Samu S. 08.05.2005 18:25:31 | |
---|
Sehän se olisikin mukavaa, kun joku keksisi "ajatuksia mallintavan vahvarin", ei tarvitsisi ihmetellä. Paitsi jos on huono maku ;) Äheh, sehän ois ihan karseeta, ei vois syyttää muuta kuin itseään, kun vahvarista tulis jotain karmeeta surinaa. :D I dress in women's clothing and hang around in bars. |
Teijo K. 08.05.2005 18:36:15 | |
---|
Mä en ole mielestäni missään vaiheessa sanonut että en olisi kokeillut säätää potikoita. Olenhan mä omistanut ton vahvarin jo pitkälti toista vuotta. En vain hirveästi ollut birght ja treble potikoita säädellyt, ja tarkoittaako se sitä etten vahvariani ole säädellyt? Mulle sopisi sellannen vahvari joka kuulostaisi mieluisalta kaiki potikat nollilla. Siinä voi sitten hienosäätää tarpeen mukaan. Niin, mutta kun sulla ei ole mitään eväitä löytää sitä vahvistinta, mikä kuulostaisi potikat nollissa hyvältä puolta vuotta pitempään, muuta kuin korkeintaan vahingossa. Ton EBS+Ashdown pinon piti olla parasta mitä rahalla saa. Hait vaikka kuinka pitkään ja kävit kokeilemassa jo silloin vaikka mitä pelejä. Muutaman vuoden soittokokemuksellakin se on oikeasti todella vaikeaa touhua. Varsinkaan jos ei saa laitteita lainaksi _omalle_ treenikselle. Ja kun sun tatsi kehittyy oikeasti kokoajan päivä päivältä. On opettaja kotona ja ilmeisesti säännöllinen treenirytmi? Niiden muutaman ensimmäisen vuoden aikana se tatsi kehittyykin yleensä nopeinta vauhtia. Jos sä yrität noitten ensimmäisten vuosien aikana pitää kaluston sen oman soundin kehittymisen vauhdissa, niin joudut oikeasti uusimaan kalustoa muutaman kuukauden välein. Oma soundi kehittyy sitten aikanaan. |
lxi 08.05.2005 18:37:15 | |
---|
Mä en ole mielestäni missään vaiheessa sanonut että en olisi kokeillut säätää potikoita. Mielestäni edellisellä sivulla seisoi: Pitää kokeilla tota treblen ja brightin säätöä, niihin en vielä ole koskenut. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Teijo K. 08.05.2005 18:38:55 | |
---|
Mites, ootko koskaan miettinyt, että aika suuri osa soundista määräytyy basson mukaan? Kyllä. Minusta tuo vaikutus menee nornaalisti soittaja-soitin-kaappi-vahvistin. Tärkeysjärjestyksessä tuossa. |
Niskamies 08.05.2005 18:54:21 | |
---|
Niin, mutta kun sulla ei ole mitään eväitä löytää sitä vahvistinta, mikä kuulostaisi potikat nollissa hyvältä puolta vuotta pitempään, muuta kuin korkeintaan vahingossa. Ton EBS+Ashdown pinon piti olla parasta mitä rahalla saa. Hait vaikka kuinka pitkään ja kävit kokeilemassa jo silloin vaikka mitä pelejä. Muutaman vuoden soittokokemuksellakin se on oikeasti todella vaikeaa touhua. Varsinkaan jos ei saa laitteita lainaksi _omalle_ treenikselle. Se on kummaa kuinka paljon soundimieltymykset muuttuvat vuodessa. Sillon en niin aktiivisesti hakenut samanlaista pierua mikä nyt on hakusessa. Maku vaan muuttu. Ja soittimesta. Mielestäni toi Sadowsky on parhautta. Olen saanut aika pitkälti omanlaiseni saundin vehkeellä kuin vehkeellä, ja kun testasin yhtä warwickin pinoa (Quad IV ja 411) niin olin hämmästynyt kuinka hyvältä se saundasi. Emmä nyt ainakaan toistaseksi oo vehkeitä vaihtamassa, ei oo rahaakaan. Jos noi myisin, niin voisin kyllä Warren kasan ostaa, mutta se ei ole ajankohtaista vielä. Meitsi on meshissä. |
ozmo 08.05.2005 19:03:52 | |
---|
Minusta tuo vaikutus menee nornaalisti soittaja-soitin-kaappi-vahvistin. Tärkeysjärjestyksessä tuossa. öö... Mitenkäs, eiköhän vahvistin kuitenkin väritä saundia enemmän kuin kaappi? Esim: Ampegin putkinuppi Hartken kaapin kans vs. Hartken vahvari Ampegin kaapin kans. Hiustenhalkomista, myönnän... :) Fuck pride! Pride only hurts, it never helps... |
Teijo K. 08.05.2005 19:04:46 | |
---|
Se on kummaa kuinka paljon soundimieltymykset muuttuvat vuodessa. Sillon en niin aktiivisesti hakenut samanlaista pierua mikä nyt on hakusessa. Maku vaan muuttu. Ja soittimesta. Mielestäni toi Sadowsky on parhautta. Olen saanut aika pitkälti omanlaiseni saundin vehkeellä kuin vehkeellä, ja kun testasin yhtä warwickin pinoa (Quad IV ja 411) niin olin hämmästynyt kuinka hyvältä se saundasi. Emmä nyt ainakaan toistaseksi oo vehkeitä vaihtamassa, ei oo rahaakaan. Jos noi myisin, niin voisin kyllä Warren kasan ostaa, mutta se ei ole ajankohtaista vielä. No niinpä. Ja kun tuossa alkuvaiheessa ne soundimieltymykset vaihtuvat kaikkein nopeimpaan tahtiin. Ja juuri siitä syystä kun sitä omaa soundia ei vielä ole, ei päässä, korvissa eikä käsissä. Yritä siinä sitten pysyä perässä. Saisit munsta parempaa palautetta kirjoituksiisi, jos yrittäisit vähän vähemmän julistavaan sävyyn kirjoittaa noita juttuja. |
rijopu 08.05.2005 19:14:00 | |
---|
öö... Mitenkäs, eiköhän vahvistin kuitenkin väritä saundia enemmän kuin kaappi? Esim: Ampegin putkinuppi Hartken kaapin kans vs. Hartken vahvari Ampegin kaapin kans. Hiustenhalkomista, myönnän... :) Kyllä se Arvan laittama vaikutusjärjestys on fiksu. Hyvä vahvistin ei väritä soundia juuri mitenkään (kun säädöt on nollissa), mutta jokainen kaappi soundaa omalla tavallaan. 2 mainiota bassoa myytävänä!
No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
Teijo K. 08.05.2005 19:17:49 | |
---|
öö... Mitenkäs, eiköhän vahvistin kuitenkin väritä saundia enemmän kuin kaappi? Esim: Ampegin putkinuppi Hartken kaapin kans vs. Hartken vahvari Ampegin kaapin kans. Hiustenhalkomista, myönnän... :) Jeh jeh jeh. Olet oikeassa, tai siis olen samaa mieltä kun laajennetaan noihin putkinuppeihin. Jymähdin jotenkin tuohon triidin aloituksen "ei putkinuppeja" toteamukseen. |
hemmo 08.05.2005 19:21:06 | |
---|
Jeh jeh jeh. Olet oikeassa, tai siis olen samaa mieltä kun laajennetaan noihin putkinuppeihin. Jymähdin jotenkin tuohon triidin aloituksen "ei putkinuppeja" toteamukseen. Munsta Niskis vois vaihtaa EBS:n Monsterin putkinuppiin. Niinko. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
Lou 08.05.2005 19:22:12 | |
---|
Musta toi "soundi lähtee sormista" juttu menee välillä vähän liian pitkälle. On se tietenkin ihan kaunis ajatus että kaikki lompakon paksuudesta riippumatta saisivat hyvän soundin kun sehän lähtee sormista, ei kalliista putkinupista. Okoo kärjistettyä kärjistettyä, tajuan kyllä mistä puhtaan ja mitä sillä tarkoitetaan, mutta hei ihan oikeesti, kelakkaa ny.. Ei sitä voi kieltää että et sää saa Behringeriä kuulostaa Ampegilta vaikka sulla olis seittemän sormee ja Taivaan tekniikka. Ni. Ei mulla muuta. Än-yy-tee.. NYT! Fleimatkaa. www.jermaine-rocks.com |
hemmo 08.05.2005 19:25:27 | |
---|
Musta toi "soundi lähtee sormista" juttu menee välillä vähän liian pitkälle. On se tietenkin ihan kaunis ajatus että kaikki lompakon paksuudesta riippumatta saisivat hyvän soundin kun sehän lähtee sormista, ei kalliista putkinupista. Ei kaikki haluu pierevää putkinuppia vaan puhtaan headroom-trankkusaundin. Ja sitä paitsi putkinupin putkia pitää aika ajoin vaihtaa. Se on esmes Ampegin tapauksessa suht kallista. Okoo kärjistettyä kärjistettyä, tajuan kyllä mistä puhtaan ja mitä sillä tarkoitetaan, mutta hei ihan oikeesti, kelakkaa ny.. Ei sitä voi kieltää että et sää saa Behringeriä kuulostaa Ampegilta vaikka sulla olis seittemän sormee ja Taivaan tekniikka. Joillekin se Pehku voi olla ihan riittävä peli. Mitä sitä sitten vaihtamaan. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
Teijo K. 08.05.2005 19:38:33 (muokattu 08.05.2005 19:40:35) | |
---|
Musta toi "soundi lähtee sormista" juttu menee välillä vähän liian pitkälle. On se tietenkin ihan kaunis ajatus että kaikki lompakon paksuudesta riippumatta saisivat hyvän soundin kun sehän lähtee sormista, ei kalliista putkinupista. Okoo kärjistettyä kärjistettyä, tajuan kyllä mistä puhtaan ja mitä sillä tarkoitetaan, mutta hei ihan oikeesti, kelakkaa ny.. Ei sitä voi kieltää että et sää saa Behringeriä kuulostaa Ampegilta vaikka sulla olis seittemän sormee ja Taivaan tekniikka. Ni. Ei mulla muuta. Än-yy-tee.. NYT! Fleimatkaa. Ei saa Behringeriä kuulostamaan Ampekilta, mutta saa kuulostamaan paremmalta kuin ilman taitoa. Hyvältä. Pelimanni saa laitteen kuin litteen soundaamaan hyvältä. Ja hyvä ei tarkoita ampekilta vaan ihan vaan hyvää. Fleim fleim. Nii, jos sulle hyvä soundi = putkiampeg ja mikään muu ei kelpaa, niin eihän se sitten toimi. |
Teijo K. 08.05.2005 19:39:38 | |
---|
Munsta Niskis vois vaihtaa EBS:n Monsterin putkinuppiin. Niinko. Täällä olisi se vintage -70- luvun nuppi ja vain tonnin maxaa. Siis Musapörssissä. |
Zarmo 08.05.2005 19:40:18 (muokattu 08.05.2005 19:40:55) | |
---|
Musta toi "soundi lähtee sormista" juttu menee välillä vähän liian pitkälle. On se tietenkin ihan kaunis ajatus että kaikki lompakon paksuudesta riippumatta saisivat hyvän soundin kun sehän lähtee sormista, ei kalliista putkinupista. Okoo kärjistettyä kärjistettyä, tajuan kyllä mistä puhtaan ja mitä sillä tarkoitetaan, mutta hei ihan oikeesti, kelakkaa ny.. Ei sitä voi kieltää että et sää saa Behringeriä kuulostaa Ampegilta vaikka sulla olis seittemän sormee ja Taivaan tekniikka.
No soundihan lähtee sormista sikäli, että sormet on se ensimmäin osa tapahtumaketjua, joka äänen synnyttää, sen jälkeen on sitten monta paikka missä soundin voi pilata. Tai ehkä sitä voi parantaakin. Toivoisin näin. Ei Behku kuulosta Ampegilta, muttei toisaalta meikäläinenkään Ampegin kanssa joltain Ampegilla soittavalta gurulta edit: Pulsarit tulessa Lukekaa runoutta
"Mitä isompi kotelo, sitä isompi soitin" |
mr.bungle 08.05.2005 19:42:41 | |
---|
Saattaa olla, on toi etustietämys vähän niin ja näin. Mitä hyviä etusia sitten on? Mulle ei tuu mieleen kun Warwick Quadruplet ja Tech 21 RPM. Kävin tossa äskettäin testaamassa Musamaailmassa Warwickin Quad nelosta. Todella maukkaan kuulonen vehje. Onkos toi Quadruplet Quadin etunen? Oon tainnut ennenkin sanoa, mutta jos haluat saundiisi sitä jaco-pierua, niin hommaa aito Acoustic. Pari vuotta sitten käytin sellaista säännöllisesti, ja saundi oli aivan älyttömän muriseva. Se kertoo jo jotain että ekat harmooniset lähti kiertään nätisti, kun vähän pisti volaa. Selittänee osin Jacon mieltymyksen huiluääniinkin. bassolla hanuriin |
Niskamies 08.05.2005 19:43:18 | |
---|
Jeh jeh jeh. Olet oikeassa, tai siis olen samaa mieltä kun laajennetaan noihin putkinuppeihin. Jymähdin jotenkin tuohon triidin aloituksen "ei putkinuppeja" toteamukseen. En kieltänyt putkietusta, ainoastaan päätteen. Meitsi on meshissä. |
Jalmus 08.05.2005 19:44:51 | |
---|
Ja mikä merkittävintä: missä on sanottu, että hyvä bassovahvistinsoundi = Ampeg??? Itse en pidä Ampeggia paljon minään. Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
Teijo K. 08.05.2005 19:50:14 | |
---|
Ja mikä merkittävintä: missä on sanottu, että hyvä bassovahvistinsoundi = Ampeg??? Itse en pidä Ampeggia paljon minään. No rehellisesti sanoen miullekin oli se legendaarinen rantasauna kiukaineen pettymys kun pääsin sitä kokeilemaan. Mutta kyllä hyvä soimanni saa Ampeginkin kuulostamaan hyvältä. ;) |
JK 08.05.2005 19:50:27 | |
---|
Mulle sopisi sellannen vahvari joka kuulostaisi mieluisalta kaiki potikat nollilla. Siinä voi sitten hienosäätää tarpeen mukaan. Kaikki vahvistimet kuullostaa samalta kaikki potikat nollilla eli niistä ei käsittääkseni silloin kuulu mitään. Eilen viimeksi keikalla käänsin VOXin ykköskanavan volaa auki neljänneksen verran, muut säätimet oli nollilla. Ja hyvältä soundasi. Sopivan yksinkertaista mulle. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |