Aihe: Kuinka basso toimii kitaravahvistimella?
1
Lusene
10.05.2006 21:46:32
Olen kitaraa soitellut, mutta nyt bändiin tarvitaan basisti. Tietysti mut sit heivattiin kitarasta veke ja nyt on basson opiskelu edessä. Koska ikinä ei tiedä, kuinka pitkään tämä diili kestää, koitan päästä mahdollisimman halvalla. Kaverilta lainaan basson, mutta vahvistin puuttuu. Omistan Hughes & Kettnerin 50W kitaracombon, pystyykö sillä aloitteleen basson soittoa, entäpä keikkailu?

Koska mistään en mitään tiedä, ja teillä on kuitenkin pätemisen tarve, voitte jotain "hyviä vinkkejä" ladella muutenkin.
Älä lue historiaa.....tee sitä!!
Karlsson
10.05.2006 21:49:09
Itsekseen treenailuun tuo ehkä käynee, keikkailuun ei.

Tosin basson soittoa kannattaa noin itsekseen opetellessa kyllä harjoittaa ihan ilman styrkkaa. Munsta.
"I had to. I was drunk." -Vivian
2541
10.05.2006 21:49:56

Pädetään nyt sitten, eli tuolla kombolla pystyt kotona harjoittelemaan, mutta treenit ja keikat voi unohtaa, jos on tarkoitus saada bassosta muutakin saundia irti kuin säröä.
DVD
10.05.2006 22:22:48 (muokattu 10.05.2006 22:23:25)
Yksinkertainen vastaus on että combolla joka on takaa auki ei voi soittaa bassoa isommasti. Siitä ei lähde kunnolla bassoääniä. Se menee ikäänkuin akustiseti oikosulkuun kun on auki takaa. Vastaavasti olen itse soittanut bassoa jonkun verran Marsun kitaranupilla ja 4x12" suljetulla kaapilla. Suljettu kitarakaappi toimii aina jotenkuten ja kestää kyllä mutta avonainen ei.
marlboro
12.05.2006 15:31:02 (muokattu 12.05.2006 15:35:58)
studioleikeissä saatiin aika asiallinen nauhatonbassosaundi käyttämällä vahvistimena kitaracomboa, (nojoo yllättäen oli myös linjasaundia mukana). toimi oikein mainiosti, tosin niissä hommissa yläpään sointi taitaa merkitä enempi ku ihan perus länkytyksessä.
Hyvä pokeri korvaa 10 vuoden koulutuksen
Klasu82
12.05.2006 16:33:39
Jos halvalla haluut päästä ja soundien suhteen ei oo niin väliä niin keikalla bassot voi vetää PA:n kautta. DI-boxi kannattaa kuitenkin olla kait välissä. Treeneissä tää voi myös toimia niin saa vähän enemmän meteliä kun 50w kitaravahvari taitaa hukkua rumpujen alle aika hyvin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)