Aihe: Mark Bass
1 2 3 4 5 6 7 8
absqua
15.05.2007 07:53:32
Mulle on 70's fenderit kelvanneet hyvin, vaikka omaa käyttökokemusta on muutamasta hyvästä pre-cbs-fenkusta.
Mä tosin en olekaan mikään kultakorva, vaan ihan perus välimallin jätkä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
omarklah
15.05.2007 10:20:04

Aiheeseen takaisin - ainakin osittain...

EDEN:iltä on tullut myös tuollainen kevyt trankkunuppi:
http://www.eden-electronics.com/products/amps/indiv/wtx260.asp
Vaikuttaa mielenkiintoiselta...

Tuota saa rajojen takaa n. 700 Euroon.
Vaan lieneekö tuplasti MB:tä parempi - hintaa on ainakin tuplasti.
Onko kukaa päässyt tuota Edeniä testaamaan...
Tää sit sanois tälleen...
Teijo K.
15.05.2007 13:02:45

Kannatta ensin kokeilla ja sitten vasta vankka oma mielipide. :)

No toki, mutta toistaiseksi lähes kaikki testanneet ovat sanoneet samansuuntaista juttua noista päätteistä ja elementeistä, että eiköhän jonkunlaisia johtopäätöksiä voi vetää jo siitä. Erilaisuus ei siis edelleenkään tarkoita huonompaa tai parempaa, vaan nimenomaan erilaista.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
aho
16.05.2007 15:33:46
Olen tässä funtsinut kevyttä vaihtoehtoa noille painaville putkivehkeille ja tuo mini cmd 121P kiinostaisi. Monille keikoille pitää mennä julkisilla jne... kyllä te tiiätte, mutta oon vähän kahden vaiheilla, eli olisiko se tuo vai olisiko se GK:n mikrobass kombo josta jäsen Absqua oli kirjoittanut hienon artikkelinkin.

Roudauksen puolesta tietty GK, mutta löytyiskö MB:stä kuitenkin pikkasen enemmän potkua ja koko on kuitenkin siedettävä??? Ajatuksia! Molempiin sai lisäkaapin mikä on iso +.

Mulla on tällä hetkellä 2. vaihtoehtona mielestäni loistava (paitsi koon puolesta) Warwickin CCL 210 ND eli kahdella 10" varustettu kombo neodyymi elementeillä. Siinä on toki renkaat ja näppärä vedettävä matkalaukkukahva, mutta painoa ja kokoa liikaa esim. junassa roudattavaksi...
vähemmän on vähemmän
rmac
16.05.2007 19:36:10 (muokattu 16.05.2007 19:45:28)
No toki, mutta toistaiseksi lähes kaikki testanneet ovat sanoneet samansuuntaista juttua noista päätteistä ja elementeistä, että eiköhän jonkunlaisia johtopäätöksiä voi vetää jo siitä.

Lähes kaikki irlantilaiset tanssivat riverdancea :)
Heikki L.
17.05.2007 02:39:44

Olen tässä funtsinut kevyttä vaihtoehtoa noille painaville putkivehkeille ja tuo mini cmd 121P kiinostaisi. Monille keikoille pitää mennä julkisilla jne... kyllä te tiiätte, mutta oon vähän kahden vaiheilla, eli olisiko se tuo vai olisiko se GK:n mikrobass kombo josta jäsen Absqua oli kirjoittanut hienon artikkelinkin.

Roudauksen puolesta tietty GK, mutta löytyiskö MB:stä kuitenkin pikkasen enemmän potkua ja koko on kuitenkin siedettävä??? Ajatuksia! Molempiin sai lisäkaapin mikä on iso +.

Just tulin keikalta kotiin julkisilla cmd 121P kainalossa...

Mulla oli tuo sama dilemma vähän aikaa sitten, päädyin Markbassiin. Ihan fiilispohjalta. Tolla kombolla hoitaa melkein keikan kun keikan, häistä pikkuklubeihin ja isolla lavalla riittää omaksi monskuksi hyvin. Jos siis kriteerinä on helppo roudattavuus.

GK:ta mulla ei oo ikinä ollu keikalla, joten siitä ei sen enempää. Painossahan noissa ei oo hirveesti eroa, gk tosin on näppärämmän kokoinen ja siihen saa sen olkalaukun. Kannattaa tsekata vielä se uus minimark italialaisilta.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Teijo K.
17.05.2007 07:59:01 (muokattu 17.05.2007 08:06:57)

Lähes kaikki irlantilaiset tanssivat riverdancea :)

Jaa, en kyllä vastaavaa käsitystä ole saanut. En myöskään ymmärrä miten nämä liittyy toisiinsa?

Vois vielä kysyä, että mikä sulla on pointti tässä? Ilmeisesti olet sitä mieltä että niissä ei ole soundieroa. Tässä nyt vaan on semmonen juttu, että trankkupäätteitäkin on nyt mallia a, b, ab jne. ja jokaisessa niissäkin on oma soundinsa. Eli eli, mikä näistä on se pääte minkä kanssa d-luokan pääte on susta täsmälleen saman kuuloinen?
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
aho
18.05.2007 15:33:06
GK:ta mulla ei oo ikinä ollu keikalla, joten siitä ei sen enempää. Painossahan noissa ei oo hirveesti eroa, gk tosin on näppärämmän kokoinen ja siihen saa sen olkalaukun. Kannattaa tsekata vielä se uus minimark italialaisilta.

Mullakin on GK:stä muutamia reenikokemuksia ja itseasiassa yksi keikkakin takana, mutta siitä on 8 vuotta eli muisti on jo heikentynyt sen verran. Pistin tuossa Warrenkin myyntii, niin katotaan josko siitä joku innostuisi.

Kyllä mä vähän tuon MB:n suuntaan oon kallistumassa, koska siitä varmaan aavistuksen isompi mekkala lähtee tarvittaessa. Oletuksena tosiaan se että keikkatilanteissa se on vaan omana monitorina ja PA:stä yleisölle.
vähemmän on vähemmän
Masai-mies
20.05.2007 14:30:59

Jees, liityin eilen markbass klaaniin little mark 250 nupilla, kaappi pitäis vielä saada hommailtua!
omarklah
31.05.2007 21:28:44

Jees, liityin eilen markbass klaaniin little mark 250 nupilla, kaappi pitäis vielä saada hommailtua!

Minä pistin tänään tilauksen sisään samasta värkistä...
Tää sit sanois tälleen...
Masai-mies
31.05.2007 23:30:58

Vastaan itse itselleni. Tänään hain Orangen 4x10:n ja jumputtaa ihan muikeasti!
aho
01.06.2007 09:32:09
Mulla taas meni meni 1x12 kombo ohi suun... Lievästi harmittaa. Vähän taas asian vierestä, mutta kun pienistä laitteista puhutaan, niin onko käyttökokemuksia Phil Jones Bassin Briefcase combosta? Pieni combo pitäs pian saada...
vähemmän on vähemmän
vjvesa
29.07.2007 21:21:12
Itselläni on Little Mark II, joka on jo kahdessa livetilanteessa mykistynyt. Onko laitteessa jokin suojapiiri tms.? Gain on ollut jossain puolivälissä ja master noin 1/3 auki. Päällä -valo laitteessa on palanut, vaikka äänet on mennyt.
Drink or Die
hemmo
29.07.2007 21:35:50

Itselläni on Little Mark II, joka on jo kahdessa livetilanteessa mykistynyt. Onko laitteessa jokin suojapiiri tms.? Gain on ollut jossain puolivälissä ja master noin 1/3 auki. Päällä -valo laitteessa on palanut, vaikka äänet on mennyt.

Kyllä. Päätevahvistinta suojaava limiter on. Se voi toimia juuri noin.
Turha provosointi
mr.bungle
29.07.2007 21:56:48

Kohtapuoliin saapunee Little Mark II. Sit pitäis kerrankin olla hyväsaundinen mutta roudattava setuppi EBS Neo 112:n kera.
bassolla hanuriin
FiveMile
02.08.2007 15:28:18
Mitenkäs helposti oot saanut laitteen takas toimintakuntoon? Jouduitko viemään huoltoon? Vai saitko ite fixattua?
Pelottaa jo etukäteen, että käy noin.
Tullut luukuteltua gainia aika huolella.. Jos limitteri herkässä, kantsuu varmaan rauhottua..

Mikko.R
03.08.2007 00:52:24
Paljon keikkoja on tullu soitettua Markbass Jeff Berlin combolla. Rokkikeikoilla se Gain on suurinpiirtein siinä puolessa välissä. Masterilla pelaan tilanteen mukaan..ei pitäisi olla mitään ongelmia vielä noilla säädöillä. Ei ainakaan minulla vilkuttele vielä "Clip" valoa vaikka miten lujaa soittaa.

Combohan pitää sisällään sen Little Mark 2 nupin, mutta nimellä Combo Head.
okabass
03.08.2007 04:35:07
Kyllä. Päätevahvistinta suojaava limiter on. Se voi toimia juuri noin.

MOI

Limitteri suojaamassa päätettä? Jaa -ehkä pienoismalleissa on näin. Minulla on omassa putkipelissä 5A verkkosulake "limitterinä". ;)
Nyt JÄÄHYLLÄ , koska poistin kaksi vastaustani! Jipii.
hemmo
03.08.2007 12:25:39

MOI

Limitteri suojaamassa päätettä? Jaa -ehkä pienoismalleissa on näin. Minulla on omassa putkipelissä 5A verkkosulake "limitterinä". ;)

Voi hyvää päivää sentään. Mark Bass-styrkkareista oli puhe, ja ne eivät liene putkistykejä.

http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=3&vedi=41

Käyttöohjeen sivulla 10 mainitaan seuraavaa: input -> buffer -> gain -> eq -> limiter -> power out.
Turha provosointi
okabass
03.08.2007 13:06:14
Voi hyvää päivää sentään. Mark Bass-styrkkareista oli puhe, ja ne eivät liene putkistykejä.

http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=3&vedi=41

Käyttöohjeen sivulla 10 mainitaan seuraavaa: input -> buffer -> gain -> eq -> limiter -> power out.

MOI
Päivää itsellesi. Suomeksi: hyvä vahvistin ei tarvitse limitteriä.
Nyt JÄÄHYLLÄ , koska poistin kaksi vastaustani! Jipii.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)