Aihe: Thunderbird
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1013 14 15 16 17
jaajo2
01.11.2013 18:38:18
mun 2012 gibson painaa 3.7kg
jukkajylli
01.11.2013 18:48:29
Onks teilla jotian kalavaaakoja joilla punnitsette? Et niinku kiduksista roikkumaan..
I'm not the one to blame
J.Hollström
01.11.2013 19:37:25
jukkajylli: Onks teilla jotian kalavaaakoja joilla punnitsette? Et niinku kiduksista roikkumaan..

Joo, semmonen kalavaaka on mulla.
Kefiiri
01.11.2013 19:45:26
J.Hollström: Joo, semmonen kalavaaka on mulla.

Kalavaakaan on helppo laittaa kitara hihnasta roikkumaan ja tarkkuusaluekin on aika sopiva.
En ole musiikin asiantuntija.
jounick
01.11.2013 22:22:22
jukkajylli: Onks teilla jotian kalavaaakoja joilla punnitsette? Et niinku kiduksista roikkumaan..

Mä käytin ihan vaan henkilövaakaa, eli mies kyytiin basson kanssa ja ilman ja sama toistetaan niin monta kertaa
a) että saavutetaan tilastollinen merkitsevyys ja tallennetuista arvoista muodostetaan normaalijakauma ja mediaani ja anomaliat eliminoidaan.
tai
b) kunnes ei enää huvita
Seba
01.11.2013 22:27:05

Mulla on tuollainen "kirjevaaka" joka näyttää 5kg asti.
Yksikään soitin ei ole mennyt yli vielä :)
Liian läski hipsteriksi.
reaper666
20.10.2014 09:52:31
Anteeksi nosto mutta turha uuttaakaan aloittaa.
jonkin aikaa ollut jo mielessä Epiphonen Thunderbird. Kävin viikonloppuna vanhan kotikaupungin musaliikkeessä ja siellä oli sellanen 259e. Kyllä piru vie himottaisi. Thomannilla 6e kalliimpi.
nykyisellä köyhyydellä voi sitä vielä ostaa mutta olis toi kyl todella kiva. Lähinnä ulkonäöllisistä syistä.
Kattelin vaan topikin aloitusviestiä, että olis 500e joskus ollu hintana?
jukkajylli
20.10.2014 10:08:56
reaper666: Anteeksi nosto mutta turha uuttaakaan aloittaa.
jonkin aikaa ollut jo mielessä Epiphonen Thunderbird. Kävin viikonloppuna vanhan kotikaupungin musaliikkeessä ja siellä oli sellanen 259e. Kyllä piru vie himottaisi. Thomannilla 6e kalliimpi.
nykyisellä köyhyydellä voi sitä vielä ostaa mutta olis toi kyl todella kiva. Lähinnä ulkonäöllisistä syistä.

Kuulosta edukkaalta, jos ei olw pulttikaula.
And it's just a waste of time..
nappo
20.10.2014 10:12:52
Mulla olis korealainen Epin Tunska ylimääräisenä. Ei siis mitään kiinalaista osaamista, vaan koreasta kymmenen vuoden takaa suunnilleen. Ihan mintti kunto ja kova laukkukin mukaan. Laita vaikka pikaviestiä jos kiinnostaa. :)
Liekkipipoilta uusi LP ulkona! http://www.youtube.com/watch?v=cEReNQv2t18
Spandau-
20.10.2014 10:36:48

Ensimmäinen bassoni oli koreassa tehty valkoinen Epiphone Thunderbird, joka maksoi vuonna 2006 thomannilla reilut 400€ ja perus-sunbursti oli muistaakseni about saman hintainen.

Nykyiset kiinalaiset ovat halvempia, ja testaamissani yksilöissä on ollut myös esikuvalleen uskollisempi, melko ohut kaula. Jossain välissä niitä tehtiin tietääkseni leppäbodyllä, joka lienee halvempaa kuin mahonki?
When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass
reaper666
20.10.2014 10:59:53
jukkajylli: Kuulosta edukkaalta, jos ei olw pulttikaula.

En mitään speksejä tai muutakaan tiedä siitä. Enkä halunnut kysyä etten itseäni turhaan kiusaa :D sunburst -värinen oli.
okabass
20.10.2014 11:41:01
J.Hollström: Joo, semmonen kalavaaka on mulla.

Ihan oikeasti: punnitsetteko te bassoja? Miksi ihmeessä? Sen ymmärrän, että jauhelihaa, kalansaalista, vauvoja yms. punnitaan.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
jukkajylli
20.10.2014 11:54:45
okabass: Ihan oikeasti: punnitsetteko te bassoja? Miksi ihmeessä? Sen ymmärrän, että jauhelihaa, kalansaalista, vauvoja yms. punnitaan.

Nyt varovasti. Musta tuntuu, että tää on vakava asia..
hollstro
20.10.2014 11:59:06 (muokattu 20.10.2014 12:02:07)

jukkajylli: Nyt varovasti. Musta tuntuu, että tää on vakava asia..

Aina kun oon myyny jotais Stratoa tai Les Paulia vakiokysymys on paljon se painaa. Jopa Bassoista tätä on kysytty. Tänään punnitsin:
- 1964 Firebird 3.4 kg
- 1965 Stratocaster 3.4 kg
- 1982 Tokai Les Paul 4.1 kg
- 1988 Les Paul Standard 4.0 kg
- 2006 CS Strato 3.5 kg
- Versoul Henry 3.5 kg
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
J.Hollström
20.10.2014 12:16:16
okabass: Ihan oikeasti: punnitsetteko te bassoja? Miksi ihmeessä?

Paino on yksi aspekti soittimien ominaisuuksissa, soundissa ja soitettavuudessa.

Onhan nuo tuolla kitarapajan sivuillakin jo ennen hintaa mainittu.
http://www.kitarapaja.com/bass.htm
basisti1971
20.10.2014 14:19:42
Moi.

okabass: Ihan oikeasti: punnitsetteko te bassoja? Miksi ihmeessä? Sen ymmärrän, että jauhelihaa, kalansaalista, vauvoja yms. punnitaan.

Joo, ja kissat ja koirat tarttee punnita ennen madottamista...
Tuon meidän jöpsäkän rotikan kokoisen ja näköisen labradorin kanssa emme tosin enää stanuvaa-alle yhteispainomme puolesta sovi...

reaper666:

nappo: Mulla olis korealainen Epin Tunska ylimääräisenä. Ei siis mitään kiinalaista osaamista, vaan koreasta kymmenen vuoden takaa suunnilleen. Ihan mintti kunto ja kova laukkukin mukaan. Laita vaikka pikaviestiä jos kiinnostaa. :)

Mulla on tuollainen vuostuhannen alun pulttikaulainen Korealainen myös, ja jos paksuhkoon kaulaan on tykästynyt, varsin oiva peli.
Varsinkin kun pukkas Model Onen otelaudan päähän :).

Sittenhän tuota halvempien Tunturpöllöjen pakkaa tuli vastikään sekoittamaan tämä:
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_tb_70vs.htm

Jos on vähänkään itse soittelemieni ja omistamieni Benttoneiden kaltainen, paha mennä metsään tuonkaan hankinnan kanssa.

T:Samuli
Maisteri
20.10.2014 16:00:32
Jaa, HB:kin puskenu oman halpis-TB:n.

+ Liimakaula
+ Esikuvansa mukainen ohut kaula (1,5")
+ Halpa (n. 150e)
- Aktiivielektroniikka
- HB-brändi/-logo maineineen kaikkineen

Voihan tommonen olla kuiten parempi ku Epiphonen vastaava halpis. Verrattuna HB:n Epin ominaisuudet:

+ Passiivielektroniikka ja muistaakseni varsin OK mikit, mitä nyt joskus muinoin olen kokeillut
+ Epiphonen brändi kuitenkin ihan OK laatumaineeltaan
- Pulttikaula
- Leveä halkokaula (1,73")
- Selvästi HB:ta kalliimpi (n. 260e), joskaan ei silti kovin kallis.

Jos tommonen Benton on puiltaan ihan soiva peli ja raudat edes suht OK, elektroniikkaremppaan panostamalla (passiiviksi muuttaminen ja mahd. esim. mikkien vaihtoa) tommosesta voi saada pikkurahalla ihan pätevän ukkoslinnun.

Ei se tuo pulttikaula-Epikään ole tosiaankaan huonosti soiva peli. Mutta ei tommosella leveimmällä mahollisella presarikaulalla voi soittaa Thunderia. Se kun on tuo TB:n ergonomia semmonen että väkisinkin se on välillä olalla niin, että se kaulan pää on varsin kaukana omasta mahasta -> saa toimia otelaudalla vasen käsi suht ojennettuna. Silloin leveä kaula on ihan täysin tekemätön paikka, ainakin tälle nakkisormelle.

Eikä tommonen levein about 1,75" presarikaulakaan mene mulle millään edes ergonomisemman presaribodyn kanssa. Tuo äsken hankkimani JV Presari on oikeesti eka tapaamani miellyttävän oloinen P-kaula ja sekin on kumminkin "vain" noin 42mm / 1,65"
www.thedgu.com
jukkajylli
20.10.2014 16:01:37
Niin no. Jokaisella on omat mielipiteensä ja mieltymyksensä. Mun mielestä Thunderbirdin oleellisin ominaisuus on läpi rungon menevä kaularakenne. Toisen mielestä rok-ulkonäkö. Se om ihan fine, kato. Mutta tohon soittimien punnitsemiseen liittyen täytyy todeta, että kun on melkein koko nuoruutensa roikottanut aria prokakkosta, melkein kaikki bassot tuntuu kevyiltä.
Seba
20.10.2014 16:31:03

jukkajylli: Niin no. Jokaisella on omat mielipiteensä ja mieltymyksensä. Mun mielestä Thunderbirdin oleellisin ominaisuus on läpi rungon menevä kaularakenne. Toisen mielestä rok-ulkonäkö. Se om ihan fine, kato. Mutta tohon soittimien punnitsemiseen liittyen täytyy todeta, että kun on melkein koko nuoruutensa roikottanut aria prokakkosta, melkein kaikki bassot tuntuu kevyiltä.

En tainnut omaa tunskaa edes punnita koskaan, mutta helvetin kevyt se oli.
kevyt ja siro käteen epiin verrattuna, sekä itselle paras soittoergonomia kun ensin tottui.
Saundi oli vaan liian "rock" nykynypläilyyn enkä raaskinut alkaa mikitystä mutiloimaan ni piti myydä pois.
Kefiiri
20.10.2014 16:46:03 (muokattu 20.10.2014 16:46:24)

Vauvojen punnitseminen on ihan hukkaan heitettyä hommaa, nehän kasvavat koko ajan. Aina saisi olla punnitsemassa. Bassolla kertapunnitus riittää.
En ole musiikin asiantuntija.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)