Aihe: Mikä bassoilussa kyrsii?
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Bassballs
21.02.2007 09:39:28

Mikä firma ja reitti kyseessä?

Britti ja Helsinki-Vantaa - Lontoo/Manchester - Glasgow

Riippui täysin koneen mallista, että mahtuiko se sinne lokeroon..
Miten niitä pitäisi kuljetella lentäen?
On pimmeetä ko jouluna perseessä..
Jamz
21.02.2007 12:25:35
Mua bassonsoittajana kyrsii tää m-netin keskustelun taso!
Aiheet on hyviä, mutta järjestään keskustelu putoo ashole tasolle!
Tää on sitä ku ammattimiehet ja mopedit keskustelee samassa foorumissa ni lopputulos on tää mitä saa lukea kokoajan!!
ps.En tarkota tätä keskustelua vaan yleensä näitä nyky m-netin jutusteluita.
Alkuaikana oli parempaa jutustelua!

Joo-o..monestihan tuo alkaa vi***taan. . Yleensäkin tämän asian takia täällä on liikaa monenlaisia näkökulmia soittoharrastukseen ja parhaiten se tulee esille soittokamoista keskusteltaessa. Näitä juttuja lukiessa tuntuu, ettei kertakaikkiaan harrastusta voi aloittaa, jos ei ole laittaa 2000e fenderiin ja 3000e vahvistimeen. Tänne m.nettiin ois hyvä lisätä yksi keskustelualue vanhemmille harrastajille ja muusikoille, jonka alaikäraja olisi 30v.
Thefish
21.02.2007 22:05:32
Kannatan edellistä.
En jaksanu lukee koko ketjua läpi joten olen pahoillani jos toistan jonkun muun vtutusta, mut eniten ottaa kupoliin taajuuksellisesti basistin tontille tunkevat kiipparistit.
Pidetään se alapää puhtaana, sanoo jo terkkarikin, jookos?
Jos toi ei nyt lopu, niin se saa jatkua!
Teijo K.
21.02.2007 22:13:58

Kannatan edellistä.
En jaksanu lukee koko ketjua läpi joten olen pahoillani jos toistan jonkun muun vtutusta, mut eniten ottaa kupoliin taajuuksellisesti basistin tontille tunkevat kiipparistit.

Heh, tää harmittaa monia, mutta minua ei harmita edes Billy Joel tai Stevie Wonder. :)

Sitten harmittaa jos se kiipparisti soittaa niin huonosti että siihen ei pysty enää järkevästi bassolla osallistumaan, mutta jos se tulee stydisti se kiipparibasso niin basistille jää monia mohdollisuuksia. Voi tuplata sen saman kuvion ja tulee mahtisoundi, voi soittaa suoraa pumpsutusta jos kiippari on monimutkainen tai monimutkaista jos kiiparin on suora, jne.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Thefish
21.02.2007 22:22:03
Eipä se Wonderkaan mua kyrsi.Riippuu tietysti siitä, mitä vedetään.Toi homma tulee framille usein tuurauskeikoilla ja voi kun ihanaa kun siitä sanoo niin on taas jollain koko ilta pilalla.
Totta hitossa mä tuplaan sen synabasson jos sieltä semmonen pulpahtaa.Tuliskin..
Teijo K.
21.02.2007 22:23:47

Eipä se Wonderkaan mua kyrsi.Riippuu tietysti siitä, mitä vedetään.Toi homma tulee framille usein tuurauskeikoilla ja voi kun ihanaa kun siitä sanoo niin on taas jollain koko ilta pilalla.
Totta hitossa mä tuplaan sen synabasson jos sieltä semmonen pulpahtaa.Tuliskin..

Niin, se kyllä ärsyttää kun sieltä tulee sellaista sattumanvaraista plörinää. Onnekseni olen siltä useimmiten säästynyt. Ei käy katteeks.

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
Thefish
21.02.2007 22:30:51
Useimmiten pystyn kyllä vaikuttamaan soittoseuran laatuun, eli ei tää onneks oo ihan jokapäiväistä perunaa.Mutta kun kohdalle sattuu, niin vtuttaa. Ja rumasti.
J.Hollström
22.02.2007 11:51:00
Liian pienet bassokamat. Mikään oo niin ärsyttävää kun se ettei basso leivo kunnolla. Eilen oltiin keikalla jossa oli liian pieni PA ja liian mopo backline bassolle. Tosi urpo soitella.
Vasemmassa lahkeessa-klubi #1 - - - - Jukin juutuubi
Karlsson
22.02.2007 11:55:24
Liian pienet bassokamat. Mikään oo niin ärsyttävää kun se ettei basso leivo kunnolla. Eilen oltiin keikalla jossa oli liian pieni PA ja liian mopo backline bassolle. Tosi urpo soitella.

Tästä pääsee kun raahaa rantiksen joka keikalle ja jättää ne muiden kamat omaan arvoonsa. Tai arvottomuuteensa.
"Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta
J.Hollström
22.02.2007 11:57:58
Tästä pääsee kun raahaa rantiksen joka keikalle ja jättää ne muiden kamat omaan arvoonsa. Tai arvottomuuteensa.

Eilen oli vain 3:n biisin veto. Laiskuussyistä jätin rantiksen kämpille. Laiskuudesta kärsii koko ruumis.
Karlsson
22.02.2007 11:58:32
Eilen oli vain 3:n biisin veto. Laiskuussyistä jätin rantiksen kämpille. Laiskuudesta kärsii koko ruumis.

Tostahan ei voi syyttää kuin itseään sitte.
"Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta
Teijo K.
22.02.2007 11:59:32

Näin, omat kamat keikalle niin on mieluisat soittaa ja voi jättää muitten kamat omaan arvoonsa oli ne mitä laitteita tahansa. Vaikka rantiksia ja kiukaita. :)

bize
22.02.2007 12:09:09
Kannatan edellistä.

Les Paul -kitaristien kanssa, jotka soittaa kotonaan enimmäkseen akustisella, on hieman samaa hommaa. Kun kiinteästä porukasta on kyse, niin olen rehellisesti käynyt ruuvaamassa molemmilta bassot nollille, niin säilyy joku järki.
"Mua vituttaa kaikenmaailman tumputtajat, joitten soundissa ei oo diskanttia ollenkaan." -unable
Teijo K.
22.02.2007 12:21:02

Les Paul -kitaristien kanssa, jotka soittaa kotonaan enimmäkseen akustisella, on hieman samaa hommaa. Kun kiinteästä porukasta on kyse, niin olen rehellisesti käynyt ruuvaamassa molemmilta bassot nollille, niin säilyy joku järki.

Les Paul, JCM900 ja Marsun 4*12" on se aina pelätty yhdistelmä. Sillä saa kiipparibassot vaikuttamaan lastenleikiltä ja tuollaisen jälkeen niitä alkaa jopa kaipaamaan.

Thefish
22.02.2007 12:24:52

Kaikki on jees, kunhan kitaristi seisoo potkukorkeudella.
hollstro
22.02.2007 14:16:37

Tähän on helppo yhtyä. Itsekin soittelen akustisella himassa ja siinä tupaa niitä bassoääni korostamaan jotta sais putkua biisiin. Joskus olen äänitellyt omia juttuja niin että soitan kitaratkin aksutistyyliin ja se ei toimi yhtään. Siis se että yrittää leipoa siihen sitten bassolla jotain. Menee puuroksi. Mitenköhän nuo 7-kielisten kitaroiden ja Mode Four Marsujen harrastajat tulevat toimeen basistien kanssa?
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
rmac
22.02.2007 14:44:00
Mua kyrsii bassoilussa ja miksei laajemminkin se, että yleisö ei pysy meidän keikoilla paikoillaan. Jo alkumetreillä alkaa liikehdintä vaikka särötkään ei oo vielä kehissä saati vire.

Järjestyksenvalvonta on valitellut ettei tahdo pamput ja nyrkit kestää, ku porukka niin kaipaa kotio
J.Hollström
22.02.2007 14:46:01
Mua kyrsii bassoilussa ja miksei laajemminkin se, että yleisö ei pysy meidän keikoilla paikoillaan. Jo alkumetreillä alkaa liikehdintä vaikka särötkään ei oo vielä kehissä saati vire.

Järjestyksenvalvonta on valitellut ettei tahdo pamput ja nyrkit kestää, ku porukka niin kaipaa kotio

Mikäs tää teitin yleisönkarkoittava orkesteri on, jos saa udella?
rmac
22.02.2007 15:42:13 (muokattu 22.02.2007 15:51:08)
Mikäs tää teitin yleisönkarkoittava orkesteri on, jos saa udella?

Ei saa udella...No sanotaan nyt sen verta että se alkaa 'rmac &' ja tyylilaji on jotain KauppaTieteidenMaisteria (KTM).
Et löydä internetistä, me ei olla siellä vielä käyty.
losalvaros
22.02.2007 15:50:49
Rakot sormissa, kohta vois tehdä rikoksen kun ei jäis sormenjälkiä :D
"Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)