Aihe: Ibanez bassot?
1 2 3 4 5 6 7 8 918 19 20 21 22
CloudC
08.01.2008 19:08:36
Itsekin aloitin ibanezilla, gsr 180 mallilla. Hyvin olen päässyt käyntiin sen kanssa ja varmasti pääsen pitkälle pelkällä sillä :)
11th street kids
10.01.2008 12:17:27
onko kellään kokemusta http://www.thomann.de/fi/ibanez_jtkb200_bk.htm beissistä ?
marlboro
10.01.2008 20:28:31
Täytyy kyllä kehasta vielä yhtä Iban mallia mitä täällä ei ole kukaan tainnut vielä keretä mehuttaa.

Ibanezin 80-luvun helmi eli Roadstar II. Mun kronologisesti katsottuna toinen hankkimani basso josta maksoin aikanani 300 markkaa, on juurikin tuota sarjaa malli RB630. On sen jälkeen ollut Musaria, Fenderin '73 Presaria ja Geddy Lee Jazzia, Rickenbackeria jne. Täytyy kyllä sanoa, että ei ole näilläkään vertailu kohdilla huonoa sanottavaa löytynyt tuosta Ibanezin 80-luvun precision vastineesta, joka vieläkin hoitaa ykkössoittimen virkaa. Puut on aivan mahtavaa tekoa. Body ja otelauta resonoi ja soi akustisesti todella hienosti. Ei tosin sovi kovin pieni kätiselle kaulansa takia. Mekaniikka ja elektroniikka on toiminut tähän asti moitteettomasti, tosin näissä presari-tyylisissä bassoissa ei nyt mitään kovin mullistavaa tekniikkaa olekkaan.

Soittelin joskus aikoinaan myös SR200:lla vähän aikaa, kun ei ollut omaan Roadstariin varaa ostaa kieliä katkenneiden tilalle, mutta siitä mulla ei jäänyt kyllä mitään hyvää sanottavaa, muuta kun korkeintaan nopea kaula. Saundit ja puu ei miellyttäny mua yhtään. Kauheeta. Ihan kun olis soittanu kertakäyttölusikalla ja siltä se musta kuulostikin.
Hyvä pokeri korvaa 10 vuoden koulutuksen
Wolfie
10.01.2008 20:33:16
Täytyy kyllä kehasta vielä yhtä Iban mallia mitä täällä ei ole kukaan tainnut vielä keretä mehuttaa.

Ibanezin 80-luvun helmi eli Roadstar II. Mun kronologisesti katsottuna toinen hankkimani basso josta maksoin aikanani 300 markkaa, on juurikin tuota sarjaa malli RB630. On sen jälkeen ollut Musaria, Fenderin '73 Presaria ja Geddy Lee Jazzia, Rickenbackeria jne. Täytyy kyllä sanoa, että ei ole näilläkään vertailu kohdilla huonoa sanottavaa löytynyt tuosta Ibanezin 80-luvun precision vastineesta, joka vieläkin hoitaa ykkössoittimen virkaa. Puut on aivan mahtavaa tekoa. Body ja otelauta resonoi ja soi akustisesti todella hienosti. Ei tosin sovi kovin pieni kätiselle kaulansa takia. Mekaniikka ja elektroniikka on toiminut tähän asti moitteettomasti, tosin näissä presari-tyylisissä bassoissa ei nyt mitään kovin mullistavaa tekniikkaa olekkaan.

Taisin joskus hiplailla tuollaista vehjettä. Vaikutti todella kovalta vehkeeltä. Olisin voinut realisoida sen, mutta ei kuulemma ollut myytävänä...
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
ubik
11.01.2008 13:56:01
kyllähä tuo sr400 satane on nyt 10 vuotta palvellut tosin mikit on vaihdettu ja kaulaa hiottu ja paikattau yms. useampaan otteeseen nyt olis tarkotus hankkia simppelimpi (passiivi) peli ku tuntuu tuo 3-alue aktiivi EQ vähä tarpeettomalta :P
MusMus
17.12.2008 11:33:16
Löytyykö kokemuksia SR705 mallista? On nyt kesästä asti ollu osto mielessä ja ens kuussa luultavimmin ostan.
Carpenter
17.12.2008 22:47:46
SR500:lla olen nyt parisen vuotta soitellut ja tyytyväinen olen ollut. Soittotuntumaltaan parempaa bassoa en kyllä montaa ole kokeillut ja lähinnä sillä perusteella sen aikoinaan ostinkin. Saundit ovat ihan ok, mutta itse saundin puolesta tykkään enemmän esimerkiksi jazz-bassoista. Pitänee joskus sellainen hankkia myös toiseksi bassoksi. Mutta sormistahan se saundi pääasiassa lähtee.
Basisti on lyömäsoitin.
Vessajono
23.12.2008 17:39:39
Sr500-kerholainen löytyy täältäkin, L-mallilla. Ostin puoli vuotta sitten Yamahan Rbx-260L:n tilalle (1900 markkaa vuonna 2001) ja kyllähän tuo on kelpo peli veivailla. Soundi on tosin hieman sellanen perus aktiivipersoonaton, ja kaiken kaikkiaan sellainen tietty työkalumaisuus leimaa koko värkkiä. Toisaalta, sehän se onkin. Mihinkään hommaan se ei aivan ykkönen ole mutta kaikki työt hoitaa kelvollisesti. Joskin kovilla trebleillä ja rankalla tallamikin käytöllä saa jo ihan kohtuullisen Pastorius-soundin :)

Släppisoundi kyseisessä vehkeessä on mielestäni jopa mahtavan täpäkkä, diggailen.
"Give anyone species too much rope and they'll fuck it up" - http://felisdomesticus.org
-Hesus-
23.12.2008 18:18:06
Ibanez löytyy täältäkin. Lavassa lukee SDGR soundgear by Ibanez. Onko tuo nyt sitten SR400... Hyvältä vaikuttaa, mutta eipä mulla kovin kummasti ole vertailupohjaa. Arian omistin joskus aikaisemmin, sen tuo Ibanez kyllä selättää mennen tullen. Jatsi Fenderiäkin olen kokeillut, mutta sehän on jo luokkaa kahta enempi Soitin.
Teijo K.
24.12.2008 12:16:35

Minulla on tuollainen Ibanezin akkaribasso Kenyltä lainassa. Tosi hyvä peli kun vaihtoi virikoneet vähän parempiin, ei pitänyt virettä ennen, nyt toimii. Kiva soundi sekä akustisesti että sähköillä. Erikoisuutena balansoitu ulostulo joten tämänhän saa mikserin mikisisäänmenemään suorilta. Himaleluna mulla, mutta voisin kuvitella että tällä hyvinkin uskottavasti vetäisi jossain akustisessa cover/jotain -porukassa. Akustisesti ei tietenkään riitä kuin yksin soittaessa, mutta sähköinenkin soundi on yllättävän "akustinen".
pekezu
24.12.2008 13:40:14

Minulla on tuollainen Ibanezin akkaribasso Kenyltä lainassa. Tosi hyvä peli kun vaihtoi virikoneet vähän parempiin, ei pitänyt virettä ennen, nyt toimii. Kiva soundi sekä akustisesti että sähköillä. Erikoisuutena balansoitu ulostulo joten tämänhän saa mikserin mikisisäänmenemään suorilta. Himaleluna mulla, mutta voisin kuvitella että tällä hyvinkin uskottavasti vetäisi jossain akustisessa cover/jotain -porukassa. Akustisesti ei tietenkään riitä kuin yksin soittaessa, mutta sähköinenkin soundi on yllättävän "akustinen".

Kuvasta päätellen paikallisella seurakunnalla on vastaava peli. Kätsää tosson myös oma eq ja viritysmittari. Kiva peli soitella, mulla vaan ei oikein käsi istu ton kaikukopan päälle luonnollisesti. Mutta kaipa siihenkin tottuilisi.
Kaikki = paskaa. Paitsi kusi.
-Hesus-
02.08.2009 00:23:30
Ipanetsin uusi basso olisi tarkoitus hankkia. Asetelma näyttäisi menevän sr vs btb -bassot. Specsit on aika tasan. Onkohan noilla mitään suurempaa eroa kuin muotoilu? Kellä kokemusta vastatkoon. Kiitos.
PasiB
02.08.2009 06:13:57
-Hesus-: Ipanetsin uusi basso olisi tarkoitus hankkia. Asetelma näyttäisi menevän sr vs btb -bassot. Specsit on aika tasan. Onkohan noilla mitään suurempaa eroa kuin muotoilu? Kellä kokemusta vastatkoon. Kiitos.

Kokemusta ei ole kuin kaupassa hiplailun kautta, mutta yksi ero on skaala, SR sarja 34" ja BTB sarja 35". Elektroniikassa taitaa olla jotain eroa, riippuen tietenkin mallista.

Ostin tuossa pari kuukautta sitten Ibanez AEB10EDVS akubasson ja ihan kiva leikkikalu se on. Tein uuden tallaluun muovisen tilalle ja vaihdoin kieliksi Elixirit, soundi muuttui paremmaksi. Vola ei riitä kuin yksinään soitteluun, eipä tuolla kyllä ole muuta käyttöä ollutkaan, kuin kotona soittelu. Akustinen soundi on mukava, sähköisessä haisee hiukan piezomikki, mutta ei häiritsevästi. Pitänee joskus kokeilla millainen soundi lähtee fläteillä. Iso koppa ja sähköbassoa korkeampi soittotatsi vaatii hiukan tottumista.
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
-Hesus-
02.08.2009 11:18:07
MusMus: Löytyykö kokemuksia SR705 mallista? On nyt kesästä asti ollu osto mielessä ja ens kuussa luultavimmin ostan.

Tästä bassosta minäkin haluaisin tietää. 500-sarjassakin olis hyviä vaihtoehtoja ja hinta tippuu 100-150e 700:een verrattuna.
pernarutto
12.08.2009 18:29:16
No nyt tulee kokemuksia Iban 705 sr bassosta. Värihän on todellisuudessa tumman vihreä, kaikista katalogikuvista poiketen. Se oli pikku yllätys kun pakettia availin, tosin näyttää mustaltakin jostain kulmasta...

Soittotuntuma on perus Ibaa, vikkelä ku perkele. Ja tehtaan säädötkin erinomaiset, ei paljon tarvinnut ruuvailla. Mukava syliin, hihnassa tasapainoinen.

Suurin ero 505 malliin on varmasti bodyn puut. Seiskasatasessa keskellä bodya kulkee vaahteraa, reunapalat on eestä loimuvaahteraa ja takaa mahonkia. Soinnissa on todella huomattava ero 500 malleihin ja halvempiin, seiskasatasen sointi on pidempi ja voimakkaampi, johtuu varmasti tiukemmasta kaulan liitoksesta.

Mikkiosastoo en suuremmin osaa arvostella koska kokemuksia bassorintamalla ainoastaa Iban sr 400 ja sr 705 malleista, mutta haukuttavaa en löydä. Kolmialueinen Eq toimii kiitettävästi ja jo sillä saa maustettua soundia melkoisesti. Tykkään.

Kaiken kaikkiaan loistopeli, myös väri on paljon komeampi luonnossa ku katalogikuvissa. Suosittelen testaamaan, varsinkin jos nopeampi bassottelu kiinnostaa.
PasiB
13.08.2009 07:32:15
PasiB: Kokemusta ei ole kuin kaupassa hiplailun kautta, mutta yksi ero on skaala, SR sarja 34" ja BTB sarja 35". Elektroniikassa taitaa olla jotain eroa, riippuen tietenkin mallista.

Ostin tuossa pari kuukautta sitten Ibanez AEB10EDVS akubasson ja ihan kiva leikkikalu se on. Tein uuden tallaluun muovisen tilalle ja vaihdoin kieliksi Elixirit, soundi muuttui paremmaksi. Vola ei riitä kuin yksinään soitteluun, eipä tuolla kyllä ole muuta käyttöä ollutkaan, kuin kotona soittelu. Akustinen soundi on mukava, sähköisessä haisee hiukan piezomikki, mutta ei häiritsevästi. Pitänee joskus kokeilla millainen soundi lähtee fläteillä. Iso koppa ja sähköbassoa korkeampi soittotatsi vaatii hiukan tottumista.

Laitoin D`Addarion Chromes flätit kokeeksi bassoon ja siinäpä se kattaus sitten onkin. Soundi muuttui omasta mielestäni paremmaksi verrattuna akustisen basson kieliin, vaikka Elixirien soundi ja varsinkin soittotuntuma oli parempi kuin vakiokielien. Soittotatsi on flättien tapaan miellyttävä. Odotellaan ajan kanssa muuttuuko soundi tummemmaksi, aika kirkas soundiset kielet uutena.
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
J.Nikkanen
13.08.2009 08:29:56 (muokattu 13.08.2009 08:33:10)
Ibanezin Soundgear SR 910 pölyyntynyt milloin missäkin nurkassa, ja ihan kelpo soitinhan se. Sittemmin kun ostin rinnalle ATK kuussatasen, olen pääsääntöisesti soitellut sillä. Hyviä pelejä molemmat. Kuvat molemmista omissa kuvissa, jos kiinnostaa.

edit: Niin ja SDGR on varustettu D'Addarion kielillä ja ATK DR Lo-ridereilla. ATK vielä tiputettu yhden täysaskeleen matalammalle, eli D-G-C-F vireeseen.
-plöm plöm
Mr.Sit.com
14.08.2009 11:11:38
Itellä on GSR 205 5-kielinen, ja toimii muuten todella hyvin paitsi että volumea ei saa millään nollaan, mikä tosin korjaantuu sillä että pistää langattoman pois päältä :) Ja kun on toi H-kieli viritetty A:ksi niin intonaation säätö oli aikamoista... Noh, säätämistä :D Mutta nyt toimii kuin unelma.

Lisäksi mulla on nauhaton Ergodyne EDA 900F, kunnon avaruusbasso luthite-bodylla ja piezo-mikeillä varustettuna. Ainut vika minkä siitä oon löytänyt on viidennen kielen puuttuminen :D Noh, tietenkin häiritsee soundin vaihtamista lennosta että esimerkiksi piezon bassotaajuuksien säätäminen täytyy tehdä ruuvimeisselillä basson selkäpuolelta, mutta kerralla kuntoon ja toimii hyvin.

Ite soitan kaikkea tanssimusiikista vaskiyhtyeen kanssa häröön ambient-touhuun ja metallimusiikkiin. Tota viiskielistä käytän suurimmaksi osaksi, kun soittotyyli on muotoutunut sen mukaan, se kun on mun ensimmäinen basso :) Ja tossa vappuna ostin ton nauhattoman, ja mieli tekisi vastaavaa viisikielistä...

Ja siis todella tyytyväinen olen ollut, ainut basso mistä oon todellä tykännyt näiden lisäksi on ollut joku vanha Tokain jazz-basso, sekin tosin nelikielinen...
NIKOLEHTONEN
26.08.2009 12:08:38
Sellasta mietiskelin kun itsekin oon aina tykännyt soittaa tuolla ibanezilla mutta ikinä en oo sellasta 900-1200euron hintaluokkaista ibanezii kokeillut onko nekin hinta/laatusuhteeltaan yhtä hyviä?
snippe
Earache
26.08.2009 16:54:37
Mulla on Ibanez SR-300 ja pidän kyllä kovasti soittimen nopeasta ja ohuesta kaulasta, myös soittimen keveys sekä tasapaino miellyttää kovasti, etenkin kun edellinen bazoooga oli Squier PB joka oli erittän etupainoinen ja jäykkä soitettava. SR:n EQ tarjoaa kivasti soundivaihtoehtoja. Mukavana plussana thomannin toimittamassa bassossa oli se että paketti sisälsi ibanez pussin sekä hihnan(tätä ei sivuilla kerrota) + tietty se 3vuoden takuu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)