villeville 26.04.2007 17:18:26 | |
---|
Onkos kellään kokemusta kyseisestä soittimesta? Nyt olisi edessä basson hankinta ja olen miettinyt (radikaalina?) vaihtoehtona tätäkin. Kitaran ohella olen soittanut vuosien varrella bassoa yhä enemmän, joten ihan "aloittelijan halpaa perusbassoa" en haluaisi ostaa. Syy miksi Mustang kiinnostaa on nimenomaan sen lyhyt skaala. Omat kourat ovat sen verran pienikokoiset, että tätä voisi olla näppärämpi soittaa ja toisaalta itselläni ei ole ollut oikeastaan koskaan tarvetta soittaa bassoa kahdennettatoista väliä korkeammalta. Olisi kiva kuulla kommentteja joiltain, jotka ovat tällä soitelleet, kun vähän vielä arveluttaa tämän soittopelin laatu. |
hollstro 26.04.2007 19:42:28 | |
---|
Lyhytskaalaiset Fenderit on alunperin kohdennettu "Student" kategoriaan ja niillä sisäänheitettiin basisteja 34" skaalaisiin "oikeisiin" bassoihin. Mustang oli tämän luokituksen kunkkumalli ja lyhytskaalaisten bassojen parhaimmistoa. Hyvä peli se on. Tummahko perussaundi ja aika pyöreä. Tvängiä ja napakkuutta siinä ei lyhyen skaalan vuoksi ole. Sopii juurimusaan. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Pentinpuro 26.04.2007 19:55:57 | |
---|
Yhtä olen soitellut ja aika presari murina siitä lähti. Komia soundi vaikka jassomiehiä olenkin. Niin no, no niin |
Antti K. 26.04.2007 20:20:32 | |
---|
Mulla on ollut sekä Musicmaster että Mustang. Samanlaisia bassojahan ne on, mutta Musicmasterin mikki oli aivan hengetön. Mustangin orkkismikkejä en ole kuullut, koska omassani oli alunperin Bill Lawrence L-510 kitaranmikki, jonka vaihdoin sitten DiMarzion Model Oneen. Oli mainio kampe sillä mikillä se. http://www.lompsa.fi/julkaisu/anttik/mustang/Näemmä olohuonesoittaja, kun bändi on enempi tai vähempi telakalla. |
villeville 28.04.2007 13:23:40 | |
---|
Ok, kiitos vastauksista. Vaikuttaa siltä, että Mustangia on vähintäänkin päästävä kokeilemaan... |
stapani 28.04.2007 16:08:44 | |
---|
Yep Mulla oli Mustang, ihan ok soittaa ja toimi aikansa hyvin meikäläisen tarkoituksiin, mutta surffaillessani bass short scale-osastoilla törmäsin alla olevaan, ja sillä olen soitellut siitä lähtien.... äärimmäisen kevyt ja nopea ja ei paljon kitaraa suurempi, esim. mahtuu line6 guitar variax:n bägiin..... Joitain saattaa häiritä tonen säädön puuttuminen, mutta mulle se ei ole ollut ongelma : Downsized version of the classic Precision Bass. Fender's Junior electric bass guitar has an alder body and 29-3/5" scale length modern C-shape maple neck with a rosewood fingerboard that are great for traveling, sitting on the couch at home, or for people with small hands. Features a standard P Bass pickup and string-through-body bridge. Fender Precision Bass JR. Features: 10% downsized P Bass Alder body 28-3/5" scale length Modern C-shape maple neck Rosewood fingerboard Standard P Bass pickup Strings-thru-body bridge Chrome hardware Single volume control Ping cast/sealed "mini" tuners Tosin nykyään hivenen modattu ....... satula vaihdettu muovista luisempaan malliin ja pickguard maalautettu kameleontiksi...... (Kiitos Pete) Herätti hämmennystä F-Musiikilla kun vein sen sinne säädettäväksi..... eivät olleet ennen moiseen törmännetkään..... Ostettu Saksasta (Musik-Produktiv) ja hinta useampi satanen alle Mustangin........ Stapani |
Antti K. 28.04.2007 16:28:54 | |
---|
Näemmä olohuonesoittaja, kun bändi on enempi tai vähempi telakalla. |
stapani 28.04.2007 16:46:10 | |
---|
Yep Tuo jo myyty Mustang oli näitä uudempia japan reissueita......... Stapani |
Antti K. 28.04.2007 20:55:01 | |
---|
Näemmä olohuonesoittaja, kun bändi on enempi tai vähempi telakalla. |
LaeLea 28.04.2007 21:37:24 | |
---|
No niin, torille ilmestyi uusi http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=163296 Miusta 600e on paljo japsivehkeelle. Fasu pyytää uudesta 950e, mutta silti. Jos taas kyse jenkkivehkeestä, niin halpa. Halvimmillaan noita saa uutenakin tohon kuuteensataan euroon, mut mustangin kova laukku maksaa melkeen 200e. Ei se siltikään Halapa ole, vaikka tuo ilmoituksen "case" olisikin mustangille tehty. Kick Out The Jams, Mother! |
NYdoll 29.04.2007 14:10:34 | |
---|
Mulla on ollut sekä Musicmaster että Mustang. Samanlaisia bassojahan ne on, mutta Musicmasterin mikki oli aivan hengetön. Mustangin orkkismikkejä en ole kuullut, koska omassani oli alunperin Bill Lawrence L-510 kitaranmikki, jonka vaihdoin sitten DiMarzion Model Oneen. Oli mainio kampe sillä mikillä se. http://www.lompsa.fi/julkaisu/anttik/mustang/ On muuten pikkusen loistavan näkönen tuo rähjääntyny musicmaster! Iski hirveä GAS päälle. -It's always better to be out of tune than out of feeling- |
Antti K. 29.04.2007 20:50:53 | |
---|
On muuten pikkusen loistavan näkönen tuo rähjääntyny musicmaster! Iski hirveä GAS päälle. Ihan vinkkinä ja kun nyt asuntokauppojenkin hinnat pian löytyy netistä, niin möin tuon oman rujon musicmasterini hintaan 550e tuossa vuosi sitten. Meni sinne Hell-sinkiin. :-) Ja Mustang meni hintaan 610e tuossa vuoden alussa. Sekin Uudellemaalle. Näemmä olohuonesoittaja, kun bändi on enempi tai vähempi telakalla. |
Spandau- 16.01.2008 20:14:26 | |
---|
Mitenköhän mustanki pelittää matalemmissa virityksissä? Tänään testailin jotain stagg-merkkistä lyhytskaalaista ja oli aika jännän tuntunen peli. Kielet aika löysällä. "Et voi koskaan olla täysin vapaa, jos ihailet jotakuta toista liikaa" -Nuuskamuikkunen |