![]() 30.11.2007 23:33:07 | |
---|---|
Kertokaas nyt keski-ikäiselle kitaristisedälle mitä huonoa tässä halpis Ibanezissa on verrattuna vaikkapa viidensadan tai tonnin bassoihin: Ibanez GSR180 BS http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsr180_bs.htm Joku edullinen mutta suht asiallinen pitäisi saada tähän kotistudioon, että pääsis pumputtelemaan ihan oikealla soittimella eikä vaan VSTi instrumenteilla. | |
![]() 30.11.2007 23:40:52 | |
Kertokaas nyt keski-ikäiselle kitaristisedälle mitä huonoa tässä halpis Ibanezissa on verrattuna vaikkapa viidensadan tai tonnin bassoihin: Ibanez GSR180 BS http://www.thomann.de/fi/ibanez_gsr180_bs.htm Joku edullinen mutta suht asiallinen pitäisi saada tähän kotistudioon, että pääsis pumputtelemaan ihan oikealla soittimella eikä vaan VSTi instrumenteilla. Kyllä tuota joku on joskus kehunut. Uskoisin että kotistudiossa ajaa asiansa oikein mainiosti. | |
![]() 08.12.2007 17:44:45 | |
itselläni on ollu 1,5 vuotta IBANEZ GSR200BK ja ihan helevetin hyvä keppi + hinta ei kirvele. Ei mittää ongelmia ollu, miellyttävän kevyt ja nopea soittaa. Saundi on säätöjen jälkeen niin hyvä kun haluaa. En myy ikinä, suosittelen! | |
![]() 08.12.2007 23:31:54 | |
Olen ollut ensimmäistä bassoa ostamassa jo muutaman viikon, mutta rahatilanteesta johtuen hankinta on vielä tekemättä. Kitaraa olen "tapaillut" pari vuotta ja jotain oppinutkin. Basson soitto on kummitellut taustalla ihan alusta asti ja koen sen enemmän omaksi jutuksi. Tässä "kuolausvaiheessa" on tullut testailtua useampaa merkkiä. Näistä Ibanez tuli viimeisenä männä viikolla. Katselin aluksi hintahaarukan alapään malleja (GSR180, GSR200 & SR300). Nämä tuntuivat meikäläisen kouraan istuvan hyvin. Näistä innostuneena kokeilin vielä SR500-mallia, johon tykästyin heti eikä hintakaan ihan älyttömyyksiin karkaa. Onko kellään tuosta SR500:sta kokemusta? Samasta olisi tarjolla 5-kielinen versio SR505, jota en ole kerennyt kokeilla. Hintaero näiden välillä vaivaiset 20€. Kumpaan kannattaisi tarttua ja mikä hyöty käytännössä 5-kielisellä saavutetaan? | |
![]() 08.12.2007 23:35:28 | |
Näistä innostuneena kokeilin vielä SR500-mallia, johon tykästyin heti eikä hintakaan ihan älyttömyyksiin karkaa. Onko kellään tuosta SR500:sta kokemusta? Samasta olisi tarjolla 5-kielinen versio SR505, jota en ole kerennyt kokeilla. Hintaero näiden välillä vaivaiset 20€. Kumpaan kannattaisi tarttua ja mikä hyöty käytännössä 5-kielisellä saavutetaan? Itse testailin joskus tuon sr505:n. Saundi on ihan tyypillinen ibanez-saundi ja soittotuntuma ihan hyvä. Viisikielisellä pääset käsiksi matalampiin säveliin kuin nelikielisellä. Se viides kieli on vähän kakspiippunen juttu. Lyön vetoa että pärjäät mainiosti nelikieliselläkin. | |
![]() 09.12.2007 21:33:53 | |
SR500 on hyvä valinta, kevyt, solakka ja kaula on todella miellyttävä. Pitää vireen ja luotettava kampe muutenkin. Saundista voi taas olla mieltä mitä tahansa, mut pesee ainakin GSR200:n 100-0. Mulle sittemmin eq:sta on tullut tarpeeton. | |
![]() 10.12.2007 19:00:41 | |
terve kaikille! tässä ois nyt tämmänen kun mulla on ibanezin btb200 ja ois tarkotus myyä se ni paljon siitä pitäs hintaa pyytää? tai paljon ite oisitte valmiita maksaman? kunto on hyvä ja se on vähä yli vuoden vanha. mitää naarmuja ei oo eikä mitään valittamista pitäs löytää muutenkaa siitä. uutena maksaaa 340€ | |
![]() 11.12.2007 12:43:56 | |
Itse ostin aikanaan toholta gsr205:n hintaan 299e ja myin vuoden päästä 200e hinnalla. Meni kaupaksi heti. Villi veikkaus, että jollain 250e voisi saada myytyä ihan äkkiäkin. Mutta sekin riippuu. Itse totesin, että parempi myydä halvalla kuin jättää myymättä kalliilla. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa | |
![]() 17.12.2007 20:42:24 | |
Onko teillä kokemuksia / tietoo Ibanezin SRX sarjan bassoista ? Esim. SRX300 vaikuttaa tyylikkäältä ja melko halvaltakin, onko rahalle vastinetta? | |
![]() 21.12.2007 19:31:17 (muokattu 21.12.2007 19:31:34) | |
Eilen kävin hakemas Levytukusta SR505:sen ulos, ja erittäin tyytyväinen olen! Sopii kaikenlaiseen, mitä nyt sattuu vaa halumaan soittaa;). Aiva täyrelline. Niin minä selviydyn tästä ja saan palkkioni lunastaa. | |
![]() 21.12.2007 20:00:15 | |
tuli ostettu SR500. Minkälainen combo olisi Fenderin BXR 100 ja paljon kannattaisi maksaa? | |
![]() 21.12.2007 21:59:36 | |
Eilen kävin hakemas Levytukusta SR505:sen ulos, ja erittäin tyytyväinen olen! Sopii kaikenlaiseen, mitä nyt sattuu vaa halumaan soittaa;). Aiva täyrelline. Paljonkos pulitit, nimittäin minä ostin 2006 kesällä samasta paikasta täysin saman basson. Kiinnostas onko hinta tippunu paljonki :), ja siitä olen sun kanssas täysin sama mieltä että "Aiva täyrelline" Basso se mukava soitin! | |
![]() 22.12.2007 16:27:59 | |
Onks kellään kokemuksia ibanetz ATK-305 sarjalaisesta esim. tasokkuudesta, soitettavuudesta, saundimailmasta ? | |
![]() 22.12.2007 19:22:38 | |
Paljonkos pulitit, nimittäin minä ostin 2006 kesällä samasta paikasta täysin saman basson. Kiinnostas onko hinta tippunu paljonki :), ja siitä olen sun kanssas täysin sama mieltä että "Aiva täyrelline" 700e ja rapiat päälle siitä sai maksaa...Mutta olen kyllä tyytyväinen;) Niin minä selviydyn tästä ja saan palkkioni lunastaa. | |
![]() 23.12.2007 23:24:21 | |
Ibanez BTB-sarjan bassot on hyviä, itsellä hankintalistalla on Ibanez BTB 1205E. Tuollaisen hankin just eikä kyllä kaduta. Eikä johdu pelkästään uutuudenviehätyksestä. Sopii hyppysiini vallan mukavasti. Miellyttävän tasapainoinen (se B -kielikin soi) ja moneen taipuva soundi hänestä pölähtää. Ostohetkellä tietysti säädöt olivat kertakaikkiaan v**turallaan, mutta ruuvaamallahan se siitä sitten. . | |
![]() 07.01.2008 22:27:40 | |
Nyt on näemmä tullut markkinoille uusia sr-sarjan malleja (300:sia, 500:sia ja 700:sia). jostain syystä tuo uusi sr300 on edeltäjäänsä edulisempi. Kertokaa viisaammat, mistä on kyse. Olen tässä harkinnut jo pitkään 300:sen vaihtoa 500.seen, mutta nyt meni konseptit sekasin. Noissa uusissa on hiukan eri puita ja mikitkin on vaihtunu. Onko jollain näkemystä asiasta? | |
![]() 07.01.2008 23:16:21 | |
Onks kellään kokemuksia ibanetz ATK-305 sarjalaisesta esim. tasokkuudesta, soitettavuudesta, saundimailmasta ? Testailin itse levytukussa joskus marraskuussa ja diggailin kybällä. Ainakin meikäläiselle hyvin istuva kaula, nätti ulkomuoto (puun värinen on aina kaunista) ja soundeissa munaa isolla M:llä... Saundimaailmasta löytyy myös säätömahdollisuuksia riittävästi aktiivielektroniikan ansiosta niin släppäilyyn kuin perusbompsutteluun. (ainakin mulle) ja Onhan se kolmekelainen mikki aika jytkyn kokoinen + näkönen. Hintaa oli silloin marraskuussa 545, mites nyt onko Joulu pudottanut hintaa? Basisti Jumalan armosta | |
![]() 07.01.2008 23:22:22 | |
Onks kellään kokemuksia ibanetz ATK-305 sarjalaisesta esim. tasokkuudesta, soitettavuudesta, saundimailmasta ? Meleko loistavia bassoja ovat. Ihan tymäkkä H-kielikin. | |
![]() 07.01.2008 23:23:10 | |
Nyt on näemmä tullut markkinoille uusia sr-sarjan malleja (300:sia, 500:sia ja 700:sia). jostain syystä tuo uusi sr300 on edeltäjäänsä edulisempi. Kertokaa viisaammat, mistä on kyse. Olen tässä harkinnut jo pitkään 300:sen vaihtoa 500.seen, mutta nyt meni konseptit sekasin. Noissa uusissa on hiukan eri puita ja mikitkin on vaihtunu. Onko jollain näkemystä asiasta? 300 ja 500-sarjojen erot näyttäis nopeen brosyyrinselaamisen perusteella olevan lähinnä elektroniikassa. 300:ssa on jotkut vissiin Ibanezin omat mikit ja EQ, 500:ssa on Bartolinit ja myös Bartolinin EQ. Myös talla on 500:ssa laadukkaampi. 700 sarjaa ei 2007 luettelossa ole mutta 900-sarja löytyy jossa erona 500-sarjaan on läpikaula, tai kaula-läpi-bodyn tai miten nyt halutaan sanoa... (neck-thru siis ameriikaksi) muuten vaikuttaa aika samalta hardware-osaston puolesta. Basisti Jumalan armosta | |
![]() 08.01.2008 00:51:10 | |
Juu, tuo olikin jo tiedossa. Nyt on siis ilmestynyt/ilmestymässä markkinoille uusittuja sr300 -malleja. Niissä on eri mikit kuin vanhassa mallissa ja kaulakin on viiden palan vaahtera-ruusupuinen. Myyvät vain näitä halvemmalla, kuin vanhaa sr300 -mallia, mikä on milestäni kummallista: http://www.thomann.de/fi/ibanez_sr300_ca.htm Sr500 on tulevana mallina melkein sama, kuin edeltäjä, mutta kaulasta wenge on vaihtunut jatobaksi (lienee puun saatavuudesta kysymys...?): http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=30822 Se uusi sr700 taas on mielestäni hyvin 500:n kaltainen, bodyssa sekoiteltu mahonkia ja vaahteraa: http://www.thomann.de/fi/ibanez_sr700_am.htm Hämmennystä siis herättää näiden uusien sr300:sten edullisuus: Myivät muusiikkiliike.fi ja T-kauppa niitä vanhoja vielä hetki sitten kalliimmalla kuin uusia. (Nyt näemmä ovat jo ottaneet vanhat pois nettisivuiltansa). | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)