tomukka 02.03.2006 22:39:29 | |
---|
Pikku hyppy tuolta kitarapuolelta tänne bassomaailmaan ja kysynkin teiltä arvon bassonikkarit, että mahtaakohan kukaan teistä osata antaa minkäänlaista osviittaa siihen, kuinka arvokas soitin kaverin komerosta löytyi. Merkiltään basso on Japanin Ibanez ja se sarjanumeron perusteella vuosimalli 1982. Basso on kauttaaltaan hiottu puulle ja laitettu vaan joku vaha pintaan. Samalla on hioutunut lavassa ollut Ibanez:n logo pois. http://i43.photobucket.com/albums/e353/tomukka/Soittokamat/Ibanez.jpg Mitähän tuosta ilkeis pyytää, jos niinkuin lähtis kaupittelemaan? Tänks! |
hemmo 02.03.2006 22:41:47 | |
---|
Toi runko on Ibanezin Roadstar II, mutta kaula on vaihdettu. Originaalissa on ollut ns. 2+2-lapa. Arvioin arvoksi max. 99,99 e. FenderGibsonMarshallMonster |
J.Hollström 02.03.2006 22:42:11 (muokattu 02.03.2006 22:42:35) | |
---|
Max. 200 eur. E: hemmolla parempi tarjous ;o) Mighty Shade
"Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä ammattiauttajaan, tuollainen agressiivinen mölli kuin sinä ajautuu, ellei jo ole, vaikeuksiin ja pahasti." -stenel |
hemmo 02.03.2006 22:43:29 | |
---|
Max. 200 eur. E: hemmolla parempi tarjous ;o) Myin tuollaisen samantasoisen ritsan Smördälle 75 eurolla. FenderGibsonMarshallMonster |
J.Hollström 02.03.2006 22:45:07 | |
---|
Myin tuollaisen samantasoisen ritsan Smördälle 75 eurolla. Joo, on toi sinun heitto oikeampi. Mighty Shade
"Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä ammattiauttajaan, tuollainen agressiivinen mölli kuin sinä ajautuu, ellei jo ole, vaikeuksiin ja pahasti." -stenel |
JK 02.03.2006 22:54:29 (muokattu 02.03.2006 22:55:05) | |
---|
Toi runko on Ibanezin Roadstar II, mutta kaula on vaihdettu. Originaalissa on ollut ns. 2+2-lapa. Mä sanoisin että toi on Ibanezin Blazer. Ibanezin Roadstar II on kyllä 2 + 2 lavalla, mutta siinä (ainakin mun aikanaan uutena ostamassani) oli erilainen body ja DiMarzion aktiivi P/J mikitys. EDIT: Hinta satasen luokkaa. " Vaihtobasso Rulez " |
rattledad 02.03.2006 22:55:18 (muokattu 02.03.2006 22:56:27) | |
---|
kaula on vaihdettu. Originaalissa on ollut ns. 2+2-lapa Ei kai roadstareissa ollut 2+2? Ettei vain olisi vanhaa kaulaa muotoiltu telen malliseksi. E: Vai blazerko se tosiaan oli, tutun näköinen joka tapauksessa. While the one shoulder technique is convenient hat-wise, it can lead to a lot of tension and stress |
J.Hollström 02.03.2006 23:00:30 (muokattu 02.03.2006 23:02:36) | |
---|
Ei kai roadstareissa ollut 2+2? Ettei vain olisi vanhaa kaulaa muotoiltu telen malliseksi. E: Vai blazerko se tosiaan oli, tutun näköinen joka tapauksessa. Kyl noissa on ollut molempaa. http://www.sorvagen.no/sorvagen/bass.htm E: toi oli näköjään myynnissä Norjassa Kr 1900. Elikkäs elikkäs n. 236 eur. Mighty Shade
tomukka 02.03.2006 23:06:27 | |
---|
|
faffbey 03.03.2006 08:08:11 | |
---|
Myin tuollaisen samantasoisen ritsan Smördälle 75 eurolla. En kyllä sanois ritsaksi. Nykyiset halpis Ibat on niitä mutta minusta nää vanhat on ihan toimivia vehkeitä ja markkina-arvoansa parempia vehkeitä. Eli siis loistava hinta/laatu-suhde: Made in Japan, kunnon puuta ja hyvä presarimainen tuntu. Yllätyin kun tällainen oli kaverilta mulla säädettävänä, voisin itsekkin kelpuuttaa koti- tai varabassoksi omien presareideni joukkoon. |
hemmo 03.03.2006 08:21:39 | |
---|
Mä sanoisin että toi on Ibanezin Blazer. Rohkenen olla eri mieltä. Blazerissa oli toki 4 viritintä samalla puolella lapaa, muttei kuitenkan Tele-mallisena. FenderGibsonMarshallMonster |
hemmo 03.03.2006 08:23:14 | |
---|
En kyllä sanois ritsaksi. Nykyiset halpis Ibat on niitä mutta minusta nää vanhat on ihan toimivia vehkeitä ja markkina-arvoansa parempia vehkeitä. Eli siis loistava hinta/laatu-suhde: Made in Japan, kunnon puuta ja hyvä presarimainen tuntu. Yllätyin kun tällainen oli kaverilta mulla säädettävänä, voisin itsekkin kelpuuttaa koti- tai varabassoksi omien presareideni joukkoon. Munsta on ritsa. Jos ja kun kaula on vaihdettu ja bodystä vielä hiottu maalit veke. Ei Made in Japan vielä mikää laadun tae ole. Voi toki olla hyvinkin käyttökelpoinen ritsa. FenderGibsonMarshallMonster |
Karlsson 03.03.2006 08:38:04 | |
---|
Munsta on ritsa. Jos ja kun kaula on vaihdettu ja bodystä vielä hiottu maalit veke. Ei Made in Japan vielä mikää laadun tae ole. Voi toki olla hyvinkin käyttökelpoinen ritsa. Tuon aikakauden Blazerit ja Roadstarit on jämäkkäsoundisia pelejä ja sopii hyvin lapaseenkin. Mulle kelpais edelleen oikein hyvin tuommoinen, tosin vähemmän modattuna. Ite siis pistäisin ei-ritsa-kategoriaan nuo. "Soitamme mieluummin ns marginaalimusaa." -KMT |
tomukka 03.03.2006 10:31:43 | |
---|
Tuon aikakauden Blazerit ja Roadstarit on jämäkkäsoundisia pelejä ja sopii hyvin lapaseenkin. Mulle kelpais edelleen oikein hyvin tuommoinen, tosin vähemmän modattuna. Ite siis pistäisin ei-ritsa-kategoriaan nuo. Jämäkkä soundi siinä on ja jämäkkä on koko soitin. En puhuisi ritsasta minäkään. Basso on ostettu yhdeltä hevimieheltä, joka on kaivertanut otelautaan samanlaisia koloja kun Yngwie Malmsten. Kaipa se sitten tilutteli bassolla. http://i43.photobucket.com/albums/e … /tomukka/Soittokamat/Soololovet.jpg Pintäkäsittelyä ja säätelyä, niin tosta tulee hyvä ja sustain on mahottoman pitkä. |
hemmo 03.03.2006 10:38:14 | |
---|
Hoho! Jos on scallopitkin niin ihan varmasti on ritsa. Olen puhunut. Ugh! FenderGibsonMarshallMonster |
JurviZ 03.03.2006 11:53:42 | |
---|
Kyllä mä tollasesta sen satasen voisin maksaa... Invisible flying pyramids, there are millions in the sky! |
Botne80 03.03.2006 14:22:59 | |
---|
Blazereissa on messinkitalla, runko saarnia ja kaula tehty yhdestä palasta. Kuvan basson kaulassa on myös erikoiset virittimet, Ibanezeissa oli sydämen malliset. Roadstareissa oli myös kaula yhdestä palasta. Kaula vaihdettu kenties? -isolla ja isosti- |
JK 03.03.2006 16:13:47 | |
---|
Blazereissa on messinkitalla, runko saarnia ja kaula tehty yhdestä palasta. Kuvan basson kaulassa on myös erikoiset virittimet, Ibanezeissa oli sydämen malliset. Roadstareissa oli myös kaula yhdestä palasta. Kaula vaihdettu kenties? Sulla on muuten omakuvassa just sellanen basso, jonka ostin aikanaan 80-luvun alussa uutena. Maksoi silloin 2150 markkaa. " Vaihtobasso Rulez " |
Aki 03.03.2006 19:58:44 | |
---|
Blazereissa on messinkitalla, runko saarnia ja kaula tehty yhdestä palasta. Blazer-kitaroiden rungot on tehty neljästä saarnipalasta, Roadstarit kahdesta. Joten senkin takia toi sopisi Blazeriksi. Saarniahan tuo ilmiselvästi on. |
Botne80 04.03.2006 00:12:23 | |
---|
Blazer-kitaroiden rungot on tehty neljästä saarnipalasta, Roadstarit kahdesta. Joten senkin takia toi sopisi Blazeriksi. Saarniahan tuo ilmiselvästi on. Saarniahan tuo näyttäis olevan. Mun Blazerissa on paloja yksi tai kaksi. http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1981/p11.jpg -isolla ja isosti- |