potatomoto 21.06.2007 20:12:56 | |
---|
Eli mitäs ihmiset on mieltä tästä Gallien Kruegerin backline sarjasta? Tarkoituksena olis nyt tommonen 2x10 kaappi hommata http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_210blx_backline_bassbox.htm ainakin näyttää hyvältä, valitettavasti joutuu varmaan ostamaan sian säkissä kun Suomen maalla on aika heikot testausmahollisuudet missään kaapeissa. Ylipäätänsä nyt kiinnostaa että kannattaako tuohon laittaa senttiäkään rahaa vai pitäiskö säästää parempaan ? Ja ampeggeja on turha ehotella, ei miulla semmosiin oo varaa :) Joo. |
Nieby 21.06.2007 20:17:27 (muokattu 21.06.2007 20:18:22) | |
---|
Eli mitäs ihmiset on mieltä tästä Gallien Kruegerin backline sarjasta? Tarkoituksena olis nyt tommonen 2x10 kaappi hommata http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_210blx_backline_bassbox.htm ainakin näyttää hyvältä, valitettavasti joutuu varmaan ostamaan sian säkissä kun Suomen maalla on aika heikot testausmahollisuudet missään kaapeissa. Ylipäätänsä nyt kiinnostaa että kannattaako tuohon laittaa senttiäkään rahaa vai pitäiskö säästää parempaan ? Ja ampeggeja on turha ehotella, ei miulla semmosiin oo varaa :) Täytyy sanoa että itse en lähtisi tuota Backline-sarjan kaappia ostamaan... Kannattas tsekata SBX+ -sarjan kaapit.. E: meinaan vaan notta on kovin halpiksen oloinen koko sarja... Vaikka itse nupin omistankin ja olen siihen täysin tyytyväinen, en silti uskaltanut edes harkita tuota kaappisarjaa.. www.aleksi-nieminen.magix.net
"Life suck's and then you fucking die." -Ozzy Osbourne |
Wittu |
Volante 21.06.2007 21:49:05 | |
---|
En mäkään välttis noita kaappeja ostaisi, mutta se nuppi mistä täälläkin on ollut paljon puhetta ja jonka mallia en tietenkään just nyt jaksa muistaa (600 jotain?) on kuulemma oikein pätevä, siitä olen kuullut pelkkää hyvää. Vähän himottaisi moinen ottaa kokeiluun jossain vaiheessa. |
poppamies 21.06.2007 22:13:21 | |
---|
Eli mitäs ihmiset on mieltä tästä Gallien Kruegerin backline sarjasta? Tarkoituksena olis nyt tommonen 2x10 kaappi hommata... Ei tuolla kaapilla yksistään pärjää millään. Lisäkaappina 15" tai combolle on OK. G strings are for strippers! |
Nieby 21.06.2007 22:16:04 | |
---|
Ei tuolla kaapilla yksistään pärjää millään. Lisäkaappina 15" tai combolle on OK. Amen.. tuolla 2x10 ei ainakaan bändisoitossa tee hevonhapeliakaan.. 4x10 tai 1x15 kaveriksi. www.aleksi-nieminen.magix.net
Wittu |
Antti K. 21.06.2007 22:26:04 | |
---|
Amen.. tuolla 2x10 ei ainakaan bändisoitossa tee hevonhapeliakaan.. 4x10 tai 1x15 kaveriksi. ...olkoon sinun kanssasi.... Mulla oli 2x10 EBS Gorm 2 vuotta bändikäytössä ja toimi jopa 5-kielisenkin kanssa mainiosti. Noh, silloin oli silloin ja nyt on nyt... ;-) Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa! |
poppamies 21.06.2007 23:04:26 (muokattu 21.06.2007 23:06:48) | |
---|
...Mulla oli 2x10 EBS Gorm 2 vuotta bändikäytössä ja toimi jopa 5-kielisenkin kanssa mainiosti... Joo, tuo on aivan eri asia. EBS Gorm 2x10" toimii bändikäytössäkin mutta tuolla halvalla Backline kaapilla ei pärjää, eikä myös Hartken 2x10". nimim. "kokemusta on". G strings are for strippers! |
potatomoto 21.06.2007 23:43:30 | |
---|
toi nyt olikii tarkotus ostaa vaan alkuun ja myöhemmin sitten 1x15 mutta nyt ei rahatilanne anna periksi. Joo. |
poppamies 21.06.2007 23:47:24 | |
---|
toi nyt olikii tarkotus ostaa vaan alkuun ja myöhemmin sitten 1x15 mutta nyt ei rahatilanne anna periksi. No sitten. Mutta soita varovasti. Backline ei kestä kuin 200w. G strings are for strippers! |
potatomoto 21.06.2007 23:58:45 | |
---|
Ei miun nupistakaan lähe ku 300w 4ohmiin, ja kun kaappi on 8ohm ni ei se varmaan anna ku jotain about 200w, Kävi mielessä sekin kyllä että kun nuppi on Behringeri niin onko sillä sitten niin väliä että onko kaapit nyt ihan ykköslaatua vai ei :P Joo. |
kingnothing 22.06.2007 01:05:17 | |
---|
Kävi mielessä sekin kyllä että kun nuppi on Behringeri niin onko sillä sitten niin väliä että onko kaapit nyt ihan ykköslaatua vai ei :P No, itse varmaan säästäisin vielä vähän ja ottaisin ne astetta paremmat ja kestävämmät kamat, ei tarvi useampaan kertaan sitten ostella. Käy kalliiksi pitemmän päälle ja muutenkin on kivempaa ou jea. Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals...
romantikkoitkijät #10 |
potatomoto 22.06.2007 09:42:32 (muokattu 22.06.2007 09:45:43) | |
---|
Joo. |
Nieby 22.06.2007 11:10:36 | |
---|
No tietääkö ihmiset sitten muun merkkisiä hyviä 2x10 kaappeja ? Merkillä ei väliä kunhan on laatutavaraa. Edit: Lösin nopealla googletuksella tämmösiä arvosteluja tosta Backlinesta, mutta tiedä sitten voiko noihin luottaa... http://reviews.harmony-central.com/ … er/Backline+BLX-II+210+Cabinet/10/1 Etpäs tainnut löytääkään.. Tuo arvostelu näyttäisi olevan BLX II- sarjaa... www.aleksi-nieminen.magix.net
Wittu |
Nieby 22.06.2007 11:13:24 | |
---|
www.aleksi-nieminen.magix.net
Wittu |
Jipii 22.06.2007 16:32:13 | |
---|
|
TuoBass 23.06.2007 21:33:01 | |
---|
Onkos nuo Goldlinet parempia vehkeitä ku Backlinet? Semmosta oon harkinnut, siinä vielä linkkiä: http://www.thomann.de/fi/gallien_krueger_410glx.htm Ei tahdo löytyä noille paljoa tietoa :S Tuollaista olen itsekin vähän aikaa suunnitellut hankkivani. Jos jollakulla on kokemusta kyseisestä kaapista, niin voit vapaasti jakaa tietosi meidän muiden kanssa! Kyl sä tiedät, mä oon lentäjä! |
Volante 23.06.2007 23:19:54 | |
---|
Edit: Lösin nopealla googletuksella tämmösiä arvosteluja tosta Backlinesta, mutta tiedä sitten voiko noihin luottaa... http://reviews.harmony-central.com/ … er/Backline+BLX-II+210+Cabinet/10/1 Nuo Harmony Centralin arvostelut tuppaa olemaan aika usein sellaisia, että porukka käy siellä vain kehumassa omia vehkeitään, olivat oikeasti miten paskoja hyvänsä :) Eli varauksella kannattaa noihin suhtautua. |
-Henri- 21.09.2007 20:20:25 | |
---|
Olisi pieni kymysys tuosta Backline 600 -nupista. Mulla ei vielä bassokaappia ole, mutta olisi kuitenkin mukava saada edes jonkunlaista ääntä irti tuosta nupista. Siispä: kärähtääkö siinä jotain, jos tökkään kuulokkeet kiinni siihen Direct out -liitäntään? Onko siis siihen direct outiin kytkettävien ämyreiden tehon kestolla tai ohmimäärällä väliä? Järki sanoo, että kai siihen joku rajotus on, mut ei ohjekirjassa lukenu mitään :S |
pardy 22.09.2007 20:29:12 | |
---|
Olisi pieni kymysys tuosta Backline 600 -nupista. Mulla ei vielä bassokaappia ole, mutta olisi kuitenkin mukava saada edes jonkunlaista ääntä irti tuosta nupista. Siispä: kärähtääkö siinä jotain, jos tökkään kuulokkeet kiinni siihen Direct out -liitäntään? Onko siis siihen direct outiin kytkettävien ämyreiden tehon kestolla tai ohmimäärällä väliä? Järki sanoo, että kai siihen joku rajotus on, mut ei ohjekirjassa lukenu mitään :S Direct outiin ei liitetä mitään kaiuttimia. Etkä kyllä siihen kuulokkeitakaan saa ilman adapteria. Ja vaikka sellaisen hommaisitkin, olisi lopputulos monosignaalia, eikä luureilla ole kiva soittaa jos kuulee toispuoleisesti. Joutuisit siis käyttämään splittauspiuhaa. Eli hankalaksi menee. |
-Henri- 23.09.2007 00:20:42 | |
---|
Direct outiin ei liitetä mitään kaiuttimia. Etkä kyllä siihen kuulokkeitakaan saa ilman adapteria. Ja vaikka sellaisen hommaisitkin, olisi lopputulos monosignaalia, eikä luureilla ole kiva soittaa jos kuulee toispuoleisesti. Joutuisit siis käyttämään splittauspiuhaa. Eli hankalaksi menee. Toki tarvitsen adapterin, tällaisen: http://www.vekoy.com/product_info.p … ath=23_120_1156&products_id=816 Vaan että monona tulis ulos... Mahtaa se olla melko köykästä, juu. Ohjekirja puhui, että siihen direct outtiin kytketään PA. Eroaako PA sitten kovinkin termistä "kaiuttimet"...? :S En todellakaan tiedä näistä asioista vielä liiaksi... |