Aihe: Keskustelua Music Man -bassoista
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
timppa67
23.10.2007 17:38:42
lukaisin koko topikin läpi mutta Bongoista ei juurikaan ollut juttua.. eikö tosiaankaan kellään Mnettiläisellä ole moista?? torilla oleva yksilö nimittäin gasittelee jo melko vakavasti..

Nyt on pariviikkoa Bongoiltu ja olen bassooni erittäin tyytyväinen, todellinen all-round soitin.. Bongon ulkonäkö jakaa soittajakavereiden mielipiteet tasan kahtia; toiset ihmettelee että kyllä voi olla ruma vehje ja toiset pitävät ultramageena.. jos nyt jotain miinusta hakee niin; kaulan ja tallan väli on melko ahdas kahdesta humpparista johtuen.. kaula lienee jotain Stingrayn ja Sterlingin välimaastoa... hyvä peli, kokeilkaa ihmeessä jos eteen sattuu...
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
ChiliTikka
14.11.2007 15:54:16
Mikä ois lähin paikka lahtea missä vois musicmanei testata kun oon aina halunnu tesmata kyseisii bassoja??
Antti K.
14.11.2007 16:44:04
Mikä ois lähin paikka lahtea missä vois musicmanei testata kun oon aina halunnu tesmata kyseisii bassoja??

Uskaltasko ehdottaa: laita pikaviestiä jäsen Samu S.:lle.
Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa!
Samu S.
14.11.2007 16:51:04
Uskaltasko ehdottaa: laita pikaviestiä jäsen Samu S.:lle.

Pitäs varmaan sitten äkkiä käydä ostamassa Musari.
This code was generated by a tool. last.fm
Antti K.
14.11.2007 18:17:39
Pitäs varmaan sitten äkkiä käydä ostamassa Musari.

My bad! Nopealiikkeisiä miehiä nämä etelän miehet. Huitovat minkä kerkiävät... Ottakaahan Offia tai vaikkapa Olvia! ;-)
rijopu
14.11.2007 20:02:33

Tuut tänne pääkaupunkiseudulle, niin saat koittaa mun Musaria!
ChiliTikka
04.12.2007 16:39:45
no kyllähän mä sinnekkin voin tulla tässä sitte ku vähä aikataulu rupee rauhottumaan :D
aho
09.05.2008 22:38:56
Lämmittelen todellakin vanhaa ketjua Gasin riivaamana. Kertokaapas karpaasit stingrayn varianteista, eli saako kolmen namiskan equista jotenkin enemmän irti, kun sellasista stinkuista, joissa on vaan kahen potikan equ?

Selasin koko ketjun ja oli puhetta flean bassosta one hot minute levyllä, niin löysin tällasen haastattelun:

http://www.bassplayer.com/article/flea/jan-00/4572

Stingrayllä ei siis mennä kuin Aeroplanessa ja muut hän soittaa Alembicillä.
www.myspace.com/boristheconductor
Antti K.
10.05.2008 14:59:19
Lämmittelen todellakin vanhaa ketjua Gasin riivaamana. Kertokaapas karpaasit stingrayn varianteista, eli saako kolmen namiskan equista jotenkin enemmän irti, kun sellasista stinkuista, joissa on vaan kahen potikan equ?

Miulla on ollut neljä näitä nelikielisiä, ja kaikissa on ollut 2-eq. Yksi oli ruusupuuotelautainen, joten siitä joutu diskantteja korostamaan kun taas näistä wahterakaulaisista diskanttia pitää oikeestaan leikata. Kolme 1979 tehtyä ja ruusupuulautainen oli 1987. Jos niitä vertaa näihin uudempiin, niin kunnon vanhanajan lakka kaulassa on asiaa. Lisäksi 1-pala vaahtera on parempi ratkaisu kuin liimattu otelauta (tuossa 5-kielisessä on liimattu otelauta ja ei lakkaa; Gunstock oil and hand-rubbed special wax blend sanoo EB:n kotisivut).

Tuossa 5-kielisessä toki on 3-eq, mutta se on ollunna messissä vasta niin lyhyen aikaa, että en tiiä tuon middle-potikan hienouksista. Yleensä olen käyttänyt treble 3-4 ja middle 5 ja sitten bass-potikalla säätelen tilan mukaan. Ampegista taas säädöt on aika lailla 12. Sen verran vähän soitellaankin bändillä, että ei varsinaisesti tule ruuvailtua soundeja testimielessä.

Tuo StingRayn etuvahvistinhan sekä leikkaa että buustaa, ja 5 on neutraali-asento. 5-kielisessä on pykälä 5:n kohdalla, mutta noissa vanhoissa ei oo sitä ollunna.

Hitsi kun eilen meni sivu suun Saksan eBaysta teardrop musarin laukku (1978). Siinä olis tullut mukana vielä joku StingRay -klooni, lopullinen kauppahinta reilusti alle 200e. Oli töissä sellanen tilanne, etten päässyt tarkka-ampumaan viimeisellä minuutilla. :-)

Tämmöisiä horinoita, ei ihan sitä mitä pyysit, mutta anyways. Milloinkas Aho tuut käymään testisessiota varten?
möyssy
10.05.2008 16:05:19
Mites musari toimii noissa plekutouhuissa? Harvoin kuullut mainittavan Music Mania ja plektraa samassa lauseessa.
''Vedä käteen.'' - Kondensaattori
aho
10.05.2008 17:07:00
Mites musari toimii noissa plekutouhuissa? Harvoin kuullut mainittavan Music Mania ja plektraa samassa lauseessa.

No emmä nyt tiiä... näkyväthän nuo soittavan sitä leprallakin. Esim. linkin boysien http://www.youtube.com/watch?v=0xyxtzD54rM on minusta varsin asiallinen ja tyyliin sopiva musarisoundi med plektra.

Myös Kent bassosoudit on aina ollut varsin jees ja musaria olen nähnyt silläkin basistilla.
2541
10.05.2008 17:07:12

Kevin Gilbertin levyillä "Thud" ja "The Shaming Of The True" on Music Mania ja plektraa paljon ja hyvin toimii. Samoin vanhoilla Aerosmithin levyillä kuten "Draw The Line" ja "Night InThe Ruts".
aho
10.05.2008 17:10:25 (muokattu 10.05.2008 17:19:54)
Tämmöisiä horinoita, ei ihan sitä mitä pyysit, mutta anyways. Milloinkas Aho tuut käymään testisessiota varten?

Kiitos Antti horinoistasi;) Olen tullut siihen tulokseen, että vaahteraotelautainen sen tulee olla ja mielellään punainen tai punertava. Tuo torin yksilö olis ulkonäkönsä puolesta erittäin jees, joskin joku nappaa sen varmasti ennen kuin mulla on siihen tarpeeksi paalua.

Perskutarallaa, taitaa mennä testit kesään. Silloin olis tarkoitus taasen kokoontua markuksen mökillä ja jospas sitten niillä reissuilla?!
J.Hollström
10.05.2008 17:11:27

Cliff Williams, anyone?
aho
10.05.2008 17:17:50
Cliff Williams, anyone?

Sinäpä sen sanoit.
Cornflake
10.05.2008 18:42:18
möyssy:

Tää nyt ei ole mikään kiljoonamaailma / soittajan näyte, mutta itse vetelen musarin stingraylla plekulla ja tolta kuulosti tiistaisissa treeneissä:

http://www.redbound.com/turo/mmclip.mp3
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
ChiliTikka
10.05.2008 23:37:13
Miten muuten kuinka alas noi kielet saa musarissa menee ilman että rupee rätisemään nauhoihin kiinni?
JussiKoo
11.05.2008 00:58:16
Cliff Williams, anyone?

Just just. Luulin, että soittaa presarilla... Pitäisi tutkia tarkemmin ;)
Cornflake
11.05.2008 09:59:19
ChiliTikka:
Miten muuten kuinka alas noi kielet saa musarissa menee ilman että rupee rätisemään nauhoihin kiinni?

Riippuu ihan tatsista:-P Niinkuin varmaan aina, eli aika turha postaus. Mutta paha tohon on oikeesti muuta sanoa. Mulla ei ole järin alhaalla, mutta ei pysy tatsikaan hanskassa aina. Jos banjo on muuten hyvin säädetty niin saahan ne alas.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Teijo K.
11.05.2008 10:33:04

Toi on 100% kiinni siitä missä kunnossa basso on. Ei mitään tekemistä sen kanssa minkä merkkinen basso on kyseessä.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)