Aihe: Linkki markbass sisäkuiviin
1 2 3 4 5 6 7 8
jars
11.04.2008 16:13:25 (muokattu 11.04.2008 17:27:23)

Moro, piru kun ei ole tullut päivystettyä, pääsee nyt vasta vastaamaan.

MOI

Soundi ja laatu.
Mikä siinä häiritsee pikkusieluja, että satun pitämään ko. vahvistimen soundista? Ja sanon sen myös värikkäälläkin kielellä.

Jos viittaat minuun tuolla pikkusielulla niin pidän myös itse SVT:n soundista.

Onko se perisuomalainen kateus vai mikä? Vai pitäisikö vaan nyökytellä kun joku kehuu laitetta, joka ei ole laadukas? Pohjalta miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Voitko kertoa.

Ei, en ole kateellinen sinulle. Enkä myöskään ole täällä sen suuremmin kehunut kyseistä laitetta, (jos nyt on kyse tuosta MB:stä) joka btw on minusta ihan laadukas peli vaikka ei sinun laatukriteereitä täyttäisikään.

Mistä tuollainen käsitys sinulle on tullut, että pitäisin kaikkea SVT-kloonista eriävän olevan kuraa?

Olin oikeasti kiinnostunut siitä, mitkä muut vahvistimet ihan merkki/malli -tasolla ovat mielestäsi laadukkaita. En kyllä niinkään ole enää.

Jos käsityksesi on noinkin aliarvioiva -suorastaan loukkaava-,

No voi että.

niin miksi sitten kyselit neuvoja pikaviesteillä?

En tiedä miten tämä liittyy aiheeseen, mutta syy oli ongelma silloisen vahvistimeni kanssa, ja olin kirjoituksistasi ymmärtänyt että sinulla on laaja käsitys aihepiiristä. Älä huoli, enää en kysyisi edes tietä. Edit: Ei siis sillä ettenkö uskoisi tietämykseesi aiheesta.

Miksiköhän viitsin jakaa tietoa ilmaiseksi kaiken maailman virtuaalipuupäille.

Tuohon en osaa sanoa mitään.

Jussi
se on jännä.
rintapek
11.04.2008 19:13:31

MOI

Soundi ja laatu.
Mikä siinä häiritsee pikkusieluja, että satun pitämään ko. vahvistimen soundista?

No ihan just näin. Basistalla oli aikanaan HK:n combo. Ei paha lainkaan, mutta keikkakäyttöön vähän alamittainen. Seuraavatteks sitten Hartken nuppi/kaappi. Potku riitti, mutta Hartkesta ei lähtenyt mieluista saundia. Hän sitten kävi testaamassa Markin ja kaupat tuli samantien.
Meikäläisenkin korvat hoksasi, että saundissa oli eroa ko yöllä ja päivällä.

Tota pintaliitostekniikkaa ja miniatyyrikokoisia komponentteja on tänäpänä melko mahdoton vältellä. Jos ny bassostyrkka kosahtaa kesken sen Ala- Kälviän keikan, niin eipä sitä siinä tule avattua saatikka kolvattua. Nostaa mikseristä liukua, niin loppukeikan ajan bassot sit tulee PA:sta. Ennen seuraavaa keikkaa styrkka ehtii käydä korjaamolla. Nou big deal.

Ja se on edelleen fakta, että kevyet kamat on mukavampia roudata ... siitäkin huolimatta, että tänne meille asti on jo kantautunut huhuja mullistavasta keksinnöstä... lienee jokin ympyränmuotoinen kitkanpienentäjä ;-)
One kind of music only - the good kind
blessed
11.04.2008 21:28:48

Tuo kestävä kehitys on varteen otettava asia, mutta teknologiassa yleensä uudempi tuppaa olemaan myös ympäristön kannalta parempaa. Voi olla, että noi vanhat putkipelit kestää täältä ikuisuuteen, jos niitä vaan jaksaa rempata (toisin sanoen niissäkin vain osa osista kestää ja kestää), mutta mikähän mahtaa niiden sähkönsyönti olla. Vähän niin kuin vanhoissa autoissakin, ne kyllä kestää ja niitä voi osaava harrastelija itsekkin melko pitkälle rempata, mutta ei niitä päästöissä ja kulutuksessa voi verratakkaan uudempiin autoihin. Tiedä nyt sitten onko sekään kovin kestävää kehitystä...
Seba
11.04.2008 23:21:19 (muokattu 11.04.2008 23:23:16)

Kauheaa vääntöä ihan asiallisesti aloitetusta ketjusta.

Sivusta seuranneena olen pannut merkille että kyllä se yleensä on joku muu kuin oka joka aloittaa sarkastisesti tuon kloonin hehkuttamisen ja mielipiteistä vittuilun.

En koskaan ole jäänyt siihen uskoon että olisi hänen absoluuttinen mielipide että vain oma on paras ja muu on paskaa, vaan kun ihmetellään ja arvostellaan tuollaista "kertakäyttörakennetta" niin alkaa taas ketjusta toiseen alkava vittuilu, ja puhe kääntyy taas kerran muiden osalta klooniin.. Katsokaa nyt hyvät ihmiset itse välillä peiliin.

Kai sitä ihmisellä saa vahva oma mielipide olla? Ei kai sitäkään totuutena ole julistettu.

Onko se kumma kun tulee vittuilua takaisinkin päin, kun itse kerran yleensä aloitatte?

Sori offtopikki, mutta jotenkin olin huomaavinani etten ollut ihan ainoa..

Aiheesta sen verran, että kyllä mulle tuollainen mb:kin kelpaisi toiseksi, ettei toiste kävisi näin, kun putkikone on huollossa kuukauden päivät, niin soittelen sitten peaveyn max115:lla...

Lukemani perusteella hyvänkuuloinen laite, omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta kai se joku on hankittava varalle, kun behkun übertehokkaan nupinkin olen jo myynyt pois.
Peaveyn kanssa sitäkin on tullut jo ikävä.
knet725
12.04.2008 01:28:36
Kommentointia näin yöaikaan, Seban kanssa samaa mieltä. Muutamat täällä provosoituu hyvinkin herkästi ja tappelurinki on pystyssä. Ehkä ton Okan kommentit on hieman kärjistettyjä, mutta pitäis osata lukea myös rivien välistä. Väittäisin että teknisessä mielessä Okalta tulee painavinta tekstiä tällä foorumilla. Ja maailman parhaimpien bassovahvistinten omistajana voin myös todeta että viime treenejä olen vetänyt Hartken bassokamoilla, eikä mitään valittamista, soundi on kuitenkin paljon näpeissä ja korvien välissä.
1976
12.04.2008 01:51:47
mutta kai se joku on hankittava varalle, kun behkun übertehokkaan nupinkin olen jo myynyt pois. Peaveyn kanssa sitäkin on tullut jo ikävä.

saat multa üüber bx3000t:n edullisesti, voin sitten itse hankkia MB:n varakoneeksi :)
Leeni
12.04.2008 04:57:48 (muokattu 12.04.2008 04:59:28)
Kommentointia näin yöaikaan, Seban kanssa samaa mieltä. Muutamat täällä provosoituu hyvinkin herkästi ja tappelurinki on pystyssä. Ehkä ton Okan kommentit on hieman kärjistettyjä, mutta pitäis osata lukea myös rivien välistä. Väittäisin että teknisessä mielessä Okalta tulee painavinta tekstiä tällä foorumilla. Ja maailman parhaimpien bassovahvistinten omistajana voin myös todeta että viime treenejä olen vetänyt Hartken bassokamoilla, eikä mitään valittamista, soundi on kuitenkin paljon näpeissä ja korvien välissä.

kaikki soundi lähtee näpeistä IMO. Aivan sama onko lamppui vai hakkurei
EDIT: lisättäköön, että olen humalassa
"one day when someone comes up to you asking for advice you realize that it's never been the equipment at all." - Ken Rockwell
kondensaattori
12.04.2008 12:09:41

Kyllä huomaa. Saundi nyt vain ei lähde kokonaisuudessaan vain näpeistä.

Kirjoitan oman näkemykseni väittelyyn, vaikka olenkin keskenkasvuinen enkä vielä voi ymmärtää mistään mitään.

Vahvistimia voi arvostaa kahdella tavalla: joko työkaluina tai taideteoksena itsessään. Henkilö, joka arvostaa vahvistinta työkaluna, ei ole kiinnostunut siitä kuinka se on valmistettu ja mitä teknologiaa se on syönyt. Hänelle merkitsee käytännöllisyys ja saundi. Jos hän ei ole kuullut Markbassista hajoamistarinoita ja vahvistin miellyttää muuten, ostaa hän Markbassin.

Henkilö, joka arvostaa vahvistinta taideteoksena itsessään, kuten esim. Oka ja minä ja moni muu, pitää tärkeänä myös sisäisiä seikkoja kuten sitä, miten laite on rakennettu ja muita vastaavia. Tällainen henkilö ei osta Markbassia, mikäli ei pidä tästä konseptista (mahdollisimman pieni ja tehokas, seurauksena rakenteellinen heikkous).

Itsehän olen kummallinen, sillä saan kiksejä sekä pienistä, tehokkaista trankkuvehkeistä sekä painavista putkinupeista. Molemmissa viehättää äärimmäisyys: toisessa äärimmäinen teho kokoon nähden, toisessa äärimmäinen simppeliys ja rakenteellinen varmuus sekä vahva saundi. Itse valitsen kuitenkin putkinupin omaan käyttööni, koska pidän saundista.
Seba
12.04.2008 12:59:06 (muokattu 12.04.2008 13:00:33)

Sen verran pitää olla eri mieltä, että työkaluina pitävinä arvostetaan nimenomaan sitä miten se on tehty, ja että se kestää isältä pojalle.

Suoraan verrannollinen siihen kun ammattikäyttöön hakisi piiltemasta kympillä epäkeskohiomakoneen joka kestää käyttöä tunnin, tai rautakaupasta 500 maksavan myllyn jolla hioo pintaa neliökilometritolkulla, kun vaihtaa hiilet välillä.
Piilteman laitteeseen ei tartte vaihdella, kun koko paketti on entinen ennenkuin hiilet loppuu.

Lähinnä harrastelutoiminnassa voi sitten vähän tinkiä vehkeiden laadusta, jos se ei ole niin sydämen asia ja välimallinkin vehkeet kelpaa paremmin kuin hyvin.

Mun mielestä.
suurjoke
12.04.2008 13:09:21
kaikki soundi lähtee näpeistä IMO. Aivan sama onko lamppui vai hakkurei

Hyvillä soittajilla on jostain syystä yleensä myös hyvä soundi, itse en heihin valitettavasti kuulu.
poppamies
12.04.2008 13:13:49

Sen verran pitää olla eri mieltä, että työkaluina pitävinä arvostetaan nimenomaan sitä miten se on tehty, ja että se kestää isältä pojalle...

Putkivehkeissä nimenomaan lumoaa se yksinkertaisuus millä koko homma on toteutettu. Yksi muuntaja molemmissa päissä vahvistinta ja välissä muutama lamppu, vähän konkkia ja kourallinen vastuksia.
Itsellä on tällä hetkellä käytössä yli 30 vuotta vanha putkinuppi ja olen luvannut sen pojalleni kun minusta aika jättää.
G strings are for strippers!
möyssy
12.04.2008 13:15:39
Henkilö, joka arvostaa vahvistinta taideteoksena itsessään, kuten esim. Oka ja minä ja moni muu, pitää tärkeänä myös sisäisiä seikkoja kuten sitä, miten laite on rakennettu ja muita vastaavia. Tällainen henkilö ei osta Markbassia, mikäli ei pidä tästä konseptista (mahdollisimman pieni ja tehokas, seurauksena rakenteellinen heikkous).

Siis, jos mä esimerkiksi pidän ampegini elämää nähneestä, karusta ja uljaasta ulkokuoresta, mutta en kuitenkaan ole juurikaan kiinnostunut siitä miten laite on rakennettu, niin tekeekö se musta kylmän työkalunkäyttäjän. No tekeekö häh? Häh? Miksei joku voi pitää myös markbassin vehkeitä taideteoksina?
Christ is coming, and so am I.
kallefuture
12.04.2008 14:04:51

Basistit Karu ja Uljas käveli yäaikaan Hämpillä ja vastaan tuli väärään paikkaan eksyny
Pikku-Markku. Se kysys: "Saaks täälä piarasta, kun pikku-kiinu syätti mulle vanhoja näkkileipiä vaan evääks tänne karuun maahan"? Sai vastauksen: "Totakai, totakai,muta me ensin avataan tota turparustinkia pikkasen enempi, että tulee kaikki varmaan poies". "
Sairauslmalla. lääkitys pelaa.
Kalle
rattledad
12.04.2008 14:17:58

Lähinnä harrastelutoiminnassa voi sitten vähän tinkiä vehkeiden laadusta, jos se ei ole niin sydämen asia ja välimallinkin vehkeet kelpaa paremmin kuin hyvin.

http://www.markbass.it/artists.php?lingua=en&sez=2
okabass
12.04.2008 15:51:14
Seba
12.04.2008 15:54:05

Joo aiheesta poiketen en siis puhunut enää markbassista pelkästään vaan ihan yleisesti.

Kyllähän tuokin kuulemma komeasti soi, ja mikäs siinä ammattilaisenkaan tollasella vedellä jos sopimukset on kunnossa, niin on kontissa noita aina 5 kipaletta sponsorilta mukana.

Markbassilla on kuitenkin käsittääkseni ihan kunnon kamoja, eikä todellakaan mitään pelkkää halpispaskaa.
Basismi
12.04.2008 16:01:21
Vasara on perinteistä tekniikkaa, kestää varmasti isältä pojalle. Silti ammattilaiset kovinkin mielellään käyttävät naulapyssyä näinä päivinä.

Jokainen keksiköön nyt omaa maailmankatsomustaan tukevan analogian ja pitäkööt sen omana tietonaan. :)

Iskis identiteettikriisi jos mun soundi olis kiinni jostain tietyllä tekniikalla toteutetusta vahvistuskoneesta.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Pirkka
12.04.2008 16:39:13
Mulla on Ampegin SVT Classic ja MarkBassin Little Mark II. Käytän suuren osan ajastani itse itselleni huutamiseen ja pään aukomiseen siitä kumpi on parempi.
AlaE
12.04.2008 17:36:09
Kohtuullisen hämärä topikki. Jokainen tulkoon autuaaksi uskollaan. Amen.
jazbaz
12.04.2008 19:05:36

"Bass sings Bles-sings"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)