Aihe: presarin mikeistä.
1
BassMaster
27.01.2004 17:03:21
onko noissa presarin mikeissä aina kaksisamassa niinkuin tossa kuvassa?
http://www.kitarapaja.com/pics/bpudimpbass.jpg

mul on yamahan vanha basso missä on presarityyliset mikit, ja aattelin et jos 60 saa tommoset niin vois ehkäpä vaihtaakkin.
Muhwi
27.01.2004 17:47:12
Joo, on. Mikkityypin nimi on vissiin split-singecoil.
It wasn't me, it was the Other Guy.
poppamies
27.01.2004 19:18:36

onko noissa presarin mikeissä aina kaksisamassa niinkuin tossa kuvassa?.

Jo on ne sillä poikkeuksella että ne on yleensä kytketty suoraan sarjaan. Tuossa kuvassa on joku ihme viritys missä todennäköisesti on ollut mahdollisuus kytkeä ne joko sarjaan tai rinnan.Aivan turha optio kun kyseessä on presari.
"G-strings are for strippers"
J.Horde
28.01.2004 10:12:12
onko noissa presarin mikeissä aina kaksisamassa niinkuin tossa kuvassa?
http://www.kitarapaja.com/pics/bpudimpbass.jpg

mul on yamahan vanha basso missä on presarityyliset mikit, ja aattelin et jos 60 saa tommoset niin vois ehkäpä vaihtaakkin.

Mikit ovat Dimarzionit ja niihin on mahdollista laittaa kytkin jolla mikin saa sarjaan ja rinnan. Tällä hetkellä uusissa Fendereissä on vastaava S1 switch-kytkin. Nämä mikit ovat aika "kuumat" verrattuna pressarin normaaleihin mikkeihin.
One Love... B
2541
28.01.2004 18:16:23

Tuossa kuvassa on joku ihme viritys missä todennäköisesti on ollut mahdollisuus kytkeä ne joko sarjaan tai rinnan.Aivan turha optio kun kyseessä on presari.

Turha optio tosiaan. Sitten saattaa olla hyötyä, jos on lisänä tallamikki, saa vähän enemmän Jazz -tyylisen soundin kaikki mikit päällä.
Lou
28.01.2004 19:45:13
Mulla on bassossa p/j mikit ja se p mikki tuuttaa aika lailla enemmän ulos eli onko tässä juuri se kyseessä että p mikki on enemmän botne voittoinen ja se j sellainen keskiääni voittoisempi? Kummastakin kyllä kuuluu hyvin mutta ajattelin vaan että onko ihan normaalia että se j mikki kuulostaa yksinään hieman heikommalta?
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
2541
28.01.2004 19:54:18

Mulla on bassossa p/j mikit ja se p mikki tuuttaa aika lailla enemmän ulos eli onko tässä juuri se kyseessä että p mikki on enemmän botne voittoinen ja se j sellainen keskiääni voittoisempi? Kummastakin kyllä kuuluu hyvin mutta ajattelin vaan että onko ihan normaalia että se j mikki kuulostaa yksinään hieman heikommalta?

Jo mikkien sijainti vaikuttaa tuohon, eli p -mikin soundi on paljon pyöreämpi ja J -mikin soundi taas aika napakka (oletan että bassossasi on P/J .mikitys perinteiseen tapaan, eli J on tallamikkinä). Eli ei tallamikistä samanlaista botnea saa koskaan kuin kaulamikistä, mutta jos tuo kaulamikki peittoaa tallamikin kokonaan molempien ollessa päällä, niin sitten on kytkennöissä tai mikeissä jotain vikaa.
Lou
28.01.2004 19:59:50
Ei peittoa. Mutta välillä tuntuu että kun molemmat laittaa päälle niin ääni hiljenee hitusen verrattuna siihen kun on pelkkä p mikki päällä.. Tai sitten olen vaan tulossa kuuroksi ennen aikoja. (mitä varten edes kyselen kun olen soundiin tyytyväinen oli säädöt sitten oikein tai ei=)
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
Mynthor
29.01.2004 02:16:27 (muokattu 29.01.2004 02:19:09)
Ei peittoa. Mutta välillä tuntuu että kun molemmat laittaa päälle niin ääni hiljenee hitusen verrattuna siihen kun on pelkkä p mikki päällä.. Tai sitten olen vaan tulossa kuuroksi ennen aikoja. (mitä varten edes kyselen kun olen soundiin tyytyväinen oli säädöt sitten oikein tai ei=)

Se on ihan normaali ilmiö. Ihan pikkusen kun pienennät takamikin volaa, tuloksena lisää outputtia, mutta mukana
tallan jazz-mikin selkeyttä. Mistä lie johtuu, mikkien ohmeista(?), en osaa kertoa, kun en noista teknisesti mitään ymmärrä.
Muut saa selittää.

Lainatakseni Isää "Lassi ja Leevi" sarjakuvasta:
"Se on taikuutta."
Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat.
poppamies
29.01.2004 08:37:02 (muokattu 29.01.2004 08:38:28)

...eli onko tässä juuri se kyseessä että p mikki on enemmän botne voittoinen ja se j sellainen keskiääni voittoisempi?

Kyllä näin on asian laita . Presari mikki on kytkettynä ikään kuin olisi kaksi mikkiä sarjassa. ja se todellakin antaa muhkeammas soundin kuin yksi single coil(jazz) . Se on toki sitten aivan totta että mikin paikka osaltaan vaikuttaa soundiin sillä tavalla että kaulamikistä luonnollisestikin saa enemmän botnea mitä tallamikistä.
Mutta kaikenkaikkiaan P mikki on tummempisoundinen mitä J mikki. Sen voi jokainen todeta jos vertaa presaria jazziin mistä tallamikki on kiinni.
handegunnar
29.01.2004 09:41:25
Kyllä näin on asian laita . Presari mikki on kytkettynä ikään kuin olisi kaksi mikkiä sarjassa. ja se todellakin antaa muhkeammas soundin kuin yksi single coil(jazz) .

Millainen J-mikki on sitten Split Coil? Olen ymmärtänyt DiMarzion sivuilta, että siinä on yksi kela kahta kieltä kohden. Kiinnostaa onko se soundiltaan lähempänä P-mikkiä, kuin perinteistä J-mikkiä.
poppamies
29.01.2004 11:17:50

Millainen J-mikki on sitten Split Coil? Olen ymmärtänyt DiMarzion sivuilta, että siinä on yksi kela kahta kieltä kohden. Kiinnostaa onko se soundiltaan lähempänä P-mikkiä, kuin perinteistä J-mikkiä.

En osaa sanoa mitään noista DiMazion virityksistä. Kun puhun P ja J mikeistä tarkoitan niitä perinteisiä "Fender" ratkaisuja. Fender Jazz mikki on puhdas single coil. No frills.
balzary
29.01.2004 14:59:41

ootko soittanu ja kysyny, että vieläkö on mikit tallella? joskus olin tuolta jotain mikkejä ostamassa, ja eihän niitä ollu enää siellä. eli joskus unohtavat päivitellä myytyjä poist tuolta sivuilta.
Str prd skrz prdel!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)