migeboy 02.02.2004 15:31:55 (muokattu 02.02.2004 15:32:41) | |
---|
Eli kyseessä on cimar basso, tehty joskus kuulemma 70 luvulla, tarkkaa vuotta en tiedä, made in japan. Eli malli on mulla vähän hämäränpeitossa. Eli jos tiedät jotakin niin, käy katsomassa kuvia, osoite alla. Kiitos asiallisista vastauksista. http://www.kanetti.fi/~kilkmi/mikko/basso/ EDIT: Sarjanumeroo ei ole mulla tiedossa. Sitä ei lue bassossa. |
da_Punk 02.02.2004 15:36:10 | |
---|
Eli kyseessä on cimar basso, tehty joskus kuulemma 70 luvulla, tarkkaa vuotta en tiedä, made in japan. Eli malli on mulla vähän hämäränpeitossa. Eli jos tiedät jotakin niin, käy katsomassa kuvia, osoite alla. Kiitos asiallisista vastauksista. http://www.kanetti.fi/~kilkmi/mikko/basso/ EDIT: Sarjanumeroo ei ole mulla tiedossa. Sitä ei lue bassossa. No eikös tuo ole ihan perus Precision bass Jokainen meistä on alasti, vaatteidensa alla |
KooMikko 02.02.2004 15:52:32 | |
---|
No eikös tuo ole ihan perus Precision bass Vai Jazz bass vai vähän sekoitus molempia? |
migeboy 02.02.2004 15:59:41 (muokattu 02.02.2004 16:00:10) | |
---|
sekoitus molempia? Näin mäkin asian ajattelen. Mut jos asiasta on jollakin jotakin enempi tietoo, niin olis kiva. |
JK 02.02.2004 18:09:49 | |
---|
Joskus nuorena miehenä kun aloittelin soitantaa niin vastaavanlaisia bassoja ja kitaroita kulki ja liikkui porukassa. Hinnat pyöri silloin 300-500 markan luokassa (uusina) Niitä oli noita Cimareita, Morris-merkkisiä, Columbus-merkkisiä jne. Japanissa tehtyjä ihan kohtuupelejä. Mikit oli yleensä hiukan häiriöherkkiä (halpiskamaa) virittimet ei niin laadukkaita, mutta niillä soiteltiin ja ne vaihtoivat omistajaa kaveripiirissä muutaman satasen hinnasta. Eli siihen aikaan oli joko näitä parempia merkkejä, Fender, Gibson jne. Jotka maksoivat siihen aikaan esim Telecaster uutena (USA) n. 2500mk. tai sitten noita Japsipelejä. Siihen väliin ei oikein ollut saatavissa kohtuuhintaisia parempia. Sitten aloittivat noi Ibanez, Aria jne maihinnousun ja skaala laajeni huomattavasti hankittavien kitaroiden ja bassojen suhteen Mulla on itselläni seinällä saman aikakauden Telecaster- kopio, Stagg merkiltään (MIJ) Nimeä ei siinä lue missään, se on sellanen ´50s kopio ja isoveljeni sen osti joskus 70-luvulla hintaan 550mk (uutena) En tiedä onko tästä mitää hyötyä sulle, tarkempaa tietoa on vaikea bassosi iästä varmaan hakea. Veikkaan että se sijoittuu -70 luvun puoleenväliin. Luulen että oman ikäluokkani kaverit muistavat kyllä noi pelit... Ja hintahan on se minkä arvoisena "vintagea" pidät itse. "Jos vielä vitt....lette niin ostan taas nauhattoman basson" |
fox 02.02.2004 18:39:44 | |
---|
JK:n kirjoitukseen lisäystä..tuo Cimar on Hoshino-konsernin tuotteita kuten Morriskin, hitto, pistän tuohon taas tuon listan kun koneelta löytyi: RELATED TRADEMARKS - IBANEZ (Hoshino Co.Japan) Isonez, Kasuga, Luxor, Halifax, Cimar, Maya, Morris, Global, Sekova, Polaris for European Market Ja kuten JK tiesikin, nuo 70-luvun alkupuolen vermeet oli sähköjen ja raudan osalta ehkä keskimääräistä heikompia, mutta yleensä puut oli kohtuuhyviä, nythän ne on kuivunu ja asettunu lisää - eli rakenteluun oivia aihioita nuo. Meidän kitaristilla oli joskus 70-luvun alussa Columbus jonka mikit muistutti ulkoisesti humbukkereita mutta kun otti kuoret pois niin eipä ollu kuin yks kela...joissain DIA- merkkisissä oli moisia myös. |
migeboy 02.02.2004 22:11:34 | |
---|
Joo, kyl tästä oli jo apua. Ihan kiva tol bassol on joskus soitella, tahtoo vaan nykyään olla nurkassa pölyyntymässä. Toimiihan toi vekotin vieläkin. |