Aihe: "Come on come over"-nuotti?
1
Johannes_t
18.03.2004 13:58:08

Täältä on apu löytynyt ennenkin (kiitos siitä) joten taas kysyisin, notta: Onko kellään tietoa, mistä löytyisi "Come on come over"-biisin bändinuotti?
hörhö
18.03.2004 14:06:01

On muuten v*ttumainen biisi saada bassolla groovaamaan. Hankalaa.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Johannes_t
18.03.2004 14:23:04

"Aijjaa?" ;)
käki
18.03.2004 14:28:54
Tarkoitatko ihan kaikille soittimille ? Ei tuon biisin groovea löydä nuoteista ;) Korvakuulolta vaan, kuulokkeet päässä...
Free Your Mind And Your Bass Will Follow
Niskamies
18.03.2004 14:39:06
On muuten v*ttumainen biisi saada bassolla groovaamaan. Hankalaa.

Niinkun kaikki Jacon biisit. Kova biis muuten...
Soita bassoa ja ole uromies!
Bassballs
18.03.2004 15:13:13

Täältä on apu löytynyt ennenkin (kiitos siitä) joten taas kysyisin, notta: Onko kellään tietoa, mistä löytyisi "Come on come over"-biisin bändinuotti?

Löytyneeköhän mistään. Ei se niin vaikea ole blokata levyltä...toinen juttu onkin saada se kuulostamaan hyvältä itse soitettuna :)..
Paska reissu, mutta tulipahan tehdyksi...
J.Horde
18.03.2004 15:30:05
One Love... B
käki
18.03.2004 16:02:40
Tässä olisi nuotit:

http://www.basstream.ru/default.asp?sID=45&dID=59&dt=t

Tämän minäkin kävin tsekkaamassa. Olisi mielenkiintoista tietää, ovatko nuo nuotit Jacon itsensä kirjaamia, "tulkinnanvaraa" löytyy ihan jo säkeistön puolelta, lähinnä tuon e-f-fis-g -nousun osalta. Itse kuulen sen es-f-fis-g:nä.
paranoir
19.03.2004 11:09:02 (muokattu 19.03.2004 11:13:27)
minulla on jossain ihan pätevät nuotit tuohon.... hyvä biisi.. nuo muuten menee jokseenkin päin persettä... ainankin minun korvan ja nuotin mukaan... tai eipä tuo nyt ihan niin päin persettä menekkään uudemman tarkastelun jälkeen.. helevetti kun joutuu koko ajan muokkaamaan
tuossa on paljon hyvää....
Johannes_t
19.03.2004 12:20:20

Siis juuri koko bändille suunnattua nuottia haen. Luulisi, että jostain realista tai fakesta löytyisi?
käki
19.03.2004 13:36:19
minulla on jossain ihan pätevät nuotit tuohon.... hyvä biisi.. nuo muuten menee jokseenkin päin persettä... ainankin minun korvan ja nuotin mukaan... tai eipä tuo nyt ihan niin päin persettä menekkään uudemman tarkastelun jälkeen.. helevetti kun joutuu koko ajan muokkaamaan

Kas vaan, muutkin ovat huomanneet... vai ovatko sittenkään ...? :)

Tänään toivoakseni kuulen tuon biisin Turun Kårenilla, In The Spirit of Jaco Pastorius -orkan soittamana.
Novis_3
24.03.2004 17:29:46
Tämän minäkin kävin tsekkaamassa. Olisi mielenkiintoista tietää, ovatko nuo nuotit Jacon itsensä kirjaamia, "tulkinnanvaraa" löytyy ihan jo säkeistön puolelta, lähinnä tuon e-f-fis-g -nousun osalta. Itse kuulen sen es-f-fis-g:nä.

Es-nuotista onkin kyse. Ja toi "kertiksen" kroove kusee tuossa transkriptiossa. Signature Slicks-sarjassa on pari jacon nuottikirjaa, löytyy varmaan kirjastoista. niitä taitaa olla ainakin kolme erillaista ja ainakin kahdessa niistä oli ihan ookoo nuotinnus.. eikun kirjastoon..
"Lainatkaa joku naamaa, mulla repes perse.." -Trad.
käki
24.03.2004 22:15:18 (muokattu 24.03.2004 22:21:40)
Es-nuotista onkin kyse. Ja toi "kertiksen" kroove kusee tuossa transkriptiossa. Signature Slicks-sarjassa on pari jacon nuottikirjaa, löytyy varmaan kirjastoista. niitä taitaa olla ainakin kolme erillaista ja ainakin kahdessa niistä oli ihan ookoo nuotinnus.. eikun kirjastoon..

Jees, en siis kuule harhoja. T. Hirvonenkin soitti tuon es:änä.

edit: on se kumma kun näissä muiden kuin itse biisintekijän transkriptioissa on aina korjaamisen varaa. Tässäkin taas yksi:

http://www.fretplay.com/tabs/p/pastorius_jaco/teen_town-btab.shtml
Johannes_t
25.03.2004 08:55:00 (muokattu 25.03.2004 08:55:36)

Tässä on takana salaliitto! Minunkin nuotti (copyright Pastorius music USA), väittää muuta kuin korva, tuon es-nuotin kohdalla. E:ksi merkitty siis.

Jatkokysymys: Mitä pedaaleja Jacon "taikalauta" sisältää. Lähinnä kiinnostaa se särö. Chorusta ja delayta/reverbiähän myös kuuluisi olevan paikka paikoin.
Niskamies
25.03.2004 09:03:39
Tässä on takana salaliitto! Minunkin nuotti (copyright Pastorius music USA), väittää muuta kuin korva, tuon es-nuotin kohdalla. E:ksi merkitty siis.

Jatkokysymys: Mitä pedaaleja Jacon "taikalauta" sisältää. Lähinnä kiinnostaa se särö. Chorusta ja delayta/reverbiähän myös kuuluisi olevan paikka paikoin.

Se särö on Acousticin 360 nupin fuzz-kanava.
Soita bassoa ja ole uromies!
Johannes_t
25.03.2004 12:26:10

Tietäisikö kukaan fuzz-pedaalia, jossa olisi samankaltainen soundi?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)