Aihe: Ampeg V4BH vs. V4B
1
Olli.M
18.12.2004 00:04:35
Mitä käytännön eroja on tuolla uudella ampegin veeneljällä noihin vanhoihin verrattuna. Olen ajatellut vaihtaa transistorinuppini putkivehkeeseen ja samoiten kiinnostaa nuo putkivahvistimien tehot. Tällä hetkellä käytössa on Fender 400h nuppi. Tehoja siinä on 350w/4ohm. Jotenkin tuntuu tuo 100w ampeg hieman vajaatehoiselta vaikka tiedän että putkiteho on jotain ihan muuta verrattuna transistoriwatteihin. Käytännön kokemuksia ko. nupeista kiitos.

Ps: Tiedän että asiasta on keskulteltu aikaisemminkin mutta..
Solemmie.
vanttera
18.12.2004 16:58:57
Mulla ois myynnissä samanhintainen, tehokkaampi, suomalaista käsityötä, monipuolisempi nuppi casella. Jos niinkun kiinnostaa.
"Life is a bitch, first you marry one, then you buy contry-record, then you die." - steelingi Ilmajoelta
absqua
18.12.2004 17:41:12
Mitä käytännön eroja on tuolla uudella ampegin veeneljällä noihin vanhoihin verrattuna. Olen ajatellut vaihtaa transistorinuppini putkivehkeeseen ja samoiten kiinnostaa nuo putkivahvistimien tehot. Tällä hetkellä käytössa on Fender 400h nuppi. Tehoja siinä on 350w/4ohm. Jotenkin tuntuu tuo 100w ampeg hieman vajaatehoiselta vaikka tiedän että putkiteho on jotain ihan muuta verrattuna transistoriwatteihin. Käytännön kokemuksia ko. nupeista kiitos.

Mä en ole V4:lla soitellut kuin treenejä aika ajoin, mutta kanssabasisteilta olen kuullut useammastakin suunnasta vähän sen tyyppistä kommenttia että tehot tahtovat loppua kesken jos vedetään kovaa. Soundia kaikki kehuvat, eikä syyttä.

Uuden ja vanhan V4:n erona on ainakin se että vanha on tod. näk. paremmin rakennettu, ilman piirilevyjä point to point-tyyppisesti etc.
Vastavuoroisesti uudet vahvistimet on mitoitettu tämän päivän sovjet-china-akselin putkille, kun taas nuo vanhat on tehty silloin kun hyvälaatuisia putkia sai joka paikasta.

Vaan eipä siinä, hyviähän nuo uudetkin ampegit ovat, ja kalliita.

Vantteran tarjoamaa Monsteria voisin tehon, soundin ja laadun puolesta suositella lämpimästi, sikäli mikäli nupin kyljessä ei ole välttämätöntä lukea ampeg.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)