Aihe: olp bassot
1
NYdoll
19.05.2003 19:29:55 (muokattu 19.05.2003 19:30:21)

olin taas yhdellä turmiollisista ikkunaostosmatkoistani thomannin sivuilla ja silmiini osui tällainen olp:n music man kopio

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-152164.html

minkähänlaisia ovat tasoltaan nuo olp bassot? niin ja jos tuohon vaihtaisi vielä tällaisen seymour duncanin mikin niin heräisikö tuo peli ihan uudella tavalla eloon?

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-160733.html
magic
21.05.2003 23:53:48

minkähänlaisia ovat tasoltaan nuo olp bassot? niin ja jos tuohon vaihtaisi vielä tällaisen seymour duncanin mikin niin heräisikö tuo peli ihan uudella tavalla eloon?

Olen kohta puoli vuotta soittanut OLP MM2:lla. Eihän se mikään Musari ole mutta hintaisekseen todella kelpo soitin.
Soundi on aika raaka, murisee kivasti. Potikat oli huonot, vaihdoin uusiin.

Kaula on mukavan mallinen ja satiinilakkaus tekee soittamisesta helppoa. Basso on hyvin tasapainossa, mutta hihnalukot on suositeltavia, vakiotapeissa on aika pienet "prikat".

En ole mikkiä vaihtanut, minun mielestä OLP:n mikki on ihan OK.

Kaikenkaikkiaan suositeltava keppi.

Magic
MakkeJ
23.05.2003 11:08:55
Mulla on 4-kielinen OLP, toimii aika hyvin. Kaulan ja kielien säädöt ovat vaan vielä hakusessa, ettei jotkut nuotit särise soittaessa. Otelaudan nauhat ovat aika terävät ja kaipaavat hiomista. Mikki on ihan OK hintaan nähden, potikat voisi olla parempia, mutta eihän niitä kokoajan soittaessa tarvi ruuvata.. Muuten aika mukava peli, istuu hyvin käteen, eikä ole hinnalla pilattu.
magic
15.09.2003 17:36:42

Onko kenelläkään täällä kokemuksia OLP MM3:sta eli 5-kielisestä versiosta ?
Gangsta
15.09.2003 21:53:28 (muokattu 15.09.2003 21:56:37)
Mulla on ollut vähän aikaa juuri tuollainen olp:n music man kopio. En oo soittanut vielä paljon sillä, mut se kaula ja soittotatsi on todella hyvä! Ajattelin itekin ostaessa, et saattaa olla mikkien vaihto edessä, mut ei vielä oo tullut pakottavaa tarvetta, vaikka elektroniikka onkin siinä mun mielestä heikoin lenkki. Hinta/laatu -suhde on joka tapauksessa kohdallaan!
N_Bates
16.09.2003 07:05:53

Kaupassa tuli olppia joskus hinkattua hetki jos toinenkin. ei sitä kyllä ihan heti kiinalaiseksi huomaa, mutta on se silti valovuosien päässä musarista niin laadun, soittotatsin kuin soundinkin puolesta. Harkitkaa aitoa. Se on täydellistymä.
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
magic
16.09.2003 08:59:03

... mutta on se silti valovuosien päässä musarista niin laadun, soittotatsin kuin soundinkin puolesta.

Ja valovuosien päässä on hintakin !
N_Bates
16.09.2003 17:04:03

Ja valovuosien päässä on hintakin !

No käytetyn musarin löytänee tonnilla.. aika lyhyt valovuosi. No tokihan se on kalliimpi, mutta pitkällä tähtäimellä tulee todennäköisesti edullisemmaksi. Ostat kuitenkin olpin uutena neljälläsadalla, sit myyt sen vuoden tai parin päästä kahdellasadalla pois ja ostat jonkun toisen, ja muutaman kierroksen jälkeen päädyt kuitenkin siihen musariin =)
magic
16.09.2003 17:26:33

päädyt kuitenkin siihen musariin =)

Noinhan siinä (toivottavasti) käy !

Oletko muuten vertaillut musaria esim. Jazziin tai Presariin, jos joo niin miten luonnehtisit?
Onko musari niin "One Sound Instrument" kuin jossakin annetaan ymmärtää ?
Jotkut sanoo että sen soundi on aivan liian raaka esim. ns. hääkeikalle ?
N_Bates
16.09.2003 18:40:52

Mulla ei oikein ole ollut mahdollisuutta päästä kunnolla testailemaan kovinkaan montaa laatubassoa, joten en viitsi musaria alkaa vertailemaan mihinkään halpisjatsikopioon.. En mä kyllä missään nimessä tuota miksikään yhden tempun vehkeeksi sanoisi. Ainakin tosta mun sterlingistä saa ruuvattua ties minkälaista soundia. uskoisin että sama pätee myös stingrayhin. Ja voihan tosta aina tappaa kaiken sustainin ja atakin ruuvaamalla noi vaimentimet kieliin tallassa. kuulostaa ihan fenderiltä sen jälkeen! hoho.. paitsi että uusissa ei taida noita olla enää..

Mielestäni parhaimmillaan toi basso on semmosessa vekkulissa sormikikkailussa. Saa oikein mukavan keskiäänipatpatuksen. Sit toinen asia jossa toi on ihan ylitse muiden on lievästi yliajettu rokkijyräus. Potkii oikein tosissaan! Ja peukkumeininkiin taipuu oikein näppärästi.

hääkeikkameininki on mulle niin vierasta etten taida olla oikea henkilö luonnehtimaan sopivuutta siihen. En kyllä keksi mitään syytä miksei tuolla sellaisetkin tapaukset hoitaisi. Kyllä mä tosta saan irti kaiken sen mitä tokain jatsibassokopiostakin, ja lisäksi miljoona muuta juttua.
absqua
16.09.2003 19:07:45
Oletko muuten vertaillut musaria esim. Jazziin tai Presariin, jos joo niin miten luonnehtisit?
Onko musari niin "One Sound Instrument" kuin jossakin annetaan ymmärtää ?
Jotkut sanoo että sen soundi on aivan liian raaka esim. ns. hääkeikalle ?

Ei se ole "liian raaka" yhtään mihinkään käyttöön, tietämättömien huhupuhetta moiset. Samoin tuo "one sound instrument"-kommentti on täyttä roskaa. Mitä veikkaat, onko Fenderin Precision myös yhden soundin soitin, siinä kun on vaan yksi mikki, eikä edes musarin aktiivielektroniikkaa??? Mitä soundiin tulee, soittotatsi sen ratkaisee jälleen, kuten aina. Enemmänkin on kyse siitä että musarissa(kin) on selkeä, sille tyypillinen klangi, sointiväri. Kuten on Jazz bassossakin tai presarissa. Silti niillä kaikilla voi soittaa todella erilaisilla "soundeilla". Got the point?

Musarista toki saa myös erittäin keskiäänisen ja raa'an soundin jos haluaa (a'la Flea). Mutta niin saa samantyyppisen soundin myös tavallisista Fendereistäkin. Aktiivielektroniikasta huolimatta Musarin ja Fendereiden perussoundi on aika lähellä toisiaan - keskiäänimurinassa on molempien "se juttu". Samaten G&L-bassot Leo Fenderin tuotoksina menevät tähän samaan kategoriaan aika pitkälti. Vahva sukulaisuus on kaikissa havaittavissa myös soundin suhteen.

Juha Verona (Maaritin bändin loistava basisti) luonnehti omaa musariaan jossain Riffi-lehden vanhassa haastattelussa sanomalla sitä "niin vanhaksi aktiivibassoksi että se kuulostaa ihan passiiviselta". :-) Omassa katsannossani musari on ainoa aktiivibasso josta pidän.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Lasitten
17.01.2007 11:27:55

Katselin Thomannia ja silmiini pisti tämmöinen ja ihastuin väriin ja muotoiluun,mutta miten on laadun kanssa? Onko tuo hintansa vertainen ja minkälaista vahvistinta suosittelisitte tuon kanssa?
http://www.thomann.de/fi/olp_olmm2pblr.htm

Kyllä tuo varmaankin voittaa nykyisen Harley Bentonin :)
Lol apua.
PnukBassist
17.01.2007 11:50:37

Katselin Thomannia ja silmiini pisti tämmöinen ja ihastuin väriin ja muotoiluun,mutta miten on laadun kanssa? Onko tuo hintansa vertainen ja minkälaista vahvistinta suosittelisitte tuon kanssa?
http://www.thomann.de/fi/olp_olmm2pblr.htm

Kyllä tuo varmaankin voittaa nykyisen Harley Bentonin :)

Hyvä vehje on. Ihastuin kun yhden kaverin luona soittelin. Hinta-laatu suhde mahtaa olla helevetin hyvä. Suosittelen siis. Ja sitten torilta vielä joku kompo. Vaikka se Ampegin b3 vai mikä se oli.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
trackson
17.01.2007 12:06:02
Minulla oli jonkin aikaa sitten OLP MM2:nen, enkä havainnut soittimessa oikeastaan mitään vikaa. Hintaisekseen erinomainen soitin. Mutta kuten aiemmin todettiinkin, eroa laatusoittimiin on:

Akustinen soundi MM2:ssa oli mielestäni hieman "muovinen". Sitä ei oikeastaan huomaa, ellei vertaa samalla istumalla johonkin soittimeen, missä puut on valittu huolella. Sähköisesti soundi oli kuitenkin hyvä. Ainakin släppäilysoundiin olin tyytyväinen.

Kaula oli ehkä hieman eläväinen, mutta sen säätö oli äärimmäisen helppoa musarimaisen säätöpyörän avulla. Ja kaula reagoi heti säätöön. Omassani sain kaulan todella helposti ja tarkasti säädettyä haluamaani reliefiin.

Tuolla bassolla pärjäilee mielestäni mainiosti vuosikausia. Soitteleehan monet ammattimuusikotkin Squiereilla ihan tyytväisenä (katsokaa vaikka televisiosta talkshow-bändejä tai lauantai-illan humppaa).

Itse myin omani sen takia, että tarvitsin rahaa käsintehdyn basson metalliosiin ja pleksiin, jotka olivat samaa hintaluokaa. Olisin kuitenkin halunnut pitää tuon MM2:sen, mutta pakko oli myydä.

Kokeilin kerran musafasulla samanlaista kuin itselläni oli ja musafasun yksilössä todella oli viimeistelyssä toivomisen varaa. Omassani oli kaikki kunnossa.

Valitisisin ehkä sellaisen MM2:sen, jossa runko on jotain muuta kuin lehmusta. Käsittääkseni natural-mallissa ja Tony Levin signaturessa on käytetty jotain muuta puuta.

Itse tilaisin OLP:in esimerkiksi Kitarapajan kautta, koska sieltä tilattuna ei soitinta tavitse ostaa, jos se ei tyydytä. Ja lisäksi he säätävät soittimen tarvittaessa, mikäli siinä on jotain häikkää.
Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin
trackson
17.01.2007 12:09:38
Tämä suomalainen putiikki myy OLPit halvemmalla kuin Thomann:

http://www.musiikkiliike.fi/?m=shop&a=group&t=10&id=4
Eniten järkeä kuluu suuriin typeryyksiin
hollstro
17.01.2007 20:40:28

Omassa katsannossani musari on ainoa aktiivibasso josta pidän.

Jep, ja myös ainoa aktiivibasso jota minä pidän. Siis omistan. Muut ovat lähteneet kiertoon.

Alkuperäiseen topikkiin: OLP on sikäli "aito" asia että ne ovat luvallisia kopioita, eli valmistajalla on oikeus kopioda alkuperäistä tuotetta. Se on minusta hyvä asia. OLP:t sinällään ovat ihan kelpo pelejä hintaansa nähden.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Teijo K.
17.01.2007 21:28:21

Parissa kokeilemassani yksilössä oli kiero kaula jo uutena. Normaalit tarinat siis postimyynti blaablaa puusoittimet blääblää.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
slapvete
18.01.2007 02:51:52
OLPin omistaneena ja musarin omistavana voin suositella suoraan musaria. Ja mulla oli hyvä OLP-yksilö. Eivät vain ole samalta planeetalta aito ja kopio.
"You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)