Aihe: Mark Bass
1 2 3 4 5 6 7 8
Hughes
22.09.2006 17:00:00
http://www.markbass.it/

Kokemuksia? Kaveri hehkutti taivaisiin ja kuulema Rantanenkin käyttää sitä?!
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
Teijo K.
22.09.2006 17:03:53

http://www.markbass.it/

Kokemuksia? Kaveri hehkutti taivaisiin ja kuulema Rantanenkin käyttää sitä?!

Kaveri osti juuri EBS Gormin tilalle ja hehkuttaa runsain mitoin Markbassia. Parannusta entiseen kuulemma hurjasti.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Pirkka
22.09.2006 17:07:16 (muokattu 22.09.2006 17:13:59)
Mites toi haku? onko kokemuksia ja monet kuulemma käyttää sitä.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=69700

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=70247

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=127782

Siinä pari ketjua joissa aihetta sivutaan.
Typhus
22.09.2006 17:15:23
Mraappana täällä M.netissä on ostanu combon(1x12) ja lisäkaapin(1x12). Ite oon testannu sitä komboa ja on kyll aika mainio peli! laita vaikka pikaviestiä mraappanalle niin se varmaan pystyy kertoon enemmänki :)
Kannattaa treenata ahkerasti niin ehkä siekin joskus opit soittamaan kokonuotteja! -Arva
rmac
22.09.2006 19:29:28
"Mites toi haku? onko kokemuksia ja monet kuulemma käyttää sitä."

Jooo... Jos täällä kirjoiteltaisiin yhdestä aiheesta (vrt. Fender Bass) vain kerran ja saman "katon" alla, melkoisen köyhää olisi hommeli - Huomioi keskustelujen "R&D" puoli?
JK
22.09.2006 21:04:21
Mraappana täällä M.netissä on ostanu combon(1x12) ja lisäkaapin(1x12). Ite oon testannu sitä komboa ja on kyll aika mainio peli! laita vaikka pikaviestiä mraappanalle niin se varmaan pystyy kertoon enemmänki :)

Kyseli multakin kokemuksia tuosta combosta. En pahaa sanaa voinut sanoa, senverran vakuuttava peli on. Siis kyseessä tuo CMD 121 combo, jonka ostin joskus ihan alkuvuodesta.

Kaikenlaisia comboja ja nuppi/kaappiviritelmiä on tullut testailtua ja kyllä tuo MarkBassin combo on mulle ainakin paras ja sopivin.

Mieluisten soundien löytämisen helppous (ei tarvitse juurikaan ruuvailla)
Toimii kaikilla bassoilla jotka ole siihen kytkenyt (Aktiivit/passiivit)
Tehot ovat mulle riittäneet ilman lisäkaappia omiin tarpeisiin hyvin
Pienikokoinen, kevyt roudattava.

Lähipiirissä on ainakin 5 kaveria hankkinut saman combon, eikä kukaan ole moittinut.
Ylläri
22.09.2006 23:21:50 (muokattu 22.09.2006 23:29:22)
Minulla on ollut Little Mark II-nuppi käytössä nyt kaksi kuukautta. Puolenkymmentä keikkaa on takana eikä valittamista ole ollut. Kaikki toimii niin kuin pitää ja hinta/paino/mökä-suhde on suorastaan uskomaton. Perussoundi on terve ja värittymätön, ts. toistaa basson oman soundin sellaisena kuin siitä tykkään. EQ on simppeli, mutta toimiva. Pidän erityisesti lo mid-säädöstä, antaa sellaista mukavaa rokkirähinää soundiin tarvittaessa. EQ:n lisäksi etupaneelissa on vielä pari ylimääräristä filtteriä, joille en ole hirveästi käyttöä keksinyt, mutta ehkä joku toinen tykkää. Eipä niistä haittaakaan ole.

Mark Bassin kaapeista en sen sijaan ole hirveästi perustanut, jotenkin tunkkaisen ja mitäänsanomattoman kuuloisia munsta. Mutta minä nyt olenkin tämmöinen hihi-pelle, oman Little Markini alla on kaksi 12-tuumaista EBS NEO-boksia.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
okabass
25.09.2006 00:44:28 (muokattu 25.09.2006 02:38:40)
Moi

En ole kokellut MB vahvistimia ja kaappeja, mutta olen lukenut mainoksia ja WWW-sivun juttuja. En mahda sille mitään, mutta jotenkin tulee sellainen vaikutelma, ettei noissa ole kovin paljon ihmeellistä ja uutta. Esimerkiksi VLE-säätö on erittäin simppeli hyllykorjain, johon osat maksavat muutaman euron. Walter Woods on pykännyt jo pari vuosikymmentä muutaman kilon painoisia koneita.

Valmistusmaa (Italia) on ehkä tunnettu saavutuksistaan II maailmansodassa ;) ja hanurivalmistajana, mutta vahvistin- ja laitepuoli on ollut vähemmän "upeeta": mm. Meazzi, FBT ja Geloso. Samoin posetiivi-osasto on positiivisesti hallussa.

Tuo painohomma on toki ok-juttu, en vaan jaksa uskoa, että sillä on keikkakäytössä niin hirveästi merkitystä, koska ainakin meillä päin mennään autolla keikalle, ja nokkakärrykin on tuttu laite. Lisäksi vahvistimiin joutuu hankkimaan rackin ,jolloin paino nousee vähintään 5-10kg. Kyllähän terveelle henkilölle on ihan sama painaako peli 15 kg vai 10kg. Lisäksi tuollainen digi-härpätin on huomattavasti monimutkaisempi ja siten vika-alttiimpi kuin hyvin tehty perinteinen. Jos siinä on käytetty pintaliitostekniikkaa, niin sitä ei normaalihuolloissa juuri korjata.

Sen mitä muistan 70-luvun puolivälista lähtien näitä vahvistinjuttuja, niin aina on tullut sellaisia kohuvahvistimia, joita sen ajan suosittu/arvostettu soittaja on mainostanut. Mutta aika näyttää "totuuden". On muutama "oikea" bassovahvistin, jotka ovat pitäneet pintansa pari-kolme vuosikymmentä: SVT, V4-B, Trace Elliot ,Mesa 400...
Hughes
25.09.2006 07:23:33
http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=3&vedi=77

Eilen kokeilin tuommoista microMarkBassia jossa on kuusi tuumainen elementti !!! ja joku 50W. Oli ihan hauska kikotin ja toimii jassolla uskomattoman hyvin, mut läskibassoa tuo ei jaksa pörisemättä toistaa, noh ei tietenkään kyllähän sen tiesi...
http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/
JK
25.09.2006 22:07:25 (muokattu 25.09.2006 22:09:10)
Moi

En ole kokellut MB vahvistimia ja kaappeja, mutta olen lukenut mainoksia ja WWW-sivun juttuja. En mahda sille mitään, mutta jotenkin tulee sellainen vaikutelma, ettei noissa ole kovin paljon ihmeellistä ja uutta.

Ei niissä mitään ihmeellistä ja uutta tarvitse ollakaan. Kuten jo sanoin, tuossa omassa combossa on juuri niitä ominaisuuksia joita laitteeltani haluan
- Pieni koko, kevyt kuljetella
- Tehoa riittävästi
- Soundit kohdillaan.

Eikä hintakaan ole mielestäni paha jos vertaa esimerkiksi EBSn tuotteisiin.

Esimerkiksi VLE-säätö on erittäin simppeli hyllykorjain, johon osat maksavat muutaman euron. Walter Woods on pykännyt jo pari vuosikymmentä muutaman kilon painoisia koneita.

Tuskin tuo VLE- säätö on kenelläkään MarkBassin hankkineella kummasti siihen ostopäätökseen vaikuttanut. Walter Woods voi olla tehnyt kevyitä laitteita vaikka kuinka kauan. En ymmärrä kuinka se liittyy siihen että joku kyselee kokemuksia MarkBassin laitteista. Itse en on kyseisestä Walter Woodsista ikinä kuullutkaan (Enkä viitsi ruveta Googlettamaan), en hänen tuotteitaan ole nähnyt liikkeissä mutta MarkBassin combon sain ostettua suoraan kaupan hyllyltä.

Valmistusmaa (Italia) on ehkä tunnettu saavutuksistaan II maailmansodassa ;) ja hanurivalmistajana, mutta vahvistin- ja laitepuoli on ollut vähemmän "upeeta": mm. Meazzi, FBT ja Geloso. Samoin posetiivi-osasto on positiivisesti hallussa.

Väittäisinpä että nykypäivän FBT sekä RCF ovat esimerkiksi Pa-puolella aika kovia laitteita.

Tuo painohomma on toki ok-juttu, en vaan jaksa uskoa, että sillä on keikkakäytössä niin hirveästi merkitystä, koska ainakin meillä päin mennään autolla keikalle, ja nokkakärrykin on tuttu laite. Lisäksi vahvistimiin joutuu hankkimaan rackin ,jolloin paino nousee vähintään 5-10kg. Kyllähän terveelle henkilölle on ihan sama painaako peli 15 kg vai 10kg.

Kyllä meilläkin on auto käytössä keikalle mennessä. Nokkakärryjä ei joka keikkapaikalla voi käyttää portaikoissa jne. Itse olen sitä mieltä että jokainen laitteistosta poissaatu turha kilo on kotiinpäin. Siksi oman bändin kamat on järjestelmällisesti vaihdettu mm. Aktiivisetteihin Neodyymielementeillä. Jää turhat pääteraahaamiset pois.

Ai niin, nuo Pa- laitteetkin ovat osin Italialaisia eli RCFn tuotteita. Toki löytyy muitakin Italialaisia seteistä, esim. db Technologies. On kyllä Saksalaista HK Audion kamaakin, se lienee laadukasta. Onhan se tehty samassa maassa kuin esim. Mersut.

Edelleen toistan itseäni. Minulle on kyllä merkitystä sillä mitä bassokamt painavat, sillä "normikeikkojen" lisäksi käyn tuurailemassa ja soittelemassa eri puolilla muillakin treeniksillä ja kuljetan omat kamat aina mukana. Mielumman kuljetan tuota comboa kuin isoa putkinuppia ja jotain vähintään 1 x 15" kaappia.

Lisäksi tuollainen digi-härpätin on huomattavasti monimutkaisempi ja siten vika-alttiimpi kuin hyvin tehty perinteinen. Jos siinä on käytetty pintaliitostekniikkaa, niin sitä ei normaalihuolloissa juuri korjata.

Aika näyttää ja takuut pelaa. Ei se putkiremppakaan ole halpaa, etenkään meikäläisen kaltaiselle eisähkömiehelle joka ei itse sitä osaa tehdä.

Sen mitä muistan 70-luvun puolivälista lähtien näitä vahvistinjuttuja, niin aina on tullut sellaisia kohuvahvistimia, joita sen ajan suosittu/arvostettu soittaja on mainostanut. Mutta aika näyttää "totuuden". On muutama "oikea" bassovahvistin, jotka ovat pitäneet pintansa pari-kolme vuosikymmentä: SVT, V4-B, Trace Elliot ,Mesa 400...

Jokainen tyylillään ja omien mieltymysten ja varallisuuden mukaan. Itse olen Markbassiin ollut tähän saakka erittäin tyytyväinen.
okabass
25.09.2006 23:19:44
MOI

Joo. Tarkoitus oli kertoilla mieleen juolahtaneita asioita bassovahvistimista. Kun olet tyytyväinen kamoihisi asia on tietysti ok.

Ehkä tässä on tullut vähän kyyniseksi uusien kamojen suhteen, koska ne tehdään yhä useammin halpamaissa ja muutenkin komponentit ja rakenteet halvinta mahdollista. Esim. EBS ei ole koskaan vakuuttanut. Mulla on se vs1 preamppi ja sen potikat rutisee, inputti yliohjautuu.... Ei voi vetää.
Ylläri
25.09.2006 23:51:28 (muokattu 25.09.2006 23:52:08)
Itse en on kyseisestä Walter Woodsista ikinä kuullutkaan (Enkä viitsi ruveta Googlettamaan), en hänen tuotteitaan ole nähnyt liikkeissä

Ei mikään ihme ettei ole näkynyt, lieneekö yhtäkään tänne raukoille rajoille rantautunut? Walter Woodshan on legendaarinen pienten ja keveiden boutique-hifi-nuppien väkertäjä, ymmärtääkseni erityisesti jenkkiläisten kontragurujen suosiossa. Sanomattakin lienee selvää että hintaluokka on aivan toinen kuin Mark Bassin nupeissa.

Itse olen sitä mieltä että jokainen laitteistosta poissaatu turha kilo on kotiinpäin. Siksi oman bändin kamat on järjestelmällisesti vaihdettu mm. Aktiivisetteihin Neodyymielementeillä. Jää turhat pääteraahaamiset pois.

Tässä ollaan tasan samoilla linjoilla. Joku viisi kiloa sinne tänne ei yksinään tunnu missään, mutta sitten kun joka osastolla saadaan puristettua ylimääräistä sen verran pois, hommat helpottuvat ratkaisevasti. Meiidän settimme on laihdutuskuurin tuloksena (RCF:n aktiivit vanhojen passivipönttöjen tilalle, IEM-systeemit, backlinen kevennykset...) keventynyt pitkälle toista sataa kiloa. Kyllä se kummasti lohduttaa esim. Suokin lukuisissa kierreportaissa.

Eikä pidä unohtaa roimasti pienentynyttä tilavuutta. Ennen teki tiukkaa saada kaikkea roinaa mahtumaan edes normaalikokoiseen pakuun, nyt roudaus onnistuu hätätilassa jopa kolmella henkilöautolla. Ja ei, soundista ei ole tingitty, päinvastoin. RCF:t soundaavat loistavilta ja nappimonitorien myötä vähentynyt lavamelu helpottaa miksaajan hommia ratkaisevasti erityisesti pienissä paikoissa.

Meni aika reilusti off-topicille, tsorisen siitä.
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
naigou
26.09.2006 05:42:41
Parinviikon päästä tulossa 4x10/4ohm ja little mark II. Ei jaksa enää kantaa muuta.
Möllisty.
Sperde
26.09.2006 08:18:26
Freelancer-keikoille MarkBass on ihan omiaan. Vakibändin keikkabussista löytyy Rantasauna ja SVT mutta hyvin mielelläni pakkaan Littlemark II ja 4x10 HF kaapin omaan autoon. Vaikka kaappi on keisissä, sen pystyy helposti itse autoon heittämään.

SVT:n ollessa huollossa vedin muutaman keikan LittleMark/rantasauna yhdistelmällä. Ei pikkumake SVT:lle pärjää,vaikka hyvältä kuulostikin, mutta entisenä EBS 350 ja Fafnerin omistajana, kallistun selkeästi Mark Bassin puoleen, ruotsin vehkeisiin verrattuna. Harkinnassa vielä Markin 2x10 combo, istuu tuonne konserttisaleihin vielä paremmin mitä 4x10...
Little Markeihin saa oman olkalaukun, pysyy paino kurissa senkin puolesta. Tietysti pitää olla varovainen sen kanssa edelleen. Tämän tyyppiseen keikkailuun mitä itsellä on, MarkBass on oiva ratkaisu.
Tuplabagiin basso toiselle puolelle, Littlemark toiselle,bagi selkään ja kaappi työntöön. Helppoa kuin heinän teko.

Ei sitä jaksa "trendivarhvistimien" perässä juosta vaan sen takia että jollain muulla on sellainen, selkeästi se vaan istuu omaan hommaa helevetin hyvin...

Tuo painohomma on toki ok-juttu, en vaan jaksa uskoa, että sillä on keikkakäytössä niin hirveästi merkitystä, koska ainakin meillä päin mennään autolla keikalle, ja nokkakärrykin on tuttu laite. Lisäksi vahvistimiin joutuu hankkimaan rackin ,jolloin paino nousee vähintään 5-10kg. Kyllähän terveelle henkilölle on ihan sama painaako peli 15 kg vai 10kg.
Teijo K.
26.09.2006 12:08:44

Tuo painohomma on toki ok-juttu, en vaan jaksa uskoa, että sillä on keikkakäytössä niin hirveästi merkitystä, koska ainakin meillä päin mennään autolla keikalle, ja nokkakärrykin on tuttu laite.

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän se paino on alkanut saamaan merkitystä miulle etenkin keikkakäytössä. Eihän se tietenkään vaikuta jos keikkoja on ne pari-kolme vuodessa. Mitä enemmän roudausta sitä enemmän paino vaikuttaa. Uskoisin.

Samaa olen myös toteuttanut pa-kamapuolella, jossa myös juuri nyt tekeillä muutos pienempiin ja kevyempiin laatikoihin: parin massiivisen tilalle neljä pienempää joista voi keikan mukaan valkata sopivan määrän. Sama suunnitteilla bassokamoihin mutta omatekemien kaappien yms. kautta. Kyllä jos en itse tekisi niin olisi MarkBass hyvinkin harkinnassa.

Ja meillä on ollut hyvät nokkakärryt käytössä jo vuosia, mutta niitten hyödyllisyys on ollut huomattavasti pienempi kuin ostaessa kuvittelin. Portaita, rappusia jne. joiden kohdalla kärry muuttuu usein pelkästään haitaksi on huomattavasti enemmän kuin tasaista plaania tai ajoluiskia. Valitettavasti.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Keny
26.09.2006 14:45:09
Ois kiva testaa joskus kyseistä merkkiä.Toi paino ja koko kysymys ei haittaa vaikka ikääkin on jo jonkun verran.Salille vaan niin jaksaa kantaa.

Olipas taas viisas kommenti...huooh.No testaan heti kun eteen tulee.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
LOT
26.09.2006 14:59:19
Esim. EBS ei ole koskaan vakuuttanut. Mulla on se vs1 preamppi ja sen potikat rutisee, inputti yliohjautuu.... Ei voi vetää.

Mulla uudessa TD650:ssä inputti ikäänkuin yliohjautui, tai volumen ollessa nollilla ja gainia lisättäessä rupes kuulumaan säröytynyttä signaalia. Vein Soundatalle huoltoon. Mitään isompaa vikaa ei löytynyt. Putsasivat laitteen, ja ongelma hävisi. Epäilivät jonkun piuhan hapettuneen tai jotain..
Sperde
26.09.2006 18:02:29
Fafnerissa oli jossain vaiheessa sellainen hämmennys, että jos säätää gainia kohdilleen siten että mastervola on kiinni, saattoi hajottaa etuasteesta jonkin pikku komponentin. Ilmeisesti uusissa asia korjattu, sekä Soundatalla ovat huollossa vaihtaneet paremman osan paikalleen.

Mulla uudessa TD650:ssä inputti ikäänkuin yliohjautui, tai volumen ollessa nollilla ja gainia lisättäessä rupes kuulumaan säröytynyttä signaalia. Vein Soundatalle huoltoon. Mitään isompaa vikaa ei löytynyt. Putsasivat laitteen, ja ongelma hävisi. Epäilivät jonkun piuhan hapettuneen tai jotain..
Ylläri
26.09.2006 21:09:38
Asiasta vielä tiiliseinään: käyttääkö kukaan muu täällä Mark Bassin "Bass Holderia" eli siis tätä tarranauhalla kaapin kylkeen lätkäistävää pidikeremmihässäkkää? Soundstoressa heittivät moisen kaupan päälle Little Markia ostaessani ja vaikka aluksi olin vähän skeptinen, se on osoittautunut yllättävän toimivaksi ratkaisuksi. "Holder" ei ehkä ole ihan yhtä huoleton käyttää kuin normaali lattiaständi, mutta basso istuu siinä todella jämäkästi. Itse käytän sitä nykyään kaikilla keikoilla, se kulkee mukavasti mukana bassolaukun sivutaskussa.
Kieppi
26.09.2006 21:39:19
Asiasta vielä tiiliseinään: käyttääkö kukaan muu täällä Mark Bassin "Bass Holderia" eli siis tätä tarranauhalla kaapin kylkeen lätkäistävää pidikeremmihässäkkää?

Mulla on sellainen. Senhän saa kiinni joko suoraan huopaan tai sitten kaapin sivukahvaan (mulla se on huovassa). Hyvältä tuntuu ainakin treenikämpällä kun se säästää lattiapinta-alaa, keikalla ei meikäläisen holderi ole vielä käynyt.

Meikän kepissä on jakki siellä sivussa, joten tavallisen plugin kanssa täytyy vähän varoa ettei plugi väänny. Kulmaplugillisella piuhalla ei sitten olekaan mitään ongelmaa.
Kalamies #10 >-)))>.
"Musiikki on harrastuksista paras, mutta onneksi vain harrastus." -Artzie-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)