![]() 11.10.2008 09:23:35 | |
---|---|
Välikysymys: Onko kellään tietoa mitä putkia tuossa viimeisen amerikanmallin svt2pro:ssa on käytetty kun ei jaksaisi alkaa availemaan sen takia kun joku on kumminkin jo avannut :) Ei sillä että vielä mitään remppaa tarvitsisi, mutta siltä varalta kun aikanaan tulee sitten jj:tä ja mullardia etusiin, että tietää pitääkö varautua suuriinkin soundimuutoksiin.. | |
![]() 11.10.2008 12:53:45 (muokattu 11.10.2008 12:55:41) | |
Toki jos olis tilat ja fyrkat olemassa, niin hankkisin SVT-pinon ihan vaan siksi että ne ois kiva omistaa. Tällähetkellä semmosta feelistä ei ole. Tämmöselle virapelibasistille se on silkkaa höpsismiä hommata semmosta arsenaalia. Samoilla linjoilla.. tosin kukaan ei vielä kauppaamiani Ampeggeja ole pois hakenut, liekkö liian korkea hinta syynä..vaihtaa olis kuulemma voinu; Autoon, Traktoriin, Ratokasteriin, Telekaasteriin, ipanetsiin, mukulaan, skootteriin, tahi P-A vehkeisiin... Anyway, jos Ampegit joku hakee pois niin itku pääsee... Meinasin kumminkin myydä kun ei tämmönen amatööripelimanni kaksia kamoja tarvitse, raha sensijaan tervetullutta aina. Pändin jätkätkin on tyytyväisiä kun Rantiksesta pääsivät... Ja HoX:... kyllä; Ampegin saundi hakkaa Markut.... ei voi mitään.. Olis kyl Hienoo putkikamat "säästääkkin",, jos vielä kumminkin?? vai ketä meit oli.. delaanks mä ny vai?? | |
![]() 11.10.2008 18:23:37 | |
...Tosin tuo soundi on juuri nyt tasan sellainen mitä olen etsinyt, ja tuskin enää raaskin luopua läjästä ainakaan treenikseltä, siellä kun eniten tulee soiteltua :) Jos joskus pitää alkaa useammin keikkaa heittämään, niin kai sitä voisi ostaa jonkun ahtaan paikan micromarkin ja 2x12 kaapin tehdä sitä varten :) Että pitäisi olla vain niin kuin reenikämppäkäytössä jossain pommisuojassa? Ja Micro machine keikalla, niinkö? G strings are for strippers! | |
![]() 11.10.2008 20:00:37 (muokattu 11.10.2008 20:07:36) | |
Noup. Puhuin ahtaista paikoista. Vaan jos on keikkoja kuten esim marraskuun lopulla olarin janoisessa kamelissa kun aiheuttaa päänvaivaa jo miten itse mahdutaan sinne.. Saati sitten rantis, rummut, kitaristin 4x12 ja toisen kitaristin 2x12 combo, laulukamat, mikseri ym.. Kamelissa käyneet tietää mistä puhun :) Jos siellä mahtuukin soittamaan omilla kamoilla, niin itse varmaan pitää seistä yleisössä jos sellaista tulee.. Tosin mitään joraustilaa siellä ei ole muutenkaan niin onko tuon niin väliä sitten. | |
![]() 13.10.2008 10:24:32 | |
Noup. Puhuin ahtaista paikoista. Vaan jos on keikkoja kuten esim marraskuun lopulla olarin janoisessa kamelissa kun aiheuttaa päänvaivaa jo miten itse mahdutaan sinne.. Saati sitten rantis, rummut, kitaristin 4x12 ja toisen kitaristin 2x12 combo, laulukamat, mikseri ym.. Kamelissa käyneet tietää mistä puhun :) Jos siellä mahtuukin soittamaan omilla kamoilla, niin itse varmaan pitää seistä yleisössä jos sellaista tulee.. Tosin mitään joraustilaa siellä ei ole muutenkaan niin onko tuon niin väliä sitten. Itse oon vähän samoilla linjoilla, että todella pienissä paikoissa sitä vetää mieluummin vaikka paskoilla kamoilla, kun että tukaloittaa tilannetta entisestään raahaamalla paikalle rantasaunan. Tästä kommentista tulee varmasti pyyhkeitä, mutta käsi ylös ne, jotka on vetäneet rantiksella vaikkapa Ravintolalaiva Wäiskin alakerrassa. (ei niin pieni lava, mutta sellaset perinteiset japanilaisen sillitroolarin 30 senttiä leveet ja 30 asteen kalliistuksessa olevat ruumakäytävät ja -portaat sinne lavan suuntaan on aika vittumaiset. Vähän niinkun olis roudannu Pyhän Pietarin katedraalin kupoliin kamansa, mutta merenpinnan alapuolelle. | |
![]() 13.10.2008 11:26:31 | |
Joo ja kakkosnupiksi voisi vaikka tuollaisen GK:n backlinen jossain välissä ostaa ja tehdä pikkukaapin sille. Soundimaailma on kyllä jotain käsittämättömän hyvää tuossa rantiksen ja svt:n yhdistelmässä jollaista en edes kuvitellut. Vähän pelotti aluksi kun on equa ja nappeja ja nuppeja niin paljon että tuleeko soittamisesta mitään vai meneekö säätämiseksi. Perussoundit on jo niin tymäkät että ei paljoa tarvitse säädellä. Tietenkin tuo läjä raahataan kaikkialle missä se on mahdollista, ja tuo rantiksen roudaus on helpompaa kuin 4x12 kaapin, se on tullut jo huomattua. Portaissa vaan tarvii vähän jeesiä, mutta muuten liikkuu hyvin minne vaan yksinäänkin. Tosin tuo nuppikin painaa niin älyttömästi että sen ollessa räkissä tällainen ripuliranne arvii apua että sen saa kammettua rantiksen päälle :) | |
![]() 13.10.2008 15:08:51 | |
SVT4Pro nuppia pääsen testailemaan, mutta haluaisin kysyä onko siinä muuta eroa SVT3Pro-nuppiin verrattuna kuin teho? Kun silmäisin niin näytti tuo EQ-puoli olevan 4pro-mallissa vähän monipuolisempi. Eli onkohan saundillisia eroja paljoa kun vertaa noita keskenään? Voi olla että jos tuo SVT4Pro saundaa hyvältä niin ostan Pro3-mallin sen pohjalta... jos siis kuulostavat yhtään samalta? | |
![]() 13.10.2008 16:27:11 | |
SVT4Pro nuppia pääsen testailemaan, mutta haluaisin kysyä onko siinä muuta eroa SVT3Pro-nuppiin verrattuna kuin teho? Kun silmäisin niin näytti tuo EQ-puoli olevan 4pro-mallissa vähän monipuolisempi. Eli onkohan saundillisia eroja paljoa kun vertaa noita keskenään? Voi olla että jos tuo SVT4Pro saundaa hyvältä niin ostan Pro3-mallin sen pohjalta... jos siis kuulostavat yhtään samalta? Onhan siinä ainakin kompressori ja kaksi päätettä sekä jakotaajuuden valinta näiden kesken. Näin ainakin äkkiä manuaalista katsoen, mulla ei ole kokemusta SVT4:stä, SVT3:sta kylläkin. EQ:ta en tuossa kolmosessa käytä, kun se sopiva soundi löytyy kaikki nupit klo 12 asennossa. Jos tarvii keskialuetta muokata, niin sitten frequency/midrange säädöillä. Tanssibändissä tuo LO nappi on pohjassa, muuten säätöihin ei tarvi koskea. | |
![]() 14.10.2008 10:23:15 | |
Onhan siinä ainakin kompressori ja kaksi päätettä sekä jakotaajuuden valinta näiden kesken. Näin ainakin äkkiä manuaalista katsoen, mulla ei ole kokemusta SVT4:stä, SVT3:sta kylläkin. EQ:ta en tuossa kolmosessa käytä, kun se sopiva soundi löytyy kaikki nupit klo 12 asennossa. Jos tarvii keskialuetta muokata, niin sitten frequency/midrange säädöillä. Tanssibändissä tuo LO nappi on pohjassa, muuten säätöihin ei tarvi koskea. Eilen tyyppailin tuota SVT4 mallia ja ihan mukava vehje se oli, vaikka oli aivan liikaa säätöjä minun makuun. Pärjäisin varmaan tuolla SVT3 nupilla ihan hyvin. Liikaa tarjontaa tällä hetkellä, mutta tuo Ampeg vaikuttais ihan jämerältä ja hyvältä perusvaihtoehdolta siinä joukossa. | |
![]() 18.10.2008 00:04:19 | |
Tervehdys klubilaisille! Olisi tullut aika laittaa vahvistinosasto uusiksi. Kaappivalintohin liittyen mieltä poltteleva kysymys on seuraava: SVT-410HE & SVT-15E yhdistelmä vaiko SVT-810E? Musiikkityylinä on suurimmassa osin raskaampi osasto, jossa 5-kieltäkin tarvitaan aika-ajoin. Kummalla kaappiratkaisulla nuo ihan matalimmatkin äänet (välillä jopa matala A) toistuvat paremmin? Tällä hetkellä käytössä on yksi 4x10 kaappi, ja sillä jää matalien äänien volataso huomattavasti alhaisemmaksi. Rantiksen puolesta puhuu mojo ja hieman edullisempi hinta, toisaalta kahden erillisen kaapin mahdollistama monipuolisuus olisi kätevä tietyissä tilanteissa (roudaus ja pienemmät paikat joissa pärjäisi yhdelläkin kaapilla). Teoriassa myös 15" elementillä pääsee matalemmille taajuuksille kuin pelkillä kymppituumaisilla. Kokemuksia, ehdotuksia? SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann | |
![]() 18.10.2008 15:48:59 | |
SVT-410HE & SVT-15E yhdistelmä vaiko SVT-810E? Tuo 810 on kauttaaltaan tymäkämpi, rouheampi ja mielestäni soi "tasaisemmin" kun tuo 410-115. Tuo kyseinen kahden kaapin yhdistelmä on soundiltaan hiukan kliinisempi ja kuoppaa mielestäni middle- ja alamiddletaajuuksia hieman verrattuna 810:iin. Tiedä sitten onko tuo sun musatyyliin hyvä vai huono asia. Musiikkityylinä on suurimmassa osin raskaampi osasto, jossa 5-kieltäkin tarvitaan aika-ajoin. Kummalla kaappiratkaisulla nuo ihan matalimmatkin äänet (välillä jopa matala A) toistuvat paremmin? Ei jää varmaan kummallakaan kattauksella bottne vajaaksi, soundin luonne vaan on erilainen. Rantiksen puolesta puhuu mojo ja hieman edullisempi hinta, toisaalta kahden erillisen kaapin mahdollistama monipuolisuus olisi kätevä tietyissä tilanteissa (roudaus ja pienemmät paikat joissa pärjäisi yhdelläkin kaapilla). Teoriassa myös 15" elementillä pääsee matalemmille taajuuksille kuin pelkillä kymppituumaisilla. Itselläni oli jonkin aikaa tuo kahden kaapin yhdistelmä juurikin noista roudaussyistä, mutta loppujen lopuksi juuri koskaan ei raaskinut lähteä keikalle yhden kaapin voimin, jos nyt ei ollut huttukeikka kyseessä. Ruumis päättyy kenkiin.
- Anders 5v. | |
![]() 18.10.2008 17:11:35 | |
SVT-410HE & SVT-15E yhdistelmä vaiko SVT-810E? Kokemuksia, ehdotuksia? mulla on juurikin tuo ensinmainittu kattaus tällä hetkellä. toki en soita raskasta muuten kuin tatsi on raskas ja soittoani on joskus raskas kuunnella. ;-) Harkitsen parhaillaan 15e:n vaihtamista toiseen 4x10 kaappiin. Napakampi on soundi 10-tuumaisissa. Kannattais testata vaihtoehdot, jos mahdollista. Rantiksen hankinta ei mene kyllä pieleen. Senhän saa helposti lihoiksi tarvittaessa. | |
![]() 18.10.2008 18:58:21 | |
Vittu kun tekisi mieli rakentaa rinnalle mörkörantis 4x10 + 1x18, mutta ei perkele taida treeniksen olosuhteisiin olla kovin järkevää :) Pitää varmaan jossain vaiheessa tehdä ahtaan paikan 2x12 kaappi svt2:sen alle. Onko kukaan ajellut tuollaista kaappia kyseisellä nupilla? | |
![]() 24.10.2008 15:39:17 | |
Eroan klubista kun parhaus poistui kämpältä.. niisk... yhenkäen vehkeil vaan on pärjäiltävä... | |
![]() 27.10.2008 14:35:26 | |
Terve! Mikä olisi hyvä lisäkaappi yhdistelmälle Ampeg V4BH + SWR goliath I 4x10? On neljän ohmin kaappi. Muutenkin saa esittää mielipiteitä mikä olisi kyseiselle nupille paras kaappi. Tarkoituksena on saada mahdollisimman paljon puhdasta saundia isolla volyymillä. Viime treeneissä laitoin ko. nupin jatkoksi vanhan 4ohm peaveyn 2x15 kaapin ja tuntuu potkivan sillä huomattavasti paremmin ja lujempaa, eikä säröydy kuten tuolla 4x10 laatikolla. Muutenkin masterin ja gainin sai pitää paljon pienemmällä. Nii ja sit vielä, et mitä kompura/volume-pedaalia porukka käyttää tommosen putkinupin kanssa. Vai käyttääkö? Niin moni asia askarruttaa. Voi, voi! | |
![]() 27.10.2008 16:25:52 (muokattu 27.10.2008 16:26:24) | |
Mikä olisi hyvä lisäkaappi yhdistelmälle Ampeg V4BH + SWR goliath I 4x10? On neljän ohmin kaappi. Ei mikään! V4BH pystyy vain 4ohmin kuormaan. (tai 8, toim.huom.) Niin, tai jos teet siihen koljattiin vähän piuhoitusmuutoksia... | |
![]() 27.10.2008 16:56:17 | |
Muutenkin saa esittää mielipiteitä mikä olisi kyseiselle nupille paras kaappi. Tarkoituksena on saada mahdollisimman paljon puhdasta saundia isolla volyymillä. Mahdollisimman herkkä kaappi ja paljon kaiutinpinta-alaa. Tosta nupista loppuu helposti puhti pienten kaappien kanssa. "It's the ear, not the gear. " | |
![]() 28.10.2008 10:07:23 | |
Joo en kyllä itse suosittele ampegia. Jäi itellä vähä paska maku suuhun viime keikalta, kun ampegin nuppi kärysi eikä mitään saundia enään tullut onneksi saatiin pa:sta bassot kuulumaan en tiedä mitä mallia ne oli tai mitää mutta ampegia en suosittele! aijjaa. | |
![]() 28.10.2008 10:09:31 | |
Joo en kyllä itse suosittele ampegia. Jäi itellä vähä paska maku suuhun viime keikalta, kun ampegin nuppi kärysi eikä mitään saundia enään tullut onneksi saatiin pa:sta bassot kuulumaan en tiedä mitä mallia ne oli tai mitää mutta ampegia en suosittele! Okei, ei sitten. Just olin tilaamassa SVT:tä, mut vedetään takas. | |
![]() 28.10.2008 10:17:34 | |
Okei, ei sitten. Just olin tilaamassa SVT:tä, mut vedetään takas. Ja mää myin omani varuilta pois, ettei vaan mene keikka reisille! No sehän sopii kuin satula lehmälle. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)