Aihe: Basso särö
1 2 3 4 5 6 7 8 913 14 15 16 17
ossip
13.08.2008 16:13:01 (muokattu 14.08.2008 06:54:35)
Bad Monkey toimii mielestäni todella hyvin. Itse haluan saundiini vain semmoista kivaa pientä pörinää ja siihen tarkoitukseen tuo on mahtava. High-potikka klo 12, low klo 15 ja gainia siihen klo 13-14, tuloksena todella miellyttävän kuuloinen kevyt särö.

Hinta-laatusuhteeltaan ihan loistava värkki, suosittelen jos on hieman pienempi budjetti käytössä.

Edit: Ei jeesus meikäläinen on tyhmä. Eli siis Low kello kolmessa ja gain 1-2.
Wallutzi
13.08.2008 21:46:54
Itse hankin käsiini myös kyseisen digitechin bad monkey säröttimen ja hyvin potkii, just semmoin pien mauste mitä kaipasinkin bassosaundiini enkä menettänyt 50euroa enenpää!

Millasilla säädöillä te saman purkin omistajat saatte irti teitä mielyttävää saundia?
markotetri
14.08.2008 04:01:00
Itse hankin käsiini myös kyseisen digitechin bad monkey säröttimen ja hyvin potkii, just semmoin pien mauste mitä kaipasinkin bassosaundiini enkä menettänyt 50euroa enenpää!

Millasilla säädöillä te saman purkin omistajat saatte irti teitä mielyttävää saundia?

Mulle jäi kans tuossa yks Kauhee Apina reppuun kun käytiin soittelemassa ja kitaristilla jäi sellainen ylimääräiseksi... Kai siitä pitäisi muutama kymppi sille heittää. Ihan hauska peli pikkunarinaan, muffit sit erikseen.

Mulla ainakin näyttäisi olevan low klo 3, high klo 2 ja gain melkein täysillä. Levelit tietysti sen mukaan, haluaako kokonaisvolaan boostia kun lootaa polkaisee.

Täytyy vielä tehdä vähän tarkempaa tutkimusta ja vertailua muihin vastaaviin purkkeihin, mutta ainakin alkuun hyvä fiilis tuosta vermeestä tuli.
Artificiality is normal to the medium.
Simo78
14.08.2008 10:49:56

Siis maksoit tuosta 50€? Mä tolla kerran soittelin basso reeneissä(kun noin normaalisti veivaa 6kielistä) ja ihan hyvä soundia lähti, tosin vertailukohtia ei kauheesti. Säröt täysillä toimii=)
L.Ruoska
14.08.2008 16:43:12 (muokattu 14.08.2008 16:53:23)

Jos edullista hakee, niin omista kokeilemistani säröistä Bad Monkey on toiminut bassolla ihan kivasti.

Tossa joku näyte sillä: http://juki.1g.fi/mp3/Bad_Monkey/EB-0.mp3

Ite käytän kans. Paras toistaiseksi kokeilemistani bassosäröistä, mutta enpä ole noihin 100€+ vehkeisiin kajonnutkaan. Bad Monkey on vielä sikahalpakin ja tekee hyvä jälkeä kitaralla myös.

Tossa on jotain random sähläilyä sen särön kanssa:
http://kemosabe.fi/badmonkey/badmonkey.mp3
http://kemosabe.fi/badmonkey/badmonkey2.mp3

Molemmissa basso ja treble täysillä spedusta, ekassa gaini about 75%, tokassa täysillä. Ekassa pätkässä on ihan snadisti enemmän bassoa soittimen preampista. Ibanez SR800-Bad Monkey-Sony ACID. Oikean vahvarin kanssa bändivolumeilla tulee vielä paljon enemmän munaa ja murinaa, mutta kyllä tosta kuulee mitä se Bad Monkey about tekee. Ei siis mitää sirkkelisäröä eikä "mopoa rotkoon" heheheh, vaan tuollanen putki overdriveä tavoitteleva soundi.

Testailin Hong Kongissa (siis siellä Kiinassa..) jotain Digitechin testiräkkiä missä oli tyyliin kaikki niiden säröpedaalit jonossa ja toi Bad Monkey toimi iisisti parhaiten bassolla. Kaikki ne raskaammalle musalle tarkoitetut pedaalit meni överiksi, sirkkelikihinää vaan. IMHO ja niin poispäin tietysti, mutta ite oon mucho tyytyväinen.

Level jossain klo 11, low ja treble täysillä, gain klo 15. Oikeastaan ainoa mihkä tuossa voi koskea on se gain, low ja treble on pakko olla täysillä ettei syö soundia. Ei siis selkeästi mikään bassopedaali mutta toimii loistavasti beissillä =) Aijuu, unohtui mainita: plekulla rouhin siis.
Easy as fhtagn!
TurpaLarva
15.08.2008 06:18:13
Pitääpä tänään käydä kaupoilla... ;D
LoFisteillaan HiFeillä.
calster
15.08.2008 08:00:34 (muokattu 15.08.2008 08:11:46)
Kiesus, itelläni ei oo kokemuksia hirmuisesti säröttäjistä. No kitaristikaverilta olen muutamia lootia lainannut temailumielessä ja ja itelläni on omistuksessa Electro Harmonix Double Muff ja siitä tulee liiaksi räimettä( vink. myyntiin tulossa)

MUTTA tuo BAD MONKEY kyllä saa ääneni minulta noiden ääniklippien perusteella. Nimittäin juuri tuollaista pientä hallittua mukavaa säröä olen kaipaillutkin ja siihen sijoitan kunnen rahnukkaa vaan on. Hintakaan ei ole paha siis uutenakaan.
..antaa mennä vaan ilman paniikkia...
TurpaLarva
16.08.2008 19:44:26 (muokattu 16.08.2008 19:45:13)
Eilen kävin sitte hakemassa Pahan Apinan pois kaupasta pölyttymästä. Ja hintaa oli vaan 40€.

Kotia päästyäni, laitoin purkin testiin Bossin ODB-3:sen kanssa ja huomasin että Apina kuulostaa "aidommalta". Mutta sitte kokeilin rynkyttää sitä pasuunaa plekulla niin jotenkin jäi vähän semmonen maku että ODB vei voiton sillä.

Eli sormille Apinaa ja plekulle ODB:ta.

Mutta ODB syö patteria sen verran ahkerasti, että taitaa Apina syrjäyttää sen poies.
LoFisteillaan HiFeillä.
UncleFester
16.08.2008 19:56:18
Eli sormille Apinaa ja plekulle ODB:ta.

Eikös ODB ole melko raju purnukka josta kovankin luokan sirkkelit? Ittekki olen sen huomannut, että pieni mieto särö sopii sormisoittoon mutta kovempi särö sormikäytössä on pelkkää epäselvää muhjua. Plekulla vedettäessä rajukin särö kuulostaa sitten selvemmältä ja on paljon käyttökelposempi.
"Se mennee siittä pallojen kohalta."
TurpaLarva
18.08.2008 21:35:52 (muokattu 18.08.2008 21:38:32)
Eikös ODB ole melko raju purnukka josta kovankin luokan sirkkelit? Ittekki olen sen huomannut, että pieni mieto särö sopii sormisoittoon mutta kovempi särö sormikäytössä on pelkkää epäselvää muhjua. Plekulla vedettäessä rajukin särö kuulostaa sitten selvemmältä ja on paljon käyttökelposempi.

Juu kyllä ODB on näin hienosti sanottuna aika versatile. Eli siitä saa miedompaaki säröä irti, että hevisirkkelit myös. Parasta siinä laitteessa on tuo blend-knobi jolla saa ne mukavat alapään murinatki pidettyä mukana. Pahin miinus siinä on särön soundi. Se on sirinää gainin määrästä riippumatta. (Lähestulkoon)

ODB-3:n ku yhdistää oktaaveriin, toiseen säröön ja noise gateen voiki lähteä kunnon elektropoppi-industrialia vääntämään.

Oho. Tein sitte toisen miniarvion. ;D

Edit:

Treenikämpällä apinaa soitettuani, huomasin että pedaalin ollessa päällä ei lattia tärissyt jalkojen alla. Tosin olihan se aika oletettavaa että särö veis botnea pois. Monkeytä vois kyl käyttää efektiloopissa niin pysyis ne botnet vielä perässä.
LoFisteillaan HiFeillä.
nro5
19.08.2008 13:14:30
Maailmalla ainakin Humphrey audio modaa Bad Monkeyta Badder bass monkeyksi. Pitää kait botnet paremmin.
L.Ruoska
22.08.2008 15:48:36

Treenikämpällä apinaa soitettuani, huomasin että pedaalin ollessa päällä ei lattia tärissyt jalkojen alla. Tosin olihan se aika oletettavaa että särö veis botnea pois. Monkeytä vois kyl käyttää efektiloopissa niin pysyis ne botnet vielä perässä.

Mä ite laitan ton Apinan volumen reilusti yli tavallisen bassosoundin. Se soundin luonne muuttuu niin paljon että musta se ei ainakaan toimi bändin kanssa kauhean hyvin silleen että särön ja clean-soundin volume on sama. Se särötetty basso hukkuu heti sinne kitaran alle jos särö ja cleani on säädetty about yhtä äänekkäiksi, se cleanin "tuntuu rintakehässä" efekti ei sitten enää olekkaan siellä kun lyöt sen särön päälle.
Easy as fhtagn!
TurpaLarva
23.08.2008 02:45:23
Tässä nyt noin viikon kokemuksella, on tullut huomattua apinan jääneen todella vähäiselle käytölle. Nyt oon ihastunut tuohon mun ODB-3:een kun ajan sen apinan kaappisimulaation läpi. Aivan mahtava jamonipuolinen särö, joka vastaa hyvin dynamiikkaan ja reagoi basson omaan soundiin erinomaisesti :p

Voi olla että apina lähtee kiertoon kohta, jos en keksi sille muuta käyttöä. (Kaappisimulaatio löytyy myös bass squeeze -kompurasta, mutta siitä on nyt tällä hetkellä patteri loppu)
LoFisteillaan HiFeillä.
Hirsimäki
23.08.2008 21:54:32
Hommasin pari päivää sitten ton EBSin MultiDriven ja mukavat säröt siitä lähtee. Itse käytän Tubesim-moodia ja Drive-nappi osoittaa noin kello kolmea. Parasta purkissa on, että se jättää alapään puhtaaksi. Huomattavasti parempi särö kuin aikaisempi Carl Martinin Crush Zone, vaikka sekin oli kyllä hyvä.
Sissus saatana!
calster
03.09.2008 16:27:08 (muokattu 03.09.2008 16:36:42)
Woolly Mammoth on huikee, diggaan. Ei tosiaan katoa alapäät, ja saa vittumaisen kireän tai muhjun. Doomiin omiaan, piereekin ihanasti.
Myös Hot Cake tuntuu toimivan varsin jees, tuommoiseen harvempaan rähinään. Silläkään ei botne ainakaan pahasti huku.
Mulla noi molemmat on tosin DIY-versioita, aitoja en oo päässyt testaamaan.

Päivää...

Olisko mahdollista saada jotain linkkiä tai jotain mistä saisi hyviä ohjeita esim. kyseisten lootien valmistukseen?.

...Dänks
Murmeli
04.09.2008 23:35:53 (muokattu 04.09.2008 23:36:39)
Tech21 GT-2 lähti tuossa tulemaan. Nyt on (muuton jälkeen) nauhottelumahiksetki olemassa, pitää laittaa näytettä kun saapunee...
edit: typot
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
calster
06.09.2008 17:27:51
EBSin MultiDrive:

Saako siitä hyvänkuuloista pientä säröä mausteeksi, ikäänkuin BadMonkeystä irtoavaa?.
Kiinnostaisi EBS tosiaan pieneen särötykseen ja vielä kun jää nuo alimmat signaalit puhtaaksikin. Maksaa vaan aika lailla tuo loota. :(
Hirsimäki
06.09.2008 22:16:25
EBSin MultiDrive:

Saako siitä hyvänkuuloista pientä säröä mausteeksi, ikäänkuin BadMonkeystä irtoavaa?.
Kiinnostaisi EBS tosiaan pieneen särötykseen ja vielä kun jää nuo alimmat signaalit puhtaaksikin. Maksaa vaan aika lailla tuo loota. :(

Minun mielestä saa ainakin niillä Tubesim- ja Standard-moodeilla sellaista pientä särinää. Ja purkki on hintansa väärtti.
Vitu saattana!
pekezu
06.09.2008 22:52:53

Minun mielestä saa ainakin niillä Tubesim- ja Standard-moodeilla sellaista pientä särinää. Ja purkki on hintansa väärtti.

Vastaavat kokemukset. Pienillä särömäärillä tuo ei tuo kuin pienen yliajon ja kuitenkin sellaisen mukavan kompression saundiin. Ei se kuitenkaan lyttää signaalia pahasti, lähinnä ns. mehustaa.
"Ei mielipiteit välttämättä tarvii perustella, riittää kun on vaan jotain mieltä!!!1!" -Tuntematon teini IRC-Galleriasta
calster
07.09.2008 14:42:40
Vastaavat kokemukset. Pienillä särömäärillä tuo ei tuo kuin pienen yliajon ja kuitenkin sellaisen mukavan kompression saundiin. Ei se kuitenkaan lyttää signaalia pahasti, lähinnä ns. mehustaa.

No perkl. Pitänee mennä vielä kauppaan testaa tuota ja sitten sitten mahdollisesti säästöbudjetti päälle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)