aho 11.05.2008 13:07:46 | |
---|
Just just. Luulin, että soittaa presarilla... Pitäisi tutkia tarkemmin ;) Soittaa se silläkin, mutta musari on ollut ainakin ballbreaker kiertueella. http://en.wikipedia.org/wiki/Cliff_Williams Lieköhän muuten tuo ballbreaker-levykin vedetty musarilla ja flatwound-kielillä... Mukavan pehmonen, mutta tymäkkä soundi. www.myspace.com/boristheconductor |
JussiKoo 11.05.2008 19:54:45 (muokattu 11.05.2008 19:55:30) | |
---|
Hyvä linkki. "During the early years with AC/DC, he mainly used Precision basses..." Tuo Bon Scottin aika on mulle yhtä kuin AC/DC. Ja Mark Evans soitti mm. Rikulla :) |
2541 11.05.2008 22:46:12 | |
---|
"with the exception of Fly On The Wall, in which he used a Gibson SG re-issue". Niin, videoissa näkyy Gibson EB-3, mutta epäilen että levyllä sitä ei kuulla. Samoin "Back In Blackin" videoissa on non-reverse Thunderbird, mutta levy on soitettu Jazzilla. |
Marshall83 13.05.2008 22:48:44 (muokattu 13.05.2008 22:49:09) | |
---|
Nyt oon muutaman kuukauden soittanu Sterling-musarilla, toimii! Kuva löytyy profiilista. -Asia kunnossa. |
Larmer 13.05.2008 23:00:13 | |
---|
Digaan paljolti omasta Stingraystani, kaula istuu tassuun ja saundipuolikin vahvoilla. Sopii hyvin tap & slap hommiin, kuten sormitukseen. Tuntuu turhalta toisaalta pitää tuota kolmosbasson roolissa. Kelpaisko kellekkään? Hieman tanakka yksilö |
aho 14.05.2008 09:41:28 | |
---|
Digaan paljolti omasta Stingraystani, kaula istuu tassuun ja saundipuolikin vahvoilla. Sopii hyvin tap & slap hommiin, kuten sormitukseen. Tuntuu turhalta toisaalta pitää tuota kolmosbasson roolissa. Kelpaisko kellekkään? Kelpais! Olen katsellut bassoasi "sillä silmällä", mutta finanssipoliittisista syistä hankita on ajankohtainen vasta loppuvuodesta, ellen innostu myymään jotain... www.myspace.com/boristheconductor |
Paka88 26.05.2008 14:28:29 | |
---|
Huomasin tossa MusicManin sivuilta, että Sterling on tulossa myyntiin 5-kielisenä. Kiinnostas kyl päästä testaamaan :o |
Tana 26.05.2008 17:31:01 | |
---|
Huomasin tossa MusicManin sivuilta, että Sterling on tulossa myyntiin 5-kielisenä. Kiinnostas kyl päästä testaamaan :o Hmm.. Eikös Stingray 5 ole pitkälti Sterling? 3-asentoinen kytkin, slimmimpi kaula, yms. |
hollstro 26.05.2008 20:34:21 | |
---|
Hmm.. Eikös Stingray 5 ole pitkälti Sterling? 3-asentoinen kytkin, slimmimpi kaula, yms. Minusta ne eri bassot. Sterlingin body on pienempi, kaula slimmimpi, eri mikki (splitattava humppari) vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Tana 26.05.2008 20:37:02 | |
---|
Minusta ne eri bassot. Sterlingin body on pienempi, kaula slimmimpi, eri mikki (splitattava humppari) Ahaa, I stand corrected. Oletin niissä olevan samanlaiset elektroniikat ja mikit. |
aho 26.05.2008 22:56:09 (muokattu 28.05.2008 12:15:47) | |
---|
Onko tietoa missä musaliikkeissä myytäs musareita Tukholmassa? Mikäköhän lie hintataso niissä verrattuna Suomeen? tänks. www.myspace.com/boristheconductor |
aho 25.07.2008 23:22:07 | |
---|
Herätellään tätäkin ketjua... Natural Stingray vaahteraotelaudalla hankittuna. Vm. 96 ja painoa yllättävän vähän, eli 3,8 kg. Eikös tuon saarnin pitäis painaa vähän helevetisti? Yksilössäni on kaulasta hiottu lakat ja laitettu ilmeisesti vahaa. Mukavan tuntuinen ja sopii minun räpylään mainiosti. www.myspace.com/boristheconductor |
hollstro 26.07.2008 16:06:30 | |
---|
Herätellään tätäkin ketjua... Natural Stingray vaahteraotelaudalla hankittuna. Vm. 96 ja painoa yllättävän vähän, eli 3,8 kg. Eikös tuon saarnin pitäis painaa vähän helevetisti? Yksilössäni on kaulasta hiottu lakat ja laitettu ilmeisesti vahaa. Mukavan tuntuinen ja sopii minun räpylään mainiosti. Toi on kevyt Sting Ray, mutta saarni voi olla aivan helkkarin kevyttä. Mulla on saarnibody Strato joka painaa 3.2 kg ja Tele joka painaa 3.4 kg. Molemmat 70-luvun puolivälistä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Antti K. 27.07.2008 16:06:40 | |
---|
Toi on kevyt Sting Ray, mutta saarni voi olla aivan helkkarin kevyttä. Mulla on saarnibody Strato joka painaa 3.2 kg ja Tele joka painaa 3.4 kg. Molemmat 70-luvun puolivälistä. Njoo, eikös se swamp ash ole suosaarnia. Jos puu meinaa suolla kasvaa ja pysyä pystyssä, tulee sen olla kevyt, eh? Onnea vaan "perheenlisäykselle", Aho. Itse saatan syssymmällä joutua pistämään jonkun stinkun lihoiksi, mutta kattellaan. |
aho 28.07.2008 08:22:45 | |
---|
Njoo, eikös se swamp ash ole suosaarnia. Jos puu meinaa suolla kasvaa ja pysyä pystyssä, tulee sen olla kevyt, eh? Onnea vaan "perheenlisäykselle", Aho. Itse saatan syssymmällä joutua pistämään jonkun stinkun lihoiksi, mutta kattellaan. Kiitos! Olen tuossa tutkaillut bassoa tullut siihen tulokseen, ettei body ole saarnia, vaan leppää (vertailin syykuvioita). Lisäksi body on kasattu kahdesta palasta. www.musicmanbass.org kertoi sarjanumeron perusteella iäski 12/95. www.myspace.com/boristheconductor |
elampen 06.08.2008 15:25:03 | |
---|
Tänään väistämätön tapahtui, eli Sterling tuli taloon ja valaisee huonettani, http://elampen.pp.fi/sterling/Sterling1.jpg Sarjanumeron perusteella syntymäaika on 05/95. Näillä kielillä vielä soittelee, mutta mitä suosittelisitte uusiksi? Tehtaalla Musareihin tiettävästi asennetaan EB Super Slinkyt, 2834. Vahvistimena minulla on vanha putkivahvistin, Laney LC50 Combo kahdella 12-tuumaisella ämyrillä, ja oletan sen tekevän kohtalaisesti oikeutta Musarille. Laney on vain aika järkäle yksin roudattavaksi. Kunhan lompakkoni lopettaa parkumisen, hankin ehkä Ampeg BA115T:n. Millaisia vahvistimia teillä muilla Musarin omistajilla on? Basso säädettiin liikkeessä, mutta D-kieli särisee hiukan plekulla soittaessa. Pitäisi kai opetella soittamaan myös sormin ja ottaa ehkä muutama soittotunti, jotta soittotaitoni nousisi edes hiukan lähemmäksi tämän basson tasoa. Koska Sterlingissä on vain yksi aika takana oleva humppari, peukulle ei oikein löydy luontevaa tukipaikkaa, joten kenties asennan tuen kuvitteellisen etumikin tasalle. Se ei ehkä ole aivan Musarin alkuperäishengen mukaista, mutta käytettäväksihän nämä soittimet on tarkoitettu. Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa. |
Antti K. 06.08.2008 15:47:58 | |
---|
Koska Sterlingissä on vain yksi aika takana oleva humppari, peukulle ei oikein löydy luontevaa tukipaikkaa, joten kenties asennan tuen kuvitteellisen etumikin tasalle. Se ei ehkä ole aivan Musarin alkuperäishengen mukaista, mutta käytettäväksihän nämä soittimet on tarkoitettu. Se on juurikin mainio paikka lepuuttaa peukaloa tuo mikin päällys. Toki se on makuasia, mutta kun olen yli kaksikymmentä vuotta siihen totuttautunut, niin... |
elampen 06.08.2008 15:58:02 | |
---|
Makuasiapa hyvinkin, mutta koska minulla on lyhyehköt kädet ja koska tykkään tummahkosta saundista, soittaisin mieluummin hiukan edempää. Katsellaan nyt miten tämä suhde Musarin kanssa edistyy. Osaatteko suositella pk-seudulta kärsivällistä ja kohtuuhintaista opettajaa, joka johdattaisi koskettimista bassoon siirtyneen aloittelijan pois tekniikkavirheitten harhapoluilta? Soitan plekulla mutta sormenpäät olisi hyvä saada muutenkin käyttöön. Musiikin laji on mitä bändimme ja teatterimme milloinkin sattuu soittamaan, ei painotu mihinkään tiettyyn lajityyppiin. Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa. |
slapvete 06.08.2008 19:50:18 | |
---|
Näillä kielillä vielä soittelee, mutta mitä suosittelisitte uusiksi? Tehtaalla Musareihin tiettävästi asennetaan EB Super Slinkyt, 2834. Vahvistimena minulla on vanha putkivahvistin, Laney LC50 Combo kahdella 12-tuumaisella ämyrillä, ja oletan sen tekevän kohtalaisesti oikeutta Musarille. Laney on vain aika järkäle yksin roudattavaksi. Kunhan lompakkoni lopettaa parkumisen, hankin ehkä Ampeg BA115T:n. Millaisia vahvistimia teillä muilla Musarin omistajilla on? DR:n Lo Riderit toimii hienosti, ei EB:n Slinkytkään pahoja ole. EB:t on DR:iä halvemmat, Reichmarketista saa aika edullisesti. Ampegin SVT-CL nyt toimii aina ja joka paikassa, mutta myös Gallien-Kruegerit futaa mukavasti. Pysyisin ehkä itse Ampegin komboista erossa. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
UncleFester 06.08.2008 21:10:01 | |
---|
Jos ei tarvi putkivahvari olla niin suosittelin Markbassin trankkukomboja/nuppeja. Niillä voit säilyttää sen Musarin musikaalisen saundin hyvin. "Se mennee siittä pallojen kohalta." |