Värinä 14.11.2005 19:16:28 | |
---|
No niin. Tuli tuossa hommattua Ltd Viper-254. Ja ensimmäinne vika (tai ominaisuus?) tuli havaittua. Elikä mikkien kiinnitys on ilmeisestikin hoidettu niin, että jonkinmoiset jouset (en ole irti ottanut, joten en ole todennut itse vaan läh. arvaillut) nostavat mikkejä koko ajan ylöspäin ja säätöruuvit sitten pitävät korkeuden haluttuna. No ongelmahan tästä on se, että sormin soittaessa tulee joskus vahingossa painettua mikkiä hieman alaspäin. Ja välillä sormi kolahtelee mikkien reunaan ja aiheuttaa epätoivottuja ääniä. Onkos tuollainen useinkin käytetty kiinnitystapa vai onko ihan uniikkikappale tuo minun bassoni? Vaffarin kanssa en ole vielä päässyt testaamaan jotta kuuluko häiritsevästi nuo kolaukset.. Itse soitan kuitenkin pääasiassa plekulla jolloin tuota ongelmaa ei niinkään ole, mutta ihmetyttää silti tuo.. Mielestäni hieman epäilyttävää jos joku osa bassosta heiluu noinkin helposti.. Onko jotain ehdotuksia miten tuota voisi korjata vai rupeanko herjaamaan myyjän puoleen.. |
JukkaPena 14.11.2005 19:24:16 | |
---|
Laske niitä mikkejä alaspäin? Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti. |
Akkari 14.11.2005 19:29:22 | |
---|
No niin. Tuli tuossa hommattua Ltd Viper-254. Ja ensimmäinne vika (tai ominaisuus?) tuli havaittua. Elikä mikkien kiinnitys on ilmeisestikin hoidettu niin, että jonkinmoiset jouset (en ole irti ottanut, joten en ole todennut itse vaan läh. arvaillut) nostavat mikkejä koko ajan ylöspäin ja säätöruuvit sitten pitävät korkeuden haluttuna. No ongelmahan tästä on se, että sormin soittaessa tulee joskus vahingossa painettua mikkiä hieman alaspäin. Ja välillä sormi kolahtelee mikkien reunaan ja aiheuttaa epätoivottuja ääniä. Onkos tuollainen useinkin käytetty kiinnitystapa vai onko ihan uniikkikappale tuo minun bassoni? Vaffarin kanssa en ole vielä päässyt testaamaan jotta kuuluko häiritsevästi nuo kolaukset.. Itse soitan kuitenkin pääasiassa plekulla jolloin tuota ongelmaa ei niinkään ole, mutta ihmetyttää silti tuo.. Mielestäni hieman epäilyttävää jos joku osa bassosta heiluu noinkin helposti.. Onko jotain ehdotuksia miten tuota voisi korjata vai rupeanko herjaamaan myyjän puoleen.. Eiköhän mikit ole tuolla tavalla kiinni suurimmassa osassa bassoja. Joku vaahtomuovi siellä toimittaa jousen virkaa, mahdollistaen mikkien korkeuden säädön. En usko että nuo äänet juurikaan kantautuvat kuuluviin vahvistimen kanssa soittaen. Kolinaa voi koittaa vähentää laskemalla mikkejä, jos siitä on oikeasti haittaa. Tietysti myös soittotyyliä kannattaa miettiä uudestaan, jos sormet oikein kovasti kolisee mikkeihin. ...such is life... |
ozmo 14.11.2005 19:33:20 (muokattu 14.11.2005 19:34:39) | |
---|
No niin. Tuli tuossa hommattua Ltd Viper-254. Ja ensimmäinne vika (tai ominaisuus?) tuli havaittua. Elikä mikkien kiinnitys on ilmeisestikin hoidettu niin, että jonkinmoiset jouset (en ole irti ottanut, joten en ole todennut itse vaan läh. arvaillut) nostavat mikkejä koko ajan ylöspäin ja säätöruuvit sitten pitävät korkeuden haluttuna. No ongelmahan tästä on se, että sormin soittaessa tulee joskus vahingossa painettua mikkiä hieman alaspäin. Ja välillä sormi kolahtelee mikkien reunaan ja aiheuttaa epätoivottuja ääniä. Onkos tuollainen useinkin käytetty kiinnitystapa vai onko ihan uniikkikappale tuo minun bassoni? Vaffarin kanssa en ole vielä päässyt testaamaan jotta kuuluko häiritsevästi nuo kolaukset.. Itse soitan kuitenkin pääasiassa plekulla jolloin tuota ongelmaa ei niinkään ole, mutta ihmetyttää silti tuo.. Mielestäni hieman epäilyttävää jos joku osa bassosta heiluu noinkin helposti.. Onko jotain ehdotuksia miten tuota voisi korjata vai rupeanko herjaamaan myyjän puoleen.. Kyllä tuo on ihan tavallista. Itsekin törmäsin Warreni kanssa samaan ongelmaan. Ratkaisin sen, niinkuin tossa jo mainittiin, laskemalla mikkejä. Ei se saundi siitä mielestäni ainakaan huonontunut. Toinen ratkaisu, mitä vakavissani mietin, oli että ottaisin mikin irti ja vaihtaisin tilalle vahvemman jousen, tätä en kuitenkaan viitsinyt toteuttaa, en tiedä olisiko edes kovin helppoa käytännössä hoitaa tollasta. Tuskin kovin vaikeeta ainakaan. Tietenkään ei kannata poissulkea sellaista vaihtoehtoa, et tekniikassakin saattaa olla jotain... ;) E: höh, hidas... |
Värinä 14.11.2005 19:51:36 | |
---|
Täh? Tekniikassa? Nyt en ymmärrä!? No joo... ;P Juu tarvitsee katsoa onko tuosta mitään käytännön haittaa. Hieman myöskin pelottaa liitosten puolesta. Mutta jos tuo kerran on yleistä, niin eiköhän nekin kestä. Kiitosta avusta. |
ötzi 14.11.2005 20:19:39 (muokattu 14.11.2005 20:20:05) | |
---|
ostitko viking musiikilta kuopiosta? siellä oli/on yks viper mistä mikit ei ollu kunnolla. pistät jonkinmoista tiiviste nauhaa ja sit mikin kiinni. ei sen kummenpaa Otteet on kitaristeille, Kovat otteet on basisteille! |
ozmo 14.11.2005 20:27:34 | |
---|
ostitko viking musiikilta kuopiosta? siellä oli/on yks viper mistä mikit ei ollu kunnolla. pistät jonkinmoista tiiviste nauhaa ja sit mikin kiinni. ei sen kummenpaa Heh, eiköhän ensin kannattais sit viedä se basso sinne liikkeeseen ja sanoo et laittaavat ne mikit kiinni kunnol, jos kerta juuri ostettu on, eikä ruveta mitaan tiivistenauhoja työntään bassoon? Onhan niissä ne takuut, kannattaapi varmaan hyödyntää... "What's the connection between American beer, and making love in a canoe?
-They're both fucking close to water." |
bize 15.11.2005 20:45:01 | |
---|
Tunget sinne alle lisää vaahtomuovia / kumia / whatever? Vie aikaa enintään 10 minuuttia kielten irrotuksineen. tosi basic systeemit mut varmasti fätti soundi |