NYdoll 07.05.2007 22:49:52 | |
---|
Tuossa taas kuolailin tsekinmaan bassojen perään ja alkoi mietityttämään, että kuinkahan paljon poikkeaa tuollaisen saippuapalamikin ja perus presarimikin soundi? Oletetaan nyt, että kumpikin ovat passiivisia. Ja sitten lisää pohdintoja: Kuinka toimii P-mikki tai saippuapala (yksi sellainen) nauhattomassa? Tosi paljon näkee jazzmikitettyjä nauhattomia (lienee eräällä Pastoriuksella näppinsä pelissä tämän trendin kanssa). Niin ja vielä tuosta skaalasta, että onko tuo 32" kovinkin paljon löysempi tatsiltaan kuin perus 34"? Heh, tässä vähän jo johdatellaankin siihen, että tekeeköhän Ales vieläkin pulttikaulaisen, yksimikkisen nauhattoman sinne tonnin pintaan tippuvalla hinnalla? -It's always better to be out of tune than out of feeling- |
Karlsson 08.05.2007 08:35:18 | |
---|
Tuossa taas kuolailin tsekinmaan bassojen perään ja alkoi mietityttämään, että kuinkahan paljon poikkeaa tuollaisen saippuapalamikin ja perus presarimikin soundi? Oletetaan nyt, että kumpikin ovat passiivisia. Ja sitten lisää pohdintoja: Kuinka toimii P-mikki tai saippuapala (yksi sellainen) nauhattomassa? Tosi paljon näkee jazzmikitettyjä nauhattomia (lienee eräällä Pastoriuksella näppinsä pelissä tämän trendin kanssa). Niin ja vielä tuosta skaalasta, että onko tuo 32" kovinkin paljon löysempi tatsiltaan kuin perus 34"? Heh, tässä vähän jo johdatellaankin siihen, että tekeeköhän Ales vieläkin pulttikaulaisen, yksimikkisen nauhattoman sinne tonnin pintaan tippuvalla hinnalla? Hieman ohi aiheen, mutta tosiaan tuo Jacon vaikutus nauhattomien bassojen spekseihin on välillä suorastaan hulvatonta. Viime vuosikymmenellä esmes Bassplayerissä Fenderin uuden nauhattoman presarin testistä löytyi kommenttia tyyliin "mitää presareita, etteks oo Jakosta kuullu hei!!1!!". Ja Alesin tuotteiden suhteen kannattaa varmasti kysyä suoraan itse valmistajalta, niin jää tuo mutu-osasto pois. Lisää hifimpää! |
balzary 08.05.2007 09:17:34 | |
---|
Onhan noita saippuapalamikkejä paljonkin Alesin bassoissa, hyvin toimii. Paria olen paikan päällä testannut. Bassoon voi tietty laittaa myös puolituskytkimet jaco-fantasioinnin tueksi. |
NYdoll 08.05.2007 09:37:03 | |
---|
Onhan noita saippuapalamikkejä paljonkin Alesin bassoissa, hyvin toimii. Paria olen paikan päällä testannut. Bassoon voi tietty laittaa myös puolituskytkimet jaco-fantasioinnin tueksi. heh... ei se pastorius niin pahasti ole ainakaan minuun vaikuttanut. mielummin ehkä poispäin siitä suunnasta, vaikka taitava virtuoosi olikin. Lähinnä kiinnostaisi nyt, että mikä se ero on saippuapalan ja p-mikin välillä. -It's always better to be out of tune than out of feeling- |
Teijo K. 08.05.2007 09:40:48 | |
---|
heh... ei se pastorius niin pahasti ole ainakaan minuun vaikuttanut. mielummin ehkä poispäin siitä suunnasta, vaikka taitava virtuoosi olikin. Lähinnä kiinnostaisi nyt, että mikä se ero on saippuapalan ja p-mikin välillä. No siellä "saippuapalan" sisällähän nyt voi olla mitä vain. Miulla on yksi missä on nimenomaan p-mikin malliin järjestetty ne sisukset, soundi melko lähellä p-mikkivä. Monet niistä on huippareita, soundi sellainen kuin huipparissa. Se saippuapala on vain mikin ulkoinen olemus, siitä nyt ei voi vielä päätellä soundista. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
balzary 08.05.2007 09:49:01 (muokattu 08.05.2007 09:49:40) | |
---|
Mun käsittääkseni saippuapalan sisällähän voi olla minkälainen mikki vaan. Itse olen tykännyt noista Kent Armstrong -mikeistä, mitkä oletusarvoisesti Av-bassoihin pistetään. E: Äh, pomo viivytti vastauksen lähettämistä... |
NYdoll 08.05.2007 09:57:13 | |
---|
juu... siis tuolla saippuapalalla hain nimenomaan sellaista perushumpparia esim. tuollaista kent armstrongia. -It's always better to be out of tune than out of feeling- |