Aihe: behringer ultrabass combo 300
1
matti salonen
28.02.2009 14:53:05
onko kellään mitään kokemusta kyseisestä vermeestä?,olen kuullut että hinta-laatusuhde olis kohdallaan?
Seba
28.02.2009 19:35:56

Ei sellaista hinta/laatusuhdetta ole olemassakaan millä tuon oikeuttaisi :)

Eri asia saako rahoille vastinetta ja noissa halvoissa behringereissä ostaa usein itselleen murhetta ja vaivaa.
Attsss
01.03.2009 00:11:09

Näin vinkkinä, säästä mieluummin ja osta mieluummin joku vähän parempi kuin behringer.

Itse tein sen virheen, että viime maaliskuussa ostin Behringer Ultrabass 3000A:n ja se on käytön aikana mennyt kahesti rikki, samalla tavalla;

Ollaan bändin kaa soittaa, sitten iskee tupakan tarve, vahvari kiinni ja tupakalle, tullaan tupakalta, vahvari päälle ja mitään ei kuulu. Sen jälkee venaillaa 2 vko ilman bassovahvistinta ku entinen rämä liikkuu jossaki.

Tehtaalla kattovat, että vahvari on rikki, lähettävät uuden samanlaisen tilalle, eikä toiminu se toine vahvari ku jonku puoltoista kk, ku meni samalla tavalla ku edeltäjänsä rikki. Nyt taas uus samanlainen vahvari tullu tilalle, saa nähä kuinka kauan kestää.

Kovassa käytössä on vahvari ollu, suunnillee joka päivä soittamas pari tuntia ja keikkoja parin kk välein, mutta kyllä pitäis vahvarin silti kestää tollasta.
T.Nick
01.03.2009 09:42:28
Demokratian nimissä sanon nyt taas tännekin jotain mun omasta Behkun kaapista. Saatatte pitää mua kommarina, mutta ei voi kattoo sivusta, kun paskoja kamoja dissataan :D Nimittäin on se totta, että ne on paskoja, mutta se ei oo totta että ne on kaikki paskoja.

Joo, joskus noin kolme vuotta sitten tuli hankittua ekaksi kaapiksi sellanen Behringerin BA410, eli 4x10 kaappi alumiinikartioilla. Se maksoi jotain kolme sataa euroa. Ostamisen syynä oli halpa hinta ja sitten sellanen pieni kusetus, että tehonkesto on 1000 W. No enhän minä ihan sitä uskonut, mutta ajattelin, että voisi olla suuntaa antava. No, kaappi kävi vielä ensin keikalla mun kanssa, ennen kun pääsin sillain himaan testailemaan sitä. Kotona huomas, että yksi kartio oli paskana. Ei vielä näkyvää reikää, mutta erotti muijakin korvalla asian. No siitä sitten kaappi huoltoon Soundatalle. Siellä se oli sen kuukauden pari. Kävin hakemassa ja katottiin, että oli laitettu uus kartio tilalle. Hyvä..

Sitten oli kevät-kesän kovimmat rock-klubit tuloillaan ja menoa hirveesti soittohommiin, kun rupes taas röpröttämään yks kaiutin. Mut ei ollu sellanen tunne, että vienpä takaisin huoltoon, kun siellä kesti sen puoltoista kuukautta viimeksikin. Sen sijaan demppasin superloonilla sen rikkinäisen kajarin ja taas mentiin. Sitten hajosi vielä toinenkin kaiutin ja sille sama trikki.

Sitten vähän myöhemmin oli aikaa viedä taas kaappia huoltoon. Epäilyksen hälventämiseksi ajattelin poistaa superloonit kaapin etugrillin alta. No.. kuinkas ollakaan niistä kartioista oli enää pelkät puhekelat ja pikkusen keskinänniä jäljellä. Esitin kuitenkin asiani, että menee tavallisessa soitossa paskaksi, vaikka pitäis olla maaginen kilon tehonkesto. Sitten ne pistivät mulle jo kokonaan uuden kaapin sieltä. Tässä vaiheessa sitten oli tullut selväksi, että ei se vaihtamalla parane, joten pyysin, että pistäävät saman laisen kaapin mutta normaaleilla pahvikartioilla. No sellanen sieltä sitten tuli.

Sellasella BB410 -kaapilla tässä on nyt ajeltu reilu pari vuotta kovissakin ralleissa ja se on vielä kun uusi. Tehty hiton kestäväksi. Voi soittaa ihan perkeleesti vaikka mitä ja ikinä ei lopu headroomi, kun vielä tohon 3500 Hartkeenkin tehtiin isompi pääte vanhan hajottua. Antaa paremmin botnea ja pysyy pidempään puhtaana soundi verrattuna iso A:n rantikseen. Tosin Soundi nyt ei ole niin hivelevä, mut se onkin traktori ja kukapa ajaa Ferrarin kanssa pellolla.. Ampegin rantiskin perkele aina kuoriutuu roudatessa, mutta Behkussa on se etu, että peltigrilli ja karvapäällyste ei ota juurikaan kolhuista itseensä.

Asia erikseen, jos olis hunajakorva, mutta eipä tälläset alottelijat näistä soundihommista vielä niin ymmärräkään..
"Tästä meidän ohjelmatoimistosta löytyy Viron ja Eestin asiantuntijat."
naakka
01.03.2009 15:12:36
mulla on ihan hyviä kokemuksia niistä behkuista mitä on vastaan muutaman kerran sattunut. tietysti omistanut en ole ikinä moisia enkä niistä mallinumeroista muista joten onko tästä nyt sitten kysyjälle apua..:)
mutta jollain nuppi+2x10ja1x15 läjällä ja sitten jollain combolla oon joskus soitellu ja ihan kivan kuulosta alamiddle murinaa on irronnut. omaan korvaan on kyllä kuulostaneet paremmilta kuin vastaavat hartket ja warret ja huttuset&kettuset mitä on tielle tullut...
Kovaa peliä!
Muusikonrenttu
01.03.2009 16:00:12

Attsss: Itse tein sen virheen, että viime maaliskuussa ostin Behringer Ultrabass 3000A:n ja se on käytön aikana mennyt kahesti rikki, samalla tavalla

Liekö noissa uudemmissa sitten jotain hämärää, koska mun 5 vuotta vanhassa ultrabass nupissa ei ole tähän päivään mennessä ilmaantunut mitään vikoa, vaikka sitäkin aikanaan luukutettiin lähes joka päivä ja vieläpä ihan oikeesti kovalla.
Nykyään harvemmin tulee sen läpi soitettua, tai tulee toki sillon jos putkivahvistin prakaa. :P

Mutta tosta ultrabass-efektistä en kyllä perusta.
Aika vintage..
Seba
02.03.2009 00:29:09

Mulla oli se joku muka 450w nuppi ja 2x10 kaappi ihan pahvikartioilla, ja kertaakaan ei tullut luukuteltua mitenkään ihmeellisesti ja kaapin mukajatkuvakesto 650w, ja silti normivolumeilla kahdesti sekin hajosi.

Ei se nyt mitenkään susipaskalta kuulostanut, itse asiassa mun mielestä ihan hyvältäkin, mutta kun ei paskat pysy ehjänä niin minkäs teet.
Ei se nuppi koskaan hajonnut sen puolen vuoden aikana mitä ne oli, mutta turha ainakaan kuvitella että noista ilmoitettuja tehoja irtoaa, saati sitten että kestää kaapit moisia lukemia :)

Ultrabass efektillä ei kyllä mitään tee.
Volaa ei koskaan tarvitse nostaa yli puolen välin, tosin se ei puolen välin jälkeen kyllä enää mihinkään vaikutakaan :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)