Aihe: Paras piuha bassoon
1 2
onde
10.12.2005 20:24:19
Mua on alkanut askaruttaan kun lukee esim. kitaralehtien mainoksisista että piuha on se viimenen tikki soundiin! Ite oon aina luullut että piuhalla ei oo suurta vaikutusta? Vai onko?
Mä oon käyttänyt Cordialin piuhoja Neutrikeilla.
Milläs piuhalla vois parantaa vielä soundiaan?
Vai onko tuo kaikki hatusta vedettyä??
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
JukkaPena
10.12.2005 20:35:10 (muokattu 10.12.2005 20:44:31)
Mulla on Whirlwindin Leader Series-piuha. En tiedä oliko se kuvitelmaa, että kun vaihdoin Cordialin piuhan tilalle Whirlwindin niin tuntu ku ois ollu puhtaampi signaali. Varmaan jos joku firma väittää tekevänsä hyväsoundisia piuhoja niin voi olla kusetusta. Kai hyvän piuhan hyvät puolet on kestävyys, häiriönsieto ja pieni vastus.

ADD:
Mutta mitä tulee tohon piuhaan, niin se on loistava. Tilasin alunperin Soitin Laineelta 5 metrisen, mut oli loppu niin pistivät 7 metrisen samaan hintaan :) Noita Whirlwindin Leader -piuhoja mainostetaan niiden kestävyyden takia. Itse päädyin ostamaan semmoisen, kun eräs peruskoulussa opettava tuttu kerto noiden piuhojen kestävän parhaiten jopa niiden peruskoululaistenkin kovaa käsittelyä :D
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
hollstro
10.12.2005 21:09:01

Paras piuha. (piste) On George L's. Aktiivibassolla sillä ei ole niin merkitystä, mutta passivimikeillä vähänkin pidempi piuha syö saundia, ihan aikuisten oikeesti.
onde
10.12.2005 23:46:33 (muokattu 10.12.2005 23:51:14)
Paras piuha. (piste) On George L's. Aktiivibassolla sillä ei ole niin merkitystä, mutta passivimikeillä vähänkin pidempi piuha syö saundia, ihan aikuisten oikeesti.

Paljonko toi piuha oikeesti syö soundia! Mulla pitää vähintäänkin olla tollanen 6 metrinen piuha ettei jätkät ala nauraan! Siks oon käyttänyt Cordialin 10 metristä että on varaa liikkua!
Ainakin soundchekissä kuule soundinsa hyvin pitkälti miltä se kuulostaa porukalle ku on pitkä piuha!
No jaa suositelkaa samantien jotain edullista langatonta!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Olli.M
11.12.2005 00:14:54 (muokattu 11.12.2005 00:17:08)
Emmie oo huomannu noitten piuhojen kanssa mitään eroja. Kunhan käyttää kunnollisia naruja. Ehkä mie en vaan osaa.

E. Siis tottakai niitten ihan paskojen piuhojen kanssa on aina niitä ongelmia. Alkaa pätkimään ja semmosta. Mutta noitten laadukkaampien kanssa en oo huomannu eroja, on ne sitten 5 tai 10 metrisiä.
Myy mulle halvalla Dod FX25B muljutin.
jjylli
11.12.2005 03:30:53
höpöhöpö. paras piuha on se joka kestää kauimmin
TeeTee
11.12.2005 11:44:52
höpöhöpö. paras piuha on se joka kestää kauimmin

Tässäkin voip antaa äänen Geprge Ällälle, plugia ei saa hajalle millään ja itse kaapelikin on aikas erittäin vahvaa. Mulla pari vanhempaa George L:n piuhaa täyttänevät kohta 20 v ja ne nuoremmatkin on 10 v.
Nieby
11.12.2005 12:07:12
mulla on se Scorpionin 6metrinen letku..
Pirkka
11.12.2005 13:41:41
Tässäkin voip antaa äänen Geprge Ällälle, plugia ei saa hajalle millään ja itse kaapelikin on aikas erittäin vahvaa.

Ainut miina onkin sitten se, että plugi(kulma) ei pysy kiinni. Piuha irtoo, ei kuulu ääni. Mutta onneks kestää...
absqua
11.12.2005 13:45:43
Ainut miina onkin sitten se, että plugi(kulma) ei pysy kiinni. Piuha irtoo, ei kuulu ääni. Mutta onneks kestää...

Mä olen törmännyt samaan ilmiöön.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
TeeTee
11.12.2005 13:52:25

Minäpä käytänkin vaan niitä suoria plugeja. Vaan on niissäkin vähän tuota vikaa, ovat varmaan muutaman millin sadasosan liian ohkasia tai puoli milliä liian lyhyitä, etteivät oikein kunnolla lukitu kaikkiin jakkeihin.
Groovelover
11.12.2005 14:29:08
Tähän mennessä paras (=kestävin) piuha on ollut ProCo piuha suorilla plugeilla jota olen käyttänyt treeneissä ja keikoilla noin 11-12 vuotta, still going strong. Mielestäni nuo ns. high end-piuhat kuuluvat soitinkäytössä "keisarin uudet vaatteet"-osastoon, hämmästelen suuresti jos joku kykenee aidossa sokkotestissä kuulemaan jotain eroja piuhojen välillä, varsinkin kun puhutaan keikoista.

Hifin puolella high end-harrastajat ovat jo vuosikausia pistäneet tolkuttomia määriä euroja kaikenlaisiin eksoottisiin (=sikakalliisiin) väli- ja kaappipiuhoihin ja jotkut jopa väittävät kuulevansa eroja virtapiuhoissa. Hah! Hifi-lehden lukeminen kirjastossa tarjoaa joskus aivan ylittämättömiä huumorihetkiä kun lukee piuhatestejä ja erityisesti niissä käytettyjä adjektiiveja.
Aki
11.12.2005 14:39:05

Ite käytän 9m piuhaa samoista syistä, mutta joskus olen huomaavinani miten 6m Gothamin lakusta tehty soundaisi terveemmälle kuin 9m Cordial. Ero sinänsä on pahimmillaankin mitättömän pieni, mutta sitä se on kait kaikilla laatukaapeleilla.

Jotain keskustelua täällä, varsinainen testi pois pelistä kun joku dorka oli valittanu Twinklen pyyteettömästä maailman parantamisesta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=108718
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
poppamies
11.12.2005 14:42:47

Mulla on joku vanha "Hot Line" merkkinen piuha. Se kyllä kestää mutta ehkä turhan jäykkä.
Myytävänä Fender 15" 150W bassoelementti! Ehjä ja EDULLINEN! M Y Y T Y !
TommiW.
11.12.2005 15:34:12
Mulla on Planet Wavesin circuit breaker, jossa on se "mute"-nappula toisessa plugipäässä. Kullatut plugipäät johtavat normaalia paremmin ja plugi pysyy pirun tiukasti kiinni jakissa.

Paras munsta on kumminkin Monster Cable. Mulla oli semmoin kymmenenmetrinen Monsu pari vuotta, mutta eräs hevikepisti nyysi sen. Vedin turpaan.
Se vaan on siistii ku selän takana puhisee tarpeeksi pahvia. -Chief
Olli.M
11.12.2005 15:36:05
Mulla on Planet Wavesin circuit breaker, jossa on se "mute"-nappula toisessa plugipäässä. Kullatut plugipäät johtavat normaalia paremmin ja plugi pysyy pirun tiukasti kiinni jakissa.

Paras munsta on kumminkin Monster Cable. Mulla oli semmoin kymmenenmetrinen Monsu pari vuotta, mutta eräs hevikepisti nyysi sen. Vedin turpaan.

Oikein. Varkaille turpaan.
Myy mulle halvalla Dod FX25B muljutin.
pardy
11.12.2005 19:06:36 (muokattu 11.12.2005 19:09:10)

Tähän mennessä paras (=kestävin) piuha on ollut ProCo piuha suorilla plugeilla jota olen käyttänyt treeneissä ja keikoilla noin 11-12 vuotta, still going strong. Mielestäni nuo ns. high end-piuhat kuuluvat soitinkäytössä "keisarin uudet vaatteet"-osastoon, hämmästelen suuresti jos joku kykenee aidossa sokkotestissä kuulemaan jotain eroja piuhojen välillä, varsinkin kun puhutaan keikoista.

Hifin puolella high end-harrastajat ovat jo vuosikausia pistäneet tolkuttomia määriä euroja kaikenlaisiin eksoottisiin (=sikakalliisiin) väli- ja kaappipiuhoihin ja jotkut jopa väittävät kuulevansa eroja virtapiuhoissa. Hah! Hifi-lehden lukeminen kirjastossa tarjoaa joskus aivan ylittämättömiä huumorihetkiä kun lukee piuhatestejä ja erityisesti niissä käytettyjä adjektiiveja.

Piuhoilla on oikeasti eroja. Bassokäytössä huono piuha ei tosin haittaa soundia niin paljon kuin kitaralla, koska huonon piuhan yleisin vaiva eli korkeimpien taajuuksien leikkautuminen ei paljoa basson äänialasta karsi.

Kyllä minä mielelläni sen muutaman kympin käytän hifipiuhaan, kun tiedän sitten ettei mahdollinen signaalin värittyminen ole ainakaan siitä kiinni.

E: Josta tulikin mieleeni kun vierailin hifipönttöjä valmistavan Penaudion testihuoneessa: cd-soitin ja vahvistin molemmat jotain parintuhannen euron luokkaa. Joo, ei siinä mitään, vielä ihan ymmärrettävä hinta kunnollisista vehkeistä. Mutta siinä vaiheessa kun kuulin kaiutinpiuhojen maksaneen 5000e ni vähän veti silmät pyöreeks.
ossip
15.12.2005 12:16:48
Itelläni on PlanetWavesin kolmen metrin piuha, ja on muuten hyvä. Pysyy perhanan hyvin kiinni ja ei ole yhtään rätissyt, kuten edellinen piuhani. Olispa vielä kulmaliitin, koska soitan oikean käden bassoa vasuriksi käännettynä ja piuha on vähän tiellä.
mmosorin
15.12.2005 22:53:39

Onko mikä basso kyseessä, sillä onhan jakeissakin eroja, mulla on toisessa ilmeisesti aivan perusliitin ja se on ajan myötä väljentynyt. Toisessa bassossa on taas ilmeisesti kehittyneempi liitin, sillä piuha tavallaan lukituu kun sen laittaa paikoilleen.

Mutta se siitä OT:sta. Tällä hetkellä on tommonen xlinesin 6m kai se ihan peruspiuha. Ei erityisemmin huono, eikä hyvä, mutta on kestänyt semmosen 4 vuotta eikä oo tarvinnu mitenkään korjailla.
Teme007
16.12.2005 04:10:36 (muokattu 16.12.2005 04:12:50)
Oikeesti piuhalla ei oo mitään vitun väliä!!!!

Mitä vidduu, hifisti-ilmiöökö tässä pukkaa, vai hi-endiä???

"soundihan lähtee sormista"

E: ton on pakko olla provo, tai en vaan tajuu (amis)
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)