leksi-B 31.01.2007 21:50:54 | |
---|
Mä en ees suostu soittaa hiljaa:) No en minäkää muualla ku musa tunnilla :) 8v soitellu bassoa! |
Wilkeson 31.01.2007 22:06:05 | |
---|
No en minäkää muualla ku musa tunnilla :) No kai se sit on nöyrryttävä ees sielä soitta hiljaa. Paska meininki. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
Teijo K. 31.01.2007 22:57:26 | |
---|
Mä en ees suostu soittaa hiljaa:) Minä tuppaan joskus soittamaan liian hiljaa. Mutta pyydettäessä laitan kyllä isommalle. Jos ei ole akustinen keikka. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. |
Wilkeson 01.02.2007 18:45:45 | |
---|
Minä tuppaan joskus soittamaan liian hiljaa. ???? Ei helvetissä. Mutta pyydettäessä laitan kyllä isommalle. Jos ei ole akustinen keikka. Hyvä! Ja pienet sille! :) Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
KMT 01.02.2007 19:47:54 | |
---|
On hankalempaa tuoda soitossa esille vaikkapa Dm/D vaihdosta tai Dsus4:n muuttumista D:ksi. 007, lupa tappaa. Kaulimella. -Mimi- |
pardy 02.02.2007 00:18:26 | |
---|
On hankalempaa tuoda soitossa esille vaikkapa Dm/D vaihdosta tai Dsus4:n muuttumista D:ksi. Jos toi on isoin asia mikä sua vituttaa, ni onnea. |
Johannes_t 02.02.2007 10:21:05 | |
---|
On hankalempaa tuoda soitossa esille vaikkapa Dm/D vaihdosta tai Dsus4:n muuttumista D:ksi. Mikä siinä on vaikeaa? |
haukka_ 02.02.2007 11:51:39 | |
---|
Kaikenlaisen teoriapuolen tiedon puuttuminen ja sen myötä kyvyttömyys lähteä soittamaan bändin mukana ennen kuin on treenannut biisin yksinään miljoona kertaa. human, all too fucking human. |
Rocco_Longfella 02.02.2007 12:19:53 | |
---|
Matalat äänet särkee päätä hiljaisellakin volyymillä tarpeeksi kauan soittaessa. Täydellisimmässäkin naisessa on 150g paskaa.
Bella Italia #21 |
trackson 02.02.2007 23:31:33 | |
---|
Nyt kyrsii se, etten saanut tänään treeneissä millään kunnollisia soundeja aikaiseksi. Mistähän v**sta sekin johtuu, kun yleensä soundit on aina kohdallaan, p*rk*le. Samat vehkeet aina ja nyt vaan ei irronnut. Varmaan toi paska keli. Tana. "Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen |
Wilkeson 03.02.2007 03:11:15 | |
---|
Nyt kyrsii se, etten saanut tänään treeneissä millään kunnollisia soundeja aikaiseksi. Mistähän v**sta sekin johtuu, kun yleensä soundit on aina kohdallaan, p*rk*le. Samat vehkeet aina ja nyt vaan ei irronnut. Varmaan toi paska keli. Tana. Sellasta se saatana välil on. mikää ei kuulosta välillä hyvältä omaan korvaan. Se on kyllä perseestä. Mut minkäs teet. Kyl se sielt irtoo taas joku päivä. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
L.Ruoska 03.02.2007 03:19:07 | |
---|
No onhan se basso monin paikoin vahan semmonen taustasoitin, jos tekee mieli olla esilla niin saa aikamoista showta pitaa paalla. Basisti on usein sellanen etta kukaan ei huomaa kun se soittaa mutta kaikki huomaa jos se lakkaa soittamasta. AC/DC:llakin (kai?) on se yks biisi missa se aija kiekuu etta "Drums! Guitar! Lights!" tjsp, en kylla muista etta se olis bassosta siina puhunu mitaan ;-) Kuulin sen vain kerran, radiosta, mutta heti tuli sorsittu olo =D |
h4msteri 04.02.2007 15:57:39 | |
---|
AC/DC:llakin (kai?) on se yks biisi missa se aija kiekuu etta "Drums! Guitar! Lights!" tjsp, en kylla muista etta se olis bassosta siina puhunu mitaan ;-) Kuulin sen vain kerran, radiosta, mutta heti tuli sorsittu olo =D Mulle iski sama fiilis tässä hiljattain kun tuli telkusta se School of rock. Lopputekstien aikana jokanen bändin jäsen läväytti jonkunlaisen soolon. Paitsi basisti. Jopa bändin kolme taustalaulajaa repäisi soolon kun basistista näkyi välillä vilahdus kun kamera siirtyi seuraavaan soittajaan. Per*e. Olihan se ihan kiva leffa mutta tuo loppu jäi vaivaamaan :D "Basistithan ovat bändin tärkeimpiä elimiä sanoisin." - "Munat, joo." |
Wilkeson 04.02.2007 20:05:20 | |
---|
Mulle iski sama fiilis tässä hiljattain kun tuli telkusta se School of rock. Lopputekstien aikana jokanen bändin jäsen läväytti jonkunlaisen soolon. Paitsi basisti. Jopa bändin kolme taustalaulajaa repäisi soolon kun basistista näkyi välillä vilahdus kun kamera siirtyi seuraavaan soittajaan. Per*e. Olihan se ihan kiva leffa mutta tuo loppu jäi vaivaamaan :D The Commitments on sika kova leffa ja tietysti Spinal Tap. Niis ei jääny vaivaa juuri mikää paitsi jätkät ei nähny Wilson Pickettiä The Commitmentsissä. Ei sitte liittynt tähän juttuun ollenkaa nää jutut. Tuli vaa mielee tosta et olihan se iha kiva leffa. Daddy went to the store for cigarrettes....And never came back |
trackson 05.02.2007 09:55:37 | |
---|
Sellasta se saatana välil on. mikää ei kuulosta välillä hyvältä omaan korvaan. Se on kyllä perseestä. Mut minkäs teet. Kyl se sielt irtoo taas joku päivä. Oikeassa olit. Heti seuraavassa sessiosssa kuulosti jälleen helkutin hyvältä. Ei kyrsi enää. Ihme juttu. Ainoa mikä oli erilaillalla oli sää. Ilmeisesti ilmanpaine vaikuttaa meikäläisen soundiin.. "Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin" - S. Paronen |
Juippi! 06.02.2007 15:12:41 (muokattu 06.02.2007 15:13:19) | |
---|
Basisti on usein sellanen etta kukaan ei huomaa kun se soittaa mutta kaikki huomaa jos se lakkaa soittamasta. Eipä taida aivan kaikki huomata.. Kerran soitimme jotain kappaletta ja rupesi yhtäkkiä vit***aa aivan saata*asti, rupesin vaan rämppäämään kaikkia kieliä. Biisin loputtua kysäsin kosketinsoittajalta että kuulitko jotain outoa, siihen se jotain että varmaan henri(kitaristi) pelleili. Rupes kyllä kyrsimään vielä enemmän, ei osaa erottaa kitaraa ja bassoa?!? ;( Oikeasti tosi surullista. ;( |
Qsysi 06.02.2007 19:11:19 | |
---|
Jaha, mietitäänpä. Mistään perussointuja erikoisemmasta en ymmärrä hölkäsen pölähdystä, nytkin kun puhuivat Dsusseista ja näistä, tajusin vain sen D:n. Vasemman käden sormet ei yllätysyllätys pysy aina oikean käden sormien perässä. Ei edes yksinkertaisissa kappaleissa. Nopeammissa kappaleissa täytyy alkaa loppupäässä jo pomputtelemaan omiaan kun ei voima riitä jatkaa sitä nopeaa ja suoraviivaista tempoa. En osaa sointuja kuulolta, vaan minulle pitää tulla varta vasten kertomaan että miten se kappale nyt sitten menee. Ei paljoa jamitella. Siinäpä ne tärkeimmät. Lisäksi välillä nyppii kun ei ymmärrä kamoista oikein mitään, ei tiedä millä vehkeillä saisi minkäkinlaista soundia, ja mitä nappulaa kuuluu varsinaisesti kääntää jos haluaa jotain tarkempaa aikaiseksi. Muuten ei varsinaisesti heppoiset soittokamat harmita, kun uudet on hankinnassa kevään puolella. Johan vinguttiin. Kaikkihan tuosta on kuitenkin sellaista, minkä opettelu on täysin itsestä kiinni, mutta kun olen saamaton. Klip-klop klip-klop, hevonen on pop! -Histamiini |
lucbass 07.02.2007 09:07:46 | |
---|
mua vituttaa se ku löytää sen soundin mitä on ettiny mut se toimii melkeempä vaa uusilla kielillä(korvaa miellyttää semmonen teräs-soundi, esim. tool ja exodus) ja sit ku yrittää säätää soundia nii se vaa pahenee. alkaa ärsyttää ku ei meinaa saada sitä oikeaa soundia. toivottavasti uus basso hoitaa asian paremmin(vanhassa on iha täys lelumikit) no eivaa... |
TommiW. 07.02.2007 09:41:17 | |
---|
mua vituttaa se ku löytää sen soundin mitä on ettiny mut se toimii melkeempä vaa uusilla kielillä(korvaa miellyttää semmonen teräs-soundi, esim. tool ja exodus) ja sit ku yrittää säätää soundia nii se vaa pahenee. alkaa ärsyttää ku ei meinaa saada sitä oikeaa soundia. toivottavasti uus basso hoitaa asian paremmin(vanhassa on iha täys lelumikit) Kokeilepa ostaa Elixirin kielet, jos diggaat siitä klangisoundista. Säilyy jopa itselläni kielet melko tuareena, ja mun kädet sentään erittää rikkihappoa. Lisäksi vois suositella näitä paljonparjattuja EMG:n mikkejä, niisson semmosta hevimetal-jyrä-yläpääsoundia melkosen reilusti. "Katsos, Wasara on vanha tanssija. Se on vetänyt ennen spagaattia parit voltit ilmassa ja johan on hihnalukkokin ihme asennossa maan suhteen."
-Sam Other |
lucbass 07.02.2007 15:52:14 | |
---|
Kokeilepa ostaa Elixirin kielet, jos diggaat siitä klangisoundista. Säilyy jopa itselläni kielet melko tuareena, ja mun kädet sentään erittää rikkihappoa. Lisäksi vois suositella näitä paljonparjattuja EMG:n mikkejä, niisson semmosta hevimetal-jyrä-yläpääsoundia melkosen reilusti. kiitos vinkistä täytyynee kokeilla. no eivaa... |