Aihe: metallinen korina ??!
1
NIKOLEHTONEN
08.12.2008 11:31:06
Tervepä terve alan miehet :D

Sellanen ongelma on noihin mun bassokamoihin tullut että mun hartken kaapista on alkanut kuulua sellasta metallista korinaa aina kun soitan bassollani e kieltä.. osaako joku sanoo et mikä siin vois olla vikana..

sen verran taustoi et se kaappi on tosiaan hartken 4.5xl ja basso on musicman stringray4 ainiin ja soitellaan tuosta drop-c vireestä..

ja siis oon testaillut eri piuhoilla ja eri kaapilla ja sitä rata tiedän et vika on siinä bassossa.. juu ja patterit oon kans kokeillut bassosta vaihtaa mut ei auttanut..

kiitos vain ideoista..
snippe
tauranen
08.12.2008 11:41:24
Tervepä terve alan miehet :D

Sellanen ongelma on noihin mun bassokamoihin tullut että mun hartken kaapista on alkanut kuulua sellasta metallista korinaa aina kun soitan bassollani e kieltä.. osaako joku sanoo et mikä siin vois olla vikana..

sen verran taustoi et se kaappi on tosiaan hartken 4.5xl ja basso on musicman stringray4 ainiin ja soitellaan tuosta drop-c vireestä..

ja siis oon testaillut eri piuhoilla ja eri kaapilla ja sitä rata tiedän et vika on siinä bassossa.. juu ja patterit oon kans kokeillut bassosta vaihtaa mut ei auttanut..

kiitos vain ideoista..

Hyvässä tapauksessa siellä resonoi jokin löstynyt ruuvi tai elementti. Kiristele kaikki elementit ym mahdolliset ruuvit.

Huonossa tapauksessa elementti kyrvähtämässä. Mulla oli pari suotta sitten 4x10 xl komero ja siinä yksi elementti alkoi pitämään metallista sirinää.

Sirinää voi tulla tietysti jos vahvistin klippaa ja komero ei pysy mukana.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
isomela
08.12.2008 13:53:39
Ittellä kans huonoja kokemuksia noista Hartken alumiinikartioista.
1x15 combosta alko elementti pitämään tuollaista metallista resonointia. Parin tutun alukartioiset Hartken kaapit ovat tehneet samoin.
Murheellisia ovat nämä Hartket.
Karlsson
08.12.2008 13:54:24
Äh, se on vaan Hartken ominaissoundi, kuulemma.
Jauhelihaa.
tauranen
08.12.2008 13:58:56
Äh, se on vaan Hartken ominaissoundi, kuulemma.

Näin on, ei ole ongelma, vaan ominaisuus.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
JartZA
08.12.2008 15:51:26
Onnistuin itsekin joskus männävuosina luukuttamaan jonkun tuollaisen hartken 15" elementin paskaksi. Aikamoiset korinat kyllä kuului kun alumiinielementti rupes repeilemään reunoista ja kirjaimellisesti iskemään tulta ja kipinää. Oli komea show, soitin kyllä biisin loppuun.
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
pekezu
08.12.2008 15:53:03

Onnistuin itsekin joskus männävuosina luukuttamaan jonkun tuollaisen hartken 15" elementin paskaksi. Aikamoiset korinat kyllä kuului kun alumiinielementti rupes repeilemään reunoista ja kirjaimellisesti iskemään tulta ja kipinää. Oli komea show, soitin kyllä biisin loppuun.

Jos soitit metallia ni eiks metallinen korina ole vaan jees? Keu keu sanos Jopekin.
Joskus sitä vain herää jonkun muun väärällä jalalla. Sen lisäksi että vituttaa, ei kengätkään istu mukavasti.
NIKOLEHTONEN
08.12.2008 16:04:14
mun viesti tais olla aika epäselvä mut vika on siis siinä musarin bassossa testaillut oon eri kaapeilla ja seteillä siksi tämän tiedän...

Kummallista vielä sekin että sitä ääntäkään ei aina kuulu vaan se tulee ja menee kuuluu hiljaa ja voimmakkaasti vuorotellen.....
snippe
UncleFester
08.12.2008 17:54:20
mun viesti tais olla aika epäselvä mut vika on siis siinä musarin bassossa testaillut oon eri kaapeilla ja seteillä siksi tämän tiedän...

Kummallista vielä sekin että sitä ääntäkään ei aina kuulu vaan se tulee ja menee kuuluu hiljaa ja voimmakkaasti vuorotellen.....

Oletko varma ettei se vain ole resonointia jostain muualta kuin kaapista? Meillä treeniksellä tosi moni juttu resonoi, varsinkin tietyistä sävelistä lujemmin. Joskus voi äkkiseltään päätellä, että se särisevä ääni kuuluu kaapista, vaikka se voi kuulua jostain aivan muualta. Lisäksi omassa Presarissa on ominaissaundi vähän sellainen röpöttävä alaäänillä. Huomasin tämän kun olin studiossa nauhottelemassa linjasaundia. Joten se 'korina' voi olla ihan basson ominaissaundiakin. Eri asia tykkääkö siitä vai ei.
Rock'n'roll ain't no riddle, man
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)