jaco 26.01.2009 12:03:26 | |
---|
Moro!! Onkos Sabreja paljon liikenteessä itselläni on -78 ja kun sen hommasin en ole muita bassoja juurikaan tarvinnut,monipuolinen peli kaikenkaikkiaan. |
josu76 26.01.2009 22:26:23 | |
---|
Väli kysymys : Missä pääsisi testaamaan uutta sterlingiä etelä-suomessa? |
hollstro 26.01.2009 23:03:50 | |
---|
Moro!! Onkos Sabreja paljon liikenteessä itselläni on -78 ja kun sen hommasin en ole muita bassoja juurikaan tarvinnut,monipuolinen peli kaikenkaikkiaan. Ainakin mulla ja jäsen Fishillä on. Ihan parhaasta päästä ne on. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
doaf 27.01.2009 11:11:20 | |
---|
Väli kysymys : Missä pääsisi testaamaan uutta sterlingiä etelä-suomessa? Mulla on sterling myynnissä. Kato mun tori-ilmotus. Tarvin rahaa. Osta multa basso. |
JussiKoo 28.01.2009 18:12:41 | |
---|
Pahus. Musari gäässi palasi, kun katsoin Cliff Williamsia 2 tuntia "No Bull" -livetaltioinnissa. Äkkiä saunaan hikoilemaan moiset ajatukset pois. leikkaa tästä -> -------------------------------------------------------------- |
Ramses Junior 10.09.2009 10:31:40 | |
---|
En löytänyt aiheesta juttua niin tässäpä kysymys! Ostin juuri MM Sterlingin ja mitään valittamista ei ole, mutta mielenkiintoni herätti seuraava Wikipediassa vastaan tullut tekstinpätkä: The bridge is the traditional Music Man chrome plated, hardened steel bridge plate with stainless steel saddles and an optional piezo feature for acoustic upright-like tones. Ja siis nim. om. tuo piezo-osuus - tiedän mikä on piezo mutta miten se liittyy sähköbassoon ja acoustic-like soundeihin? Tästä aiheesta on pakko saada tietää lisää! Voisiko joku valaista mitä tuo käytännössä meinaa? |
Johannes_t 10.09.2009 10:40:02 (muokattu 10.09.2009 10:41:12) | |
---|
Pääset helpoiten kärryille laittamalla juutuubiin hauksi "music man piezo". |
elampen 10.09.2009 11:46:23 | |
---|
Olen pitkään katsellut seinällä roikkuvaa jo aika monilukuisen bassolaivastoni lippulaivaa, Music Man Sterlingiä miettien, raaskisiko tuosta luopua. Ostin sen toissa kesänä sillä ajatuksella, että nyt hankitaan kerrankin kunnon arvobasso joka pidetään sitten elämän tai soittouran loppuun asti. Ostin sen Kitarapajasta 1450 eurolla. Mukana tuli originaalilaukku. Melkoinen herkku se on. Laatu tuntuu kaikkialla, saundivalikoima on runsas, kaikki toimii moitteettomasti ja lisäksi se on kevyt ja kaunis. 3630 gramman painosta materiaaliksi voi päätellä suosaarnin. Tältä beibi näyttää, http://elampen.pp.fi/bassot/sterling/MM_sterling1.jpg Nyt reilun vuoden kuluttua ja aika monta bassoa rikkaampana olen kuitenkin joutunut myöntämään, ettei Sterling ole ihan minun bassoni. 34" kaula on minulle hiukan turhan pitkä, ja mikki taas on turhan lähellä tallaa soittotyyliini ja -mukavuuteeni nähden. Harkitsin peukkutuen ruuvaamista lähemmäs kaulaa, mutta olisi tuntunut rikokselta ryhtyä porailemaan tällaista arvosoitinta. Niin se on roikkunut tuossa seinällä silmänilona. Aina kun näen sen, huono omatunto vihlaisee hiukan. "Eikö me soitetakaan", tuntuu basso kysyvän. Siitä on vain niin kovin vaikea luopua. Tiedän, että rahat käteen saatuani tuntisin kavaltaneeni ystävän ja tekisi mieli juosta ostajan perään ja huutaa: seis, tämä on väärinkäsitys, jouduin tilapäiseen mielenhäiriöön, tässä rahat, anna beibini takaisin. Moni muukin varmaan tietää tämän tunteen. Turha sitä on silti seinäkoristeenakaan pitää. En usko, että slap&pop, johon tyyliin Sterlingin sanotaan sopivan ehkä paremmin kuin minkään muun basson, tulee koskaan olemaan minun tyylini. Täten tiedustelen varovasti: olisiko kellään aktiivista käyttöä tälle kaunottarelle? Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa. |
aho 10.09.2009 13:34:33 | |
---|
Olipa syvällistä pohdintaa, mutta osittain samoja asioita sitä on tullut itsekin kelattua. Mua ehkä hämäisi tuo nappien määrä sterlingissä, tai kaikki "ylimääräiset" napit ja säätömahdollisuudet. Less is more ja ei tarvi liikaa miettiä. Stingray kanssa olen tullut varsin sinuiksi toisen yksilöni myötä. Nappeja ei ole liikaa ja soittoasentoa muuttamalla saa erityyppistä soundia (kaulan tai mikin päältä). Diskantti on aika minimissä ja bassonkin kanssa on maltillinen, niin se on aikalailla siinä, enkä näe etteikö musari toimisi hyvin monissa musatyyleissä. www.myspace.com/boristheconductor |
elampen 10.09.2009 14:56:17 | |
---|
aho: Olipa syvällistä pohdintaa, mutta osittain samoja asioita sitä on tullut itsekin kelattua. Mua ehkä hämäisi tuo nappien määrä sterlingissä, tai kaikki "ylimääräiset" napit ja säätömahdollisuudet. Less is more ja ei tarvi liikaa miettiä. Napit ovat johdonmukaisia: basson, keskialueen ja diskantin sekä volyymin säädöt. Ne eivät ole aiheuttaneet hämminkiä. Itse asiassa tämä on lukuisista bassoistani ainoa, jossa on myös keskialueen säätömahdollisuus. Se on yksi syy siihen, miksi epäröin luopua Sterlingistä. Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa. |
aho 10.09.2009 15:42:13 | |
---|
Itse asiassa tämä on lukuisista bassoistani ainoa, jossa on myös keskialueen säätömahdollisuus. Se on yksi syy siihen, miksi epäröin luopua Sterlingistä. Aah, no sit voisin koittaa kannustaa sua vielä pitämään se. En tiedä minkä tyylistä musaa soittelet, mutta jos musarin soundi kuulostaa liian "ärhäkältä" tai terävältä tms. niin kannattaa kokeilla flatwound-kieliä. Mulla on tuollaiset kiinni aika-ajoin ja tykkään kovastikin. www.myspace.com/boristheconductor |
J.Hollström 29.09.2009 19:03:46 | |
---|
Palaan takas musareiden pariin tällä subilla: http://juki.1g.fi/musari/ Sain Ernie Ballin foorumilta seuraavaa tietoo sarjanumeron perusteella. "This SUB bass in Textured Graphite was built on 11/24/04 and shipped to Sweden." |
sirdickyj 29.09.2009 19:15:00 (muokattu 29.09.2009 19:16:54) | |
---|
juki68: Palaan takas musareiden pariin tällä subilla: http://juki.1g.fi/musari/ Sain Ernie Ballin foorumilta seuraavaa tietoo sarjanumeron perusteella. "This SUB bass in Textured Graphite was built on 11/24/04 and shipped to Sweden." pitihän se perkl arvata että täällä se keskutelee, sehän on selvä. "shipped to Sweden" tarkoittanee, että se on lähetetty tehtaalta EM Nordicin keskuvarastoon Ruottiin, on silti tod.näk. jälleenmyyty Suomeen. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava |
hollstro 29.09.2009 19:44:04 | |
---|
juki68: Palaan takas musareiden pariin tällä subilla: http://juki.1g.fi/musari/ Sain Ernie Ballin foorumilta seuraavaa tietoo sarjanumeron perusteella. "This SUB bass in Textured Graphite was built on 11/24/04 and shipped to Sweden." Makee. Kommeimpia SUBeja. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
velluh 29.09.2009 19:45:31 | |
---|
Ensimmäisen Musarin Stingrayn ostin uutena joulukuussa -78, harmi, kun sitä ei enää ole. Sen jälkeen ollut pari Stingray 5:ta, ja nyt keväällää ostin uutena 30th Anniversaryn, jota en ihan heti vaihda pois, loistava laite! Rockin' With A Touch Of Blues |
aho 29.09.2009 23:59:48 | |
---|
juki68: Palaan takas musareiden pariin tällä subilla: http://juki.1g.fi/musari/ Sain Ernie Ballin foorumilta seuraavaa tietoo sarjanumeron perusteella. "This SUB bass in Textured Graphite was built on 11/24/04 and shipped to Sweden." Tervetuloa ja hyvältä näyttää!!! www.myspace.com/boristheconductor |
JussiKoo 30.09.2009 07:10:49 | |
---|
leikkaa tästä -> -------------------------------------------------------------- |
aho 30.09.2009 08:25:17 | |
---|
Rock-Ola: Hyvän värinen. Toimii! Rokki-Olaa kaasuttaa jo ihan selkeesti! www.myspace.com/boristheconductor |
J.Hollström 30.09.2009 08:27:48 | |
---|
aho: Rokki-Olaa kaasuttaa jo ihan selkeesti! Musarit on tekemässä uutta nousua. |
sirdickyj 30.09.2009 09:13:37 | |
---|
juki68: Musarit on tekemässä uutta nousua. Rikut on yesterday. * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava |