Keny 15.03.2007 12:33:21 | |
---|
On toi Jukin peli vaan komee vaikka ei ihan mun väri.Vitu ku olin kipeenä niin meni ohi toi. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
ötzi 15.03.2007 17:01:07 | |
---|
Onko mahdollista selvittää mitään Epiphone by Gibson -merkkisestä presari kopiosta sarjanumeron perusteella? Valmistusvuosi, puulajit(lähinnä body) yms. Ja onko kellään kokemuksia ko. bassosta? Ostin noin kk sitten moisen. mikit on vähän heikot mutta menevät kesällä vaihtoon. Edellinen omistaja oli maalannut bodyn valkoiseksi ja vielä maalannut oikein HEWI uskottavan tribaalin tallan yläpuolelle. Jos body on jotain järkevää puuta niin voi olla että hion sen ja pistän jonkun siistin petsin, kuten tumman punaisen. Niin ja kuviahan löytyy täällä: http://s50.photobucket.com/albums/f349/paskaaivo123/Epi%20Presari/Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
Karlsson 15.03.2007 17:06:09 | |
---|
Onko mahdollista selvittää mitään Epiphone by Gibson -merkkisestä presari kopiosta sarjanumeron perusteella? Valmistusvuosi, puulajit(lähinnä body) yms. Ja onko kellään kokemuksia ko. bassosta? Ostin noin kk sitten moisen. mikit on vähän heikot mutta menevät kesällä vaihtoon. Edellinen omistaja oli maalannut bodyn valkoiseksi ja vielä maalannut oikein HEWI uskottavan tribaalin tallan yläpuolelle. Jos body on jotain järkevää puuta niin voi olla että hion sen ja pistän jonkun siistin petsin, kuten tumman punaisen. Niin ja kuviahan löytyy täällä: http://s50.photobucket.com/albums/f349/paskaaivo123/Epi%20Presari/ On kokemuksia. Eka bassoni oli tuollainen. Vimpan päälle ritsa. Voi olla joku vaneriylläri tuolla maalin alla, jotenkin semmoinen fiilis tuosta. Just näin. |
mr.bungle 15.03.2007 20:01:25 | |
---|
Tjah. Saa nähdä meneeko Presari kohta lihoiksi. Vaikka se onkin paras basso ikinä, veri vetää tallamikkisaundiin. bassolla hanuriin |
Kotaja 15.03.2007 20:53:14 | |
---|
Hei oma ensibassoni todellakin on Squier Precision:D ja vieläkin nurkista löytyy, on jopa esillä kaikkien nähtävänä |
faffbey 16.03.2007 10:52:28 | |
---|
On kokemuksia. Eka bassoni oli tuollainen. Vimpan päälle ritsa. Voi olla joku vaneriylläri tuolla maalin alla, jotenkin semmoinen fiilis tuosta. Samaa mieltä, ei tollaseen ritsaan kannata petsiä tuhlata. |
paso 16.03.2007 11:01:41 | |
---|
Jepulis. Kommee on toi sun presari. Kullitetut osat ja kaikki. http://muusikoiden.net/dyn/users/19189.jpg juu, mallia cisse.. Alkupräisestä poiketen mustalla pleksillä, orig valkoinen tallessa, ja hiukan harvinaisemmalla ruusupuu otelaudalla. Ei ole tullu toista samanlaista vastaan. Fenderin eka aktiivipeli. |
pehko 16.03.2007 22:09:06 | |
---|
rakastuin Tokain APJ-32:seen...harmi vaan ei ollut varaa ostaa sitä, ja nyt se on poissa...yhyyyh... =/ sen vaan ajattelin sanoa. HEAVY...FUCKING...METAL! |
kyseinen 19.03.2007 22:50:05 | |
---|
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |
Jyräys 20.03.2007 15:22:21 (muokattu 20.03.2007 15:22:45) | |
---|
Liityn Klubiin Mr.bunglen vanhalla presarilla joka kotiutui mulle tälläviikolla. Kyl tää on hieno laji. Rock Rock |
ötzi 30.03.2007 20:41:20 | |
---|
Nyt kun on kesätyöt varmistunu niin pistän epin(kuvia profiilissa) kunnolla remonttiin.. Eka tilistä varmaan vien basson kauppaan, laitatan uudet potikat, plugin piuhat ja mikit. sekä kaulan+tallan säädöt kohilleen(Tämä onnistuisi kyllä itseltänikin mutta kun vetää 115-50 settiä E-vireeseen niin kaula haluaa vispata vittumaisesti), Sit hion kaulasta lakan pois ja laitan öljyn, tämä on oikeestaan vähän ufojuttuja jo mutta öljykaula on mulle se juttu, niin ja hiomisen jälkeen käytän luultavasti AMF soitinrakentajilla laitattamassa uudet nauhat. Sanokaapas onko nämä mikit hyvät? soittelen aika lähelle kaikenlaista mutta lähinnä semmonen rokki/vähän särö soundi ois hakusessa, mutta pitäisi toisaalta saada myös kunnon pompsottelut kliininä. http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sspb3_ebasspickup.htmMuitakin P-mikkejä saa suositella, max hinta semmonen pyöree 100e Sitten toinen homma, Mistä puusta body? aattelin että hios tuon entisen ja kuten yllä jo mainittiin sieltä voi joku vaneriylläri löytyä, jotain ajattelin että teen uuden bodyn ja pistän petsin+öljyn. Mitä puuta laittaisi? Koivua vois olla saatavilla mutta painaa aika paljon, kaverin kitarassa body oli koivua ja paino aivan julmetusti vaikka jyrsi pleksin alta niin paljon puuta kun kärsi. Kertokaa viisaammat, Kiitoksia jo tässä vaiheessa. Edit. niin ei ehkä koko homma ihan bassopalstalle mutta kyseessä kumminkin on basso ja vielä presari. Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
M.Hanski 30.03.2007 20:52:22 | |
---|
Nyt kun on kesätyöt varmistunu niin pistän epin(kuvia profiilissa) kunnolla remonttiin.. Eka tilistä varmaan vien basson kauppaan, laitatan uudet potikat, plugin piuhat ja mikit. sekä kaulan+tallan säädöt kohilleen(Tämä onnistuisi kyllä itseltänikin mutta kun vetää 115-50 settiä E-vireeseen niin kaula haluaa vispata vittumaisesti), Sit hion kaulasta lakan pois ja laitan öljyn, tämä on oikeestaan vähän ufojuttuja jo mutta öljykaula on mulle se juttu, niin ja hiomisen jälkeen käytän luultavasti AMF soitinrakentajilla laitattamassa uudet nauhat. Sanokaapas onko nämä mikit hyvät? soittelen aika lähelle kaikenlaista mutta lähinnä semmonen rokki/vähän särö soundi ois hakusessa, mutta pitäisi toisaalta saada myös kunnon pompsottelut kliininä. http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sspb3_ebasspickup.htm Muitakin P-mikkejä saa suositella, max hinta semmonen pyöree 100e Sitten toinen homma, Mistä puusta body? aattelin että hios tuon entisen ja kuten yllä jo mainittiin sieltä voi joku vaneriylläri löytyä, jotain ajattelin että teen uuden bodyn ja pistän petsin+öljyn. Mitä puuta laittaisi? Koivua vois olla saatavilla mutta painaa aika paljon, kaverin kitarassa body oli koivua ja paino aivan julmetusti vaikka jyrsi pleksin alta niin paljon puuta kun kärsi. Kertokaa viisaammat, Kiitoksia jo tässä vaiheessa. Edit. niin ei ehkä koko homma ihan bassopalstalle mutta kyseessä kumminkin on basso ja vielä presari. Eikös tommosella investointisuunnitelmalla kannattaisi yksinkertaisesti hankkiutua kyseisestä ritsasta eroon ja ostaa parempi tilalle? |
costanza 30.03.2007 21:23:24 | |
---|
Ibanez Blazer '81 löytyy. Kai se lasketaan. Näkyy omakuvassa. Ei oo enää. Nykyään on japski precision minkä ostin Soundstoresta. Se halvin malli. Näkyy myös omakuvassa. |
ötzi 30.03.2007 22:26:04 (muokattu 30.03.2007 22:26:36) | |
---|
Eikös tommosella investointisuunnitelmalla kannattaisi yksinkertaisesti hankkiutua kyseisestä ritsasta eroon ja ostaa parempi tilalle? Ehkä mutta oon pyöritelly monta bassoo viimesen vuoden aikana ja nyt löyty käteen sopiva. Oishan se oikee fenderi tetysti parempi mutta niitä ei taida saada öljykaulalla ja se on must. ja onhan se hyvä olla vähän "erikoisempi beissi". Sanokaa vaan hulluksi mutta mitä sitä muka tervejärkinen tässä maailmassa tekisi. Amiskalla sentään lehmät on pehmeitä |
Johnny Buzz 30.03.2007 22:27:43 (muokattu 30.03.2007 22:28:11) | |
---|
Ehkä mutta oon pyöritelly monta bassoo viimesen vuoden aikana ja nyt löyty käteen sopiva. Oishan se oikee fenderi tetysti parempi mutta niitä ei taida saada öljykaulalla ja se on must. ja onhan se hyvä olla vähän "erikoisempi beissi". Sanokaa vaan hulluksi mutta mitä sitä muka tervejärkinen tässä maailmassa tekisi. Kuinkas sopiva se sillon oikeasti onkaan, kun siitä vaihtuu oikeastaan kaikki mahdollinen bodyä myöden? |
ötzi 30.03.2007 22:29:43 (muokattu 30.03.2007 22:29:57) | |
---|
Lähinnä se tuntuma on hyvää. Bodyssä ei sinänsä ole vikaa mutta valkoinen+tribaali ei oo mun juttu. ja tummanpunainen petsi on mahtavaa. Ja pieni nikkaroiminen on kivaa Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |
Olli.M 30.03.2007 22:41:37 (muokattu 30.03.2007 22:42:53) | |
---|
Eikös tommosella investointisuunnitelmalla kannattaisi yksinkertaisesti hankkiutua kyseisestä ritsasta eroon ja ostaa parempi tilalle? Vähän oon kyllä samaa mieltä tässä tapauksessa. Tuohon remonttiin tulee uppoamaan jonkin verran rahaa mikä ei kuitenkaan välttämättä nosta kyseisen soittimen arvoa. Siis rahallista arvoa, käyttöarvo on ihan toinen juttu. Mulla on muuten joskus ollut ihan presiis samanlainen epiluuri mutta musta ja kahdella J mikillä. Kyllä sillä veti vaikka riza olikin. Taitaa olla muuten vaneria se body jos en väärin muista, joten ehkä se bodyn maalaminen ja lakkaaminen uusiksi voisi olla parempi vaihtoehto kuin hionta ja petsaus. E: Mutta sähän olitkin duunaamassa uutta bodya kokonaan. My bad. Niin käy joskus |
ötzi 30.03.2007 22:50:21 (muokattu 30.03.2007 22:52:03) | |
---|
Kato kön oon puufirmassa työharjottelussa ja kesällä töissä niin sieltä vois saada jonkin näköstä lankkua sopivaan hintaan ellei jopa ns jätepaloina ilmaikseksi. Mutta toisaalta. pitäsikö vaan antaa koko ritsan olla ja ostaa kesällä uusi. Ärsytää uuden basson hommais. edellisen kanssa kävi myös että testasin kaupassa vastaavalla combolla kun itseläni oli ja kuulosti tosi hyvältä, miellytti silmää ja sopi käteen, kyseessä oli siis Rockbass corvette. Kun sain basson kotiin niin soundit oli kaikkee muuta mitä hain ja muotoilu rupesi kyrsimään viikon päästä. Ja tämä voi hyvin käydä uudestaankin ja takkiin tulee. Tähän epiin olen hyvinkin paljon tykästynyt jos vaan saisi kaikinpuolin kuntoon. Mutta en tiiä, on muutenkin jo parin viikon ajan soittohalut ja inspiraatio ollu kateissa. Antaa ajan mennä ja kasselee sit mitkä fiilikset, kai. Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |
Johnny Buzz 30.03.2007 23:01:05 | |
---|
Kato kön oon puufirmassa työharjottelussa ja kesällä töissä niin sieltä vois saada jonkin näköstä lankkua sopivaan hintaan ellei jopa ns jätepaloina ilmaikseksi. Mutta toisaalta. pitäsikö vaan antaa koko ritsan olla ja ostaa kesällä uusi. Ärsytää uuden basson hommais. edellisen kanssa kävi myös että testasin kaupassa vastaavalla combolla kun itseläni oli ja kuulosti tosi hyvältä, miellytti silmää ja sopi käteen, kyseessä oli siis Rockbass corvette. Kun sain basson kotiin niin soundit oli kaikkee muuta mitä hain ja muotoilu rupesi kyrsimään viikon päästä. Ja tämä voi hyvin käydä uudestaankin ja takkiin tulee. Tähän epiin olen hyvinkin paljon tykästynyt jos vaan saisi kaikinpuolin kuntoon. Mutta en tiiä, on muutenkin jo parin viikon ajan soittohalut ja inspiraatio ollu kateissa. Antaa ajan mennä ja kasselee sit mitkä fiilikset, kai. Jos oot vähän epävarma siitä, mikä voisi olla oikea soitin sulle, niin suosittelisin tsekkailemaan käytettyjä. Niistä saa aina omansa takaisin, jos ei satukaan miellyttämään. Uuden ostaessa arvo tippuu heti, kun kannat sen ulos liikkeestä. |
ötzi 30.03.2007 23:09:26 | |
---|
No niissä taas on että niitä ei pahemmin pääse testaamaan. Kuopion seudulla ei paljoa bassoja liiku. Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |