Aihe: Aattelin ruveta pasistiksi
1 2
askomiko
04.05.2004 15:18:59
Noin niinkun hupimielessä. Notta jos mulla ois 2000e rahnaa, niin mikä vahvaripino oli kaikista eniten "göö." Passoista ei nii väliä.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
huurjas
04.05.2004 15:21:27
Niin jos olis. Jos minulla olis 2 tonnia, niin en välttämättä bassokamoja ostais...
¨*StratoCasteR*¨
Teijo K.
04.05.2004 15:31:17 (muokattu 04.05.2004 15:31:34)

Noin niinkun hupimielessä. Notta jos mulla ois 2000e rahnaa, niin mikä vahvaripino oli kaikista eniten "göö." Passoista ei nii väliä.

Monster bass buster ja siihen Monster kaapit. 1*15" + 2*10". Esimerkiksi. En tiedä riittäisikö 2000€ tosin.

:-(. Anteeksi jos ylitin budjetin.
Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista.
askomiko
04.05.2004 15:36:29
Onko nää EBS:t mistään kotosin? Muualta kun Ruotsista siis.
Johannes_t
04.05.2004 15:39:47

No kahdella tontulla saat vaikkapa Fafner-nupin ja siihen jonkun kivan pedaalin. Sitten kuvittlet itsellesi sen toisen 2000:n euron setelin ja ostat EBS:n kaapin.
Keny
04.05.2004 15:43:42
Onko nää EBS:t mistään kotosin? Muualta kun Ruotsista siis.

On ne hyviä,oon ite soitellu niillä noin 6 vuotta.

Tällähetkellä on Fafner nuppi ja 2x10 ja 4x10 kaapit.Toiset sanoo et on aika hifi soundi mutta esim Sam o kun taas meillä kävin niin tykkäs kovasti ja Sam on tunnetusti tumppufriikki..:-)
Halpoja ne ei oo mutta käytettynäkin liikkuu jonkun verran.Ite en oo katunu hetkeekään noita hankintoja.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
hemmo
04.05.2004 15:46:39

Tommonen. Kylä lähtee 8x10-kaapin kanssa:

http://www.marshallamps.com/images/products/vba/vba400.html
Kaikki on hyvää! - sisäpiiri
Maisteri
04.05.2004 17:24:29
Tommonen. Kylä lähtee 8x10-kaapin kanssa:

http://www.marshallamps.com/images/products/vba/vba400.html

Jaa, on hemmokin noteerannut tuon kunkkukoneen. Onpa tullu aiemminki hehkutettua, mutta on paras vaffari, millä oon koskaan soittanu. Hinta 4x12-kaapilla reilut 2000e. 8x10-kaapilla muutama satanen enemmän. Jos ois kovasti ylimääräistä rahaa ja viittis roudailla 36 kiloista nuppia, hommaisin tuon.

Tai:

http://www.soitinkeskus.com/grafiikat/kaytetytkuvat/marshall_bass.gif

http://www.soitinkeskus.com/kaytetyt.html#

Ittelläni on tollanen 4x12-kaapilla ja todella tyytyväinen olen. Noita paketteja löytää alle tonnillakin. Plussana myös se, että toimii loistavasti kitarastyrkkarinakin.
askomiko
04.05.2004 17:39:55
Onko tosi, jotta Marshalli olisi tehnyt hyvän bassovahvarin? Vaikken ny pastisti olekaan niin on jäänyt semmoinen viilis että ne on olleet aika kuravehkeitä aiemmin. ?
Niskamies
04.05.2004 18:18:49
EBS:n HD350 nuppi ja Ashdownin 4*10" kaappi, Soundatalla noin 2000. Se on kuule tosi "göö".
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Teijo K.
04.05.2004 18:33:48

Onko tosi, jotta Marshalli olisi tehnyt hyvän bassovahvarin? Vaikken ny pastisti olekaan niin on jäänyt semmoinen viilis että ne on olleet aika kuravehkeitä aiemmin. ?

Ns. Plexi-päätteet ja niiden johdannaiset on kyllä siinä "putki" osastossa mielestäni ihan mainioita. Uusista en niin... JCM 800 en sitten päässyt ikinä testaamaan. Löytyi tuo Monster niin ei enää kiinnostanutkaan. Se GAS kummasti helpotti.
Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista.
JK
04.05.2004 18:55:00
EBS:n HD350 nuppi ja Ashdownin 4*10" kaappi, Soundatalla noin 2000. Se on kuule tosi "göö".

Kuinka ollakkaan...:)

Tolla rahasummalla saattaisin itse lähteä kokeilemaan vaikkapa Mesa Boogien WalkAbout- comboa. Kehuvat kovasti viisaat Amerikanmaalla, roudattavuus on ainakin kohdallaan.

Ja kyllä mäkin oikeesti ääneni EBSn suuntaan antaisin. Nuppina ehkä tuo HD350 ja alle niitä NEO- kaappeja vaikkapa 1x12". Luulen että hönkä piisais ja edelleen olis helposti roudattava. (joka on mulle aika tärkee juttu)
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
Niskamies
04.05.2004 19:42:47
Ja kyllä mäkin oikeesti ääneni EBSn suuntaan antaisin. Nuppina ehkä tuo HD350 ja alle niitä NEO- kaappeja vaikkapa 1x12". Luulen että hönkä piisais ja edelleen olis helposti roudattava. (joka on mulle aika tärkee juttu)

Onhan se roudattavuuskin tärkeä, mutta topicin aloittaja kysyi kasaa joka on tosi göö :) Noh, on tää mun pikkanen kasa aiheuttanut ihan tarpeeksi ärräpäitä jo silloin kun nostin sen autosta sisälle :)
Ylläri
04.05.2004 19:48:40

Seconded, kuinka ollakaan...

Ihan omana vaatimattomana mielipiteenäni sanoisin että bassokamoja hankittaessa kannattaa kiinnittää erityistä huomiota kaappeihin - kitaristeillehan kaiutin on yleensä vaan se välttämätön paha ja kaikki raha laitetaan nuppiin. Paskaa komeroa ei pelasta paraskaan vahvari, mutta hyvän kaapin läpi melkein mikä vaan kuulostaa ainakin siedettävältä.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
JK
04.05.2004 19:53:23 (muokattu 04.05.2004 19:58:32)
Noh, on tää mun pikkanen kasa aiheuttanut ihan tarpeeksi ärräpäitä jo silloin kun nostin sen autosta sisälle :)

No, palataan asiaan kun olet roudannut sen kasan 20-30 kertaa keikalle vuoden sisään...

Mulle ei vissiin sitten oikein selvinnyt mikä on gööö...

EDIT: Jos mulla olis ykskaks ihan ylimääräistä 2000 eur niin en tähän hätään itsekään kyllä bassokamoihin laittais..ne on ihan Ok. Ehkä Letukkaan uudet Gummit alle "Mulla ei ole edes nastoja autossani talvella..."
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
vanttera
04.05.2004 21:41:24

Kai tommonen 8-putkinen vekotin on kovettu, vaikka olisi kenen tekemä. Oma suositus menee lähelle arvan suositusta, jostain kumman syystä. http://www.leviatech.fi/monsteramps/fi/vahvistimet.html

Tuolta sivun alareunasta. Hintakin kätevät 1950 ovh, jää vielä rahaa viinaankin. Kaappi sitten myöhemmin, ja spasso.
"Käyn vessassa kattomassa että vieläkö panettaa, ja jos panettaa, ni sitten tuun sun lua yäks."
askomiko
05.05.2004 01:06:30
Mää voitinkin lotossa. Kympin.
2541
05.05.2004 01:59:31

Noh, on tää mun pikkanen kasa aiheuttanut ihan tarpeeksi ärräpäitä jo silloin kun nostin sen autosta sisälle :)

Olen varmaan outo, mutta en ole koskaan ajatellut kamojen roudattavuutta mitenkään erityisemmin. On siinä jokunen ärräpää päässyt minultakin vanhaa 4x12" Bassmania raahatessa, varsinkin kun kerran pyörä irtosi kesken matkan (muutenkin kaapissa tosi järkevästi kaksi lenkkikahvaa vain toisella sivustalla). Mutta hetkeäkään en ole katunut, kun vaihdoin "kätevän" Hartke Transporter 4x10":n tuohon rohjakkeeseen.

Luultavasti itse sijoittaisin tuon 2000€ 70-luvun V4B:hen ja kaappiin (oliko se nyt 2x15" se V4 kaappi?) tai sitten vanhaan SVT -nuppiin tai 8x10" kaappiin, mitä täällä tunnutaan yleisesti kutsuttavan rantasaunaksi. Itse en kutsu, koska on lievästi sanoen alkanut kyrsimään nämä kiukaat, presarit, jazzarit ja fendät, kondrasta nyt puhumattakaan. Mutta omapa on ongelmani...:)
Niskamies
05.05.2004 06:51:24
Luultavasti itse sijoittaisin tuon 2000€ 70-luvun V4B:hen ja kaappiin (oliko se nyt 2x15" se V4 kaappi?) tai sitten vanhaan SVT -nuppiin tai 8x10" kaappiin, mitä täällä tunnutaan yleisesti kutsuttavan rantasaunaksi. Itse en kutsu, koska on lievästi sanoen alkanut kyrsimään nämä kiukaat, presarit, jazzarit ja fendät, kondrasta nyt puhumattakaan. Mutta omapa on ongelmani...:)

Ei taida rantasaunaa 2000 euroon saada?
Bassballs
05.05.2004 08:59:02

Rantasaunahan on jo vanha termi. Jo pikkupoikana bongasin ensimmäiset rantasauna-kutsumanimet mussiikkilehdistä.

Heh, fendä ja presari ovat minustakin harvinaisen anaalista.

Minä voisin sijoittaa tuon 2000€ Ampegin SVT 3:en tai B4 R:ään.. Sitten siihen vielä jokin 2x10 kaappi..tiedä oisko vaikka Warwickilla tai SWR:llä sopiva. Rahat saattaisivat riittää vielä kaappipiuhaankin.
Se joka pieruaan pidättellöö, tekköö muutaki vilpillistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)