Aihe: hbb400 basson Patteri
1
Wirtanen
14.12.2006 15:16:49
Mikäs tämä tässä bassossa, semmoinen 9v patteri siellä takana on?
Kaveri aloitti basson soiton ja osti thomannilta aloittelijan bassopaketin, missä tuo basso sitten tuli mukana. Ja nytten ei bassosta kuulu mitään, joten tuo patterihan voi olla loppu, mutta kiinnostaisi tietää että mikä tuo ihmeellinen patteri siellä takana on
J.Hollström
14.12.2006 15:18:57
Vaikka tämmönen:
http://mcbuero.shopstudio.de/images/items/325748.gif

Kandee ottaa se piuha pois silloin kun ei soita. Patteri kestää silleen vuosia.
TommiW.
14.12.2006 15:19:01
Bassossa on aktiivielektroniikka, joka tarvitsee ulkoisen virtalähteen, mikä tässä tapauksessa on juurikin se 9v-patteri. Nuo Harley Benttonin bassot tuntuvat ainakin oman kokemuksen mukaan syövän pattereita aika tiuhaan tahtiin.
"Soittoteknisesti ihan hirveetä paskaa, kauheella pierusäröllä tommosia teinitilutuksia ilman minkäänlaista järjenhiventä" -Juki68
Wirtanen
14.12.2006 15:22:23
Vaikka tämmönen:
http://mcbuero.shopstudio.de/images/items/325748.gif

Kandee ottaa se piuha pois silloin kun ei soita. Patteri kestää silleen vuosia.

Enköhän tiedä miltä patteri näyttää, ihmettelin vain, että mitä virkaa siinä on

Mutta kiitos nopeasta vastauksesta. Taitaa se vain olla niin, että vitosella saa vain vitosen hevosia ;)
leksi-B
14.12.2006 15:22:43
Bassossa on aktiivielektroniikka, joka tarvitsee ulkoisen virtalähteen, mikä tässä tapauksessa on juurikin se 9v-patteri. Nuo Harley Benttonin bassot tuntuvat ainakin oman kokemuksen mukaan syövän pattereita aika tiuhaan tahtiin.

Juuri näin.. ja ku se su kaveris osti sen basson ni se voi olla jopa käyetty patteri siel ollu ja valmiiks melke tyhjä ni sen takii loppu äkkii!!
8v soitellu bassoa!
Groovelover
14.12.2006 17:09:30
Juuri näin.. ja ku se su kaveris osti sen basson ni se voi olla jopa käyetty patteri siel ollu ja valmiiks melke tyhjä ni sen takii loppu äkkii!!

Aivan. Ja oli aktiivibasso sitten harleybentoni tai joku überhifi-ihme niin se patteri kannattaa heti ensitöiksi vaihtaa kun ei voi tietää kuinka kauan se on siellä ollut.
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Wirtanen
14.12.2006 18:24:41
jooh, kiitos. Mutta mitäs hyötyä sitten tuosta aktiivielektroniikasta on? Koska ainakin itse en tykkää säätää pattereiden kanssa, ja missään soittimessa mitä minulla on, ei aktiivielektroniikkaa ole. Että kannattaako tulevaisuudessa harkita tuota aktiivielektroniikka ratkaisua?
Teijo K.
14.12.2006 19:58:59

jooh, kiitos. Mutta mitäs hyötyä sitten tuosta aktiivielektroniikasta on? Koska ainakin itse en tykkää säätää pattereiden kanssa, ja missään soittimessa mitä minulla on, ei aktiivielektroniikkaa ole. Että kannattaako tulevaisuudessa harkita tuota aktiivielektroniikka ratkaisua?

Sillä saapi korosteltua jotain tiettyjä taajuuksia ja näin muokattua soundia aika paljon. Jotkut tykkää kovasti, itse en ole innostunut. Pari-kolme on ollut aktiivielektroniikalla varustettua bassoa mutta lisää ei ole tulossa ja vanhat on myyty tai lahjoitettu pois.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.

Älä klikkaa tät
DieGr
14.12.2006 20:22:29

Ja jos normaaliolosuhteissa puhutaan, niin ei niiden patterien kanssa tarvi mitenkään "säätää". Itse vaihdan 2-3 kertaa vuodessa.
http://www.myspace.com/fobiayhtye
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)