Lou 08.05.2005 19:51:17 | |
---|
Ei saa Behringeriä kuulostamaan Ampekilta, mutta saa kuulostamaan paremmalta kuin ilman taitoa. Hyvältä. Pelimanni saa laitteen kuin litteen soundaamaan hyvältä. Ja hyvä ei tarkoita ampekilta vaan ihan vaan hyvää. Fleim fleim. Nii, jos sulle hyvä soundi = putkiampeg ja mikään muu ei kelpaa, niin eihän se sitten toimi. Mutta ajatellaan sillai että on kaksi basistia vierekkäin. Kumpikin paukuttaa plektralla basson e-kieltä samalla tavalla. Toisella Begringer tai vastaava ja toisella Ampeg (tai joku muu "arvostettu" merkki) niin en usko että kukaan sanoisi että Behringer kuulostaa paremmalta. Kyllä se vahvistin kuitenkin tulostaa sen äänen ja siten myös vaikuttaa siihen. www.jermaine-rocks.com |
Teijo K. 08.05.2005 19:53:06 | |
---|
Mutta ajatellaan sillai että on kaksi basistia vierekkäin. Kumpikin paukuttaa plektralla basson e-kieltä samalla tavalla. Toisella Begringer tai vastaava ja toisella Ampeg (tai joku muu "arvostettu" merkki) niin en usko että kukaan sanoisi että Behringer kuulostaa paremmalta. Kyllä se vahvistin kuitenkin tulostaa sen äänen ja siten myös vaikuttaa siihen. Kyl kyl, siksi minä sen tuonne listasin ääneen vaikuttaviin asioihin. Huomasitko että esim piuhat puuttuvat sieltä kokonaan. Ja mahdollisten polkimien patterien merkki. |
Lou 08.05.2005 19:56:15 (muokattu 08.05.2005 19:57:47) | |
---|
Kyl kyl JES! Minä voitin! www.jermaine-rocks.com |
mr.bungle 08.05.2005 20:05:03 | |
---|
Mutta ajatellaan sillai että on kaksi basistia vierekkäin. Kumpikin paukuttaa plektralla basson e-kieltä samalla tavalla. Toisella Begringer tai vastaava ja toisella Ampeg (tai joku muu "arvostettu" merkki) niin en usko että kukaan sanoisi että Behringer kuulostaa paremmalta. Kyllä se vahvistin kuitenkin tulostaa sen äänen ja siten myös vaikuttaa siihen. Mulla on Behringerin nuppi, ja kyllä sen saundi pieksee muutamia arvostettuja vermeitä mitä matkan varrella on tielle sattunut. Itse kuulun myöskin tähän porukkaan, joka ei Ampegia mitenkään erityisesti ylistä. Kaapitkin on working class -kamaa, Hartken 2x10 ja Peaveyn 4x10. Toimii. bassolla hanuriin |
Zarmo 08.05.2005 20:09:06 | |
---|
Mulla on Behringerin nuppi, ja kyllä sen saundi pieksee muutamia arvostettuja vermeitä mitä matkan varrella on tielle sattunut. Itse kuulun myöskin tähän porukkaan, joka ei Ampegia mitenkään erityisesti ylistä. Kaapitkin on working class -kamaa, Hartken 2x10 ja Peaveyn 4x10. Toimii. Miekin saan Yamahasta ihan itelleni kelpaavan soundin. Hyvä, että on halpa maku, kun on kerran köyhäkin. Lukekaa runoutta
"Mitä isompi kotelo, sitä isompi soitin" |
Teijo K. 08.05.2005 20:11:03 | |
---|
JES! Minä voitin! Shampanjat jäihin! Joo, jos sitten on soittaja, soitin, vahvistin ja kaappi, niin voin taata että kaikkein helpoimmin sokkotestissä erottaa sen, kun vaihtuu soittaja. ;) Sitten vaatii jo aika tarkan Zapan, että pystyy erottamaan levyiltä esm. millä sbassolla se on soitettu. Ja niin kauan kun pysytään trankkuvahvistimissa, niin aika Peethoven olet, jos erotat oikeasti a-b testissä onko siellä Hartke, Behku vai EBS. |
Teijo K. 08.05.2005 20:12:00 | |
---|
Miekin saan Yamahasta ihan itelleni kelpaavan soundin. Hyvä, että on halpa maku, kun on kerran köyhäkin. Mulla on se ongelma, että saan kyllä ne soundit, mutta haju, ja fibat on sitten ongelmallisempi juttu. |
Zarmo 08.05.2005 20:14:04 | |
---|
Mulla on se ongelma, että saan kyllä ne soundit, mutta haju, ja fibat on sitten ongelmallisempi juttu. Niitä ei kyllä sovi aliarvioida. Etenkään, kun soittaminen on harrastus, eli nimen omaan fibojen takia tehtävää hommaa Lukekaa runoutta
"Mitä isompi kotelo, sitä isompi soitin" |
Teijo K. 08.05.2005 20:17:27 | |
---|
Niitä ei kyllä sovi aliarvioida. Etenkään, kun soittaminen on harrastus, eli nimen omaan fibojen takia tehtävää hommaa Tuntuu vaan että ne soundit saisi ihan murto-osalla fibojen hinnasta. |
hemmo 08.05.2005 21:02:04 | |
---|
Eilen viimeksi keikalla käänsin VOXin ykköskanavan volaa auki neljänneksen verran, muut säätimet oli nollilla. Ja hyvältä soundasi. Sopivan yksinkertaista mulle. Mulle kelpais hyvin Sunn-merkkinen 50 W putkinuppi, jossa on mahtavat säädöt: - volume - bass - treble Nooh, onhan vanhoissa Bassman-nupeissakin tuo, siis blackface. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
Jani The Rock 08.05.2005 21:18:01 | |
---|
Mulle kelpais hyvin Sunn-merkkinen 50 W putkinuppi, jossa on mahtavat säädöt: - volume - bass - treble Nooh, onhan vanhoissa Bassman-nupeissakin tuo, siis blackface. Toihan ois niinku taivas. Turhat säädöt ja namiskat vaan sotkee. The Joker in the pack! Bella Italia #1 |
sirdickyj 08.05.2005 21:18:51 | |
---|
Kyllä noita treblejä ja middlejä ja brighteja voi ruuvata tästä ikuisuuteen mutta kyllä asia on näin että hyvästä vahvistimesta lähtee miellyttävä soundi vaikka kaikki säätimet olisi pohjoisessa eikä yhtään nappia paitsi poweri olisi painettuna. No niin, päivän mielipide, ehkä jopa viikon! Jepjep, hummani hei. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
piivei 08.05.2005 22:33:47 | |
---|
Mun mielestä Bize sano tuolla aiemmin hyvin et se linjasta äänitetty soundi oli niistä kahesta vaihtoehdosta ehdottomasti käyttökelpoisempi jos ajatellaan keikkatilannetta miksaajan näkövinkkelistä. Hyvä bändisoundi on kuiteski bassarin ja basson kimppa. Mulla oli joskus joku iankaikkisen vanha Trace Elliotin 200 wattinen nuppi 4*10 kaapilla ja kyllä löyty trankkupörinää eikä muuten kuullostanu yhtään "digitaaliselta". Ei se oo pakko olla putkivahvistin et sais hyvän murosoundin. Hyvällä trankkuvahvistimella saa ihan maukkaan pörinän aikaan etuastetta kyykyttämällä ja tuo sun soundi kyllä olis sellanen et ei haittais vaikka sitä ajais vielä vähän lisää muroille, riippuu tietysti musastakin. |
poppamies 09.05.2005 00:16:35 | |
---|
Kaikki vahvistimet kuullostaa samalta kaikki potikat nollilla ... Tietenkin tässä tarkoitetaan että potikat on "nollilla" sikäli että ei leikata eikä korosteta mitään. Siis potikat klo 12. Minusta se on vahvistimelle kuin vahvistimelle se "ultimate" testi soitta sillä kaikki säädöt nollilla. Vahvistimen pitää soundata hyvältä säädöt nollilla. Muuten se on huono vahvistin yhdistelmä. Säädöt on lähinnä sitä varten että saa korjattua tilan akustikka puutteet ja säädettyä yleissoundin balanssia. Kaikki vahvistimet soundaa erillaiselta eri tiloissa. Tässä on monta kertaa tullut esille se seikka ettei kamarisoundia ja niitä säätöjä voi käyttää keikalla. Samaten keikkasoundi kuulostaa karmealta yksin soitettuna ilman bändiä omassa kammarissa. Siis ainoa tapa testata vahvistin yhdistelmää on pitää säädöt nollilla (klo 12). Jos ei se soudi miellytä niin ei kun vahvistin mäkeen. Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY! |
Sähköjänis 09.05.2005 00:34:07 | |
---|
sä oot poppis ihan oikeassa kyl tosta vahvarin perussoundista mutta musta tässä jupakassa ei nyt ihan ollu kyse siitä onko ton niskaesan vahvistin hyvä vai ei. se jätkä taitaa vaan olla aika eksyksissä asioidensa kanssa mikä sit jotenki ilmenee tossa kamarumbassa. mut toisaalta nin olin mäkin teininä aika hiton eksyksissä ei siin mitään. mulla ei vaan ollu sikana massia musaharrastuksiin poltettavana joten mun oma epävarmuus kanavoitu sitte muualle (mm. siihen kun ei toi hameväen vaakamamboon jallitus käynytkään ihan niin kepeästi ku mitä isot pojat anto ymmärtää) kuin siihen että pitäs itsetunnon kohotukseksi hoitaa parhaat vehkeet ja sitte ku ne on niin pitää keksiä vikoja niistä että vois myydä pois ja jatkaa yhä uusien vehkeiden hoitamista. no mut onhan toiki yhen sortin elämänsisältöä. vois rahat huonomminki käyttää! bisseen ku sijoittaa niin jälleenmyyntiarvo on yllättävän alhainen. Vituiks-män, suomalainen supersankari. |
Keny 09.05.2005 08:16:18 | |
---|
Tietenkin tässä tarkoitetaan että potikat on "nollilla" sikäli että ei leikata eikä korosteta mitään. Siis potikat klo 12. Minusta se on vahvistimelle kuin vahvistimelle se "ultimate" testi soitta sillä kaikki säädöt nollilla. Vahvistimen pitää soundata hyvältä säädöt nollilla. Muuten se on huono vahvistin yhdistelmä. Säädöt on lähinnä sitä varten että saa korjattua tilan akustikka puutteet ja säädettyä yleissoundin balanssia. Kaikki vahvistimet soundaa erillaiselta eri tiloissa. Tässä on monta kertaa tullut esille se seikka ettei kamarisoundia ja niitä säätöjä voi käyttää keikalla. Samaten keikkasoundi kuulostaa karmealta yksin soitettuna ilman bändiä omassa kammarissa. Siis ainoa tapa testata vahvistin yhdistelmää on pitää säädöt nollilla (klo 12). Jos ei se soudi miellytä niin ei kun vahvistin mäkeen. Mun mielestä tää ei päde.Sen takia ne säädöt on että niitä käytetään. Täällä duunissa on muutama hifi ukko jotka sanoo et paras vaffari on sellanen missä on vaan vola nuppi.Syy on kuulemma se että joka levy soi niinkun miksaaja on sen halunnu ja luonnollisesti.Paskan marjat sonon minä.Munsta ne säädöt on sen takia että saa korjaa nitä virheitä mitä ne tuottajat on tehny ja sama pätee noihin nuppeihin. Varmaan teille ois paras sellanen nuppi missä ei ois mitään potikoita tai kytkin missä lukis...tonet pois. Oma fafneri ei soi nollilla niinkun haluun mut pikku säädöillä se on kun unelma. Nää on maku juttuja mut turha sönkkää et jos vaffari ei nolilla soi niin senkun mäkeen....niin juu mauku juttu toikin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
sirdickyj 09.05.2005 08:44:33 | |
---|
Mun mielestä tää ei päde.Sen takia ne säädöt on että niitä käytetään. ...edellyttäen, että niitä osataan käyttää. Mutta tosiaan mun mielestä toi on kanssa hiukan vanhakantaista ajattelua, että "kyllä se hyvä peli soundaa hyvältä vaikka säädöt nollilla". Jossain tapauksissa voi näin ollakin, esim. jossain yksinkertaisissa putkivehkeissä, vaikkapa Marshallissa, jossa ei nuppeja vääntewlemällä liikoja tapahdu, halusit tai et. Mutta on toki olemassa valtaisa määrä vahvistimia, jotka on hiukka monimutkaisempia ja eivät ehkä omaa mitään kovin radikaalia ominaissoundia, silloin ei tod. voi väittää niitä huonoiksi jos eivät soundaa hyvälle nupit pohjoisessa. Niin, paska vahvistin taas ei soundaa hyvältä vaikka nupit olis missä, silti tosin hyvä soittaja, joka tietää mitä tekee, pyristelee sellaisellakin tod. näk. ihan siedettävän kuuloisesti. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Keny 09.05.2005 08:56:28 | |
---|
Niin juu olin ehkä vähän aamuärhäkkä mut tosiaan paska vaffari ei tietty soi vaikka mikä ois.Nyt tosin oili kyse niskiksen HD 350 vaffarista ja jos se ei soi niin vika on soittajassa tai kaapeissa. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Niskamies 09.05.2005 08:58:00 | |
---|
Niin juu olin ehkä vähän aamuärhäkkä mut tosiaan paska vaffari ei tietty soi vaikka mikä ois.Nyt tosin oili kyse niskiksen HD 350 vaffarista ja jos se ei soi niin vika on soittajassa tai kaapeissa. Tai siitä että soittajan saundmieltymys on erilainen kuin ton HD:n perussaundi? Meitsi on meshissä. |
hemmo 09.05.2005 08:59:06 | |
---|
Niin juu olin ehkä vähän aamuärhäkkä mut tosiaan paska vaffari ei tietty soi vaikka mikä ois.Nyt tosin oili kyse niskiksen HD 350 vaffarista ja jos se ei soi niin vika on soittajassa tai kaapeissa. Jos toi HD 350 kelpaa Markus Milnerillekin, niin miksei sitten....kelle vaan. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |