Aihe: Presari-klubi
1 2 3 4 550 51 52 53 5457 58 59 60 61
hemmo
11.01.2015 13:11:33

okabass: Sunburst, post CBS Presari -65 ei ole mikään harvinaisuus maailmalla. En vaan näe sellaisen ostamisessa noihin hintoihin mitään mieltä.

heh, ethän sie edes TIEDÄ myyntihintaa, puskista vain huutelet

eiköhän se alle torihintojen mennyt, jos veli myy toiselle

oot edelleen kateellinen, ja WAL: kuka nyt sellaisella aktiiviritsalla soittaisi, hyi hemmetti
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
Antti K.
11.01.2015 13:14:50 (muokattu 11.01.2015 13:17:16)
okabass: Tulihan se sieltä. Pystyisin ostamaan vastaavan passon. Useammankin. Onhan mulla mm. WAL vitonen (-95), sen hinta lienee 4000-5000 € hujakoilla. Samoin löytyy nelkielinen WAL (-89). Ja -73 JB (nyt osina).
Sunburst, post CBS Presari -65 ei ole mikään harvinaisuus maailmalla. En vaan näe sellaisen ostamisessa noihin hintoihin mitään mieltä.

Wal-bassot ovat kyllä hienoja. E: sanos punkkarit mitä hyvänsä. ;)

Työkaveri osti Nissan Juken, 190hv. En näe siinä mitään mieltä, mutta en minä ruvennut nilittämään että väärinostettu.

Elä sinä kuitenkaan niin mieltäsipahoita, että hyppäisit jokeen. Vaikka jotkut vois toivoakin sitä. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja kolmas molemmista. Paras kun koetetaan elää ihmisiksi.
Muusikon paras ystävä!
absqua
11.01.2015 13:16:55 (muokattu 11.01.2015 13:29:34)
hemmo:ja WAL: kuka nyt sellaisella aktiiviritsalla soittaisi, hyi hemmetti

Mä voisin kyllä hyvinkin. olen itseasiassa vitos WALia sillai vaivihkaa jo muutaman vuoden haeskellut.

Sivumennen sanoen olen myös sitä mieltä, että Oka on ihan oikeassa tuossa, että vanhojen fendereiden absoluuttinen paremmuus on lähinnä uskon asia. Toisaalta soittajan ja soitettavan instrumentin välinen suhde on aika isossa roolissa näissä hommissa, eikä sitä taustaa vasten sovi yhtään väheksyä tällaisia fiilistason juttuja. Itsekin voisin päräyttävän soittimen tullessa vastaan latoa tiskiin ne vaadittavat 5-6-7-8 tuhatta euroa. Tosin en pelkän uskon varassa, vaan omakätisen testailun vakuuttamana.

Olikos se Pekka Kuusisto, joka taannoisessa Hesarin haastiksessa totesi että hän laittaa kämpän myyntiin kun sopiva viulu osuu kohdalle ja tarvitaan rahaa. Pekallekin vois joku uskomaton nyt ystävällisesti muistuttaa millaisen tyhmyyden hän on vaarassa tehdä. ;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
J.Hollström
11.01.2015 13:21:59
absqua: mä voisin kyllä hyvinkin. olen itseasiassa vitos WALia sillai vaivihkaa jo muutaman vuoden haeskellut.

No ei muuta kuin okalle taalat tiskiin niin se saa oman lutavieterin, vaikka tämmösen:
http://www.gbase.com/gear/fender-precision-bass-feb0285-1965-sunburst
absqua
11.01.2015 13:25:49 (muokattu 11.01.2015 13:43:47)
J.Hollström: No ei muuta kuin okalle taalat tiskiin niin se saa oman lutavieterin, vaikka tämmösen:
http://www.gbase.com/gear/fender-precision-bass-feb0285-1965-sunburst

Nätti keihäs. Ja paras värikin vielä.

E: Mulla on kalustossa vuoden '70 p-basso, eikä se mun katsannossani soittimena oleellisesti eroa vuoden '65 vastaavasta, jollaisen muutama vuosi aiemmin jouduin myymään pois. Onhan noiden välillä ihan faktisia eroja, mm. eri lakkatyyppi jne, mutta siltikin ne merkittävimmät erot ovat juurikin tuolla henkisellä puolella. Toisaalta se asia taas jotenkin päivä päivältä merkitsee yhä vähemmän.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Hannu A
11.01.2015 13:39:31

Mikä _ihme_ on lutavieteri?
"If you don't feel it, don't play it" - James Jamerson
J0K1
11.01.2015 13:56:18
Ihan vain välihuomautuksena toteaisin, että 1965 ei ole pre-CBS.
Jos jokin osa Fenerissä on päivätty vuodelle 65, se ei ole lähtenyt tehtaalta ennen kauppoja, joten se ei ole pre-CBS.

Tällä ei tietenkään ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa, onko jokin soitin hyvä vai ei.

Hienoja bassoja täältä presari-klubista näyttää löytyvän!
hollstro
11.01.2015 14:04:02

J0K1: Ihan vain välihuomautuksena toteaisin, että 1965 ei ole pre-CBS.
Jos jokin osa Fenerissä on päivätty vuodelle 65, se ei ole lähtenyt tehtaalta ennen kauppoja, joten se ei ole pre-CBS.

Tällä ei tietenkään ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa, onko jokin soitin hyvä vai ei.

Hienoja bassoja täältä presari-klubista näyttää löytyvän!

Eihän tuosta ole kellään ollut vääntöä onko vai eikö. Se että sillä perusteella tehdään soittimesta jotain arvioita on mistä oka vääntää ja vittuilee. Noin 5000 hinnat okan waleista on ihan dream on tasolla. Laittaa myyntiin ja kattoo lähteekö.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
mondo
11.01.2015 14:04:40
90luvulla kaveri kauppas 65presaria ja 69jatsi bassoa,ostin jatsin tänäpäivänä menisvalinta toisinpäin.
okabass
11.01.2015 14:11:54 (muokattu 11.01.2015 14:14:20)
hollstro: Eihän tuosta ole kellään ollut vääntöä onko vai eikö. Se että sillä perusteella tehdään soittimesta jotain arvioita on mistä oka vääntää ja vittuilee. Noin 5000 hinnat okan waleista on ihan dream on tasolla. Laittaa myyntiin ja kattoo lähteekö.

Ei ole myytävänä. Sori.

"Standard prices start at:

Wal 4-string Mk1 - _4050
Wal 4-string Mk2 - _4250 (5 string version optional)
Wal 4-string Mk3 - _4250 (5 and 6 strings versions optional)"
Yksi GB punta on 1,28 €.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
hollstro
11.01.2015 14:16:26

okabass: Ei ole myytävänä. Sori.

"Standard prices start at:

Wal 4-string Mk1 - _4050
Wal 4-string Mk2 - _4250 (5 string version optional)
Wal 4-string Mk3 - _4250 (5 and 6 strings versions optional)"
Yksi GB punta on 1,28 €.

Siis uutena joo. Kuka maksaa sun bassosta uuden hinnan. Noissa kun ei ole sitä sun inhoamaan keijupölyä ja vintagearvoa. On noita myyty pariin tonniin torillakin.
okabass
11.01.2015 14:16:34 (muokattu 11.01.2015 14:16:55)
hemmo: heh, ethän sie edes TIEDÄ myyntihintaa, puskista vain huutelet

eiköhän se alle torihintojen mennyt, jos veli myy toiselle

oot edelleen kateellinen, ja WAL: kuka nyt sellaisella aktiiviritsalla soittaisi, hyi hemmetti

Olen kateellinen tuollaisesta kadehdittavasta tolloudesta. Varmaan onnellinen,huoleton olo aina.
hemmo
11.01.2015 14:19:15

okabass: Olen kateellinen tuollaisesta kadehdittavasta tolloudesta. Varmaan onnellinen,huoleton olo aina.

ai mie oon tollo? ok, siulla on kenties aivojen paikalla avohaava ja omatunto kuin viruksella
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
okabass
11.01.2015 14:19:49
hollstro: Siis uutena joo. Kuka maksaa sun bassosta uuden hinnan. Noissa kun ei ole sitä sun inhoamaan keijupölyä ja vintagearvoa. On noita myyty pariin tonniin torillakin.

Ei minulle merkitystä siinä mielessä, etteivät ole myynnissä.
Seba
11.01.2015 14:20:07

hollstro: Eihän tuosta ole kellään ollut vääntöä onko vai eikö. Se että sillä perusteella tehdään soittimesta jotain arvioita on mistä oka vääntää ja vittuilee. Noin 5000 hinnat okan waleista on ihan dream on tasolla. Laittaa myyntiin ja kattoo lähteekö.

Onhan iibeissä yksi vitonen lähtöhinnalta 5K puntaa. Tosin kauppa sulkeutuu kohta ilman ensimmäistäkään tarjousta, sekä yksi 4-kielinen 3K_ tai paras tarjous. muutama tunti aikaa, eikä edes sitä parasta tarjousta ole tullut.

Tiedä sitten millä hinnoilla nuo oikeasti liikkuu, mutta veikkaan että 60-lukulaiset presarit tekee kauppansa helpommin.
okabass
11.01.2015 14:20:34
hemmo: ai mie oon tollo? ok, siulla on kenties aivojen paikalla avohaava ja omatunto kuin viruksella

Joopa joo.
jars
11.01.2015 14:25:29

Onko isäbasisteille tuttu hahmo Pukari Parvelan Ella-kirjasta? Se pitäs saada tänne väliin aina lähettämään. "Minä verson tuota rehua kohta nuppuun."
Hannu A
11.01.2015 14:33:45

Esitän, että ylläpidon Timot deletoi tästä ketjusta kaikki viestit sivun 50 puolen välin jälkeen ja vittuilut ym. Spedeilyt siirtyy tämän jälkeen bassodadaan, mistä se automaattisesti poistuu jonkun ajan päästä.

Noi lutavieterit ei tuo tähän ketjuun mitään lisäarvoa, mikä se lutavieteri edes on. Onkse joku oikee suomenkielen sana.
"If you don't feel it, don't play it" - James Jamerson
J.Hollström
11.01.2015 14:38:15
Miltä tommonen lutavieteri sit kuulostaa? Tossa suoraan tietokoneen äänikortiin piuhalla equttamatonta ja käsittelemätöntä tajunnanvirtaa. Tuskin räjäyttää kenenkään galakseja mut ihan näin lisää vettä myllyyn tyyppisenä juttuna.

http://maihinnousu.net/s/23560
hollstro
11.01.2015 14:40:34

Seba: Onhan iibeissä yksi vitonen lähtöhinnalta 5K puntaa. Tosin kauppa sulkeutuu kohta ilman ensimmäistäkään tarjousta, sekä yksi 4-kielinen 3K_ tai paras tarjous. muutama tunti aikaa, eikä edes sitä parasta tarjousta ole tullut.

Tiedä sitten millä hinnoilla nuo oikeasti liikkuu, mutta veikkaan että 60-lukulaiset presarit tekee kauppansa helpommin.

Ei noi liiku millään hinnoilla, eikä juuri kukaan noita myy kun eivät. Olivat aikansa juttu. Hyviä soittimia, mutta niitä ei maailmasta puutu muutenkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)