pääte on aika auki ja gainilla sitten annostelee. Vielä kun sen overdriven saisi siihen taajuuskorjaimeen liitetyksi että sen voisi erikseen polkaista päälle.. Sen verran vaihtelevaa musaa vedetään että aina ei voi säröttää.. Mä en koe tota drive-nappulaa minään särönsäätäjänä. Mulla se on aina jossain klo 3:n korvilla, on sitten basso ikäänkuin puhdas tahi oikeesti säröllä. Kiinteyttää / kompressoi sitä soundia kummasti vaikkei kokonaisuus ruvella varsinaisesti oliskaan. Lähinnä mulla toi säätöpolitiikka on mennyt viimeaikoina siihen että toi drive on niitattu sinne kello kolmeen, samoin pääte (no, ~12 - 3... riippuu kuin kovaa haluu vetää) ja gainilla sitten annostelee särön määrän. Valvedrive lähtee kanssa vaihtoon tarpeettomana, vaikka säröt siitäkin saa tulemaan, mutta parempi se on buustaajana kuin särönä mun mielestä. Ai... Mulla ei tossa nupin edessä ole virittimen lisäksi kuin just Valvedrive. Ja just siinä ominaisuudessa että siitä saa polkastua särön päälle tarvittaessa:-) Mulla toimii ton nupin kanssa ihan hiton hyvin. Tosin, jos tarvii olla kokoajan säröllä, niin VD saa olla poissa ja se kokoajan päällä oleva iso särö nupista... I ain't gonna work on Maggie's farm no more | |
![]() 02.11.2008 19:38:10 | |
Noh, ostinpa bossin obd-3. Helevetin hyvin pelittää ja soundi on tosi hyvä! Tykkään =) | |
![]() 02.11.2008 21:19:41 | |
Noh, ostinpa bossin obd-3. Helevetin hyvin pelittää ja soundi on tosi hyvä! Tykkään =) Yllättävän paljon käytetään tuota odb-3:sta ottaen huomioon miltä se kuulostaa. MUN MIELESTÄ huonoimpia bassosäröjä mitä maa päällään kantaa, kuulostaa pahalta sekä pa:sta että backlinesta. Aivan yliarvostettu vekotin mielestäni, bottne puuroa ja yläpää sirinää. Tietysti makunsa kullakin ja ehkä tuo sopii johonkin musatyyliin, en vaan tiedä mihin. Kerran oon kuullu yhden basistin saavan siitä ok soundin livenä, presari, Ampeg V4BH ja 410HLF. Tänään vetaisin ekat treenit tuollasen kanssa, vaikka ei ehkä varsinaisesti tähän särögenreen kuulu: http://www.thomann.de/fi/tech_21_vt_bass_character_series.htm Ihan mainio vekotin, parasta Tech21:ltä mitä oon testannu. Ja toimii äänityshommissa. Ruumis päättyy kenkiin.
- Anders 5v. | |
![]() 02.11.2008 22:11:25 | |
Tänään vetaisin ekat treenit tuollasen kanssa, vaikka ei ehkä varsinaisesti tähän särögenreen kuulu: http://www.thomann.de/fi/tech_21_vt_bass_character_series.htm Ihan mainio vekotin, parasta Tech21:ltä mitä oon testannu. Ja toimii äänityshommissa. Parit treenit oon tuollaisella soitellut, ja tykkään kovasti. Kytkin siinä vaan on vähän heikkoa sorttia, mulla pätkii jo silloin tällöin. | |
![]() 02.11.2008 22:29:42 | |
Kytkin siinä vaan on vähän heikkoa sorttia, mulla pätkii jo silloin tällöin. Ai jaa? Pirulainen, toivottavasti kestää. Mulla se on kyllä kaiken aikaa päällä että silleesti ei tuu hirveästi rankaistua sitä. Outoa, ainakin bassdriverit ja muut on ollu aika vankkaa tekoa. Ruumis päättyy kenkiin.
- Anders 5v. | |
![]() 02.11.2008 22:32:14 (muokattu 02.11.2008 22:35:14) | |
Ai jaa? Pirulainen, toivottavasti kestää. Mulla se on kyllä kaiken aikaa päällä että silleesti ei tuu hirveästi rankaistua sitä. Outoa, ainakin bassdriverit ja muut on ollu aika vankkaa tekoa. Mulla on myös koko ajan päällä, niin ei hirveesti haittaa. Mutta aika surkee esitys kytkimen osalta. Muuten oon tosi tyytyväinen, monipuolista soundia tarjolla ja hyvin pystyy päätettäkin ajamaan . | |
![]() 03.11.2008 00:06:49 | |
Seba: Samoin! Ihan ygönen. Varsinkin niin että pääte on aika auki ja gainilla sitten annostelee. Mä en koe tota drive-nappulaa minään särönsäätäjänä. Mulla se on aina jossain klo 3:n korvilla, on sitten basso ikäänkuin puhdas tahi oikeesti säröllä. Kiinteyttää / kompressoi sitä soundia kummasti vaikkei kokonaisuus ruvella varsinaisesti oliskaan. Lähinnä mulla toi säätöpolitiikka on mennyt viimeaikoina siihen että toi drive on niitattu sinne kello kolmeen, samoin pääte (no, ~12 - 3... riippuu kuin kovaa haluu vetää) ja gainilla sitten annostelee särön määrän. No joo, ei se pelkästään sillä tule, mukavaa lisämurinaa vaan gainbin kanssa yhdisteltynä. Toivoisin vaan että nuo ominaisuudet olisi ollut ympättynä siihen equpuolelle niin olisi voinut jalkaspedulla käyttää särönä. Ai... Mulla ei tossa nupin edessä ole virittimen lisäksi kuin just Valvedrive. Ja just siinä ominaisuudessa että siitä saa polkastua särön päälle tarvittaessa:-) Mulla toimii ton nupin kanssa ihan hiton hyvin. Tosin, jos tarvii olla kokoajan säröllä, niin VD saa olla poissa ja se kokoajan päällä oleva iso särö nupista... No joo, en ehkä ole antanut VD;lle ihan ansaitsemaansa saumaa vielä kun kerran vaan olen kokeillut niitä yhdessä, ja tottunut Traynorin kanssa käyttämään sitä lähinnä boostaajana ja läskin tuojana ja läskiä svt:ssä riittää kyllä ilmankin. Pitänee tiistaina vielä vähän testailla miten tuosta irtoisi tarvittavat säröt ennenkuin tekee mitään hätiköityä vaihtaria.. | |
![]() 03.11.2008 12:28:49 | |
Yllättävän paljon käytetään tuota odb-3:sta ottaen huomioon miltä se kuulostaa. Samaa mieltä, yliarvostettu peli. Jos pedussa ei lukisi Boss, sitä haukuttaisiin luultavasti paljon enemmän. Aika kauan sai rukkailla, että tuli hyvää säröä. Päädyin pistämään pedun pienelle ja säätämään särön basson (aktiivi) omilla potikoilla. On se edelleen liian sirinää, mutta huomattavasti parempi laite, kuin ensivaikutelma antoi ymmärtää. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa. | |
![]() 03.11.2008 16:30:27 | |
Itsekin Musamaailmassa kerran testasin ODB-3:sta ja olihan se aivan hirveä laite. Sirisi ja söi alapäät. Ei mitään syvyyttä tai dynamiikkaa. Jonkin verran se buustasi saundia kun säröä hillitsi. Se kuiva särö oli ihan ok, ja ehkä käyttökelpoinen omiin tarkoituksiinkin. Tosin olen aika paljon liikkeissä bassosäröjä testannut, enkä ole oikein mistään tykännyt. Päätin sitten ostaa Valvedriven, mutta eihän siitä säröpuolella ollut oikein mihinkään sormilla veivatessa. Kuten Sebakin sanoin niin erinomainen buustaaja ja tuo botnea ja läskiä lisää ihan sairaalloisen määrän tarvittaessa. Bassonamikan kanssa sai olla tarkkana Valvedrivessä.. jos vähänkään enemmän väänsi niin meinasi vähän muhjuttaa alapään. Nyt kun VD:n olen myynyt ja löysin manuskan niin hokasin että flatin saundin siitä saa kun pistää basson ja treblen minimiin, ja laittaa middlen tappiin. Enpäs tuota tainnut ikinä testatakaan :) Rock'n'roll ain't no riddle, man | |
![]() 03.11.2008 17:12:52 | |
UncleFester: Nyt kun VD:n olen myynyt ja löysin manuskan niin hokasin että flatin saundin siitä saa kun pistää basson ja treblen minimiin, ja laittaa middlen tappiin. Enpäs tuota tainnut ikinä testatakaan :) Kandee lukee joskus niitä manuskoja:-) Meinasin taas moisesta sanoa, mutten jaksanut. Luulin että itsestäänselvyys. Aika midskuuppia pukkaa jos kaikki on klo 12:ta. Mä pidän tota just noin lättinä. Max availen vähän sitä alapäätä jos siltä tuntuu. Ja tosiaan vähän, se on tehokas. I ain't gonna work on Maggie's farm no more | |
![]() 03.11.2008 17:29:41 | |
hokasin että flatin saundin siitä saa kun pistää basson ja treblen minimiin, ja laittaa middlen tappiin. Enpäs tuota tainnut ikinä testatakaan :) Joka on aivan käsittämätön ominaisuus tuossa pedaalissa. Ruuvaa siitä mitä tahansa niin kaikki tapahtuu keskialueen kustannuksella. Ruumis päättyy kenkiin.
- Anders 5v. | |
![]() 03.11.2008 18:06:08 | |
Joka on aivan käsittämätön ominaisuus tuossa pedaalissa. Ruuvaa siitä mitä tahansa niin kaikki tapahtuu keskialueen kustannuksella. Näinhän se oli. Eipä niitä manuskoja jaksa lukea kun kyseessä oli noinkin simppeli pedaali.. Tosin itselläni oli aika vähän bassoa ja trebleä auki, middleä pistin kello kolmeen. Vahvaristakin sai siltikin nostaa ylämiddleä ja laskea alapäitä jos tahtoi saada erottuvuutta ja atakkia. Rock'n'roll ain't no riddle, man | |
![]() 03.11.2008 20:04:29 | |
Tuli mieleen just että mulla ei taida manuskaa edes olla.. No huomenna testaillaan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)