Aihe: Ampegin combo rätisee päälle laitettaessa
1
rogu
07.09.2007 10:09:47
Kyseessä on Ampegin BA-115 combo joka on lähinnä kotikäytössä.

Kokeilin vahvistinta keskiviikkona keikalla ja silloin tapahtui outo ilmiö Ensimmäisen bändin aikana vahvistin toimi loistavasti ja setin jälkeen vahvistin sammutettiin. Kun menin lavalle vahvistin ei enää mennyt päälle ollenkaan. Vartin kokeilun jälkeen ja virtapiuhaa heiluttelemalla vahvistin menni päälle ja toimi hyvin koko keikan ajan. Tosin paikan sähköissä tai maadoituksessa oli jotain häikkää, kun kaikki vahvistimet hurisivat oudosti, välillä taas hurina tasoittui.

Avasin vahvistimen eilen ja kiristin pari löysää ruuvia sekä virtajohdon sisäänmenoa. Laite toimii niin kuin pitää eikä rätise soitettaessa mutta kun virran kytkee päälle vahvistin rätisee oikein kunnolla pari sekuntia, jonka jälkeen se loppuu ja vahvistin kyllä toimii normaalisti. Tälläistä ilmiötä ei ennen ollut, mistäköhän moinen johtuu?

Lisäksi sammutettaessa kuuluu pieni rätinä, mutta muistaaksen se on aina kuulunut. Voiko jokin olla rikki vai onko tälläinen normaalia?
Got This Thing On The Move!
m.lakkavaara
17.10.2007 14:37:46
Mulla on samanlainen peli. Itse olen huomannut, että virtajohto asettuu varsin höllästi koloonsa ja saattaa joskus roikkua puoliksi irti. Siitä on ainakin mun kohdalla isommat rätinät johtuneet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)