Aihe: 5/6-kielistä hankkimassa, budjetti 600-1000 euroa
1
Blain
28.09.2008 23:10:36
Mitä bassoa suosittelisitte tästä hintaluokasta? Tarkoitus olis soittaa musiikkia laidasta laitaan, enimmäkseen progea ja metallia. Yamahan TRB1005- ja TRB1006-keppien arvosteluja oon kattellu ja osoittautunu aika hyviksi, mutta en ole vielä varma mikä olisi hyvä. Ibanezin bassoista ei ole mitään tietoa. Warwickilla näyttää olevan aika monta tämän hintaluokan bassoa, mutta tuo Yamaha kiinnostaa tällä hetkellä eniten.

Ja sen haluaisin myös tietää, mitä bassoja kannattaa ehdottomasti välttää.
Legacy of utopia lost, forever enshrined beneath the ice...
TommiW.
29.09.2008 07:02:29 (muokattu 29.09.2008 07:04:16)
Yamahan TRB:t ova aikoinaan olleet oikein asiallisia pelejä, mutta uudemmissa malleissa joita olen kokeillut on ollu aika paljon ropleemaa viimeistelyn ym. suhteen. Lisäksi kannattaa muistaa että noissa 1000-sarjan TRB:issä on kieltenväli TODELLA, siis TODELLA pieni, pienempi kuin esim. Ibanezin soundgear-sarjan viisi-kuusikielisissä, joita taidetaan pitää jonkunnäköisenä sarjatuotanto-standardina.
Tietty jokainen voi käydä testaamassa miten se omaan käteen istahtaa. Muistaakseni ainakin kuusikielisessä mallissa se kieltenväli on n. 15,5 - 16mm ja ainakin mulle jäi siitä maku kuin olisi banjolla soittanut.

Ibanezin BTB-sarjan bassot ovat erittäin hyviä hinta-laatu-suhteeltaan, jos sattuu saamaan pari vuotta vanhemman mallin. Omasta mielestäni selkeämmin toimivat mikit niissä. Mulla olisi tommonen BTB-406QM myynnissä, jos on innostusta.

Tohon hintahaarukkaan tipahtaa myös Warren bassoja käytettynä, jos diggailee ulkonäköä ja ja sitä W:n mainostamaa "puun soundia". Ainakin omakohtaisen kokemuksen mukaan Warret ovat tavanneet olla aika painavia ja kaulat vähän "halkomaisia", mutta myös todella hienosti soivia pelejä.

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua, oon hieman tukossa näin heti heräämisen jälkeen.
"Runojen selittäminen kannattaa. Se on kuin puhuisi sorakumpareelle, että siirrypäs siitä vähän hätäisesti infrastruktuurin käyttöön." -A.W. Yrjänä
ilekkik
29.09.2008 10:02:47
Pramea ja kruusattu, mutta muuten asiallinen vielä näin muutaman viikon + keikan jälkeen tuntuu olevan Schecter Hellraiser5. Sopii em. hintahaarukkaan. Vanhempaa bluesrokkia hieman ei-mainstream- bassolla, jonka inlayt valmistaja sanoo olevan 'Gothic Cross'. Jipii!
Teme007
29.09.2008 11:47:49 (muokattu 29.09.2008 11:50:55)
Mulla olis myynnissä hyväkuntoinen TRB6-II, EMG:n aktiivielektroniikalla jos kiinostaa.
Hyvä ja kevyt peli soittaa, kielet asetettu todella matalalle, mutta sustainia silti piisaa =)

Kuvan värityksellä: http://www.8thstreet.com/images/yamaha-trb6llamber.jpg
Vingt mille lieues sous les mers.
Kieppi
29.09.2008 12:58:46
Torilla näkyy olevan parikin 5-kielistä Warwickin Corvettea, mielestäni varsin edukkaaseen hintaan vieläpä. Wenge-kaulan profiili on hieman ohuempi kuin nykyisten ovangkol-kaulaisten.
Kalamies #10 >-)))>. Last.fm
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin-
Blain
29.09.2008 16:13:37
Joo, kiitti tiedoista. Pitää vielä tässä puoli vuotta miettiä ja säästää ettei tee turhan hätäisiä päätöksiä, kun tuskin ostan seuraavaa bassoa kovin pian.
Legacy of utopia lost, forever enshrined beneath the ice...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)