hemmo 09.05.2005 08:59:22 | |
---|
Tai siitä että soittajan saundmieltymys on erilainen kuin ton HD:n perussaundi? Hommaa putkivehe. Momster. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
Johannes_t 09.05.2005 09:03:09 | |
---|
Ota Niskamise huomioon myös se, että esim. mun ihanne (live)soundi on hyvin erilainen, kuin levysoundit joista pidän. Se kun on mahdotonta saada yhtä hyvää ääntä aikaiseksi livenä, kuin studiossa. Hyvä livesoundi on sellainen, jossa on tarpeeksi potkua ja josta erottaa mitä soittaja soittaa. Vielä jos jotenkin pystyy säätämään taajuusvastetta (siis sitä aluetta missä bassosi ääni liikkuu hertseinä, niinko, fiksummat nussikaa pilkku tarkemmin) niin avot! |
sirdickyj 09.05.2005 09:06:43 | |
---|
Vielä jos jotenkin pystyy säätämään taajuusvastetta (siis sitä aluetta missä bassosi ääni liikkuu hertseinä, niinko, fiksummat nussikaa pilkku tarkemmin) niin avot! Vaan kun sitä EQ:a pitäisikin osata väännellä sillee, että se soundaa hyvältä just siellä mestassa missä soitetaan ja mieluiten joka paikassa. Backline-keikoilla aika mission impossible, PA-keikoilla miksaaja hoitakoon sen puolen ja bassokamat olkoot lavalla omana monitorointina. Eikö? Bassosoundin ruuvaaminen=tähtitiedettä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Keny 09.05.2005 09:07:45 | |
---|
Tai siitä että soittajan saundmieltymys on erilainen kuin ton HD:n perussaundi? Hyvä pintti.Sulla tosin vaihtuu suht tiuhaan toi mieltymys.Tota soita ekaks ny auki se sun uus basso koska senkin soundi tulee muuttumaan ja katotaan sitten tota sun vaffarii. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Niskamies 09.05.2005 09:09:20 | |
---|
Hyvä pintti.Sulla tosin vaihtuu suht tiuhaan toi mieltymys.Tota soita ekaks ny auki se sun uus basso koska senkin soundi tulee muuttumaan ja katotaan sitten tota sun vaffarii. Mä oon muuten huomannut että Sadowsky on aika kivasti aunnet kun sitä on soitettu. Eilen meni taas potikat ihan uuteen asentoon, kun hain släppisaundia. Se on muuten alue missä EBS on parhaimmillaa, släppisaundi on uskomaton! Meitsi on meshissä. |
hemmo 09.05.2005 09:12:43 | |
---|
Vaan kun sitä EQ:a pitäisikin osata väännellä sillee, että se soundaa hyvältä just siellä mestassa missä soitetaan ja mieluiten joka paikassa. Backline-keikoilla aika mission impossible, PA-keikoilla miksaaja hoitakoon sen puolen ja bassokamat olkoot lavalla omana monitorointina. Eikö? Bassosoundin ruuvaaminen=tähtitiedettä. Tämä lienenee totta. Akustiikan muuttuessa on aina pakko hieman ruuvata potikoita. Olisi sangen hyvä jos päässä olisi "kuva" siitä omasta saundista. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
sirdickyj 09.05.2005 09:18:26 | |
---|
Tämä lienenee totta. Akustiikan muuttuessa on aina pakko hieman ruuvata potikoita. Olisi sangen hyvä jos päässä olisi "kuva" siitä omasta saundista. Mulla on "kuva" siitä, missä kohtaa bändin sointia sen basson pitäis olla (ei tarkoita että osaisin sen sinne laittaa). "Oma soundi" olkoon enemmän taiteilijoiden ja kitaristien juttuja. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Keny 09.05.2005 09:20:16 | |
---|
Mulla on "kuva" siitä, missä kohtaa bändin sointia sen basson pitäis olla (ei tarkoita että osaisin sen sinne laittaa). "Oma soundi" olkoon enemmän taiteilijoiden ja kitaristien juttuja. Onneks mulla on varastettu soundi;-) Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Karlsson 09.05.2005 09:29:34 | |
---|
Onneks mulla on varastettu soundi;-) Vai niin että sulta on varastettu? "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
Keny 09.05.2005 09:33:19 | |
---|
Vai niin että sulta on varastettu? O ja kun saan sen varkaan kiinni....niin palautan sen takas oikeelle omistajalle. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
poppamies 09.05.2005 09:33:24 | |
---|
Jos toi HD 350 kelpaa Markus Milnerillekin, niin miksei sitten....kelle vaan. Mannekiini soittaa millä käsketään... Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY! |
hemmo 09.05.2005 09:40:03 | |
---|
Mannekiini soittaa millä käsketään... Oisko näin? "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
balzary 09.05.2005 09:43:32 | |
---|
vielä tuohon niskiksen mollaamis-juttuun... jos täällä alkaa itse kullakin kuumottamaan ja vituttamaan toisten kommentit, niin kannattaa varmaan mennä välillä kattelemaan ulos miltä elämä näyttää. muistan aikaisemmin v*ttuilleeni niskikselle paljon nykyistä enemmän. johtu yksinkertasesti siitä, että töissä ei ollut muuta kuin luppoaikaa. mun luonteella pakkohan siinä tilanteessa on joka hommaan heittää kommenttia. refresh-nappula heiluu mnetin yllä joka toinen minuutti odotellessa, että joku sanoisi jotain. nyt ei jaksa/välitä enää niin paljon (vaikka mnetissä liikaa roikunkin). monesti siellä pottuilussa on kuitenkin pointtikin mukana, jos sen sieltä osaa lukea eikä vaan ota tekstiä henkkoht loukkauksena. |
Keny 09.05.2005 09:43:38 | |
---|
Mannekiini soittaa millä käsketään... Ei muuten oo näin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Teijo K. 09.05.2005 09:58:53 | |
---|
Hyvä pintti.Sulla tosin vaihtuu suht tiuhaan toi mieltymys.Tota soita ekaks ny auki se sun uus basso koska senkin soundi tulee muuttumaan ja katotaan sitten tota sun vaffarii. Eiköhän melkein kaikilla pari-kolme vuotta soittaneilla jannuilla vaihdu se soundimieltymys melko tiuhaan. Ja sehän on ihan luonnollista minusta, mutta ei niiden jokaisen oikun perään välttämättä kannata 17vuotiaan tuloilla sännätä. Mikä toimii parikytä vuotta soittaneelle konkarille, ei välttämättä toimi pari vuotta soittaneelle aloittelijalle. Miten voi kaveri yleensä edes valita sellaista bassonuppia, joka soundaa hyvältä säädöt nollissa, jos hänellä ei ole edes käsitystä siitä mikä on tämä hyvä soundi? Sekin kun on joka soittajalla muutenkin erilainen. Mie olen paljon soittanut setupilla, missä on tasan kaksi volumenuppia. Ja hyvältä kuulosti siihen kontekstiin. Ei ollut Eq- säädöt nollissa kun niitä ei edes ollut olemassa. Niillä kamoilla veti kaikki miitissä olleet basistit muuten viime kesänä. Osta Niskis tommonen Behringer Tube Ultragain MIC 100 -etunen. Kyllä kuule lähtee! :) |
hemmo 09.05.2005 10:02:35 | |
---|
Eiköhän melkein kaikilla pari-kolme vuotta soittaneilla jannuilla vaihdu se soundimieltymys melko tiuhaan. Mulla vaihtuin parissa vuodessa kaikki bassovaffarit trankkucomboista putkinuppeihin, kun oli niinko tarvetta, muka. Munsta miun saundi ei silti juurikaan muuttunut. Samaa pörinää. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
J.Hollström 09.05.2005 10:10:00 | |
---|
Tota soita ekaks ny auki se sun uus basso koska senkin soundi tulee muuttumaan ja katotaan sitten tota sun vaffarii. Kandee soittaa ensiks ne sormet auki. Vaikka 20 vuotta nyt ens alkuun. |
Karlsson 09.05.2005 10:13:33 | |
---|
Kandee soittaa ensiks ne sormet auki. Vaikka 20 vuotta nyt ens alkuun. Tsek omakuva. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
Teijo K. 09.05.2005 10:17:09 | |
---|
Kandee soittaa ensiks ne sormet auki. Vaikka 20 vuotta nyt ens alkuun. Tavallaan näin. Minä en missään nimessä vastusta ihmisten halua ostaa leluja ja kamarunkata. Itsekin siihen syyllistyn jatkuvasti. Mutta pidetään se kamarunkkuu sinä mitä se oikeasti on, eikä naamioida sitä miksikään "mutku tää ei oo niin hyvä laite ku tarviin paremman että saan paremman soundin jne." |
Keny 09.05.2005 10:21:10 | |
---|
Tavallaan näin. Minä en missään nimessä vastusta ihmisten halua ostaa leluja ja kamarunkata. Itsekin siihen syyllistyn jatkuvasti. Mutta pidetään se kamarunkkuu sinä mitä se oikeasti on, eikä naamioida sitä miksikään "mutku tää ei oo niin hyvä laite ku tarviin paremman että saan paremman soundin jne." Nii ja just tässä tapauksessa pits vetää jarrua kun on jo hyvät kamat. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |