Aihe: Valinta-apua akustiseen bassoon?
1
Mordarparon
04.05.2009 09:03:23
Moi :)

Haluaisin akustisen "kitarabasson" (en kontrabassoa) mutta en tiedä merkeistä sun muista mitään. Osaisiko kukaan neuvoa, että minkälaiset ovat kivoja/kivan kuuloisia? Enimmäkseen basso tulisi akustiseen soittoon sekä jonkin verran folk- ja irkkukäyttöön, eli olis kiva jos siitä sais ilman vahvistintakin jonkin verran ääntä, mutta se piuha olisi kiva saada törkättyä johonkin niin että voi vahvistautua.
mun hintahaitarini yläpää olis jossain 500 € paikkeilla, mutta se voinee tarvittaessa venyä (joskin silloin saattaa tulla itku.)

kiitos jo etukäteen
MPU
04.05.2009 09:48:33
Tuohon hintaan (tai oikeastaan mihinkään hintaan) ei kovin isoäänistä akustista bassokitaraa löydy. Soitinrakentajien tekemä akubasso on kovaääninen, mutta koko on sitten jo melkoinen.
Pääsääntöisesti mitä isompi koppa, sitä isompi ääni.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Teijo K.
04.05.2009 09:50:31

Mordarparon: Moi :)

Haluaisin akustisen "kitarabasson" (en kontrabassoa) mutta en tiedä merkeistä sun muista mitään. Osaisiko kukaan neuvoa, että minkälaiset ovat kivoja/kivan kuuloisia? Enimmäkseen basso tulisi akustiseen soittoon sekä jonkin verran folk- ja irkkukäyttöön, eli olis kiva jos siitä sais ilman vahvistintakin jonkin verran ääntä, mutta se piuha olisi kiva saada törkättyä johonkin niin että voi vahvistautua.
mun hintahaitarini yläpää olis jossain 500 € paikkeilla, mutta se voinee tarvittaessa venyä (joskin silloin saattaa tulla itku.)

kiitos jo etukäteen

Varaudu jo pettymään siinä mielessä, että aika haikeeta on pärjääminen ilman vahvistinta minkään akustisen kitarabasson kanssa. Vahvistettuna on sitten jo lukuisia kelpo malleja olemassa. Minulla on ihan halvin Ibanez, ja komee soundi vahvistettuna siinäkin.
Aina saa kärsiä ja hävetä.
poppamies
04.05.2009 10:18:17 (muokattu 04.05.2009 10:19:02)

Mun kohta 30 v vanhassa akustisessa EKO'ssa ei alunperin ollut mikkiä ensinkään. Isokoppaisena se kyllä kuului akustisessa kokoonpanossa. Viime vuosituhanne lopulla laitoin mikkitsydeemin siihen ja silloin oli pakko tehdä kompromissi. Isokoppainen herkkä soitin ja tallamikki on sellainen yhdistelmä joka ei välttämättä toimi niin hyvin. Soittimesta tuli mikitettynä niin kiertoherkkä että oli pakko laittaa jonkun verran vaahtomuovia kopa sisälle ja samalla tukkia ääniaukko. Sähköakustiset pelit on kompromisseja, ja niin kuin Teijo totesi niin sellaista sähköakustista bassossoa ei ole tehtykään joka toimisi edes tyydyttävästi sekä akustisena että sähköisenä.

http://img62.imageshack.us/img62/3002/ekobass8hn.jpg

http://img501.imageshack.us/img501/4250/fff0011ry.jpg
G strings are for strippers!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)