Aihe: Monster El Monarca Bass Head tai Orange tai kenties..
1 2 3 4 5 6 7 8 9
poppamies
22.03.2008 10:43:51

...Sen kolme-neljä kertaa kun olen moista kapinetta rantasaunan kautta kuullut ei soundi ole korvaani hivellyt. Johtuneeko sitten bassosta, soittajasta vai vahvistimesta en tiedä...

Olen kyllä samaa mieltä että ei se rantasuna kiukaineen aina ja joka tilanteessa kuulosta niinkään taivaalliselta ainakaan yleisön korvaan. Kyllä se saattaa kumista ja soundi puuroontua ihan samalla tavalla kuin mikä tahansa vahvistin. Kyllä vehkeestä kuin vehkeestä saa paskan soundin aikaiseksi huonoissa olosuhteissa. Olen todistanut aivan paskan soundin v4 ja 6x10" yhdistelmällä sisätiloissa ja päässyt vertaamaan svt+rantasaunaa EBS'n vastaavaan laitteeseen ulkoilmatilanteessa.Ei ollu lopputuloksen kannallta mitään mainittavaa eroa niiden välillä. Kyseessä oli kaiken lisäksi vielä EBS'n trankku vehje eikä Classic sarjan putkipeli. Joskus jopa tuntuu siltä että joku pienempi hyvä combo kuten esim EBS'n Gorm tai MarkBass tai vastaava toimii jopa paremmin pienissä tiloissa.
G strings are for strippers!
Seba
22.03.2008 10:49:26 (muokattu 22.03.2008 10:51:49)

Ei Classic ole putkipeli. Tai mikään muukaan EBS ole putkipeli.
No, valverive pedaali taitaa olla ainoa oikealla putkella varustettu EBS:n laite.

Trankkupelejä tube emulation / simulation yms piireillä.
J.Hollström
22.03.2008 10:52:24
On se kyllä ihme juttu, että joka ketjusta tulee tää sama rantasauna vs. muut ininä.
Point-to-point ripuliranne
jars
22.03.2008 11:04:22

On se kyllä ihme juttu, että joka ketjusta tulee tää sama rantasauna vs. muut ininä.

Komppaan. Alkaa olemaan aika ykstoikkosta luettavaa nää topikit, aikuiset ihmiset piikittelee ja provosoi toisiaan jonka jälkeen pyytelee anteeks sanomisiaan. Tai sitten provosoi lisää. Kyse on kuitenkin soittovehkeistä.

Ei ole hirveän paljon asiaa tuntunut olevan esim. tuosta otsikossa mainitusta Orangesta tässä ketjussa, eiköhän täällä ole kuitenkin jo käynyt selväksi että se ampekki on kunkku. Tavallaan.
se on jännä.
okabass
22.03.2008 11:06:27

MOI

Sanoppas muuta.
Ceterum censeo moderator esse delendam
Antti Takalo
22.03.2008 11:13:30
Itse löysin tuossa syksyllä Univoxin 100w vermeen ja täytyy todeta loistavaksi vahvistimeksi. Tehoa ja ruttua löytyy sopivassa suhteessa.

Toisena vahvistimena oleva Dynacord Eminent II on myös miellyttävä peli. Siinä on siis 60w tehoa ja bändin kanssa soitellessa luonnollisesti soundi on melkoisen säröllä, mutta mulle se on just hyvä. Sitä soundia en varmaan saisi ulos tehokkaammista nupeista, eli se on tehtäväänsä oikea vahvistin.

Pointtina lienee, että turhapa sitä lopullista totuutta on täältä etsiä, vaan sieltä omasta päästä, sormista ja musiikista.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2; Kadonneen Pröötin metsästäjä. Riutta
poppamies
22.03.2008 11:28:13

Ei Classic ole putkipeli. Tai mikään muukaan EBS ole putkipeli.
No, valverive pedaali taitaa olla ainoa oikealla putkella varustettu EBS:n laite.

Trankkupelejä tube emulation / simulation yms piireillä.

Hyvä tietää. Ei kokemusta tuosta. Näyttää päällisin puolin vintage putkivehkeeltä.
Entä sitten Trace Elliot V4, V6 tai V8 olisiko niistä mihinkään kun nyt vaihtoehtoja etsitään.
G strings are for strippers!
Johnny Buzz
22.03.2008 11:33:07

Hyvä tietää. Ei kokemusta tuosta. Näyttää päällisin puolin vintage putkivehkeeltä.
Entä sitten Trace Elliot V4, V6 tai V8 olisiko niistä mihinkään kun nyt vaihtoehtoja etsitään.

V4:lla oon soittanu useammankin keikkan. Mun mielestä varsin asiallinen peli, vaikka näyttääkin hieman keittiökoneelta sen rosterikuoren johdosta. Soundi on mukava tanakka ja murakka.
www.soulstab.com www.myspace.com/soulstab
Soulstabin debyyttialbumi Primitive Communication kaupoissa 30.4. Levyjulkkarit 2.5. @ Texas Co., Helsinki.
mr.bungle
22.03.2008 11:48:45

Höhö, helvetti pääsisi irti jos mainitsisin että saan hyvän rantasaunasaundin Podilla, MarkBassilla ja EBS:n 112 Neolla...

hups!
bassolla hanuriin
okabass
22.03.2008 12:03:37
Höhö, helvetti pääsisi irti jos mainitsisin että saan hyvän rantasaunasaundin Podilla, MarkBassilla ja EBS:n 112 Neolla...

hups!

MOI

Minä taas _en saa_ SVT-kloonilla Markbass, Pod, EBS soundia. Siitä kiitokset yläkertaan (tai vaikka alakertaan...) ;D ( Nyt vaan odottelemme jonkun ryppyotsan tulikivenkatkuista kommentointia.)
mr.bungle
22.03.2008 12:09:01 (muokattu 22.03.2008 12:10:42)

MOI

Minä taas _en saa_ SVT-kloonilla Markbass, Pod, EBS soundia. Siitä kiitokset yläkertaan (tai vaikka alakertaan...) ;D ( Nyt vaan odottelemme jonkun ryppyotsan tulikivenkatkuista kommentointia.)

Joo, ja itse en saa SVT-fiilistä kamoillani. Itse olen melkoisen puristi bassojen suhteen (jostain syystä en niinkään vahvistimien). Luultavasti molemmat yllättyisimme sokkotesteissä, mutta paskaakos siitä kun noi vermeet on vaan niin mukavia.
bassolla hanuriin
okabass
22.03.2008 12:27:34 (muokattu 22.03.2008 12:55:30)
Joo, ja itse en saa SVT-fiilistä kamoillani. Itse olen melkoisen puristi bassojen suhteen (jostain syystä en niinkään vahvistimien). Luultavasti molemmat yllättyisimme sokkotesteissä, mutta paskaakos siitä kun noi vermeet on vaan niin mukavia.

MOI

Luultavasti sokkotesti yllättäisi. Ainakin, jos vain kuulisi. Jos pääsisi itse soittamaan olisi varmaan paremmat mahdollisuudet.
Minulle on olennaisinta, miltä ko. setti tuntuu ja soundaa bändiyhteydessä. Muu on enemmän tai vähemmän epäolennaista. Väitän, että isossa lamppunupissa ja 8x 10" on soundissa, tatsissa jotain vähän selittämätöntä (=tuskin mitattavissa)voimaa, juohevuutta, lämpöä, notkeutta, luontevuutta: se vaan tuntuu hyvältä soittaa.
chief
22.03.2008 15:27:28 (muokattu 22.03.2008 15:37:24)

V4:lla oon soittanu useammankin keikkan. Mun mielestä varsin asiallinen peli, vaikka näyttääkin hieman keittiökoneelta sen rosterikuoren johdosta. Soundi on mukava tanakka ja murakka.

V6 on mainio 300w putkinuppi. Mulla oli pikaisesti testissä semmonen tossa kerran. Harmi vaan että se oli pikkaisen viallinen. Joku kävi sitten poistamassa sen mun nenän edestä Espoon Musiikista.

http://www.talkbass.com/forum/attac … attachmentid=46582&d=1164994993
http://www.caulfieldmusic.com.au/gr … TraceElliotValveBassHeadVtypeV6.jpg

Eikös toi V4 ole samannäköinen?
http://www.talkbass.com/forum/attac … attachmentid=46575&d=1164992795

Tarkoititko Johnny tota Quatra Valvea:
http://www.talkbass.com/forum/attac … attachmentid=47309&d=1166046229
"It's the ear, not the gear. "
Johnny Buzz
22.03.2008 16:35:55

VTarkoititko Johnny tota Quatra Valvea:
http://www.talkbass.com/forum/attac … attachmentid=47309&d=1166046229

Joo, just tota. Muistin mallin väärin.
www.soulstab.com www.myspace.com/soulstab
Soulstabin debyyttialbumi Primitive Communication kaupoissa 30.4. Levyjulkkarit 2.5. @ Texas Co., Helsinki.
MPU
22.03.2008 19:45:19
MOI

Oletko tosissasi? Eikös jokainen ihminen pidä omaa mielipidettään oikeampana, parhaana jne. Eihän kukaan kirjoita tai hehkuta omasta mielestään väärän asian puolesta. Sehän johtaisi koomisiin kirjoituksiin. Jos kirjoittaisin: "XYZ-vahvistin on minusta maailman paras. Tosin en ole sitä mieltä." Miltäs kuulostaisi? ;D

Lisäksi tulee vastattua (siis: minun mielestäni) samalla levelillä, mitä toisen kirjoitus on. Jos taso on vaikka pohjalta: XYZ- vahvarissa ei ole särmää. Ja kyseessä on peli, jonka varsin hyvin tunnen. Lisäksi kyse on yleisesti tunnustettu bassokoneiden legenda. Niin pitäisikö tukea ko. kirjoittajan (minusta ja monista muista) väärää lausuntoa, jottei joku asiasta nimeksi tietävä vaan hermostu?

On turha ottaa näitä virtuaalilöpinöitä niin henkilökohtaisesti. Täällä näköjään täytyisi aina pyytää kirjoituksista lausunto lakimieheltä, Julkisen sanan neuvostolta ja tasaarvovaltuutetulta; ehkäpä silloin olisi ok.

On aivan eri asia kertoa mielipiteensä ja alkaa vittuilemaan toisen mielipiteestä. Minun puolestani hehkuta niin paljon kuin ikinä haluat. Tapasi kuittailla toisten mielipiteitä on se, mikä minua nyppii. En niitä ota henkilökohtaisesti, mielestäni vaan niin virtuaali-kuin tosimaailmassa jonkinlaiset tavat ovat paikallaan.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Teijo K.
22.03.2008 20:20:36

Heh, joo se menee aina silleen, että ampeggimiehet hehkuttaa, sitten jos joku erehtyy hehkuttamaan jotain muuta niin oitis ollaan syyttämässä väärästä mielipiteestä. Hauskaa sinänsä mutta tekee keskustelusta vähän hassua. "Jos et tykkää pitsasta niin sulla on väärä mielipide" Soundeista niitä mielipiteitä ei vaan voi olla niin kauan kuin toinen puoli väittää omistavansa absoluuttisen totuuden. Ei pitäis olla mitään vääriä mielipiteitä vaan erilaisia mielipiteitä. Keskustelua tästä ei näillä eväillä vaan synny.
Pirkka
22.03.2008 20:43:09 (muokattu 22.03.2008 20:43:55)
Heh, joo se menee aina silleen, että ampeggimiehet hehkuttaa, sitten jos joku erehtyy hehkuttamaan jotain muuta niin oitis ollaan syyttämässä väärästä mielipiteestä. Hauskaa sinänsä mutta tekee keskustelusta vähän hassua. "Jos et tykkää pitsasta niin sulla on väärä mielipide" Soundeista niitä mielipiteitä ei vaan voi olla niin kauan kuin toinen puoli väittää omistavansa absoluuttisen totuuden. Ei pitäis olla mitään vääriä mielipiteitä vaan erilaisia mielipiteitä. Keskustelua tästä ei näillä eväillä vaan synny.

HOWDY-DOO!

Jos huutaa yhden soundin puolesta niin huutaa vaan yhden soundin puolesta. En mä menis soittaan mun SVT:llä välttämättä jotain fuusio-hifi-lattaria, enkä MarkBassin (räkkivehkeistä puhumattakaan) kanssa bluesia jos on SVT:kin tarjolla..... Tämä siis sähköbasson kanssa.
Teijo K.
22.03.2008 20:48:27 (muokattu 22.03.2008 20:59:54)

HOWDY-DOO!

Jos huutaa yhden soundin puolesta niin huutaa vaan yhden soundin puolesta. En mä menis soittaan mun SVT:llä välttämättä jotain fuusio-hifi-lattaria, enkä MarkBassin (räkkivehkeistä puhumattakaan) kanssa bluesia jos on SVT:kin tarjolla..... Tämä siis sähköbasson kanssa.

Tommosta vähän hikisempää bluesia jos olisi soittamassa sähköbassolla ja tarjolla olisi SVT ja rantasauna niin meikähän kiljuisi riemusta välittömästi. Kelpais myös SVT + Peavey 2*15" se vanhemman mallin kaappi, oi. Fuusio-hifi-lattariin en keksisi parempaa settiä kuin EBS Fafner + Neo 4*10". Toimii muuten kontrallakin noi EBS kamat. testattu juttu, valitettavasti.

(EBS tossa vaan esimerkin vuoksi, mielestäni siinä ei ole mitään härskiä mitä ketjun aloittaja haki, ja se yksi lämmitysputki etusessa ei tee siitä munsta putkinuppiakaan)
okabass
23.03.2008 04:56:30 (muokattu 23.03.2008 05:09:03)
On aivan eri asia kertoa mielipiteensä ja alkaa vittuilemaan toisen mielipiteestä. Minun puolestani hehkuta niin paljon kuin ikinä haluat. Tapasi kuittailla toisten mielipiteitä on se, mikä minua nyppii. En niitä ota henkilökohtaisesti, mielestäni vaan niin virtuaali-kuin tosimaailmassa jonkinlaiset tavat ovat paikallaan.
Marko

MOI

Tähän on yksninkertainen ratkaisu: älä lue ja/tai kommentoi okabass-juttuja. Sitten ei nypi enää. Tai kiellä minua kertomasta mielipidettäni (perustuslain 12_).

Ps. Ei vieläkään pihlajanmarjoja?
MPU
23.03.2008 09:54:09
MOI

Tähän on yksninkertainen ratkaisu: älä lue ja/tai kommentoi okabass-juttuja. Sitten ei nypi enää. Tai kiellä minua kertomasta mielipidettäni (perustuslain 12_).

Ps. Ei vieläkään pihlajanmarjoja?

Näin teen. Pidä tunkkis.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)