nisumaka 17.02.2009 11:04:46 | |
---|
Tästä varmaan on joskus täällä puhuttu, mutta kysympä nyt, että onko teillä kokemuksia Rolandin Cubeista. Lähinnä onko 30 W liian kesy bänditreenikäyttöön. Onko 100 W versio hintansa väärti. Tekeekö niillä efekteillä mitään, ja tarkoitan, ovatko sen laatuisia, että jos nyt flangeria haluaa, niin sen voi laittaa päälle. Kokemuksia mulla on ollut joskus jotain integroituja virityksiä (ei Roland), niin joku Flangeri tai external eq alkoi räkimään, eli laatu oli tota luokkaa. Harkinnassa on, joten kiittelen jo etukäteen. Perussoundi tärkein, bassona Fender Presari ja Vintage Modified Precission Squirena. |
Tuokko 17.02.2009 11:25:40 | |
---|
Tästä varmaan on joskus täällä puhuttu, mutta kysympä nyt, että onko teillä kokemuksia Rolandin Cubeista. Lähinnä onko 30 W liian kesy bänditreenikäyttöön. Onko 100 W versio hintansa väärti. Tekeekö niillä efekteillä mitään, ja tarkoitan, ovatko sen laatuisia, että jos nyt flangeria haluaa, niin sen voi laittaa päälle. Kokemuksia mulla on ollut joskus jotain integroituja virityksiä (ei Roland), niin joku Flangeri tai external eq alkoi räkimään, eli laatu oli tota luokkaa. Harkinnassa on, joten kiittelen jo etukäteen. Perussoundi tärkein, bassona Fender Presari ja Vintage Modified Precission Squirena. 30 wattinen ei riitä bändikäyttöön. Mulla semmonen on kotona. Voi niillä efekteillä joskus tehdä jotain, mutta siihen käyttöön saattaisi tarvita sitä poljinkytkintä, joka lisävarusteena on mahdollista hankkia. |
artope 20.02.2009 16:02:01 | |
---|
Mulla on 100wattinen ja se on kyllä aika tykki sekä keikka- että treenikäytössä. Tosin keikalla ajetaan kyllä PA:lle. Toi on ollut mulla nyt kolmisen vuotta ja en ole katunut ostosta. Efektejä ei tule käytettyä, vaatii tosiaan poljinta... "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
elais 21.02.2009 15:55:41 (muokattu 21.02.2009 15:57:24) | |
---|
Testailin tällä viikolla puolisen tuntia satawattista Cubea rumpujen ja kitaran kanssa. Täytyy kehua niitä mörinöitä mitä säröllä, rankalla bassoäänten korostuksella ja en-nyt-muista-millä-efektillä sai. Käyttelin vain yhtä efektiääntä, joka pisti pelin murisemaan varsin lahjakkaasti, mutta se muutama sekunti mitä flangeria huudatin niin ei kovin vakuuttanut. Rumpujen yli sillä kyllä pisteli ihan tarpeeksi hyvin, mutta saattaa olla että bändisoitossa voi jäädä kahden kitaran alle. Yhden kitaran ja rumpujen kanssa kyllä kuului. Jahka käyn vielä ensi viikolla soittelemassa samaisella Cubella niin testailen vähän enemmän ja raportoin sitten. E: ja täten vahvistan tiedon, ettei 30 wattia riitä bändisoittoon. Ainakaan jos kavereilla on isommat vermeet. "Nothing is impossible. The word itself says I'm possible." |
reos 21.02.2009 23:14:33 | |
---|
nisumaka: Tästä varmaan on joskus täällä puhuttu, mutta kysympä nyt, että onko teillä kokemuksia Rolandin Cubeista. Lähinnä onko 30 W liian kesy bänditreenikäyttöön. Onko 100 W versio hintansa väärti. Tekeekö niillä efekteillä mitään, ja tarkoitan, ovatko sen laatuisia, että jos nyt flangeria haluaa, niin sen voi laittaa päälle. Kokemuksia mulla on ollut joskus jotain integroituja virityksiä (ei Roland), niin joku Flangeri tai external eq alkoi räkimään, eli laatu oli tota luokkaa. Harkinnassa on, joten kiittelen jo etukäteen. Perussoundi tärkein, bassona Fender Presari ja Vintage Modified Precission Squirena. Aijaijai, komeita vehkeitä, itselläni on noita 60 wattisia kerman värisiä kaksin kappalein. Hienosti toimii linkitettynä. Efektejä noissa vanhemmissa ei ole, eikä tarvi, eteen kompuraa ja eq:tä laiteltu. Kohtuu hyvin tuuttaa kun laittaa alle vielä 1x15" kaapin. "Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet
"Nyt iloitsen siitä, että kokeilujen jälkeen on löytynyt siedettävä kipulääkearsenaali." Päivi Räsänen |