Ktm 11.03.2003 10:13:54 | |
---|
Olisi tarkoitus hankkia bassocombo harjoittelu/pienien tilojen keikkakäyttöön n. 100-150 W / 400-600 euroa. Vaihtoehtoina olisi Laney RBW300 165W, 15" Kustom KBA100 100W, 15" Behringer BX1200 120W, 12" Hartke Kickback 12 120W, 12" Kuunneltu on Kustom, jossa oli oli pehmeän muhkeat soundit. Onko kokemuksia muista malleista ? Mitä eroa on Wattimäärillä jos kysessä on 8 ohmin tai 4 ohmin vahvistin ? |
Basismi 11.03.2003 10:17:18 (muokattu 11.03.2003 10:18:26) | |
---|
|
poppamies 11.03.2003 10:27:00 | |
---|
Olisi tarkoitus hankkia bassocombo harjoittelu/pienien tilojen keikkakäyttöön n. 100-150 W / 400-600 euroa. Mitä eroa on Wattimäärillä jos kysessä on 8 ohmin tai 4 ohmin vahvistin ? Suosittelisin joka tapauksessa 15". Jos tykkäät Kustom'ista, osta se! Warwick'it ei oo saannut kovin paljon kehuja. Kun on kyse combosta (ilman lisäkaapin kytkentä mahdollisuutta) niin ilmoitetaan se wattimäärä minkä kullakin kaiuttimella saat, olkoon se sitten 4 tai 8 ohminen. Eli yksinkertaisesti sanottuna combo on sovitettu sille ohmi määrälle mikä tehdas asennetulla kaiuttimella on, yleensä 8 ohmia. Kaikki combot ei välttämättä kestä sitä että rinnalle kytketään toinen kaappi. "G-strings are for strippers" |
Basismi 11.03.2003 14:02:44 | |
---|
Suosittelisin joka tapauksessa 15". Jos tykkäät Kustom'ista, osta se! Warwick'it ei oo saannut kovin paljon kehuja. Toki kannattaa ostaa se mistä itse tykkää. Jos nyt ei Warwickeja ole kehuttu, niin ei myöskään ainakaan haukuttu, toisin kuin noita listassa olleita :) http://www.riffi.com/riffi200/tyomies.htm |
N_Bates 11.03.2003 14:54:47 | |
---|
Meikän warwick sweet 15 ainakin miellyttää korvaa kovasti. Ja hintakin tais olla jossain 500e paikkeilla uutena.. Elementti on siis 15" ja tehoa löytyy 150wattia. Ainakin on ihan eri planeetalta kun edellinen vahvistimeni, laney rbw100. En sitten tiedä tosta isommasta laneysta, mutta voisin kuvitella että se on aika samaa sarjaa kuin pienempi.. Mutta kokeile, ei se muuten selviä. |
meldrew 11.03.2003 15:39:19 | |
---|
Käytin Laney RBW300:aa muutaman vuoden, eikä minulla juuri valittamista sen suhteen ollut. Mielestäni se oli tehoonsa nähden jopa erinomainen laite. Soundipuoli oli hyvin kohdallaan, alapäästäkin lähti potkua, jollaista en ole monilla saman kokoluokan komboilla saanut ulos. Vasta muuttaminen 44 neliön treenikämppään vaati isompiin kamoihin vaihtamista. Tuota Behringeriä (olikohan sama, en muista mallia) kokeilin huvikseni liikkeessä. Siinä oli 12" elementti, eikä alapäätä lähtenyt kovinkaan vakuuttavasti. Itse asiassa vehje oli aikamoinen pettymys, vaikkei odotuksia ollutkaan. Muista listan laitteista minulla ei ole kokemuksia, joten en niistä sano mitään. "Trust me, I don't need any more f***ing money!!!" -Phil Collins |
Teijo K. 11.03.2003 15:45:02 (muokattu 11.03.2003 15:54:35) | |
---|
Olisi tarkoitus hankkia bassocombo harjoittelu/pienien tilojen keikkakäyttöön n. 100-150 W / 400-600 euroa. Vaihtoehtoina olisi Laney RBW300 165W, 15" Kustom KBA100 100W, 15" Behringer BX1200 120W, 12" Hartke Kickback 12 120W, 12" Kuunneltu on Kustom, jossa oli oli pehmeän muhkeat soundit. Onko kokemuksia muista malleista ? Mitä eroa on Wattimäärillä jos kysessä on 8 ohmin tai 4 ohmin vahvistin ? http://archive.bassplayer.com/ Tässä vähän puolueetonta tietoa. Toivottavasti auttaa, minulle oli aikoinaan suurta iloa kun uusin laitteistoa noihin aikoihin. Valintaani en ole katunut. Edit: Siis gear / combo amp shootout Jaa, niinkös se menikin. |
jerkko 19.03.2003 09:45:00 | |
---|
Itelläni on tommonen Behringer. Ihan asiallinen peli, jolla vetää vaikka keikkaakin. Potkii melkein kuin Hartke, mutta jos on varaa osta Hartke, osta. Ehdottomasti paras bassokombo jota on tullu kokeiltuu. |
PasiB 20.03.2003 11:20:42 | |
---|
Toki kannattaa ostaa se mistä itse tykkää. Jos nyt ei Warwickeja ole kehuttu, niin ei myöskään ainakaan haukuttu, toisin kuin noita listassa olleita :) http://www.riffi.com/riffi200/tyomies.htm Eipä oo kokemusta noista comboista, mutta pienenä huomiona linkin takaa löytyvään artikkeliin voisi sanoa, etten ole vielä lukenut yhtään Martin Berkan tekemää bassoihin tai vahvistimiin liittyvää arvostelua jossa olisi moitittu jotain testattavaa peliä. Hieman ihmetyttää tuollainen, kyllä mielestäni testaajalla pitäisi olla myös negatiivista sanottavaa, ei ne kaikki vermeet voi olla täydellisiä kuten mr. Berkan sanoista voi ymmärtää. Minulla on omat ajatukseni syistä jotka ovat moiseen kirjoitteluun johtaneet, mutta olkoon nyt sanomatta. Hei, miten tää soitetaan.. |
Basismi 20.03.2003 15:17:39 | |
---|
etten ole vielä lukenut yhtään Martin Berkan tekemää bassoihin tai vahvistimiin liittyvää arvostelua jossa olisi moitittu jotain testattavaa peliä. No sehän ei kuulu tapoihin, vai onko joku (musiikki)lehti tai arvostelija joka moittii testattavaa? Bass player ainakin on aivan legendaarinen mielistelyn suhteen.
|
Cornflake 20.03.2003 15:26:53 (muokattu 20.03.2003 15:28:06) | |
---|
Basismi: No sehän ei kuulu tapoihin Tämän takia noita onkin turha ostella. vai onko joku (musiikki)lehti tai arvostelija joka moittii testattavaa? Bass player ainakin on aivan legendaarinen mielistelyn suhteen. Älytöntä. Itse kaipaisin kunnon kritiikkiä jos sellainen on tarpeellista. Toimittajan / arvostelijan tärkein ominaisuus on tehdä oma työnsä, ei jakaa persettä jokasuuntaan josta tarjotaan "ilmaisia lounaita". LISÄYS: Muussa lehdistössä tämä toimii. Ja nyt binäärimiehet: ei tietysti kaikissa, mutta hyviä kriittisiä julkaisja löytyy aina / ala. Älkää ostako sellaista lehteä. Ei mitään järkeä. No ei se nyt niin justiinsa ole... |
Teijo K. 21.03.2003 22:35:48 | |
---|
Eipä oo kokemusta noista comboista, mutta pienenä huomiona linkin takaa löytyvään artikkeliin voisi sanoa, etten ole vielä lukenut yhtään Martin Berkan tekemää bassoihin tai vahvistimiin liittyvää arvostelua jossa olisi moitittu jotain testattavaa peliä. Hieman ihmetyttää tuollainen, kyllä mielestäni testaajalla pitäisi olla myös negatiivista sanottavaa, ei ne kaikki vermeet voi olla täydellisiä kuten mr. Berkan sanoista voi ymmärtää. Minulla on omat ajatukseni syistä jotka ovat moiseen kirjoitteluun johtaneet, mutta olkoon nyt sanomatta. Amerikkalainen lehti. Sitä jos osaa lukea aivan tietyllä tavalla niin se voi olla aivan validi informaatiolähde. Jos lukee muutaman arvostelun löytää ns. asskissing factor levelin. Siihen vertaamalla voi sitten arvioida mielessään todellista arvoa laitteille. Ja tuollaisessa useamman laitteen testissä ne parhaat laitteet saavat kuitenkin eniten sitä suitsutusta. Paremmusjärjestys selviää, ja sehän kai on tärkeintä?
arva us... |
toivajar16 07.07.2006 16:03:40 | |
---|
Tästä sitten vaan... Homma lähtee tästä
http://www.youtube.com/watch?v=N7nIZVgg4ms&search=slapping%20bass |
M.Hanski 07.07.2006 16:05:06 | |
---|
Tästä sitten vaan... Sehän meni väärin! KMT:n ketjuja ne olla pitää! |
toivajar16 07.07.2006 16:06:11 | |
---|
Sehän meni väärin! KMT:n ketjuja ne olla pitää! Ei saatana, heti päin hanuria. Homma lähtee tästä
http://www.youtube.com/watch?v=N7nIZVgg4ms&search=slapping%20bass |
esukki 07.07.2006 17:27:10 | |
---|
Warwickin Sweet 15 vaan. Halpa ja hyvä! |