Aihe: Ibanez SR-bassojen erot?
1
L.Ruoska
03.12.2004 22:00:08

Taustatarina:
Testasin aivan unelmaa SR800:sta Deluxella eilen, kävin tänään vielä soittelemassa sitä ja täytyy sanoa että oli edelleen yhtä loistava =) Sopii mun käpälään kuin mua varten veistetty ja onhan mulla pari Ibaa ollu ennenkin, hyviä soittimia. Myyjä arvioi kepin vuosimalliksi '96 ja hintaa piti käytettynä siis 695e.

Katsoin kuitenkin esim. Ebayn jossa samanlaisia mustia Made In Japan SR800-bassoja lähtee hintaan $250-350. Koska oon lähössä helmikuun alussa taas jenkkeihin mua vähän houkuttais ostaa Ebaysta, kun voin vaan tilata serkkujen kämpille ja tuoda käsitavarana koneessa niin ei tuu tulleja eikä mitään. Säästäisin siinä parhaimmillaan melkein 500e.

Kysymys:
Onko niissä kaikissa SR800:ssa about sama tatsi / saako sen säädettyä samaksi? Onko vain kyse siitä että toiset on japseja ja korealaisia? Korealaista en osta. Menetänkö "Sen Täydellisen Tatsin" jos en osta just sitä himokallista mikä killuu DLX:än hyllyssä? Kertokaa myös omia kokemuksianne Iba SR-sarjalaisista!

Kiitos!
mr.bungle
04.12.2004 15:57:16

Joku myi just Talkbassin classifiedeissä sr800:aa 200 taalalla.
bassolla hanuriin
HarrieR
04.12.2004 16:11:27
Mullahan noita SR:iä on ollut parikin, toinen nelikielinen ja toinen viisikielinen.

Molemmista on soivat pelit saanut säätämällä ja tassuuni ovat käyneet. Ainoat ketutuksen aiheet siinä vitosessa oli kaulan ylenmääräinen ohkaisuus ja todella ohkainen soundi. Virittää sai aina ja kokoajan ja silti se heitteli. Nykyinen varsin ohkainen DWB35 (5-kielinen Iba tämäkin siis) on parempi tuossa suhteessa eikä häiritsevästi tuhdimpi kaulaltaan.

Jossain 90-luvun alussa nuo Ibat kai olivat kaulasta ohuimmillaan eli niitä vähän aristelisin. ...todetaan vielä, että noi mun vanhat SR:t olivat Japanista ja tämä nykyinen peli taas Koreasta. Tietoisuus alkuperämaasta on ainoa mikä ärsyttää, muuten laadukkaamman oloinen peli. Soundi määrättömästi tymäkämpi kuin esim SR905:ssä, nykyisessä on tosin EMG:t mikkeinä eli modernia soundia irtoaa vain.
Jazz is just a series of mistakes without the 'oops.' - Nigel Tufnel
Mikko.R
04.12.2004 20:24:05
Mulla oli -90 lopussa tollanen SR-800 ja olihan siinä ohut kaula. Soundit oli muistaakseni ihan ok, mitä nyt tähän hätään muistan...

Ostitko "Harrier" kenties sen DWB35 basson Levytukusta?

Tilasin sinne itselle testiin sellaisen loppu syksystä, mutta ei se oikein ollu ihan semmonen "hyä" kun sitten pääsin sinne etelään sitä soitteleen.
Testasin tänään Ibanez SR905 bassoa, "natural Flät" väritykseltään ja jotenkin se Bartolinin elektroniikka ja mikit kuulosti mun korvaan ihan hyvältä ja tuntuma oli tosi jees. EMG tai Bartolini en nyt osaa sanoa kumpi niistä ois parempi jne. jne. molemmat varmasti hyviä ja loput menee sitten makuasioihin.

Jotenkin muistan, että se DWB:n elektroniikka piti jotain ylimääräistä surinaa tahi ääntä...tai sitten ei... soundithan ny on Makuasioita tietenkin, mutta hyvältä se EMG:n härpättimetkin kuulosti.
Heikki L.
05.12.2004 00:35:43

http://www.music-point-duisburg.de/ … banez-soundgear-natur-gebraucht.htm

Mulla on tommonen SR1500, minkä ostin joskus 90-l. alkupuolella. Nykysin se on tosin ilman nauhoja. Toi on tehty Japaniassa ja kaula on kyllä tosi ohut. Saundi on perushyvä, mutta jotenkin tylsä. Nauhattomana toimii paljon paremmin.
Shack!
HarrieR
05.12.2004 02:17:41 (muokattu 05.12.2004 02:36:03)
Ostitko "Harrier" kenties sen DWB35 basson Levytukusta?

Tilasin sinne itselle testiin sellaisen loppu syksystä, mutta ei se oikein ollu ihan semmonen "hyä" kun sitten pääsin sinne etelään sitä soitteleen.

Jep, Levytukusta hyvinkin. Istui minun tassuuni ja ei pidä ylimääräistä metakkaa treeniksellä. 11.12. punnitaan keikkakunto - sekä basson että soittajan.

Mutta tässähän se makuasioiden merkitys suorastaan silmille pompsahtaa kun toinen ei pidä ja toinen diggaa kybällä.

Sen lisään, että yllekirjoittaneen SR905 oli vanhaa sarjaa eli Iban elektroniikalla, ei Bartolineilla. Työn alla on nauhallinen ja nauhaton (nelikielisiä, Tzääzhenkisiä), joihin tullee Bartit tai sitten Bartit ja Bill Lawrencet. Että näin. En vanno mitään. Ja pidätän oikeuden sanoa, että DWB35 on maalimankaikkeuden paras hisso. Tai sitten ei. Tulin siis just Minervan keikalta. Nautin pari virkistävää juomaa ja jorisen omiani. Tai jotain. Terkkui!

Edith Piaf: Johannes_t rulaa. Hianoo soitantaa ja jämy söyndi.
Jazz is just a series of mistakes without the 'oops.' - Nigel Tufnel
Superbeast89
09.03.2005 22:43:24
Mitä mahtaa maksaa (ja missä) tuommonen SR3000 prestige malli? Olis aika unelma.
If you are gonna rock, rock heavy!
Ville S
09.03.2005 22:52:13
olen kokeillu sr3006 prestigeä ja pakko myöntää että ei se mainittavasti parempi ollut kuin mun oma sr406 basso, joka on aivan tarpeeks hyvä warwickin yellow labeleillä.
Onhan siinä paremmat mikit ja ehkä "hienomman" näköinen.... mut se kuulostaa enemmän hifiltä joka sinänsä on kyllä vaan makukysymys.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)