NYdoll 12.04.2004 11:05:13 | |
---|
Laitan tämän nyt tällekin palstalle, koska uskon tavoittavani basisteja täältä paremmin kuin tuolta soitinrakennuspuolelta eli: Aloitan syksyllä rakentelemaan bassoa ja olisi kiva kuulla mielipiteitä siitä minkälaiset mikit siihen kannattaisi laittaa? Bassosta tulee lyhytskaalainen ulkonäöllisesti se tulee olemaan sekoitus kahta Fenderin legendamallia (Fender jazzmaster kitaran lankku ja mustang basson kaula). Olin ajatellut kahta mikkiä ja hakusessa olisi sellainen pehmeä ja melko tunkkainen tumppu soundi, johon tarvittaessa saisi hieman sellaista Jack Bruce tyylistä "säröä". Munaa pitäis olla. Ehdotuksia?? "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
Keny 12.04.2004 11:10:01 | |
---|
Bartoliineissä on aika muriseva soundi ja jos tulee jazztyyppiset mikit niin Dimarzio DP 123 on kans hyvin murisevat. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Incarnation 12.04.2004 15:43:01 | |
---|
Tosiaan. Missähän hintaluokassa Bartolinit yleisestiottaen liikkuvat? Kukas näitä Suomessa myy? "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
M.Hanski 12.04.2004 16:40:00 (muokattu 12.04.2004 16:41:23) | |
---|
Bartolineja ei tuo kukaan tällä hetkellä tietääkseni maahan. Hinnat pyörivät ainakin ulkomailla samoilla hujakoilla muidenkin valmistajien mikkien kanssa. www.bestbassgear.com -saitilta olen itse tilannut jo parikin mikkisettiä, jotka ovat tulleet perille hämmästyttävän nopeasti eli noin viikon sisällä tilauksesta (ja online-Visa-maksusta). Edit: Postimaksut ovat kohtuulliset ($17) ja dollarin kurssi on edelleen melko suotuisa jenkkilästä tilaamisen suhteen. |
Lou 12.04.2004 20:29:37 (muokattu 12.04.2004 20:29:53) | |
---|
Thomannilla on Batrolineja (ei kyllä nettisivuilla, mutta maililla kyselin kun ajattelin hommata): Valmiita settejä ei ole mutta tässä on yksittäisten mikkien hinnat: 8S 138EUR Standard Tone PB 8SU 138EUR High Definition Tone PB 9J-L 89EUR Standard Tone JB Bridge 9K-L 89EUR Bright Tone JB bridge Voi olla muitakin, en tiedä. Noi on vaan noita j ja p mikkejä. On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle. |
Incarnation 13.04.2004 14:55:38 | |
---|
Onkohan Bartolineilla ja EMG-mikeillä mitään suuria eroavaisuuksia soundin suhteen? "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
Teijo K. 13.04.2004 17:35:34 (muokattu 13.04.2004 17:36:21) | |
---|
Onkohan Bartolineilla ja EMG-mikeillä mitään suuria eroavaisuuksia soundin suhteen? Minullahan juurikin on Emmassa bartoliini ja Paulassa EMG. Bartolini murisevampi, EMG enemmän sekä ylä, että alapäätä bartolinin murina on nimenomaan alakeskiäänillä. Siellähän se sähköbasson potkukin piilee. EMG on enemmän "hifi" Bartolini taas "roch". Vaikka kyllä EMG saa röhisemään kun vain soittaa tarpeeksi röytämällä. Itse olen saanut sen rähisemään parhaiten plektralla. Bartolinista se rähinä toki irtoaa helpommalla. Kernelit ne on unixeissakin ...
- KooAa. |
Incarnation 13.04.2004 17:46:17 (muokattu 13.04.2004 18:14:45) | |
---|
Minullahan juurikin on Emmassa bartoliini ja Paulassa EMG. Bartolini murisevampi, EMG enemmän sekä ylä, että alapäätä bartolinin murina on nimenomaan alakeskiäänillä. Siellähän se sähköbasson potkukin piilee. EMG on enemmän "hifi" Bartolini taas "roch". Vaikka kyllä EMG saa röhisemään kun vain soittaa tarpeeksi röytämällä. Itse olen saanut sen rähisemään parhaiten plektralla. Bartolinista se rähinä toki irtoaa helpommalla. Oukkei. Täytyy Bartolinit pistää korvan taakse. Ei siis kirjaimellisesti. Perskeles. Tuollainen P/J setti löytyisi Bartolinilta joka sopisi lähes täydellisesti nykyisiin mikinkoloihin. Tahtoo tuollaiset. Täytyy koittaa nyt kuitenkin hillitä ittensä, jos sitten kesällä ostais ihka uuteen beissiin ihka uudet Bartolinit. Perkeleen huono homma vaan kun ei Suomesta saa. "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |