absqua 30.10.2006 12:31:33 (muokattu 30.10.2006 12:34:39) | |
---|
Ja ketut.No tuli tossa yllä jo kerrottua.Jos soundi on yhdentekevää niin sitte voi vetää millä vaan.Jos hiotaan tarkkaa soundia niin ei toimi. Bassosoundin viimeisenpäälle hiominen live-oloissa on osoittautunut sellaiseksi puuhaksi jonka edessä mä ainakin nostan kädet ylös. Keikkapaikat on NIIN paskoja akustisesti että jos miksaaja saa basson erottumaan ja alapään muutenkin edes about selkeäksi niin siinä on jo papukaijamerkin ja skumppapullon paikka. EDIT: Siis tottakai mä tarjoan sinne piuhan päähän parasta mitä lähtee. Eli soundi ei ole yhdentekevä mulle todellakaan. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Karlsson 30.10.2006 12:31:56 | |
---|
Ja ketut.No tuli tossa yllä jo kerrottua.Jos soundi on yhdentekevää niin sitte voi vetää millä vaan.Jos hiotaan tarkkaa soundia niin ei toimi. Soundi ei o yhdentekevä varmaan juuri kenellekään. Mutta joskus on vaan pakko vetää sillä mitä on. Nautinnollista se ei ehkä ole, mutta hengissä selviää. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Johannes_t 30.10.2006 12:38:29 | |
---|
Mä komppaan Kenya sen verran, että mulla on rantasaunasta sama mielipide. Ikinä ei ole vituttanut kun Ampegia on backlinesta löytynyt, ei todellakaan, mutta sen soundi verrattuna vaikkapa EBS:n kaappeihin on todella erilainen ja jos on toiseen tottunut ja mieltynyt, niin... Hommahan toimii tietysti toisinkin päin. Absquahan se taisi olla, joka jonkun EBS-pinon kanssa oli tuskaillut, vai muistanko väärin? |
balzary 30.10.2006 12:39:33 | |
---|
Mutta joo, rantis nyt ei peukkuhommiin ehkä paras ole, sen pillin puuttumisen takia. Itse tosin saan tarpeeksi yläkertaa tohonkin (mutta jokseenkin vähäiseen) käyttöön kyseisestä kaapista. 2x 4x10 klaaraa sit ton pillihommankin. No, omaan käyttöön toi pilli on lähinnä turhaa painolastia. Itte tykkään kyllä Ampegin vähän räkäsestä peukkusoundistakin. |
absqua 30.10.2006 12:45:16 (muokattu 30.10.2006 12:45:49) | |
---|
Mä komppaan Kenya sen verran, että mulla on rantasaunasta sama mielipide. Ikinä ei ole vituttanut kun Ampegia on backlinesta löytynyt, ei todellakaan, mutta sen soundi verrattuna vaikkapa EBS:n kaappeihin on todella erilainen ja jos on toiseen tottunut ja mieltynyt, niin... Hommahan toimii tietysti toisinkin päin. Absquahan se taisi olla, joka jonkun EBS-pinon kanssa oli tuskaillut, vai muistanko väärin? Joo oli. Kesällä yksillä festareilla oli backlinerentalin ampeg paskana ja oli pakko vetää ebs HD350 + ebs 4x10"-läjällä. Ei pölähtänyt lain. Soundi oli ok, mutta hönkää oli huonosti. ELi kokonaissoitettavuus scheissea. Tilejä tasas onneksi vähän yksi myöhempi keikka jossa oli Ebs:n fafneri ja 8x10. Se läjä toimi jo erittäin hyvin, ei vituttanut yhtään kun vaan muisti tehdä perus ebs-presetit,eli käydä kääntämässä kaapin pillit pois päältä ja nupista se extra-yläpääkihinähimmeli nollille ja trebleäkin ihan pikkaisen miinukselle. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
J.Hollström 30.10.2006 12:51:30 | |
---|
Basson vaihto ei musta auta mitään oikeestaan. Edelleen eri mieltä. Omilla bassoilla rantis kuulostaa ihan erilaiselta. Presarin tyrninpi alapää leipoo aivan eri tavalla mitä jazzi. Eli ainakin minun täytyy säätää vahvistinta molemmille bassoille erikseen. |
Keny 30.10.2006 13:24:28 | |
---|
Juu porin jazzeilla vedin kans epsin 8x10 ja Fafner ja kyllä lähti.Ulkolavoilla 4x10 ei yksinään musta riitä vaikka ois mikä merkki....tai riippuu taas musasta ja paikasta.Oikestaan ongelma on se että jos se 4x10 on lattialla niin on vaikee kuulla itteensä. Ite kyllä omistan Ampeg nupin ja oon 4VB nupilla ja 4x10 komerolla vetäny ja hyvin on toiminu mutta joku niinkun uupuu. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Keny 30.10.2006 13:27:09 | |
---|
Edelleen eri mieltä. Omilla bassoilla rantis kuulostaa ihan erilaiselta. Presarin tyrninpi alapää leipoo aivan eri tavalla mitä jazzi. Eli ainakin minun täytyy säätää vahvistinta molemmille bassoille erikseen. Juu toi tietty on totta mutta esim milleri ei kuullost samalta Ampegin,fenkun tai muiden läpi niinkun EBS nipun läpi.Ei saa millään samaa soundia. Hoh mikä lause taas mut kai joku ymmärs taas mun ulosannista jotain. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
atoni 30.10.2006 13:38:37 | |
---|
"Ollaanpa sitä nyt niin ampekkia, niin ampekkia..." SVT-2pro SVT-810E SVT-15E SVT-210HE |
absqua 30.10.2006 14:54:17 | |
---|
Sä olet Keny ihan oikeassa tossa, ebs:n soundia ei ampegista saa ja toisinpäin - mikä onkin hyvä, koska tylsäähän se olisi jos kaikista tulis samaa tuubaa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Keny 30.10.2006 15:40:37 | |
---|
Sä olet Keny ihan oikeassa tossa, ebs:n soundia ei ampegista saa ja toisinpäin - mikä onkin hyvä, koska tylsäähän se olisi jos kaikista tulis samaa tuubaa. Hyvä...just noin,joku ymmärs mua.Silti aiheessa pysyäkseni niin meinaan Ampeggia kovasti testailla. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
ahdistuska 30.10.2006 16:14:02 | |
---|
Viikonloppuna oli toisella keikalla backline vuokralla ja vedin poikkeuksellisesti svt2pro:lla. Hyvä peli jne,mutta etusen putket olivat lopussa tms, koska särön määrä oli x10 omaan pinoon verrattuna halutulla äänenpaineella. Hyvin pystyi vetämään, ei siinä mitn, mutta tuntuma oli ihan eri kuin sopi odottaa. Missä asennossa sulla oli se drive potikka? Missäs muuten olit keikalla? Mistä se menee? |
Karlsson 30.10.2006 16:32:56 | |
---|
Mä olen (laina-) SVT2pro:n kanssa huomannut myös tuon särön määrän huomattavasti suuremmaksi kuin oman SVT-AV:n. Vaikka se särö-potikka olis nollissa. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Teijo K. 30.10.2006 16:35:06 | |
---|
Mä olen (laina-) SVT2pro:n kanssa huomannut myös tuon särön määrän huomattavasti suuremmaksi kuin oman SVT-AV:n. Vaikka se särö-potikka olis nollissa. Onko se särö minkä kuuloista? SVT oma on kyllä vähän sellaista, noh, sanotaan että ei väräytä, mutta saahan siitä jonkinlaista rosoa kun oikein yrittää? |
Karlsson 30.10.2006 16:36:55 | |
---|
Onko se särö minkä kuuloista? SVT oma on kyllä vähän sellaista, noh, sanotaan että ei väräytä, mutta saahan siitä jonkinlaista rosoa kun oikein yrittää? No semmosta putkisäröä, ei mitenkään epäterveen kuuloista. Sulle varmaan toi 2pro toimis paremmin siinä mielessä kuin SVT. Mä en meinaa saada ees kunnon säröä SVT:stä irti, lähinnä semmosta kevyttä putkiröpöä. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Teijo K. 30.10.2006 16:39:30 | |
---|
No semmosta putkisäröä, ei mitenkään epäterveen kuuloista. Sulle varmaan toi 2pro toimis paremmin siinä mielessä kuin SVT. Mä en meinaa saada ees kunnon säröä SVT:stä irti, lähinnä semmosta kevyttä putkiröpöä. Sainhan mie siitä svt:stä säröä aika paljonkin, mutta oli se kyllä semmosta aika onton kuulosta lopunpäälle. |
Karlsson 30.10.2006 16:40:21 | |
---|
Sainhan mie siitä svt:stä säröä aika paljonkin, mutta oli se kyllä semmosta aika onton kuulosta lopunpäälle. jaa, no, kuitenkin, tossa toisessa sitä lähtee helposti ja paljon. Ihan jeppis kuuloistakin. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
Wilkeson 30.10.2006 20:03:08 | |
---|
Hello. Kysäsen viimesen kerran että tietäiskö kukaan mikä saatana voi olla ton 4x10 HLF:än kans ku sen matolaatikon takana on se pillien diskanttisäätö vipstaakkeli..ja kun laitan sitä todella vähän lisää ni saundi alkaa pörisee/surisee...säröytyy? Ku se on nollilla ni ei mitää...iha vitun hyvä saundi. Onko kellään ollu samankaltaista juttua ja mistä ihmeestä voi johtua? Tai muuten vaan jotain havaintoo kaltaisesta asiasta! mä kelasin et pilleis on vikaa ja käyn vaihtaa sen ku ei toi voi olla normaalia! Soitin itseasias Levytukkuu kysyäkseni asiasta ja ei nekää paljoo osannu kommentoida. Sano vaa et ei se kyl nii pitäs olla! |
chief 30.10.2006 20:08:03 | |
---|
Huomen pitäis käydä testaa 6x10AV. Onkohan mistään kotoisin? No, kyllähän Pirkka jo kehuskeli mutta en usko ennenkuin kokeilen. "It's the ear, not the gear. " |
Wilkeson 30.10.2006 20:13:39 | |
---|
Huomen pitäis käydä testaa 6x10AV. Onkohan mistään kotoisin? No, kyllähän Pirkka jo kehuskeli mutta en usko ennenkuin kokeilen. Uskoisin Pirkkaa mut laita joku kommentti ku oot käyny ottaa vedot! Millä nupilla Meinasit vetästä? |