JK 02.06.2004 13:22:16 (muokattu 02.06.2004 14:01:16) | |
---|
Niinpä, alkaa tuo Jazzbasson laukku olla pikkuhiljaa tiensä päässä. Uusi pitäis hommata ja mielellään sellainen, joka kestää roudausta hiukan huonommissakin olosuhteissa. Koetin katsella Googlella ja täältä keskusteluista mutta ei osunut silmään juurikaan mitään. Tuollaisesta kyselisin http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-104716.html Hinta ei ole paha. Kuka noita täällä Suomessa myy? Muita ehdotuksia HYVÄSTA Casesta.. jossain olen nähnyt sellaisia alumiinisia/alumiininvärisiä. Ja todellakin, mielummin Case kuin topattu GigBag vaikka case onkin hankalampi kuljetella. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Aidan Fall 02.06.2004 13:40:54 | |
---|
Itselläni on samanmoinen case kestänyt n. 3.5 vuotta melkein päivittäistä kuljettelua oikeen. Kahvan kiinnityksen olen joutunut korjaamaan ja yksi kulma on lentokoneen ruumassa saanut pienen kolhun. Elikkäs laadukas casehan tuo on. Omani ostin Musamaailmasta, mutta luulisi SKB:ta muualtakin löytyvän. |
Niskamies 02.06.2004 13:45:12 | |
---|
Fenderin Deluxe Caset on hemmetin hyviä caseja. Myin sellasen just eilen, kun mun tarpeisiin gigbag on parempi. F-musiikin hinta on 295. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
balzary 02.06.2004 13:47:09 | |
---|
Fenderin Deluxe Caset on hemmetin hyviä caseja. Myin sellasen just eilen, kun mun tarpeisiin gigbag on parempi. F-musiikin hinta on 295. sit jos susta tulee aikuisten oikeesti (milj. jussille terkkuja!)päätoiminen basisti voipi olla, että kova keissi oliskin ollu ihan pop. |
2541 02.06.2004 13:49:53 | |
---|
sit jos susta tulee aikuisten oikeesti (milj. jussille terkkuja!)päätoiminen basisti voipi olla, että kova keissi oliskin ollu ihan pop. Jep. Gigbagit ovat ihan käteviä, mutta muiden kamojen joukkoon bussiin, pakettiautoon tms. en bassoani gigbagissa laittais. |
Niskamies 02.06.2004 13:51:29 | |
---|
sit jos susta tulee aikuisten oikeesti (milj. jussille terkkuja!)päätoiminen basisti voipi olla, että kova keissi oliskin ollu ihan pop. Muttakun tarttin rahaa, ja on halvempiakin keissejä olemasa. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
balzary 02.06.2004 13:52:20 | |
---|
Muttakun tarttin rahaa, ja on halvempiakin keissejä olemasa. no se on totta, hyvät rahathan tosta on saanu varmastikin. tuo skb on varmasti tosi laadukas, veljellä on sen kitaraversio ollu 10 vuotta. |
vanttera 02.06.2004 13:55:35 | |
---|
EIkös ihan samat firmat tee caseja kaikelle? Eli esim. tuolla oikealla ylhäällä pyörii tuo mainosbanneri, jossa yksi mainos on muistaakseni Transit-Casen. ?? "Muista et mä tuun kahes minuutis." K100#5 |
JK 02.06.2004 14:21:57 | |
---|
No niin, nymmä huomasin että DLX-musiikki on päivittänyt kotisivunsa sitten viime käynnin. Sieltähän noita SKB:n Caseja löytyy 110-130 euron hintaan... Mutta edelleenkin se alumiiniCase kiinnostaa. Tuo TransitCase tekee hyviä boxeja (muutama bändillä käytössä) mutta jos bassolle teettää niin saattaapi vanerinen painaa melkoisesti. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Ylläri 02.06.2004 14:31:08 (muokattu 02.06.2004 14:34:05) | |
---|
Tuo TransitCase tekee hyviä boxeja (muutama bändillä käytössä) mutta jos bassolle teettää niin saattaapi vanerinen painaa melkoisesti. Joo. Sanotaanko vaikka että niin kauan kun itse vastaa soittimensa roudaamisesta, on täysverinen flight case vähän overkilliä. Kyllä tavallisen kovan laukun pitäisi riittää. Mutta siinä vaiheessa kun säännöllisesti joutuu luovuttamaan bassoaan täysin tuntemattomiin käsiin (esim. lentokoneissa), on flight case nimensä mukaisesti varmasti paikallaan - ja silloin ei yleensä ole enää homma rahasta kiinni muutenkaan... Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
absqua 02.06.2004 14:34:16 | |
---|
No niin, nymmä huomasin että DLX-musiikki on päivittänyt kotisivunsa sitten viime käynnin. Sieltähän noita SKB:n Caseja löytyy 110-130 euron hintaan... Mutta edelleenkin se alumiiniCase kiinnostaa. Tuo TransitCase tekee hyviä boxeja (muutama bändillä käytössä) mutta jos bassolle teettää niin saattaapi vanerinen painaa melkoisesti. Niinhän se painaa, mutta vastaavasti myös kestää sekä kolhuja että kilometrejä. Pienemmät vanericaset saa nykyisin tilattua myös 6mm vanerista entisen 9mm sijaan. Sillä saa painoa pois hieman. Kunnon roadcase on valttia jos kitaratkin kulkevat bussin perällä. Mä ajoin aikanaan loppuun yhden muovisen SKB-bassocasen viiden vuoden jatkuvalla roudauksella ja kuten muovikamoissa yleensäkin niin heikkona kohtana oli juuri se muovi: lopulta laukun lukot putosivat yksi kerrallaan pois muovin haurastuttua lukkojen ympäriltä, samaten laukun pohjassa olevat tassut raksahtelivat irti vähitelleen. Mutta ensimmäiset 4 vuotta meni ihan mallikkaasti, ei siinä mitään. Jos kiinnostaa , niin niitä kokoalumiinisia kannattaa kysellä ainakin Holmberg-caselta (joka by the way on todella kallis mesta). Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
poppamies 02.06.2004 15:46:26 | |
---|
Niinpä, alkaa tuo Jazzbasson laukku olla pikkuhiljaa tiensä päässä.... No miten niin tiensä päässä? Mun Jazzin vaneeri/vinyyli/muotoiltu laukku on 70-luvun puolivälistä. Se on kulunut alareunasta puhki. Korjasin joitain vuosia sitten farkkukankaalla. No nyt se on taas rikki. Jonain kauniina kesäpäivänä meinaan korjata (autokori)lasikuitukorjausarjalla. Sitten varmaan menne taas parikymmentä vuotta. En vaihtaisi tuollaiseen muovipaskaan... "G-strings are for strippers" |
KooMikko 02.06.2004 16:00:30 | |
---|
Niinhän se painaa, mutta vastaavasti myös kestää sekä kolhuja että kilometrejä. Pienemmät vanericaset saa nykyisin tilattua myös 6mm vanerista entisen 9mm sijaan. Sillä saa painoa pois hieman. Kunnon roadcase on valttia jos kitaratkin kulkevat bussin perällä. Mä ajoin aikanaan loppuun yhden muovisen SKB-bassocasen viiden vuoden jatkuvalla roudauksella ja kuten muovikamoissa yleensäkin niin heikkona kohtana oli juuri se muovi: lopulta laukun lukot putosivat yksi kerrallaan pois muovin haurastuttua lukkojen ympäriltä, samaten laukun pohjassa olevat tassut raksahtelivat irti vähitelleen. Mutta ensimmäiset 4 vuotta meni ihan mallikkaasti, ei siinä mitään. Jos kiinnostaa , niin niitä kokoalumiinisia kannattaa kysellä ainakin Holmberg-caselta (joka by the way on todella kallis mesta). Mulla on nyt ollut SKB:n bassocase about 6 vuotta ja on käynyt juuri noin edellä olet kuvaillut. Laukun pohjasta kaikki tassut irti, saranat lenksottaa miten sattuu yms. Roudattu on paljon, bussissa, lentokoneessa yms. Täytyy varmaan itelläkin kohta investoida uuteen caseen. Myy bassosi minulle, vasuri! |
JK 02.06.2004 17:57:01 | |
---|
Mulla on nyt ollut SKB:n bassocase about 6 vuotta ja on käynyt juuri noin edellä olet kuvaillut. Laukun pohjasta kaikki tassut irti, saranat lenksottaa miten sattuu yms. Roudattu on paljon, bussissa, lentokoneessa yms. Täytyy varmaan itelläkin kohta investoida uuteen caseen. Noin 100 euroo ja 6 vuotta. Ei paha investointi jos basson arvo on siinä 1500 euron paikkeilla.. Mä luulen että toi on sellanen kohta jossa en noilla omilla keikkamäärilläkään (n.25/vuosi) rupee säästämään. Vaikka pääasiassa itse roudaankin soittimeni niin aina voi tulla joku muuttuva X-kerroin eteen keikoilla tai matkalla... "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
Jailbird 02.06.2004 18:53:59 | |
---|
kyllä Fender jazz bass 1978 ansaitsee arvoisensa kuljetuskotelon!!! Holmberg cases on ratkaisu ongelmaasi! Ei nuilla muovisilla mitään tee. Kerran putoo jostain kärrynpäältä niin se on siinä. |
Jailbird 02.06.2004 19:02:59 | |
---|
Niinhän se painaa, mutta vastaavasti myös kestää sekä kolhuja että kilometrejä. Pienemmät vanericaset saa nykyisin tilattua myös 6mm vanerista entisen 9mm sijaan. Sillä saa painoa pois hieman. Kunnon roadcase on valttia jos kitaratkin kulkevat bussin perällä. Mä ajoin aikanaan loppuun yhden muovisen SKB-bassocasen viiden vuoden jatkuvalla roudauksella ja kuten muovikamoissa yleensäkin niin heikkona kohtana oli juuri se muovi: lopulta laukun lukot putosivat yksi kerrallaan pois muovin haurastuttua lukkojen ympäriltä, samaten laukun pohjassa olevat tassut raksahtelivat irti vähitelleen. Mutta ensimmäiset 4 vuotta meni ihan mallikkaasti, ei siinä mitään. Jos kiinnostaa , niin niitä kokoalumiinisia kannattaa kysellä ainakin Holmberg-caselta (joka by the way on todella kallis mesta). kallis ja kallis se on niin suhteellista. on totta että monet case:t näyttää päällisin puolin samanlaisilta,mutta jo pienikin tutkiskelu auttaa ymmärtämään, että näitäkin voi tehdä monellalailla ja monenlaisista osista. Laatusoitin ansaitsee laatu kotelon. Mutta noille halvoille "ritsoille"on ihan sama minkälaisessa nahkapussissa niitä raahaa. |
absqua 02.06.2004 20:17:32 | |
---|
kallis ja kallis se on niin suhteellista. on totta että monet case:t näyttää päällisin puolin samanlaisilta,mutta jo pienikin tutkiskelu auttaa ymmärtämään, että näitäkin voi tehdä monellalailla ja monenlaisista osista. Totta toinen puoli. Minä en ole kyllä vielä tähän päivään mennessä havainnut Holmbergin roudauslaatikoita millään muotoa NIIN paljon paremmiksi että niistä kannattaisi maksaa 20-30% enemmän kuin Helsingissä tehdyistä. Pyörät ja lukot ovat minusta ne osat joissa on suurempia eri eroja merkkien välillä ja niihinkin voi vaikuttaa tilausta tehdessä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Jailbird 02.06.2004 21:51:04 | |
---|
Sekä lisäksi: -sisustan muotoilu -muiden materiaalien laatu -koteloa kiertävän aluumiinin on oltava yhtenäinen (pyöreäksi taitettu) eikä joka kulmasta katkastu ja "jiiriin" sahattu. -yksilöllisesti tehty (toiveiden mukaan) Väitän ton sun hinta % 20-30% kalliimpi, olevan hatusta vedetty. Nämä Holmberg:n kaverit on muuten vääntäneet näitä case:ja jo ennenkuin Suomessa on ollut yksiäkään Pa-laitteita. Myivät muuten joskus vuonna 100 Hurriganeseille ne Suomen ekat. |
Heikki L. 02.06.2004 22:06:45 | |
---|
Kaverin SKB:n skebalaukku suli jäätyään vähäksi aikaa auringonpaisteeseen... Shack! |
KooMikko 02.06.2004 22:45:01 | |
---|
Noin 100 euroo ja 6 vuotta. Ei paha investointi jos basson arvo on siinä 1500 euron paikkeilla.. Mä luulen että toi on sellanen kohta jossa en noilla omilla keikkamäärilläkään (n.25/vuosi) rupee säästämään. Vaikka pääasiassa itse roudaankin soittimeni niin aina voi tulla joku muuttuva X-kerroin eteen keikoilla tai matkalla... Niin, eipä ole paha investointi. Mutta toisaaltahan sitä ostaisi hieman kalliimman casen, joka taas kestäisi pidempään ja olisi painoltaan vielä ihan roudattava. Myy bassosi minulle, vasuri! |