Moi :) Haluaisin akustisen "kitarabasson" (en kontrabassoa) mutta en tiedä merkeistä sun muista mitään. Osaisiko kukaan neuvoa, että minkälaiset ovat kivoja/kivan kuuloisia? Enimmäkseen basso tulisi akustiseen soittoon sekä jonkin verran folk- ja irkkukäyttöön, eli olis kiva jos siitä sais ilman vahvistintakin jonkin verran ääntä, mutta se piuha olisi kiva saada törkättyä johonkin niin että voi vahvistautua. mun hintahaitarini yläpää olis jossain 500 € paikkeilla, mutta se voinee tarvittaessa venyä (joskin silloin saattaa tulla itku.) kiitos jo etukäteen |
Tuohon hintaan (tai oikeastaan mihinkään hintaan) ei kovin isoäänistä akustista bassokitaraa löydy. Soitinrakentajien tekemä akubasso on kovaääninen, mutta koko on sitten jo melkoinen. Pääsääntöisesti mitä isompi koppa, sitä isompi ääni. Marko Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Mordarparon: Moi :) Haluaisin akustisen "kitarabasson" (en kontrabassoa) mutta en tiedä merkeistä sun muista mitään. Osaisiko kukaan neuvoa, että minkälaiset ovat kivoja/kivan kuuloisia? Enimmäkseen basso tulisi akustiseen soittoon sekä jonkin verran folk- ja irkkukäyttöön, eli olis kiva jos siitä sais ilman vahvistintakin jonkin verran ääntä, mutta se piuha olisi kiva saada törkättyä johonkin niin että voi vahvistautua. mun hintahaitarini yläpää olis jossain 500 € paikkeilla, mutta se voinee tarvittaessa venyä (joskin silloin saattaa tulla itku.) kiitos jo etukäteen Varaudu jo pettymään siinä mielessä, että aika haikeeta on pärjääminen ilman vahvistinta minkään akustisen kitarabasson kanssa. Vahvistettuna on sitten jo lukuisia kelpo malleja olemassa. Minulla on ihan halvin Ibanez, ja komee soundi vahvistettuna siinäkin. Aina saa kärsiä ja hävetä. |