Aihe: Ongelmia laitteiston kanssa, rätinää
1
kalpi
02.07.2006 14:53:46
Terve,

tuossa ajattelin täältäpäinkin kysyä, josko olisi jollain ollut samankaltaista ongelmaa kuin minulla. Eli ongelma on tämmöinen, tarpeeksi kun lisää voluumia tai lisää alarekisteriin ääntä, päästää äänilaitteisto ulos ikäviä räsähdyksiä, rätinöitä, ääni tuntuu kuuluvan voimakkaimmin e-kieleltä soitettaessa c-nuotti.

Laitteistoni on Hartken tavaraa, 3500 nuppi ja 4x10 kaappi, jotka alkavat olla jo useamman vuoden vanhoja. Toisilla kaijuttimilla kokeillessani räsähdys myös muodostui, joten kaapissa ei ainakaan ole vikaa, vaikka sitä aluksi epäilinkin. Myös toista vahvistinta kokeilin, mutta siinä ääni alkoi särkeä jo aiemmin, joten täyttä varmuutta siitä ei ole onko vika vahvistimessa vai bassossa. Basson mikkien juotokset myös kävin läpi ja kolvasin uusiksi, eli niissä ei pitäisi ongelmaa? Mikkeinä ovat Seymour Duncanin quater pounderit, eli passiivipresarit.

Vahvistimesta olen kokeillut sekä putki, että solid state (trankku?) etuasteita erikseen, molemmilla tuo ikävä ääni tulee. Compressionia, (eli tasoittajaa? mikä lie suomeksi) lisäämällä, rätinä kyllä vähenee.

- Kalpi
Karlsson
02.07.2006 14:56:58
Hartkesta kun on kyse, niin vahvarin juotokset kaivannevat hieman paikkailua.
kalpi
02.07.2006 15:18:35
Osaatko sanoa mistäpäin huonoja juotoksia kannattaisi alkaa etsimään? Vahvistin on mulla tuossa nyt auki.
Karlsson
02.07.2006 16:25:51
Osaatko sanoa mistäpäin huonoja juotoksia kannattaisi alkaa etsimään? Vahvistin on mulla tuossa nyt auki.

Ei mitään hajua, itse en ole noita koskaan kolvaillut, huollattanut muilla vain. Käsittääkseni noita huonoja juotoksia on aika laajalti noissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)