Aihe: Kaksi kertaa peräkkäin viallinen combo ulkomailta, APUA!
1
Aslak64
26.07.2006 20:01:06
Morjens taas bassoväki!

Kyselin tällä palstalla hyvän combon perään jokunen aika sitten ja sain runsaasti hyviä neuvoja, kiitos niistä.

Vinkeistä viisastuneena tilasin Keski-Euroopasta eräästä suuresta, paljon mainostetusta (ja hyvämaineisestakin?) liikkeestä combon ja sainkin. Viallisen.

Sitten pakkasin viallisen takas laatikkoon, otin hieman paremman, maksoin lisää ja sain reilun kuukauden odottelun jälkeen uuden tilalle. Sain senkin. TAAS viallisen.

Eka oli Fender Rumble 100 ja toinen Peavey TNT 115S. Vahvareissa ei siis sinällään mitään vikaa. Köyhä vaan yritti saada hyvää kamaa halvemmalla kuin Suomesta, mutta tuli molemmilla kerroilla potku munille..

Onko muilla kokemuksia vastaavista? Kyse on S:n ja U:n välissä aakkosissa olevasta kaupasta..Nyt mulla on MAKSETTU toinen viallinen vahvari kotona, enkä vieläkään pääse luukuttamaan. Odottelen tässä vaihteeksi toimintaohjeita myyjän suunnalta. Toistamiseen. Josko taas pääsis pakkaamaan vahvaria takas laatikkoon.

Vihna, koko kesäloman olin ajatellut soitella ja nyt koko kesä menikin odotellessa viallista comboa toisen perään, prkl, kun v***taa!

Toivon itse, että tämä olis poikkeus, mutta tarviisin kyllä hieman vahvistusta asialle. Mitä teen? Ostanko kotomaasta vaiko itsepäisesti yritän vielä tilata ulkomailta? Millaista hyvitystä tässä kannattais olla vailla? Kokemuksia? APUA!
PasiB
27.07.2006 08:25:53
Oliko hinnassa niin paljon eroa, että kannatti tilata ulkomailta? Kun olin tässä jokin aika sitten hankkimassa vahvistinta, niin hinta rahtikuluineen Thomannilla ja paikallisessa kaupassa oli aivan sama. Kun vielä sain jonkin verran alennusta tutulta kauppiaalta, niin halvemmaksi jäi ostaa oman kaupungin liikkestä.
Kannattaisiko kysäistä kuluttaja-asiamieheltä miten sinun tapauksessasi pitää menetellä ja millaisiin korvauksiin olet oikeutettu. Kyllähän tuommoisesta säätämisestä pitää saada joku korvaus.
Pahoitteluni tapauksen johdosta, tosi ikävää tuollainen.
Kaikki mitä haluan tehdä on joko laitonta, moraalitonta tai lihottavaa.
Schpet
27.07.2006 09:29:27
Toi on kyllä aivan umpilisäkkeestä! Onnreks en hankkinut Saksasta tai mistään muualtakaan netistä. Hai, meneppäs johonkin liikkeeseen ja testaa laitetta ja osta sieltä. Ostin vahvarini (Fender Rumble 60) eräästä Jyväskyläläisestä liikkeestä. Suositushinta oli 350 €, mutta kiikutettiin sitten hinta 275:een. Toki laitetta oli käytetty liikkeessä pari kk. koesoitossa, mutta se ei ollut kulunut tai saanut naarmuja. Yksi ruuvi oli hieman löysällä. Varmaan joku jumipää jotain säätänyt (Toivottavasti eivät ole vaihtaneet osia laitteen sisällä huonommiksi, sillä minä amatööri en sitä huomais).

Saksassa sama laite olisi maksanut rahteineen 280 € eli tein mielestäni hyvät kaupat ja nyt olen niistänyt passoa pari kk.
omarklah
27.07.2006 09:47:58 (muokattu 27.07.2006 09:48:15)

Basistitoverini osti myös saksanmaalta SWR:n 4x10 kaiutinkaapin. Hinta suomen kauppoihin verrattuna oli huomattavan edullinen. Saapuessa pakkaus ok - ei ulkoisia vaurioita. Eka kunnon koesoitto - havainto - yksi elementti paskana.
Homma meni kyllä takuuseen, mutta liike yrittää saada vaurion menemään kuljetusliikkeen piikkiin. Kaveri saa uuden kaapin tai ainakin elementin, mutta joutuu odottelemaan viikkotolkulla. Mikä lisää tuskaa.

Ite olen tilannut paljonkin tavaraa ulkomailta (myös kyseisestä kaupasta) - tähän mennessä ei ole tullut viallisia tuotteita. Koputtaa puuta.
Tää sit sanois tälleen...
markop
27.07.2006 10:17:17

Itse myös kyseisestä kaupasta vuosi sitten ostin SWR 750x nupin ja Megoliath kaapin. Reilun kuukauden kuluttua nuppi meni pimeäksi. Kun otin mr.T:hen yhteyttä ni kerrottiin lähimmän ja ainoan korjauspisteen olevan jenkeissä (fender nykyään) ja nuppi pitäisi lähettää sinne korjattavaksi. Yritin saada uutta tilalle suoraan mutta ei kuulemma ole mahdollista joten lähetin nupin saksaan ja sieltä sitten eteenpäin. Meni melkein kaksi kuukautta ennenkuin sain nupin takaisin ja YLLÄTYS YLLÄTYS eihän se toiminut. Tosin oli muuttunut peltikuoret rusinaksi vaikkakin oli pakattu erittäin asiallisesti. Taas reklamoin ja kuvien lähettämisen jälkeen sain sitten ihka uuden tilalle. Koko takuuasiassa ei mikään toiminut ja myyjätaholta suorastaan valehdeltiin ja vetkuteltiin, lupauksia ei pidetty ja korvauksena oli ilmaiset postikulut seuraavan tilauksen yhteydessä. Minkä ihmeen seuraavan tilauksen??? Annetaan postikulujen kasvaa korkoa...

Huom. nupin alkuperäiseen vaivaan ei T:llä ole osaa ei arpaa
PnukBassist
27.07.2006 15:20:44

Kylläpä se niin taitaa olla että kannattaa ostaa jostain semmoisesta paikkaa niitä vempeleitä minne voi mennä sitten naama punaisena huutamaan jos ei vehkeet toimikaan. Helpompaa ja hauskempaa kuin Saksanmaalle huutaminen.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Aslak64
30.07.2006 22:45:17
Heti helepotti, kiitoksia vaan! Ajattelin, ettei perhana voi olla VAAN meikäläisellä noin huono tuuri. Tai ei kait sillä tuurin kanssa ole mitään tekemistä, eiköhän tässä puhuta palvelun, bisneksen tekemisen ja kaupankäynnin laadusta. Minun tapauksessani sitä laatua ei ole näkynyt. Eikä ole minun ongelma, onko virhe kuljetusliikkeen vaiko myyjän, minä tarvitsen vain toimivan vaffarin.

Kaiken lisäksi, Fenkun tilalle toimitettu vahvistin oli kovasti himoitsemani PEAVEY TNT 115 S. Se onkin, ylläri ylläri loppuunmyyty, elikkäs eikun vastaavaa pohtimaan tilalle. Voi jumprahuiti tätä nysväämistä!

Kiitokset kommenteista veljet basistit. Vielä kun joku kertois, että onko kokemuksia toisesta Germanyn musiikkikaupasta, MUSIK-PRODUKTIV-ONLINE tai jotain sinne päin. Hinnat oli laidasta laitaan halvempia kuin T-kaupassa...

Tilalle ajattelin muuten vonkua huomattavasti KALLIIMPAA vastaavaa, onhan siihen kait perustetta jo olemassa. Jos sen sais vaikka Jouluksi ;-)

Miten on, Hughes&Kettner Basskick 200 tai Gallien Krueger Backline 115? Kyllä tästä hupailusta joutavat satasen mulle antaa myöten...prkl....
Ile-
31.07.2006 00:41:58
Mulla kävi niin, et tuli Tompalta 2 kertaa viallinen tuote. Lähetin takas ja mukaan lappu, et laittaa mun tilille täyden hinnan sen sijaan et lähettää uuden. Hyvää palvelua mun mielestä. Jopa erittäin hyvää, kun ottaa huomioon, et siellä varmaan luetaan tuhansia s-posteja päivässä ja niin edelleen.
markop
31.07.2006 07:15:01

luuletko aslak saavasi oikeesti satasen hyvitystä??? ei onnaa. Itse jouduin soittamaan useasti vahvarin perään , laittamaan s-posteja , ajamaan autolla ja kaikki muu mieliharmi mitä asiasta tuli ni korvaus oli toi mainitsemani ilmaiset postikulut seuraavan tilauksen yhteydessä. HE kuulemma eivät ole myyjäliikkeenä millään tavalla vastussa tuotteen rikkoutumisesta ja hyvitystä täytyisi MINUN hakea suoraan valmistajalta. hyvä tietää........kun autoni hajoaa takuuaikana ni enpäs soittelekkaan ostopaikkaan vaan suoraan tehtaalle. SIREENI PUSKA HAISEE ja rAUTIO ON MYYJIEN PÄÄ!!!!!!!!
poppamies
31.07.2006 09:41:23

luuletko aslak saavasi oikeesti satasen hyvitystä??? ei onnaa...

Tiedän toisenlaisiakin tapauksia. Eräs tuttavani tilasi tämäntapaisen sähköpianon Thomannilta http://www.thomann.de/thoiw3_thomann_dp40rw_digitalpiano_prodinfo.html
Se toimitettiin kotiovelle Transpointilla mutta ilmeni että se oli saanut vaurion kuljetuksessa. Koskettimiston diskanttipuolen puupääty oli painunut sisälle ja muutama laitimmainen kosketin törrötti päin taivasta. Tuttavani soitti Thomannille ja kysyi millä kyydillä hän laittaa pianon takaisin. Ei millään oli vastaus. Sai pitää pianon eikä mitään maksua peritty. Kätevänä miehenä kaverini sai sen kyllä soittokuntoon.
G-strings are for strippers
Visakoivu
31.07.2006 11:48:20
Vielä kun joku kertois, että onko kokemuksia toisesta Germanyn musiikkikaupasta, MUSIK-PRODUKTIV-ONLINE tai jotain sinne päin. Hinnat oli laidasta laitaan halvempia kuin T-kaupassa...

Tuosta Musik-Produktivista ei ole kokemusta, mutta Music Store Professional Köln on ainakin omien kokemusten perusteella hyvä. Hinnat on hiukan T-kauppaa halvemmat, johtuen ilmeisesti arvonlisäverosta, joka maksetaan Saksan veroprosentin, eli 16% mukaan. Tästä linkkiä http://www.musicstorekoeln.de/
Aslak64
31.07.2006 17:39:36
Jees, kiitoksia taas kommenteista. Onhan se ihan kummallista kaupankäyntiä, jos hyvitys tosiaan on vaan esmes postikulut seuraavasta tilauksesta. Mistä f****in´seuraavasta tilauksesta? Ei koske minua ainakaan, ellei asia korjaannu kunnolla ja oikeudenmukaisesti.

Ongelmahan minulle on siinä, että tuote on jo maksettu. Thomannin ongelma on se, että kuinka he toimittavat minulle TOIMIVAN TUOTTEEN vastineeksi rahoistani. Koko summan palautushan ei enää riitä, on tässä sen verran ahkeraan tämän asian tiimoilta oltu ojassa.

Mutta mutta, vielä ei ole mitään kuulunut ja ties vaikka yllättyisin positiivisesti :-) Mahdollisuus on siis vielä olemassa, jotta edes välttävä arvosana tästä prosessista tulisi.Kiitoksia muuten siitä KÖLN-kaupan vihjeestä, täytynee ainakin sivuilla käydä tarkistamassa.

Miksei muuten tällaisten surkeiden kaupankäyntikokemusten anneta levitä laajemminkin näissä piireissä? Onhan perhana basistillakin oikeus hyvään palvelun laatuun ja toimiviin tuotteisiin. Eihän mitään saa, jos ei mitää ole vailla. Vastuu se on kauppiaallakin ja kuluttajalla oma suojansa.

No, ensi kerralla teen Suomikauppaa, se on selvä se. Läksy opittu kantapään kautta. Tämä kuitenkin katsotaan ensin loppuun saakka.

Jäämme jännityksellä odottamaan, mitä minulle ehdotetaan...tarvittaessa aletaan kuluttajansuoja-asiamiehen kanssa basistin oikeuksia penäämään ;-)

Thumbs up brothers!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)