beorn 14.10.2005 11:42:52 (muokattu 14.10.2005 11:50:38) | |
---|
Kun oon niin laiska kokeileen, niin haluisko joku vihjailla, että mikä ois järkevä järjestys mun basson efektipolkimille? Peduja mulla on: -volyme/wah -särö -ecu -chorus & -echo/delay(tulossa joskus). Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
---------------------------
Kuunnelkaapas Interspectioanlin Demo#1 |
Keny 14.10.2005 12:04:06 | |
---|
Kun oon niin laiska kokeileen, niin haluisko joku vihjailla, että mikä ois järkevä järjestys mun basson efektipolkimille? Peduja mulla on: -volyme/wah -särö -ecu -chorus & -echo/delay(tulossa joskus). Vaikee noista on sanoo mut esim mulla kun on noita EBS speduja niin voi periaatteessa laittaa mihin järjestykseen vaan.Nillä saa sitten eri soundi yhdistelmiä aikaseks kun vaihtelee. Kokeilemalla löytyy varmaan se sopiva.Mulla on nyt:wahi eli bass ig...särö...oktaaveri...kompura ja kaiku lopuks kun siitä saa stereo ulostulon niin voi ruokkia kahta vahvistinta jos ihan hulluks aikoo. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
absqua 14.10.2005 12:35:17 | |
---|
Kun oon niin laiska kokeileen, niin haluisko joku vihjailla, että mikä ois järkevä järjestys mun basson efektipolkimille? Peduja mulla on: -volyme/wah -särö -ecu -chorus & -echo/delay(tulossa joskus). No toi sun luettelema järjestys on aika hyvä lähtökohta. Yleispäteviä ohjeita tohon on aika vaikeata antaa, koska joku ihan "väärä" järjestys voikin soundata hiton hyvältä. Kokeilemaan vaan. Sellainen juttu kannattaa kyllä huomioida että chorus/phaser/flanger-tyyppiset efektit on hyvä sijoittaa särön jälkeen koska yhtäaikaa käytettynä ne nappaavat hyvin kiinni särön tuottamiin ylä-ääniin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
hollmi-5 14.10.2005 13:05:08 | |
---|
Vasemmalta oikealle :-) Mika Hollström |
nro5 15.10.2005 11:00:54 | |
---|
Ja kokeile ihmeessä myös wahia ennen ja jälkeen särön. Kuulostaa nääs ihan erilaiselta. Volumepedaalinkin paikka voi olla hyvä ketjun viimeisenä, jos haluat luoda suuria särö & delay maisemia ja katkaista ne volumepedaalilla kuin seinään. Efekteille ei ole olemassa oikeaa järjestystä. Oudot signaaliketjutukset saattavat johtaa jopa omaperäisten soundien löytymiseen. ;-) |