Aihe: Presari-klubi
1 2 3 4 549 50 51 52 5357 58 59 60 61
hollstro
11.01.2015 07:37:26 (muokattu 11.01.2015 08:49:46)

okabass: Ole hyvä.

Okan jutuista kun ottaa vittuilun pois niin aika vähän jää asiaa. Sikäli erikoismies että harrastaa putkivahvistinkorjausta Lahdessa oikein Uraltonen sivuilla mainiten. Kun asiakaskunnalle riitävästi vittuilee ja kyseenalaisin motiivein väheksyy asiakkaiden soittimia niin ei tee kovin hyvää myyntityötä. Etenkään kun ei ole tuotakaan Jukin bassoa edes nähnyt. Se oli mulla 10 vuotta ja paras Presari jolla olen soittanut. Syyt myyntiin on monet mutta olen hakemassa 50-luvun lopun vaahteraotelautaista peliä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
HenriF
11.01.2015 10:11:41
Seba: Yhtälailla uusi vietnampeg saundaa varmasti jonkun mielestä paremmalle kuin okafunken.

Ei mulla muuta.

Se on Nampeg;)
hollmi-5
11.01.2015 10:15:34
Olen ihan livenä törmännyt hyvään muusikkoon, joka kokeili vintagepeliä ja omaa nykytuotantoa vain piuhaa vaihtamalla. Ei omasta mielestään kuullut mitään eroa soundissa, vaikka soitettavuus olikin vanhan hyväksi. Itse kuulin selkeän ja suuren eron vanhan hyväksi.

Minulle toisen mielestä mitätön ero soundissa onkin ratkaiseva ja johtaa valintaan. Kullaan ja kuunnellaan eri korvin ja asentein. Jos itselleen vakuuttaa, että viidensadan viulu on yhtä hyvä, kuin viidentonnin, niin siihen alkaa uskomaan.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
11.01.2015 10:20:06
HenriF: Se on Nampeg;)

Meidän bändin basisitilla on Nambeg. Keikalla meni kahdesti pimeäksi ja huoltokeikat olivat pitkät. Hieno soundi, mutta ei ammattikäytöön... Nambeg on kotivahvistimena.

Presarista vielä, kun siitä tässä on tarkoitus keskustella. Olin teinipoika, kun paikallinen basisti hehkutti presaria musaliikkeessä 80-luvun alussa. Sanoi, että vaikka presari ei juuri nyt nuorison suosiossa olekaan ja japsit lanseeraa halpoja ja hyviä pelejä, niin lopulta jossain vaiheessa presari alkaa kiinnostamaan ja valikoituu käteen. On se niin perusvarma valinta. Kevyet mullat hänelle.
Soundit, piuhat ja kajarit.
okabass
11.01.2015 11:19:27 (muokattu 11.01.2015 11:25:43)
hollstro: Okan jutuista kun ottaa vittuilun pois niin aika vähän jää asiaa. Sikäli erikoismies että harrastaa putkivahvistinkorjausta Lahdessa oikein Uraltonen sivuilla mainiten. Kun asiakaskunnalle riitävästi vittuilee ja kyseenalaisin motiivein väheksyy asiakkaiden soittimia niin ei tee kovin hyvää myyntityötä. Etenkään kun ei ole tuotakaan Jukin bassoa edes nähnyt. Se oli mulla 10 vuotta ja paras Presari jolla olen soittanut. Syyt myyntiin on monet mutta olen hakemassa 50-luvun lopun vaahteraotelautaista peliä.

Hyvä jos olit tyytyväinen lutavieteriin.
Otankin vain valikoitua porukkaa asiakkaiksi. En mystifioi laitteita, vaan sanon suoraan. Jos tämä ei miellytä, niin menee sitten sellaiselle joka hehkuttaa asiakkaan mieliksi, tai jopa itse uskoo vintagetaikaan. Hellyyttävää, että kannat huolta siitä.
Mikä muuten oli tuossa post-CBS pelissä on päiväys noissa Stackpolen potikoissa. Toi kaulalevyn n:o viittaisi jopa vuoteen -62. Samoin spaghettilogo on hyvin myöhäinen jos vuodelta -65. Noissa vanhoissa vietereissä on tavallista, ettei mennä "oppikirjan mukaan".
Olen noita vanhoja bassoja käpistellyt 70-luvun lopusta lähtien mm. Kitarapaja, Ruotsi (Tuksholman Musik Börsen oli ehkä paras ever), Köln, Frankfurt, Lontoo, Florida. Ja kirjallisuutta löytyy runsaasti, viimeisimpänä 7ender inside story tjsp.
Hyviä on ollut ja huonoja, kammottavasti modattuja 7endereitä. Ylihinta on yhteinen nimittäjä.
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
hollstro
11.01.2015 11:31:26

okabass: Hyvä jos olit tyytyväinen lutavieteriin.
Otankin vain valikoitua porukkaa asiakkaiksi. En mystifioi laitteita, vaan sanon suoraan. Jos tämä ei miellytä, niin menee sitten sellaiselle joka hehkuttaa asiakkaan mieliksi, tai jopa itse uskoo vintagetaikaan. Hellyyttävää, että kannat huolta siitä.
Mikä muuten oli tuossa post-CBS pelissä on päiväys noissa Stackpolen potikoissa. Toi kaulalevyn n:o viittaisi jopa vuoteen -62. Samoin spaghettilogo on hyvin myöhäinen jos vuodelta -65. Noissa vanhoissa vietereissä on tavallista, ettei mennä "oppikirjan mukaan".
Olen noita vanhoja bassoja käpistellyt 70-luvun lopusta lähtien mm. Kitarapaja, Ruotsi (Tuksholman Musik Börsen oli ehkä paras ever), Köln, Frankfurt, Lontoo, Florida. Ja kirjallisuutta löytyy runsaasti, viimeisimpänä 7ender inside story tjsp.
Hyviä on ollut ja huonoja, kammottavasti modattuja 7endereitä. Ylihinta on yhteinen nimittäjä.

Joo, käpisettlyt on ihan oikea termi tollaselle kauppoissa tyyppanneelle känisijälle. Leukenutkin oot, mikä on ihme kun näkee miten kommentoit näitä juttuja. Lukemien, ymmärtäminen. Ne on kaksi eri juttua mutte komeesti nurkkaat ittse tähän "ei kuule eikä ymmärrä eroa" porukaan. Miten sie osaat noita vahvosimiakaan korjata jos et kuule miten se soi?
okabass
11.01.2015 11:38:29 (muokattu 11.01.2015 11:44:21)
hollstro: Joo, käpisettlyt on ihan oikea termi tollaselle kauppoissa tyyppanneelle känisijälle. Leukenutkin oot, mikä on ihme kun näkee miten kommentoit näitä juttuja. Lukemien, ymmärtäminen. Ne on kaksi eri juttua mutte komeesti nurkkaat ittse tähän "ei kuule eikä ymmärrä eroa" porukaan. Miten sie osaat noita vahvosimiakaan korjata jos et kuule miten se soi?

Heh. Kivasti tämä vintnageusko sekoittaa pään. Selittäisitkö miten eron voi kuulla, jos sitä ei ole? Sen ilmeisesti näkee kolhiintuneesta soittimesta, jossa on "oikea" tarra kaulan lavassa. Ja kohtuuttoman suuri hintalappu (=hämäys).

Ps. Muutama päivä sitten kaveri esitteli uuden putkivahvarinsa. Sanoin katsomatta "sisään" pelkästä soundista minkä tyyppinen (single ended, class-A) vahvistin oli kyseessä.

Vieläkö riittää ihastuneella yleisöllä popkornia?
J.Hollström
11.01.2015 11:51:37
Tästähän tuli hyvä perseilyketju, kiitos oka. Takuuvarmaa vittuilua jo vuodesta xx. Yritän ymmärtää motiivejasi parhaani mukaan.

Mut toi '65 presari on vielä kaiken tänkin jälkeen mahtava. Ei huonontunut yhtään vaikka kova on yritys saada latistettua tunnelmaa.
okabass
11.01.2015 12:06:22 (muokattu 11.01.2015 12:09:31)
J.Hollström: Tästähän tuli hyvä perseilyketju, kiitos oka. Takuuvarmaa vittuilua jo vuodesta xx. Yritän ymmärtää motiivejasi parhaani mukaan.

Mut toi '65 presari on vielä kaiken tänkin jälkeen mahtava. Ei huonontunut yhtään vaikka kova on yritys saada latistettua tunnelmaa.

Eipä kestä. Latistettua tunnelmaa? Siis onko jollain ns. riemu rajaton jonkun lutavieterin johdosta. Jaa.
Jotta motiivi tulisi sellaisellekkin selväksi, joka ei kulja täysillä valoilla, niin jonkun laitteen julkinen uskomuspohjainen glorifiointi on aivan naurettavaa, jopa jotenkin säälittävää. Saahan siihen toki itse uskoa. Uskovathan jotkut joulupukkiinkin.
hemmo
11.01.2015 12:10:29

okabass: Eipä kestä.
Jotta motiivi tulisi sellaisellekkin selväksi, joka ei kulja täysillä valoilla, niin jonkun laitteen julkinen uskomuspohjainen glorifiointi on aivan naurettavaa, jopa jotenkin säälittävää. Saahan siihen toki itse uskoa. Uskovathan jotkut joulupukkiinkin.

Ai siis hyvän soittiminen erottaminen huonosta on sunsta jotenkin uskon asia?

Heh juums. Mie uskon et, sie oot ihan höpsö.
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
Antti K.
11.01.2015 12:12:29
okabass: Heh. Kivasti tämä vintnageusko sekoittaa pään. Selittäisitkö miten eron voi kuulla, jos sitä ei ole? Sen ilmeisesti näkee kolhiintuneesta soittimesta, jossa on "oikea" tarra kaulan lavassa. Ja kohtuuttoman suuri hintalappu (=hämäys).

Ps. Muutama päivä sitten kaveri esitteli uuden putkivahvarinsa. Sanoin katsomatta "sisään" pelkästä soundista minkä tyyppinen (single ended, class-A) vahvistin oli kyseessä.

Mulla oli 80-luvulla fenkun deluxe reverb. Helkutin hyvä vahvari. Käytin sen putkienvaihdossa paikallisella. Kun hain vahvaria pois, loihe hän moittimaan vehkettä huonoksi. Suutuin ja sanaa puhumatta kannoin vahvarin pois. Jälkeenpäin älysin, että yritti koijata piru; itselleen olis halunnut sen pelin halvalla. Loppui yhteistyö siihen. Sittemmin ressukka sekosi ja hyppäsi jokeen.

Itselläni iski välilevynpullistuma 3,5 vuotta sitten. Jumalattomat kivut hartiassa ja säteili käteen. Lääkäri ohjasi minut MDT-terapeutille. Hän kuunteli oireeni ja koskematta minuun teki oikean diagnoosin. Hoitona itse tehtyjä jumppaliikkeitä. Ei hierontaa yms. fysiota. 2kk ja vaivat helpottivat.

Asiansa osaava ja paneutuva ystävällinen palvelu auttoivat. Ei ruvennut v1ttuilemaan jotakin että oot jo niin vanha, (pre-cbs itse asiassa).

Musiikin teko on monesti fiilishommaa. Jos joku mollaa sinua ja valintojasi, niin voi olla että herkkä sielu ottaa itteensä, eikä veret seisauttavia biisejä/bassolinjoja synnykään. Jos soitin sopii käteen ja herättää soittajassaan mielihyvää, niin senhän ei pitäis olla keltään pois.
Muusikon paras ystävä!
hollstro
11.01.2015 12:14:47

okabass: Ps. Muutama päivä sitten kaveri esitteli uuden putkivahvarinsa. Sanoin katsomatta "sisään" pelkästä soundista minkä tyyppinen (single ended, class-A) vahvistin oli kyseessä.

Kyllä toi multakin sujuu, jo pelkästään sillä että tunnistaa saundista perustyypin (Vox, Marshall, Fender...) ja tietää miten ne on tehty.
J.Hollström
11.01.2015 12:18:03
okabass: Jotta motiivi tulisi sellaisellekkin selväksi, joka ei kulja täysillä valoilla, niin jonkun laitteen julkinen uskomuspohjainen glorifiointi on aivan naurettavaa, jopa jotenkin säälittävää. Saahan siihen toki itse uskoa. Uskovathan jotkut joulupukkiinkin.

Ei mun tarvi rakentaa milleekään uskomuspohjalle, tossa se basso on soitettavana ja voi verrata ihan vaikka silmät kiinni ja suu auki kaikkiin muihinkin bassoihin, vaikka ei täysillä valoilla enää kulkiskaan. Naurettavaa ja säälittävää näemmä sun mielestä.

Se verran ala-arvoista alkaa olemaan tämä teksti täällä, että saattaisi olla parempi ottaa pieni aikalisä. Minulta loppuu ainakin jo adjektiivit kuvaamaan miten noloa kamaa täällä suolletaan. Jos jokaiseen vittuiluviestiin yrittää laittaa jotain vastinetta takaisin, juttu menee väkisin sille osastolle, jota ei täältä jälkeenpäin viitsi lukea.
Rämppy
11.01.2015 12:24:45
J.Hollström: Samat koneet, palikat, duunarit ja speksit oli käytössä + Leo vahtimassa "laatua". Ei se ihan muutamassa kuukaudessa muuttunut mihinkään. Pidemmässä juoksussa 70-luvun puolen välin jälkeen tilanne alkoi olla eri.

Lisäksi maaliskuussa 65 leimatun fenderin osat on melko satavarmasti tehty ennen tuota maagista omistajanvaihdos-päivämäärää. Eikä Fenderin tuotteiden laatu muutenkaan tipahtanut heti kun uusi omistaja astui puikkoihin. Vanhoja työstettyjä runkoja, kauloja, mikkejä jne. oli varastossa ja ne käytettiin ensin pois. Pikkuhiljaa kiristyvät tuottavuusvaatimukset alkoivat näkyä laadussa, mutta selkeät huononnukset tulivat vasta 70-luvulla.
En sitten malttanut olla sanomatta.
okabass
11.01.2015 12:30:11
hemmo: Ai siis hyvän soittiminen erottaminen huonosta on sunsta jotenkin uskon asia?

Heh juums. Mie uskon et, sie oot ihan höpsö.

Niin se valitetavan monelle on. Tule uskosi kanssa autuaaksi, vai miten se meni.
hemmo
11.01.2015 12:33:40

okabass: Niin se valitetavan monelle on. Tule uskosi kanssa autuaaksi, vai miten se meni.

no mäh taas TIEDÄN, että J. Hollström on kultakorva pahinta laatua, eli hän toudellakin erottaa ritsan hyvästä soittimesta

mie luulen, että sie oot vaan kateellinen, kun sulla ei oo tommosta huippulisoitinta, mut ei se kato hei mittää, niin miekii haluisin tommosen -65 mallin, vaikka mulla on jo 74 passo
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
okabass
11.01.2015 12:37:49 (muokattu 11.01.2015 12:38:18)
Jos jokaiseen vittuiluviestiin yrittää laittaa jotain vastinetta takaisin, juttu menee väkisin sille osastolle, jota ei täältä jälkeenpäin viitsi lukea.

Totuus on joskus kiusallista, jopa vi*tumaista.
Onkin hyvä pitää taukoa, jos ei pysty hillitsemään itseään.
J.Hollström
11.01.2015 12:59:02
okabass: Totuus on joskus kiusallista, jopa vi*tumaista.
Onkin hyvä pitää taukoa, jos ei pysty hillitsemään itseään.

Mitään sellaista totuutta mitä ei olisi tiedossa jo aikoja sitten ei ole sieltä suunnasta tullut. Toki uskonvahvistusta luonteesi pienimunaisuudesta kylläkin.
okabass
11.01.2015 13:00:35 (muokattu 11.01.2015 13:06:19)
hemmo: mie luulen, että sie oot vaan kateellinen, kun sulla ei oo tommosta huippulisoitinta, mut ei se kato hei mittää, niin miekii haluisin tommosen -65 mallin, vaikka mulla on jo 74 passo

Tulihan se sieltä. Pystyisin ostamaan vastaavan passon. Useammankin. Onhan mulla mm. WAL vitonen (-95), sen hinta lienee 4000-5000 € hujakoilla. Samoin löytyy nelkielinen WAL (-89). Ja -73 JB (nyt osina).
Sunburst, post CBS Presari -65 ei ole mikään harvinaisuus maailmalla. En vaan näe sellaisen ostamisessa noihin hintoihin mitään mieltä.
okabass
11.01.2015 13:04:37
J.Hollström: Mitään sellaista totuutta mitä ei olisi tiedossa jo aikoja sitten ei ole sieltä suunnasta tullut. Toki uskonvahvistusta luonteesi pienimunaisuudesta kylläkin.

Kohtalaisen hyvinhän se itsehillintä pelaa. Tunnut uskovan muuhunkin paikkansa pitämättömään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)